Повторяем алфавит
Put the words in the alphabetical order.
whale
parrot
seahorse
rabbit
tortoise
Названия животных
Давайте поиграем!
Read the sentences. Colour the animals.
Игры со словами
Do the crossword. Look and write the numbers. You will get the names of some mammals.
Can или can’t?
Choose the correct answer.
Horses
run.
Rabbits
fly.
Sheep
crawl.
Dogs
walk.
Что лишнее?
Snake tortoise crawl mouse
Run talk walk parrot
Twenty fifty thirty ten
Elephant mammal whale cat
Давайте поиграем!
Connect all the dots and you’ll see what is hidden.
Что умеют делать животные?
Игры со словами
Find 10 animals, numbers and actions.
Что умеют делать животные?
Choose the correct answers.
Dolphins…
Мой домашний питомец
Complete the text with the words in the list.
I’ve got a pet. It’s a . His name is Doris. She is . She is green. She has got legs and a short tail. Doris walk, but she can’t . I love Doris because she is very cute and .
tortoise
eleven
four
can
jump
clever
Игры со словами
Translate the words. Do the crossword.
Моя рыбка
I’ve got a fish. Its name is Bubble. It is
. It has got a green body and a green tail. Bubble can
, but it
walk. I love Bubble!
Что это за животное?
Complete the text.
I’m big and strong. I’ m green. I’m
. I have got a lot of big white teeth. I can
in the water, but I can’t crawl. I live in Africa. What am I? I’m a
.
Clever animals!
На этом уроке мы:
·
научимся описывать то, что умеют и не умеют делать животные,
повторим глагол can;
·
закрепим названия животных;
·
узнаем, как образуются числительные 20-50;
·
научимся называть возраст животных;
·
узнаем, какие животные относятся к млекопитающим, какие — к
пресмыкающимся.
ЛЕКСИЧЕСКИЕ ЕДИНИЦЫ, ИЗУЧЕННЫЕ В ДАННОМ УРОКЕ:
ANIMALS (ЖИВОТНЫЕ)
a rabbit – кролик
a parrot – попугай
a bird – птица
a seahorse – морской конек
a tortoise – черепаха
a spider – паук
a dolphin – дельфин
a lizard – ящерица
a mouse – мышь
a horse – лошадь
a whale – кит
a snake – змея
an elephant – слон
a reptile – рептилия (холоднокровное существо, кожа которого
покрыта чешуей; откладывает яйца)
a mammal – млекопитающее (животное, которое кормит своих
детенышей молоком)
NUMBERS (ЧИСЛИТЕЛЬНЫЕ)
20 – twenty
21 – twenty-one
22 – twenty-two
30 – thirty
40 – forty
50 – fifty
ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ ЧАСТЬ
Для описания умений животных нужно использовать глагол can –
мочь, уметь: A bird can fly.
В отрицательных предложениях используется cannot (can’t): A cat
can’t fly.
В вопросах глагол can ставится перед подлежащим: Can a bird fly?
Чтобы спросить о возрасте животного нужно использовать
конструкцию How old is…?, в ответе –
He / She / It is + числительное, например, It
is five.
·
How old is Ben?
·
He is ten.
Mice (мыши), whales (киты), horses (лошади) – mammals
(млекопитающие).
Crocodiles (крокодилы), snakes (змеи), tortoises (черепахи) –
reptiles (рептилии).
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ
Task 1. Put the words in the alphabetical order.
rabbit
seahorse
parrot
whale
tortoise
Task 2. Fill in the gaps with can or can’t.
1. Horses
______ run.
2. Rabbits
______ fly.
3. Sheep
_______ crawl.
4. Dogs
________ walk.
Task 3. Cross the odd word out.
