Complete write one word in each gap hello do

Write one word only in each gap.

JUDITH: Hello, you’re home early. How did the meeting go?
АLEX: Awful! It all started to go wrong when the car broke down. I didn’t want (example) to get my suit dirty so I gave up (1) to fix it after a few minutes.

JUDITH: So then what did you do? 
АLEX: You know I hate (2) getting to a meeting on time … so I took a taxi. 

JUDITH: Alex! That must have been really expensive!
АLEX: I didn’t intend (3) go all the way by taxi — just to the station as I knew there was a train at about nine o’clock. But there was an accident on the way, and I missed the train anyway. 

JUDITH: So you went all the way by taxi?
АLEX: Yes, the driver didn’t want (4) take me because he had another appointment but I persuaded (5) to. Of course he made (6) pay the whole fare, and extra because he’d missed his appointment. 

JUDITH: Oh, Alex.
АLEX: Then at the office they said I couldn’t give my presentation because I was late 
-I didn’t (7) hem see I was annoyed, but I was! They were angry, too 
— they had hoped to (8) the meeting on time so that they could finish by lunchtime, and they had waited for me for over an hour. It was a completely wasted day.

JUDITH: And a really expensive one!

Sebastian: So, Brendan … Why don’t you 1) tell us what you think? — Итак, Брендан … Почему бы тебе не сказать нам, что ты думаешь?
Brendan: It was better than I expected. — Это было лучше, чем я ожидал.
Kelly: Are you 2) saying that you enjoyed the opera? – Ты говоришь, что тебе понравилась опера?
Brendan: Well, I’m not going to buy a season ticket, but it was alright, I suppose. — Ну, я не собираюсь покупать абонемент, но все было хорошо, я полагаю.
Sebastian: I’m sorry, I didn’t 3) get that. Could you say it again? — Извини, я не понял. Не мог бы ты повторить это?
Brendan: Well, yeah, I kind of enjoyed it, but the second act was a bit hard to believe. Do you 4) see what I mean? — Ну, да, мне это понравилось, но второму акту было немного сложно поверить. Ты понимаешь, что я имею в виду?
Kelly: Not really. — Не совсем.
Brendan: Well, 5) what I mean is why didn’t he tell her the truth? — Ну, я имею в виду, почему он не сказал ей правду?
Sebastian: She won’t let him. She keeps asking … — Она не позволит ему. Она продолжает спрашивать
Brendan: That’s a good 6) point, but … — Это хорошая точка зрения, но
Sebastian: Hold on! 7) let me finish! She keeps asking questions, and he doesn’t want to hurt her. — Подожди! Позволь мне закончить! Она продолжает задавать вопросы, и он не хочет причинять ей боль.
Brendan: Yeah, I suppose it makes sense. — Да, я полагаю, это имеет смысл.
Kelly: Do you 8) know what I think? — Ты знаешь, что я думаю?
Sebastian: What? — Что?
Kelly: Madame Butterfly has got a new fan. — У мадам Баттерфляй появился новый веер. (или поклонник?)

Ответ:

Перевод

Объяснение:

Переведите текст :Привет, Саша! f ^ 3 * n в аэропорту Нью-Йорка в ожидании моего рейса в Варшаву. Это очень загруженный аэропорт, куда приезжают и уезжают люди — это просто маленький город! и есть (1). Вчера я вылетел из Буффало в Нью-Йорк. Самолет был очень маленьким и пассажиры испугались, когда мы взлетели. В самолете была бортпроводница, а не было (3). еда вообще! У меня в сумке были фрукты, так что (2) я не был слишком расстроен. И не было (4). вода тер — или я не думаю, что была. вода Затем я хотел кофе, но она сказала, что нет (6). авиакомпании, которые не подают еду или кофе. Я деньги на телефон. Знаете, вот такие интересные достопримечательности я хотел (5). Я не думаю, что есть (7). и бортпроводник дал мне этот крошечный стаканчик. Разве это не странно? хотел позвонить вам вчера вечером, но у меня была (8) моя первая поездка в Варшаву, поэтому я хотел, чтобы вы мне рассказали о (9). Варшава досталась. О, и есть ли у вас (10 тета) советов по поводу хороших отелей? Напиши скоро, Тимми отправь 47


Знания

Войти
Регистрация

Размещено 3 года назад по предмету
Английский язык
от hello118

  1. Ответ на вопрос

    Ответ на вопрос дан
    cutty2000p6v56s

    1. win
    2. learn
    3. play
    4. going
    5. gets
    6. do
    7. preparing
    8. has finished

    1. Ответ на вопрос

      Ответ на вопрос дан
      hello118

      спасибо

Не тот ответ на вопрос, который вам нужен?

