Complete the following word chains using the words from the table below



Скачать материал

Словообразование в английском языке. ПОДГОТОВКА К ОГЭ:

ТЕОРИЯ
 И
 ПРАКТИКА2...



Скачать материал

  • Сейчас обучается 128 человек из 41 региона

  • Сейчас обучается 30 человек из 18 регионов

  • Сейчас обучается 173 человека из 50 регионов

Описание презентации по отдельным слайдам:

  • Словообразование в английском языке. ПОДГОТОВКА К ОГЭ:

ТЕОРИЯ
 И
 ПРАКТИКА2...

    1 слайд

    Словообразование
    в английском языке.
    ПОДГОТОВКА К ОГЭ:

    ТЕОРИЯ
    И
    ПРАКТИКА
    2016г., г.о. Электросталь.
    Подготовила учитель
    английского языка
    Соболева Алевтина Владимировна,
    МОУ «Гимназия №4»

  • Объект контроля?
выявление уровня сформированности навыков оперирования лекси...

    2 слайд

    Объект контроля?

    выявление уровня сформированности навыков оперирования лексическими единицами на основе предложенных текстов.

  • Задание на словообразование предполагает:1. Осознание строгого порядка слов...

    3 слайд

    Задание на словообразование предполагает:
    1. Осознание строгого порядка слов в английском языке и умение опреде­лять место части речи в предложении.
    2. Знание правил словообразования, понимание значения суффиксов и пре­фиксов английского языка.
    3. Соотнесение суффиксов с частями речи.
    4. Знание особенностей написания слов английского языка.

  • Словообразование-образование производных слов в языке.аффиксация словосложени...

    4 слайд

    Словообразование-образование производных слов в языке.
    аффиксация
    словосложение
    конверсия
    суффиксы-после корня

    префиксы-
    перед корнем
    образование нового слова происходит путем соединением двух и более слов в одно составное слово:
    week+ end=weekend
    образование нового слова происходит путем перехода одной части в другую:
    a pocket —> to pocket
    work——> to work

  • Суффиксы как элементы словообразованияСуффиксы глаголов: -ize/ise. 
Суффиксы...

    5 слайд

    Суффиксы как элементы словообразования
    Суффиксы глаголов: -ize/ise.
    Суффиксы существительных:
    -er/o r, -ness, -ist, -ship, -ing, -sion /tion , -ance/ence, -ment, -ity.
    Суффиксы прилагательных: -у, -ic, -ful, -al, -ly, -ian /an , -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive.
    Суффикс наречий: -ly

  • Порядок слов             часть речиRead the sentences. Guess which part of sp...

    6 слайд

    Порядок слов часть речи
    Read the sentences. Guess which part of speech you should use: Noun Adjective Adverb Verb.
    Great Britain lies to the northwest of… (1) Europe, with Ireland to the west, and makes up the larger part o f the territory of the United Kingdom.
    Memorial Day is an American holiday observed … (2) on the last Monday of May.
    A person who receives an … (3) to a costume party has the perfect … (4) to find an outfit that will be the hit of the occasion.
    1. Adjective 2. Adverb 3. Noun 4. Noun

  • The beginning of spring is a ... (5) time to start a new year.
Most of Engla...

    7 слайд

    The beginning of spring is a … (5) time to start a new year.
    Most of England, Scotland and Wales are on the island of Great Britain, as are their … (6) capital cities: London, Edinburgh and Cardiff.
    The United States o f America is a federal… (7) republic.
    Many people visit cemeteries and memorials … (8) to honor those who died in military service.
    Christmas is a sacred … (9) holiday.
    Other people prefer to dress up as someone or something … (10) strange and unexpected.
    The agency is led by its… (11).
    5. Adjective 6. Adjective 7. Adjective 8. Adverb 9. Adjective 10. Adverb 11. Noun

  • Choose the right word to complete each sentence.

Great Britain lies to the...

    8 слайд

    Choose the right word to complete each sentence.

    Great Britain lies to the northwest o f… (1) Europe, with Ireland to the west, and makes up the larger part o f the territory of the United Kingdom.
    Memorial Day is an American holiday observed … (2) on the last Monday of May.
    A person who receives an … (3) to a costume party has the perfect … (4) to find an outfit that will be the hit of the occasion.
    The beginning of spring is a … (5) time to start a new year.

    1. A. continental 2. C. annually 3. A. invitation 4. B. opportunity 5. B. logic

  • Choose the right word to complete each sentence.

Most of England, Scotland...

    9 слайд

    Choose the right word to complete each sentence.