1. snake
tortoise crawl mouse
2. run
talk walk parrot
3. twenty
fifty thirty ten
4. elephant
mammal whale cat
Task 4. Find 10 animals, numbers and actions.
c |
r |
a |
w |
l |
u |
w |
a |
l |
k |
e |
t |
c |
d |
s |
c |
g |
f |
t |
h |
l |
j |
p |
f |
h |
r |
l |
x |
f |
u |
i |
u |
a |
i |
n |
o |
o |
t |
o |
n |
z |
a |
r |
f |
s |
c |
p |
h |
r |
t |
a |
w |
r |
t |
n |
o |
n |
i |
t |
w |
r |
x |
o |
y |
a |
d |
m |
r |
y |
e |
d |
z |
t |
b |
k |
i |
y |
t |
e |
n |
y |
u |
r |
d |
e |
l |
i |
y |
r |
t |
j |
u |
m |
h |
l |
e |
e |
h |
h |
y |
Task 5.Choose the correct answers.
Dolphins…
·
can swim
·
can crawl
·
can’t fly
·
can’t jump
·
can walk
·
can’t talk
·
can’t run
Task 6. Complete the text.
I’ve got a pet. It’s a 1)_____ . His name is Dori. She is 2)
_____ . She is green. She has got 3) _____ legs and a short tail. Doris 4)
_____ walk, but she can’t 5) _____ . I love Doris because she is very cute and
6) _____ .
can
eleven
tortoise
clever
jump
four
Task 7. Translate the words. Do the crossword.
1 |
|||||||||||||
2 |
|||||||||||||
3 |
|||||||||||||
4 |
|||||||||||||
5 |
6 |
||||||||||||
7 |
8 |
||||||||||||
9 |
|||||||||||||
10 |
1. паук
2. прыгать
3. слон
4. морской
конек
5. попугай
6. ходить
7. ползать
8. млекопитающее
9. кролик
10. разговаривать
Task 8. Complete the text.
A crocodile
I’m big and strong. I’ m green. I’m 1) ____. I have got a lot of
big white teeth. I can 2) _____ in the water, but I can’t crawl. I live in Africa.
What am I? I’m a 3) _____.
РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 5
Task 5. Choose the correct answers.
Dolphins…
·
can swim
·
can crawl
·
can’t fly
·
can’t jump
·
can walk
·
can’t talk
·
can’t run
В данном задании нужно выбрать все подходящие к началу предложения
ответы. Сложность заключается в том, что ответов может быть несколько.
Чтобы выполнить задание:
1. Прочитай
и пойми начало предложения.
2. Просмотри
все варианты ответов.
3. Прочти
первый вариант. Представь животное (какое оно, где живет, какие части тела
имеет). Подумай, подходит ли это (не) умение к животному. Выбери вариант, если
подходит.
4. Проработай
так все варианты, отмечая подходящие.
5. Проверь
свои ответы.
Должны получиться следующие ответы:
Dolphins…
·
can swim
·
can crawl
·
can’t fly
·
can’t jump
·
can walk
·
can’t talk
·
can’t run
РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 8
Task 8. Complete the text.
I’ve got a pet. It’s a 1) _____. His name is Doris. She is 2)
_____. She is green. She has got 3) _____ legs and a short tail. Doris 4) _____
walk, but she can’t 5) _____. I love Doris because she is very cute and 6)
_____.
can
eleven
tortoise
clever
jump
four
В задании 8 надо заполнить пропуски в связном
тексте соответствующими словами из предложенного списка. Чтобы выполнить
задание:
1. Прочитайте
бегло текст, чтобы понять его общее содержание.
2. Затем
прочитайте слова (фрагменты) предложений.
3. Подумайте,
какой частью предложения или каким членом предложения может являться каждый
фрагмент. Подумайте, что́ может до и после него.
4. Прочитайте
текст до первого предложения, где нужно восстановить пропущенный фрагмент.
Определите, какая СТРУКТУРА (какая часть предложения или какой член
предложения) вырезана. Обращайте особое внимание на слова, которые стоят перед
пропуском и после него.