Найди верный ответ

Самые новые вопросы

Никита081

Математика — 2 года назад

Сколько здесь прямоугольников

Alinashastova

История — 3 года назад

Какое управление было в древнейшем риме? как звали первого и последнего из царей рима?

diankayusupova3

Литература — 3 года назад

Уроки французского ответе на вопрос : расскажите о герое по следующему примерному плану: 1.почему мальчик оказался в райцентре ? 2.как он чувствовал себя на новом месте? 3.почему он не убежал в деревню? 4.какие отношения сложились у него с товарищами? 5.почему он ввязался в игру за деньги? 6.как характеризуют его отношения с учительницей ? ответе на эти вопросы пожалуйста ! сочините сочинение пожалуйста

tegysigalpa2012

Русский язык — 3 года назад

Помогите решить тест по русскому языку тест по русскому языку «местоимение. разряды местоимений» для 6 класса
1. укажите личное местоимение:
1) некто
2) вас
3) ни с кем
4) собой
2. укажите относительное местоимение:
1) кто-либо
2) некоторый
3) кто
4) нам
3. укажите вопросительное местоимение:
1) кем-нибудь
2) кем
3) себе
4) никакой
4. укажите определительное местоимение:
1) наш
2) который
3) некий
4) каждый
5. укажите возвратное местоимение:
1) свой
2) чей
3) сам
4) себя
6. найдите указательное местоимение:
1) твой
2) какой
3) тот
4) их
7. найдите притяжательное местоимение:
1) самый
2) моего
3) иной
4) ничей
8. укажите неопределённое местоимение:
1) весь
2) какой-нибудь
3) любой
4) этот
9. укажите вопросительное местоимение:
1) сколько
2) кое-что
3) она
4) нами
10. в каком варианте ответа выделенное слово является притяжательным местоимением?
1) увидел их
2) её нет дома
3) её тетрадь
4) их не спросили

pakhotnov228

Русский язык — 3 года назад

Переделай союзное предложение в предложение с бессоюзной связью.
1. океан с гулом ходил за стеной чёрными горами, и вьюга крепко свистала в отяжелевших снастях, а пароход весь дрожал.
2. множество темноватых тучек, с неясно обрисованными краями, расползались по бледно-голубому небу, а довольно крепкий ветер мчался сухой непрерывной струёй, не разгоняя зноя
3. поезд ушёл быстро, и его огни скоро исчезли, а через минуту уже не было слышно шума

ggg3288

Русский язык — 3 года назад

помогите прошу!перепиши предложения, расставляя недостающие знаки препинания. объясни, что соединяет союз и. если в предложении один союз и, то во втором выпадающем списке отметь «прочерк».пример:«я шёл пешком и,/поражённый прелестью природы/, часто останавливался».союз и соединяет однородные члены.ночь уже ложилась на горы (1) и туман сырой (2) и холодный начал бродить по ущельям.союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) однородные членычасти сложного предложения—.поэт — трубач зовущий войско в битву (1) и прежде всех идущий в битву сам (ю. янонис).союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) ​

Аккаунт удален

Физика — 3 года назад

Вокруг прямого проводника с током (смотри рисунок) существует магнитное поле. определи направление линий этого магнитного поля в точках a и b.обрати внимание, что точки a и b находятся с разных сторон от проводника (точка a — снизу, а точка b — сверху). рисунок ниже выбери и отметь правильный ответ среди предложенных.1. в точке a — «от нас», в точке b — «к нам» 2. в точке a — «к нам», в точке b — «от нас» 3. в обеих точках «от нас»4. в обеих точках «к нам»контрольная работа по физике.прошу,не наугад важно

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.

Что ты хочешь узнать?

Задай вопрос

Все науки

Математика

Литература

Алгебра

Русский яз.

Геометрия

Английский яз.

Химия

Физика

Биология

История

Обществознание

Окружающий мир

География

Українська мова

Информатика

Українська література

Қазақ тiлi

Экономика

Музыка

Право

Беларуская мова

Французский яз.

Немецкий яз.