    Most of England, Scotland and Wales are on the island of Great Britain, as are their … (6) capital cities: London, Edinburgh and Cardiff.
    The United States o f America is a federal… (7) republic. Many people visit cemeteries and memorials … (8) to honor those who died in military service.
    Christmas is a sacred … (9) holiday.
    Other people prefer to dress up as someone or something … (10) strange and unexpected.
    The agency is led by its… (11).
    6. B. respective 7. B. constitutional 8. B. particularly 9. B. religious 10. A. completely 11. A. administration

  • VERBS ---Suffixes ise/ize
Применение суффикса -ise или -ize, как правило, опр...

    10 слайд

    VERBS —Suffixes ise/ize

    Применение суффикса -ise или -ize, как правило, определяется американ­ским или британским вариантами английского языка (-ize — американский вариант английского языка, -ise — британский вариант английского языка): organize, organise; recognize, recognise.
    Но существуют глаголы, которые имеют закрепленное написание суффик­сов, и менять их нельзя:
    advertise, formalize, summarize.

    Suffixes ise/ize используются для образования глаголов на основе прилагательных и существительных и обозначают действия и процессы:

    1 модель: NOUN + IZE /ISE
    scandal + ize -> scandalize (возмущать, шокировать)

    2 модель: ADJECTIVE + IZE /ISE
    formal + ize -> formalize(оформлять)

  • Complete the following word chains using the words from the table below.

    11 слайд

    Complete the following word chains using the words from the table below.

  • Determine what part of speech it is necessary to use in the following senten...

    12 слайд

    Determine what part of speech it is necessary to use in the following sentences. Complete them using words above:

    1. It is easier to demand an … than to deliver one.
    a. apology b. apologize c. apologetic d. apologetically
    2. Much free television can already be watched … on computers and mobile phones.
    a. legality b. legalize c. legal d. legally
    3. The cat and the dog live in … in the Jones’ household.
    a. harmony b. harmonize c. harmonious d. harmoniously
    4. The waiter … took the dish back to the kitchen and quickly brought Mr. Apple another one.
    apology b. apologize c. apologetic d. apologetically
    5. We are happy to clarify this and … for the mistake.
    a. apology b. apologize c. apologetic d. apologetically
    1. Apology, 2. Legally, 3. Harmonize, 4. Apologetically, 5. Apologise,

  • 6. They tend to ... the situation and to hope for the best. 
ideal b. idealiz...

    13 слайд

    6. They tend to … the situation and to hope for the best.
    ideal b. idealize c. ideally
    7. Even if the referendum itself does little, the vote will be of huge … importance.
    symbol b. symbolize c. symbolic d. symbolically
    8. The paintings reflect the human effort to create a … blend of nature and art.
    harmony b. harmonize c. harmonious d. harmoniously
    9. It would be … if students could draw their diagrams on large pieces of construction paper.
    a. ideal b. idealize c. ideally
    10. W hat I did was perfectly … .
    a. legality b. legalize c. legal d. legally
    11. Scientists don’t know what all these ancient drawings, called petroglyphs,….
    a. symbol b. symbolize c. symbolic d. symbolically
    6. Idealize, 7. Symbolic, 8. Harmonious, 9. Ideal, 10. Legal, 11. Symbolize.

  • Make new sentences using verbs (-ize, -ise) so they mean the same as the firs...

    14 слайд

    Make new sentences using verbs (-ize, -ise) so they mean the same as the first ones.
    Model: The realization that a catastrophe could occur at any time sobered (отрезвлять) them up. — They realized that a catastrophe could occur at any time and it sobered them up.
    1. The main characteristic of her writings is an excellent taste.
    2 . I gave my old friend a smile o f recognition.
    3. He spoke with special emphasis on the subject of civil rights.
    4. The owl is the symbol o f wisdom and learning.
    5. The specialization of a lot of Portuguese restaurants is seafood.

  • Check yourselves1. That excellent taste characterizes her writings. 
2. I rec...

    15 слайд

    Check yourselves
    1. That excellent taste characterizes her writings.
    2. I recognized my old friend and smiled at him .
    3. He emphasized the subject of civil rights in his speech.
    4.The owl symbolizes wisdom and learning.
    5. A lot o f Portuguese restaurants specialize in seafood.

  • Use the words given in capitals to form a word that fits in the space in the...

    16 слайд

    Use the words given in capitals to form a word that fits in the space in the text. Pay attention to the grammar tenses you should use.