5. Найдите
нужную СТРУКТУРУ в списке фрагментов. Проверьте, подходит ли этот фрагмент в
данное предложение ПО СМЫСЛУ.
6. Проработайте
таким образом весь текст. Выбирая окончательный ответ, помните, что
восстановленный фрагмент должен соответствовать предложению и по СТРУКТУРЕ, и
по СМЫСЛУ.
7. Еще
раз прочитайте текст, проверяя свои ответы.
Red, black, yacht, white
Pen, ruler, pencil, school
One, seven, tree, eight
English, Russia, Maths, Art
Sister, brother, mother, grandpa
My, your, our, they
Chair, table, lamp, bed
Pizza, burger, lemonade, chicken
Ball, doll, puppet, box
Nose, ears, tail, eyes
Man, children, teeth, mice
Fish, parrot, dolphin, seahorse
Jump, run, fly, walk
Kitchen, house, living room, bedroom
On, under, an, behind
Banana, apple, orange, potato
Snake, crocodile, tortoise, mouse
Small, mouth, thin, short
Computer, TV, radio, red
Milk, cake, juice, lemonade
Cupboard, fridge, glass, cooker
Three, see, teddy, tree
Name, bag, cake, snake
Like, nine, kite, milk
Sing, king, pink, thing
Тема урока: «Clever animals»
Тип урока: урок систематизации полученных знаний
Цель урока: совершенствование коммуникативных умений в говорении, аудировании, чтении и письме на английском языке с учетом речевых возможностей, потребностей и интересов учащихся
Задачи урока:
-
формировать навыки употребления в речи модального глагола «can» в утвердительных, отрицательных и вопросительных предложениях;
-
развивать навыки говорения (вести диалог — расспрос; строить монологическое высказывание); развивать речемыслительные и познавательные способности;
-
воспитывать любовь к животным, воспитывать культуру общения.
Предметные УУД |
Метапредметные УУД |
Личностные УУД |
знать лексические единицы по теме «Животные», «Глаголы движения»; уметь использовать языковой материал во всех видах речевой деятельности (продуктивной и репродуктивной); формирование и развитие речемыслительных способностей |
Регулятивные УУД — планировать личную деятельность; осуществлять самоконтроль; прогнозировать результаты. Познавательные УУД — уметь осознанно строить речевое высказывание, формулировать ответы на вопросы учителя и одноклассников; уметь извлекать нужную информацию из текста; осуществлять актуализацию полученных знаний. Коммуникативные УУД — формировать умения слушать и вступать в диалог; развивать умения взаимодействовать в группе. |
формировать умения выбирать оптимальные формы во взаимоотношениях с одноклассниками; формировать доброжелательность и эмоционально-нравственную отзывчивость. |
Ход урока
№ |
Этап урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
|
Подготовка учащихся к активному усвоению знаний |
Hello, boys, and girls! Nice to see you. Sit down, please. How are you? Look at the screen. (ролик с песнейс.80 № 3 уч) Как вы думаете о чем мы будем говорить сегодня? Что умеют делать животные?Значит,они какие? The theme of our lesson is Clever animals. Что мы будем делать на уроке? So, let’s start our lesson. Давайте потренируем наши язычки? . Let’s practice our phonetics. |
Hello! Nice to see you too. I’m fine.I am good.I am so-so. О животных и что они умеют делать. Умные Читать,учить слова,слушать,переводить и т.д Phonetic drills (подготовить наши язычки к произнесению английских звуков, слов и предложений). |
|
Актуализация знаний |