МХК

ОБЖ

Психология

Оʻzbek tili

Кыргыз тили

Астрономия

Физкультура и спорт

Другие предметы

  • Сайт
  • Главная страница
  • Задать свой вопрос
  • Кабинет
  • Вход в личный кабинет
  • Регистрация на сайте

Войти

У меня нет аккаунта на сайте, я хочу

зарегистрироваться

Регистрация

Никнейм

Пароль

E-mail

OBRAZOVALKA.COM

OBRAZOVALKA.COM — образовательный портал
Наш сайт это площадка для образовательных консультаций, вопросов и ответов для школьников и студентов .

  • Наша доска вопросов и ответов в первую очередь ориентирована на школьников и студентов из России и стран СНГ, а также носителей русского языка в других странах.
  • Для посетителей из стран СНГ есть возможно задать вопросы по таким предметам как Украинский язык, Белорусский язык, Казакхский язык, Узбекский язык, Кыргызский язык.
  • На вопросы могут отвечать также любые пользователи, в том числе и педагоги.


    Консультацию по вопросам и домашним заданиям может получить любой школьник или студент.

    A. If a word or phrase in bold is correct, put a tick (✓). If it is incorrect, rewrite it correctly on the line.

    1   Can you to speak French?   …………………………..

    2   I’ll can give you a hand tomorrow morning, if you like.   …………………………..

    3   I’ll can take my driving test after a few more lessons.   …………………………..

    4   Jack can play the guitar before he learnt to talk!   …………………………..

    5   If only I can afford to buy that top!   …………………………..

    6   We can have gone up the Eiffel Tower while we were in Paris, but we decided to go to the Louvre instead.   …………………………..

     I could get a more expensive computer, but it didn’t seem worth it.   …………………………..

     I wish I could get out of the maths test tomorrow!   …………………………..

     I bet you’d love to be can to get satellite TV.   …………………………..

    10   You’d better tell the coach if you can’t playing on Saturday.   …………………………..

    Answer

    1 speak   2 ✓   3 be able to

    4 could/was able to

    5 could/was able to

    6 could   7 have got   8

    9 able   10 play

    B. Circle the correct word or phrase. If both options are correct, circle both.

    1   Hello. Could / Can I speak to Mrs Johnson, please?

    2   We could / were allowed to go home early yesterday because our teacher was ill.

    3   The head teacher said we could / were allowed to go home.

    4   Do you think I should / could be worried about these spots on my forehead?

    5   You ought to / should enter that talent contest!

    6   You couldn’t / shouldn’t talk to people like that! It’s rude!

    7   Alan should write / have written two essays in the exam yesterday, not one!

    8   No, you may / should not go out tonight. You know you’re grounded!

    9   Diana should have waited / been waiting for me at the corner. I wonder where she went.

    10   What were you doing in the park? You ought to have done / been doing your homework then!

    11   Yes, of course you can / are able to open the window if you’re too hot!

    Answer

    1 Could/Can   2 were allowed to

    3 could/were allowed to   4 should

    5 ought to/should   6 shouldn’t

    7 have written   8 may

    9 waited/been waiting

    10 been doing   11 can

    C. Write a form of must, have to, need or need to in each gap to complete the sentences. If more than one possibility is correct, write all possibilities.

     Oh, I ………………………… remember to get some potatoes on the way home tonight.

     Jason ………………………… see the headmaster during the next break. I wonder what it’s about?

     We ………………………… light lots of candles during the power cut two nights ago.

     I’ll ………………………… start doing my Christmas cards soon. It’s nearly December.

     Carl, you ………………………… run into the street like that without looking first. It’s dangerous!

     People with solar-powered cars ………………………… worry about the price of petrol.

     I wouldn’t like to ………………………… get up at five o’clock every morning.

     We ………………………… do any washing-up after the picnic because we’d used disposable plates and cutlery.

    9   Do professional musicians ………………………… practise every day?

    10   I ………………………… have bothered cooking all that food; they’d eaten before they arrived.

    Answer

    1 must/(will) have/need to   2 has/needs to

    3 had/needed to   4 have/need to   5 mustn’t

    6 don’t/won’t have/need to   7 have to

    8 didn’t have/need to   9 have/need to

    10 needn’t

    D. Complete each second sentence using the word given, so that it has a similar meaning to the first sentence. Write between two and five words in each gap.

     His lights are on so I’m pretty sure Dan is at home.   as

         Dan ………………………………………… his lights are on.

     Susie’s car’s not here so she’s almost certainly taking Dobber to the vet.   be

         Susie ………………………………………… Dobber to the vet since her car’s not here.

     There’s no way that boy’s Simon. He’s much taller!   boy

          That ………………………………………… Simon. He’s much taller!