Давайте повторим какие звуки издают животные. Давайте прочитаем скороговрку Can you can a can as a canner can can a can. Что такое can; What can you do? Кнам пришли гости Who is it?What it can do? (достаю из коробки) . Right you are. And who is it?Do you know? It is a seahorse ,it can swim. Введение новой лексики Картинка со словом и транскрипцией -читаем -переводим –повторяем-читаем по цепочке Давайте разделим слова на 2 колонки:1-animals,2-can Open your book at p 78 ex/2 Прочитать образец Перевести Что означает can,can not? Постройте по образцу,обратите внимание ,что подлежащее во множественном числе. А как спросить,что умеют делать животные? Look at the screen Задайте вопрос по образцу и ответьте на него. Can a parrot fly/swim? |
All together: Могу,умею I can___ Ps называют животных It can climb. It can jump. It can swim. It can dance. It can draw. Yes, they are. Делят слова на 2 колонки-животное и действие Составлят предложения Читают правило |
|
Основной этап |
But let’s learn new words first. Open your books at page 78. Listen, repeat and try to guess the word. Spider Bird Rabbit Seahorse Tortoise Parrot Работа в режиме T — Ps: (называю слова — ученики должны сказать, какое животное умеет это делать). T: Crawl T: Walk Etc. Right you are! Very good! Выполнение упр. 1, стр. 78 (работа с текстом песни) — прослушивание записи песни — показать картинки, о которых говорится в песне (в той последовательности, в которой они звучат) — проговаривание слов песни за учителем |
Ps повторяют слова Spider Bird Rabbit Seahorse Tortoise Parrot Ps: Spider! Ps: Tortois — слушают песню — показывают картинку (название животного, прозвучавшего в данный момент) — проговаривание за учителем — повторяют движения, которые выполняют животные в песне |
|
Физкультминутка |
What can a rabbit do? Один задает вопрос –все прказывают Now it’s time to have a rest. Давайте покажем,что умеют делать животные под музыку. |
Ps выполняют движения за ведущим |
|
Проверка д/з |
Now let’s check up your hometask/ Read the text into chain Read once more-your marks are. Try to answer-T or F Check up.Look at the screen/ Обратите внимание на нормы оценок! Сдайте работы. |
Читают по цепочке Выполняют на карточках Взаимопроверка |
I have a pet/ Try to describe it. Look at the screen |
Учащимся дается время, Чтобы составить описание животного,опираясь на подсказки на слайде |
||
|
Проектная работа Домашнее задание |
Try to tell about your animal. Давайте приклеим его на страничку в тетради для проекта,нарисуйте сердечки,покажите как вы любите своего питомца! Опишите свое животное по плану Дооформите проект и подготовьте рассказ о животном |
Несколько учащихся рассказывают о своем животном, опираясь на текст Записывают в дневник |
|
Рефлексия |
You worked very well today. But before we finish our lesson I’d like you tell me what we have done today (слайд 12). Вы работали очень хорошо сегодня. Что нового вы сможете рассказать о себе? Сегодня на уроке я научился (научилась) … Мне было интересно … Мне было трудно … Я понял(а), что … Своей работой на уроке я доволен (не совсем доволен, не доволен), потому что … Вы молодцы.давайте выразим свое настроение от урока с помощью картинок.Посмотрите-одни из них веселые,другие грустные-если вам все было легко и все понравилось-приклейте в наш живой уголок веселое животное,а если трудно и урок не понравился,то грустное Thank you for your work. You were active and friendly. Now your marks. I think today you will get only good marks. Our lesson is over. Goodbye. |
Отвечают на вопросы учителя, делают выводы. Прикрепляют веселых и грустных животных в уголок |
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ
Task 1. Put the words in the alphabetical order.
rabbit
seahorse
parrot
whale
tortoise
Task 2. Fill in the gaps with can or can’t.
-
Horses ______ run.
-
Rabbits ______ fly.
-
Sheep _______ crawl.
-
Dogs ________ walk.
Task 3. Cross the odd word out.
-
snake tortoise crawl mouse
-
run talk walk parrot
-
twenty fifty thirty ten
-
elephant mammal whale cat
Task 4. Find 10 animals, numbers and actions.
c |
r |
a |
w |
l |
u |
w |
a |
l |
k |
e |
t |
c |
d |
s |
c |
g |
f |
t |
h |
l |
j |
p |
f |
h |
r |
l |
x |
f |
u |
i |
u |
a |
i |
n |
o |
o |
t |
o |
n |
z |
a |
r |
f |
s |
c |
p |
h |
r |
t |
a |
w |
r |
t |
n |
o |
n |
i |
t |
w |
r |
x |
o |
y |
a |
d |
m |
r |
y |
e |
d |
z |
t |
b |
k |
i |
y |
t |
e |
n |
y |
u |
r |
d |
e |
l |
i |
y |
r |
t |
j |
u |
m |
h |
l |
e |
e |
h |
h |
y |
Task 5.Choose the correct answers.
Dolphins…
-
can swim
-
can crawl
-
can’t fly
-
can’t jump
-
can walk
-
can’t talk
-
can’t run
Task 6. Complete the text.
I’ve got a pet. It’s a 1)_____ . His name is Dori. She is 2) _____ . She is green. She has got 3) _____ legs and a short tail. Doris 4) _____ walk, but she can’t 5) _____ . I love Doris because she is very cute and 6) _____ .
can
eleven
tortoise
clever
jump
four
Task 7. Translate the words. Do the crossword.
1 |
|||||||||||||
2 |
|||||||||||||
3 |
|||||||||||||
4 |
|||||||||||||
5 |
6 |
||||||||||||
7 |
8 |
||||||||||||
9 |
|||||||||||||
10 |
-
паук
-
прыгать
-
слон
-
морской конек
-
попугай
-
ходить
-
ползать
-
млекопитающее
-
кролик
-
разговаривать
Task 8. Complete the text.
A crocodile
I’m big and strong. I’ m green. I’m 1) ____. I have got a lot of big white teeth. I can 2) _____ in the water, but I can’t crawl. I live in Africa.
What am I? I’m a 3) _____.
РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 5
Task 5. Choose the correct answers.
Dolphins…
-
can swim
-
can crawl
-
can’t fly
-
can’t jump
-
can walk
-
can’t talk
-
can’t run
В данном задании нужно выбрать все подходящие к началу предложения ответы. Сложность заключается в том, что ответов может быть несколько.
Чтобы выполнить задание:
-
Прочитай и пойми начало предложения.
-
Просмотри все варианты ответов.
-
Прочти первый вариант. Представь животное (какое оно, где живет, какие части тела имеет). Подумай, подходит ли это (не) умение к животному. Выбери вариант, если подходит.
-
Проработай так все варианты, отмечая подходящие.
-
Проверь свои ответы.
Должны получиться следующие ответы:
Dolphins…
-
can swim
-
can crawl
-
can’t fly
-
can’t jump
-
can walk
-
can’t talk
-
can’t run
РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 8
Task 8. Complete the text.
I’ve got a pet. It’s a 1) _____. His name is Doris. She is 2) _____. She is green. She has got 3) _____ legs and a short tail. Doris 4) _____ walk, but she can’t 5) _____. I love Doris because she is very cute and 6) _____.
can
eleven
tortoise
clever
jump
four
В задании 8 надо заполнить пропуски в связном тексте соответствующими словами из предложенного списка. Чтобы выполнить задание:
-
Прочитайте бегло текст, чтобы понять его общее содержание.
-
Затем прочитайте слова (фрагменты) предложений.
-
Подумайте, какой частью предложения или каким членом предложения может являться каждый фрагмент. Подумайте, что́ может до и после него.
-
Прочитайте текст до первого предложения, где нужно восстановить пропущенный фрагмент. Определите, какая СТРУКТУРА (какая часть предложения или какой член предложения) вырезана. Обращайте особое внимание на слова, которые стоят перед пропуском и после него.
-
Найдите нужную СТРУКТУРУ в списке фрагментов. Проверьте, подходит ли этот фрагмент в данное предложение ПО СМЫСЛУ.