     I’m certain the Winners don’t think we’re coming tonight; we arranged it for next Tuesday.   expecting

         The Winners ………………………………………… tonight; we arranged it for next Tuesday.

    5   I bet you were exhausted after such a long journey!   have

          You ………………………………………… exhausted after such a long journey!

    6   The only explanation is that Evan was on the phone to someone in Australia!   talking

          Evan ………………………………………… on the phones to someone in Australia!

    7   There’s no way Casey won the disco dancing competition – he’s got two left feet!   have

         Casey ………………………………………… the disco dancing competition – he’s got two left feet!

    8   I don’t believe Helen’s been trying to call us all day. The phone hasn’t rung once.   been

         Helen ………………………………………… to call us all day. The phone hasn’t rung once.

    Answer

    1   must be at home as

    2   must be taking

    3   boy can’t/couldn’t be

    4   can’t/couldn’t be expecting us

    5   must have been

    6   must have been talking

    7   can’t/couldn’t have won

    8   can’t/couldn’t have been trying

    E. Use the words in the box only once to complete the sentences in Table A. The meaning of the sentences in Table B will help you.

    able • cannot • could • had • have • might • must

    needn’t • mustn’t • ought • should • will

    Table A

    Table B

    1   I ……………… have left my bag on the bus.

    expressing certainly

    2   In a few months, I’ll be ……………… to buy a car.

    expressing future ability

    3   I ……………… drive when I was thirteen years old!

    expressing past ability

    4   No, you ……………… have any more pocket money!

    refusing a request

    5   I think you ……………… consider a career in the armed forces.

    giving advice

    6   I ……………… forget to phone Julie tonight!

    expressing personal obligation

    7   I ……………… to have a filling at the dentist’s.

    expressing external obligation in the past

    8   You don’t ……………… to do Exercise D for homework.

    expressing a lack of obligation

    9   You ……………… have to work a lot harder if you want to get a good report.

    expressing future obligation

    10   They ……………… to arrive at about 8.

    expressing probability

    11   Sean ……………… have got stuck in traffic.

    expressing possibility

    12   I ……………… have worried so much about Jan’s present. She loved it!

    expressing a lack of past obligation

    Answer

    1 must   2 able   3 could   4 cannot

    5 should   6 mustn’t   7 had   8 have

    9 will   10 ought   11 might   12 needn’t

    F. Circle the correct answer.

    1   …………… I have a look at those shoes in the window, please?

          A   Must     B   Would

          C   Should     D   Could

    2   We …………… pay for the tickets as Josie won them in a competition.

          A   mustn’t     B   didn’t have to

          C   couldn’t     D   hadn’t to

    3   You really …………… make such a mountain out of a molehill!

          A   can’t     B   won’t

          C   mightn’t     D   shouldn’t

    4   You won’t …………… to connect to the Internet once you’ve got broadband as you’re online twenty-four hours a day.

          A   need      must

          C   ought      able

     I hope we …………… find the cinema easily.

          A   could      may

          C   might      can

     We couldn’t find a hotel room so we …………… sleep in the car. It was awful!

          A   must      should

          C   had to      could

     We’d love to …………… afford to go on a round-the-world cruise.

          A   can      be able to

          C   will have to      have to

    8   Fiona can’t …………… about the meeting. I reminded her this morning!

          A   forget     B   be forgetting

          C   have forgotten

          D   have been forgetting

    9   She could …………… in the garage when we came round, which would explain why she didn’t hear the bell.

          A   work     B   be working

          C   have worked     D   have been working

    10   You’ll …………… tell the police that your house was broken into.

          A   have to     B   must

          C   had to     D   should

    Answer

    1 D   2 B   3 D   4 A   5 D   6 C   7 B   8 C   9 D   10 A

    G. Write a modal or semi-modal in each gap to replace the phrase in brackets. Add any other words you need.

    1   Bruce ………………………… (is able to) finish most crosswords in under ten minutes.

    2   Charlotte didn’t get to the Craig David concert because she ………………………… (wasn’t able to) get tickets.

    3   I ………………………… (had the opportunity to go) to Oxford but I decided to go to a more modern university.

     You ………………………… (were wrong to tell) Angus. You know he can’t keep a secret!

     If you have a cashpoint card, you ………………………… (are not forced to) go into the bank to get money from your account.

    6   We ………………………… (were made to) apologise to the police for wasting their time.

    7   That ………………………… (almost definitely wasn’t) the last can of soda in the fridge. I bought loads this morning!

    8   ………………………… (Were you obliged to) talk about two photographs during the interview?