-
Проработайте таким образом весь текст. Выбирая окончательный
And now let`s write a proverb : «A bird in the hand is worth two in the bush”. How can you translate it? (обсуждение). What other proverbs do you know? (ответы детей).
— Listen to me. (Учитель читает предложение, переводит вместе с учащимися.) Please, listen
and repeat. Let’s learn a new poem. На экране стихотворение:
“Little, Little Butterfly,
Where do you fly,
So quick and so high
In the blue, blue sky?”
P. Учащиеся слушают и проговаривают стихотворение «Little, little Butterfly…», обращая
внимание на произношение.
Т. Answer my questions: Where is the butterfly? – P1: In the blue sky.
What can the butterfly do? – P2: It can fly.
— Well done!
3. Постановка цели и задач урока
Мотивация учебной деятельности обучающихся.
Прием «мозговой штурм»
Учитель помогает обучающимся сформулировать тему урока и цель.
T. Children, please, look at the screen (на экране животные). How do you think where they
are? What can they do? ( Как вы думаете, где они и что умеют делать?)
Teacher: The train is coming …..The next station is checking homework. Ex. 6, p. 77 (слайд № 2)
Teacher: — Bill and Ben
Are funny ….
Students: Men
Teacher: — They’ve got teeth
And long thin…
Students: feet
Teacher: — They’ve got three…
Students: mice
Teacher: — They’re very nice
And two small…
Students: fish
Teacher: — In a big blue dish! (Учащиеся читают хором)
Teacher: — Oh, look Chuckles has forgotten to write the date. Let’s s help him.
Students: Tuesday, the 7 th of February.
Teacher: — The train is coming… The next station is numbers. Can you count with me? (Учащиеся называют заданные им цифры)
Students: Yes, we are. (Видеофрагмент «Let’s count») (сл
Cross the odd word out.
1. horse, cow, sheep, lion, dog
2. tiger, elephant, eagle, zebra, monkey
3. hen, turkey, chicken, duck, parrot
4. tortoise, guinea pig, whale, dolphin, goldfish
reshalka.com
Английский язык ENJOY ENGLISH Английский с удовольствием (рабочая тетрадь) 5 класс Биболетова. UNIT 4.Section 3. Номер №14
Решение
Перевод задания
Вычеркните лишнее слово.
1. лошадь, корова, овца, лев, собака
2. тигр, слон, орел, зебра, обезьяна
3. курица, индейка, курица, утка, попугай
4. черепаха, морская свинка, кит, дельфин, золотая рыбка
ОТВЕТ
1. lion (все остальные – живут на ферме)
2. eagle (все остальные – без крыльев)
3. parrot (все остальные – птицы на ферме)
4. guinea pig (все остальные – живут в воде)
Перевод ответа
1. лев
2. орел
3. попугай
4. морская свинка
0 голосов
53 просмотров
Cross the odd world out СРОЧНО!!!
спросил
18 Май, 18
от
аноним
в категории Английский язык
1 Ответ
0 голосов
ответил
18 Май, 18
от
parljukljuba_zn
БОГ
(235k баллов)
Лучший ответ
В 1 строке лишнее слово — Italy.
Во 2 строке лишнее слово — student
В 3 строке лишнее слово — helpful
Найди верный ответ на вопрос ✅ «Cross the odd word out. 1. horse, cow, sheep, lion, dog 2. tiger, elephant, eagle, zebra, monkey 3. hen, turkey, chicken, duck, parrot 4. …» по предмету 📙 Английский язык, а если ответа нет или никто не дал верного ответа, то воспользуйся поиском и попробуй найти ответ среди похожих вопросов.
Искать другие ответы
Новые вопросы по английскому языку
Главная » Английский язык » Cross the odd word out. 1. horse, cow, sheep, lion, dog 2. tiger, elephant, eagle, zebra, monkey 3. hen, turkey, chicken, duck, parrot 4. tortoise, guinea pig, whale, dolphin, goldfish Перевод: Вычеркните странное слово. 1.
Задания составлены по материалам сборника тренировочных и проверочных заданий по английскому языку для 6-7 класса. Improve your language skills. — M.: «Интеллект-Центр», 2007. — 96 с. Автор: Хотунцева Е.А. и предназначены для учащихся 6-7 классов школ разного типа, учителей английского языка и родителей, а также могут быть использованы в процессе организации повторения и промежуточного контроля изученного материала на уроках английского языка и индивидуальных занятиях с учащимися.
Exercise 1. Cross the odd word out.
-
I’ve got only much little money left, so I can’t buy that jacket.
-
Was the film as more exciting as the book?
-
He is travelling to Manchester by the train.
-
This is the shop whose its alarm went off last night.
-
Is this a your briefcase or his?
Exercise 2. Cross the odd word out.
-
Could I have some an ice cubes in my drink, please?
-
A brown bear is more bigger than a koala bear.
-
The Rome is the capital of Italy.
-
This is not my coat, mine one is hanging behind the door.
-
The news are was so shocking!
Exercise 3. Cross the odd word out.
1. Give me some more little milk, please.
2; The Cooks are being looking for a new house at the moment.
-
When was the last time you have visited your parents?
-
You mustn’t to walk too close to the edge of the cliff.
-
Tom is more, heavier than Bill.
Exercise 4. Cross out the unnecessary word.
-
He is much more taller than his father.
-
Did anybody man break into your house last night?
-
The fog is been very thick, I can’t see anything.
-
There is not much the milk left in the fridge.
-
Nobody phoned yesterday. Nobody came also either.
Exercise 5. Cross out the unnecessary word.
-
Becky is as much clever as Stella.
-
There was no one people left at the party by 2 o’clock.
-
Let me give you some an advice.
-
How much the flour shall I buy?
-
— I’ve got an idea! — Me also too.
Exercise 6. Cross out the unnecessary word.
-
Why is are the clothes so wet?
-
He has read that book last month.
-
He was hungry so that he made a sandwich
-
The man for whom that he works is German.
-
She told to me a wonderful story.
Exercise 7. Cross out the unnecessary word.
-
That’s the woman whose her house burnt down.
-
May I give you a good advice? Spend more time in the open air.
-
This car is not mine car. It’s Peter’s.
4. I have read this book last summer.
5. I usually go to school on the foot.
Exercise 8. Cross the odd word out.
1. They never work on at the weekend.
2. Is this dress as more beautiful as the blue one?
-
The Browns are being traveling around Europe now
-
Can you buy a some cat food when you go to the shops, please?
-
The fog is very thick. I can’t to see anything.
Exercise 9. Cross the odd word out.
-
What do you do in on Sunday afternoons?
-
Today it is as more cold as yesterday.
-
He is being traveling to Manchester by train now.
-
Can I have a some ticket for the car park, please?
-
I must to feed the dog now, it is hungry.
Exercise 10. Cross the odd word out.
-
Where did Sally go on at Friday night?
-
My sister Kate is as older than her friend Maria.
-
You mustn’t to make that silly mistake again!
-
There aren’t the any lemons, but there is some ice cream.
-
I’ve got the a new mobile phone.
Exercise 11. Cross the odd word out.
1. This is a their house. They designed it themselves.
2. I couldn’t to find my bag nowhere.
-
We stayed at the bad worst hotel in the whole city.
-
Now 1 make fewer mistakes in English than the last year.
-
It was midnight and there it were few people in the streets.
Exercise 12. Cross the odd word out.
-
My parents are never go out.
-
Could you pass to me this plate?
-
Her hair looks better than yours hair.
-
— Have you got many things? — No, just one the small bag.
-
In this country February is the most coldest month of the year.
Exercise 13. Cross the odd word out.
-
She didn’t say a no thing.
-
Come here and look on at these photos.
-
Hannah have left home three years ago.