    9   Children ………………………… (are not allowed to) be left unattended.

    10   The weather ………………………… (will probably) be good tomorrow.

    Answer

    1 can   2 couldn’t   3 could have gone

    4 ought not to/shouldn’t have told

    5 don’t have/need to   6 had to

    7 can’t/couldn’t have been

    8 Did you have to

    9 mustn’t/must not

    10 ought to/should

    H. Choose the correct answer.

    Choosing a gym

    Choosing to go to a gym regularly (1) …………… change your life for the better. Don’t let it be a decision you regret!

    Good gyms have a lot to offer. They (2) …………… provide exercise equipment that is just too expensive to buy and their trained staff are (3) …………… to provide quality health and fitness advice. But if you’re planning to join a gym, you (4) …………… definitely ask to look round before you become a member. There are a number of things to bear in mind before choosing which gym to join.

    Before the law changed a few years ago, anyone (5) …………… set up a gym and even today gyms (6) …………… employ trained fitness instructors. Find out what qualifications the staff have. If they’re untrained, it’s best to go elsewhere.

    You (7) …………… be put off by the gym’s hard sell. Just because they want you to sign up – they want your money, after all – that doesn’t mean you (8) …………… decide there and then. See a few gyms before you make your final decision.

    Ask yourself: What kind of equipment and facilities do they have? There’s little point joining a gym and then thinking a few months later, ‘I (9) …………… have chosen a gym with a pool.’ Do you (10) …………… book equipment in advance, or can you just turn up and use it? How busy does the gym get? It (11) …………… be very pleasant turning up to find there’s no room in the changing room and there’s a huge queue for each piece of equipment. It (12) …………… also be a good idea to talk to people who already go to that gym to find out their opinion.

    1   A must   B would   C should   D will have to

    2   A can   B could   C would   D must

    3   A made   B forced   C allowed   D able

    4   A should   B would   C might   D will

    5   A can   B could   C might   D may

    6   A mustn’t   B don’t have to   C can’t   D shouldn’t

    7   A mustn’t   B couldn’t   C won’t   D mightn’t

    8   A can’t   B can   C would   D have to

    9   A ought to   B must   C have to   D can’t

    10   A able   B must   C have to   D allowed

    11   A won’t have to   B doesn’t have to   C mustn’t   D won’t

    12   A must   B might   C has to   D ought to

    Answer

    1 C   2 A   3 D   4 A   5 B   6 B

    7 A   8 D   9 A   10 C   11 D   12 B

    I. Write one word in each gap.

    When I broke my arm a week ago, I guess it (1) …………… to have hurt. But it didn’t! We were doing PE at school, and we were making a pyramid. We (2) …………… to stand on each other’s shoulders. I was right at the top. We (3) …………… have been doing it properly because suddenly the pyramid collapsed and we all fell. I landed on my arm.

    Mr Jenkins (4) …………… have known immediately that I’d broken my arm because he sent someone to call an ambulance. ‘Sit still, and don’t move your arm at all until the ambulance comes,’ he said. I (5) …………… still remember the feeling – my arm was numb, and looked very strange, but there was no pain at all. I remember thinking: ‘It (6) …………… be broken. If it was broken, I’d be in agony.’ I suppose not feeling any pain (7) …………… have been because I was in shock.

    The plaster (8) …………… come off in about three weeks but it (9) …………… have to stay on longer. It depends on whether the break has healed properly or not. The next three weeks may (10) …………… be the best three weeks of my life – no basketball, no playing in the playground, no swimming – but I’m counting my blessings. It (11) …………… have been a lot worse!

    Answer

    1 ought   2 had   3 can’t/couldn’t

    4 must   5 can   6 can’t

    7 may/might/could/must

    8 should/could/may/might

    9 could/may/might

    10 not   11 could/might

    Related Posts

    • English Grammar Exercises for B1 B2 – Linking words 2: reason, purpose and result
    • English Grammar Exercises for B1 B2 – Linking words 1
    • English Grammar Exercises for B1 B2 – It and there
    • English Grammar Exercises for B1 B2 – Word formation 2: nouns (affixes)
    • English Grammar Exercises for B1 B2 – Word formation 1: verbs and adjectives (affixes)
    • English Grammar Exercises for B1 B2 – Non-defining relative clauses

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Complete word of god
  • Complete word of etc
  • Complete with words from the word list thing 1 bioaraohv 2 chemistry chemical
  • Complete with words from the word list noun person noun thing artist
  • Complete with words from the word list noun adjective appetite