-
I’ve stopped reading newspapers. The news is are always bad.
-
In 1970s, the Beatles were being the richest musicians in the world.
Exercise 14. Cross the odd word out.
1. These flowers are mine. Don’t to touch them!
2. I like to ski in winter very good much.
3. There were was a lot of interesting news on TV yesterday.
-
This car isn’t as fast than as that one.
-
I’ll get you a drink if you will like.
Exercise l5. Cross the odd word out.
1. I have received a letter from her an hour ago.
-
Is he still at the same school yet?
-
I’m sorry. I can’t talk to you now. I have had to help my mother.
-
It is been raining. I think I’ll take my coat.
-
If I will go to Spain, I will stay at his aunt’s.
Keys to the tests.
Exercise 1.
1. much 2. more 3. the 4. its 5. a
Exercise 2.
1. little 2. more 3. the 4. one 5. are
Exercise 3.
1. little 2. being 3. have 4. to 5. more
Exercise 4.
1. more 2. man 3. been 4. the 5. also
Exercise 5.
1. much 2. people 3. an 4. the 5. also
Exercise 6.
1. is 2. has 3. that 4. that 5. to
Exercise 7.
1. her 2. a 3. car 4. have 5. the
Exercise 8.
1. on 2. more 3. being 4. a 5. to
Exercise 9.
1. in 2. more 3. Being 4. some 5. to
Exercise 10.
1.at 2. as 3. to 4. the 5. the
Exercise 11.
1.a 2.to 3.bad 4.the 5.it
Exercise 12.
1. are 2. to 3. hair. 4. the 5. most
Exercise 13.
;
1. a 2. on 3. have 4. arc 5. being
Exercise 14.
1. to 2. good 3. Were 4.than 5. will
Exercise 15.
1. have 2. yet 3. had 4. been 5. will
Пожалуйста, помогите!!!! Срочно!!!! Умоляю!!!
Задание №1 Read the words in the word snake.Обведи как можно больше
слов в змейке. Jacketrousersweateraincoatightshortsandalshirt
Задание № 2. Cross the odd one out. Вычеркни лишнее слово, которое не подходит по смыслу. 1. Trainers, gloves, shoes, boots 2. Scarf, gloves, socks, shorts 3. Jeans, trousers, shorts,sweaters 4. Jacket, vest, cardigan, pants 5. Wellingtons, hiking boots, briefs, shoes 6. Visor, cap, flip flops, hat
Задание № 3. Circle the correct sentence. Обведи правильный вариант (букву) в каждом предложении. 1. A) These trousers are short. B) This trousers are short. 2. A) How much is the jeans? B) How much are the jeans? 3. A) He’s wearing a blue hat. B) He’s wearing blue hat. 4. A) I’d like a socks. B) I’d like a pair of socks. 5. A) Take this shoes, B) Take these shoes.
Задание № 4. Read and answer the questions. Прочитай и ответь на вопросы. Обведи правильный вариант. Hi! My name’s Ellie. I‘m from Britain .It isn’t cold. I wear a sweatshirt, a jacket and trainers. Hi! My name’s Kathy. I’m from Australia. Right now it’s hot and sunny in Australia. I wear shorts and a T-shirt. Hello! My name’s Sasha. I’m from Belarus. It’s very cold in winter. It snows! I wear a coat, a scarf and a hat. Hello! My name’s Tim. I’m from Texas, USA. It’s warm in winter. I wear jeans and a sweater. 1. Who wears jeans and a sweater in winter? a) Kathy b) Sasha c) Tim 2. Who wears a jacket in winter? a) Kathy b) Ellie c) Tim 3. What’s the weather like in Australia now? a) hot b) very cold c) not cold 4. What’s the weather like in Belarus in winter? a) warm b) very cold c) not cold 5. What does Tim wear in winter? a) shorts b) a sweater c) a scarf 6. What does Sasha wear in winter? a) shorts b) a jacket c) a coat