    1. Our restaurant___________ in one type o f m eat, so look for pictures of the animal you wish to eat before entering.
    2. Yesterday he ___________ to his wife and children for losing his temper.
    3. We___ just____________for the mistake and we promise that it won’t happen again.
    4. H e ___________his company 50 years ago.
    5. W e___________in the last meeting that the situation
    was hopeless.
    6. I’m certain in the future everyone_________ his actions.
    1. specializes, 2. apologized, 3. have … apologized, 4. organized, 5. recognized, 6. will criticize.
    SPECIAL
    APOLOGY
    APOLOGY
    ORGANIZATION
    RECOGNITION
    CRITICISM

  • Прочитайте приведенные ниже предложения. Преобразуйте слова, напечатанные...

    17 слайд

    Прочитайте приведенные ниже предложения. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 17-21 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.

  • КЛЮЧИ

  • Литература

М.А. Бодоньи          Английский язык. Словообразование.- Легион,...

    19 слайд

    Литература

    М.А. Бодоньи Английский язык. Словообразование.- Легион, 2013 год.

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 208 860 материалов в базе

  • Выберите категорию:

  • Выберите учебник и тему

  • Выберите класс:

  • Тип материала:

    • Все материалы

    • Статьи

    • Научные работы

    • Видеоуроки

    • Презентации

    • Конспекты

    • Тесты

    • Рабочие программы

    • Другие методич. материалы

Найти материалы

Другие материалы

  • 09.02.2017
  • 469
  • 0
  • 09.02.2017
  • 787
  • 10
  • 09.02.2017
  • 755
  • 2
  • 09.02.2017
  • 1055
  • 16
  • 09.02.2017
  • 557
  • 0
  • 09.02.2017
  • 521
  • 3
  • 09.02.2017
  • 394
  • 0

Вам будут интересны эти курсы:

  • Курс профессиональной переподготовки «Испанский язык: теория и методика обучения иностранному языку в образовательной организации»

  • Курс повышения квалификации «Специфика преподавания итальянского языка с учетом требований ФГОС»

  • Курс повышения квалификации «Специфика преподавания китайского языка с учетом требований ФГОС»

  • Курс профессиональной переподготовки «Теория и методика преподавания иностранных языков: английский, немецкий, французский»

  • Курс повышения квалификации «Организация кросс-культурной адаптации иностранных студентов в образовательных организациях в сфере профессионального образования»

  • Курс повышения квалификации «Специфика преподавания русского языка как иностранного»

  • Курс профессиональной переподготовки «Организация деятельности помощника-референта руководителя со знанием иностранных языков»

  • Курс профессиональной переподготовки «Организация деятельности секретаря руководителя со знанием английского языка»

Слайд 1Словообразование
в английском языке.

ПОДГОТОВКА К ОГЭ:

ТЕОРИЯ
И
ПРАКТИКА
2016г., г.о. Электросталь.
Подготовила

учитель
английского языка
Соболева Алевтина Владимировна,
МОУ «Гимназия №4»

Словообразование  в английском языке. ПОДГОТОВКА К ОГЭ:ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА2016г., г.о. Электросталь.Подготовила учительанглийского языка Соболева Алевтина Владимировна,МОУ


Слайд 2Объект контроля?

выявление уровня сформированности навыков оперирования лексическими единицами на основе предложенных

текстов.

Объект контроля?выявление уровня сформированности навыков оперирования лексическими единицами на основе предложенных текстов.


Слайд 3
Задание на словообразование предполагает:
1. Осознание строгого порядка слов в английском языке

и умение опреде­лять место части речи в предложении.
2. Знание правил словообразования, понимание значения суффиксов и пре­фиксов английского языка.
3. Соотнесение суффиксов с частями речи.
4. Знание особенностей написания слов английского языка.

Задание на словообразование предполагает:1. Осознание строгого порядка слов в английском языке и умение опреде­лять место части


Слайд 4Словообразование-образование производных слов в языке.

аффиксация
словосложение
конверсия

суффиксы-после корня

префиксы-
перед корнем
образование нового слова происходит

путем соединением двух и более слов в одно составное слово:
week+ end=weekend

образование нового слова происходит путем перехода одной части в другую:
a pocket —> to pocket
work——> to work

Словообразование-образование производных слов в языке.аффиксация словосложениеконверсиясуффиксы-после корняпрефиксы-перед корнемобразование нового слова происходит путем соединением двух и более слов


Слайд 5
Суффиксы как элементы словообразования
Суффиксы глаголов: -ize/ise.
Суффиксы существительных:
-er/o r, -ness,

-ist, -ship, -ing, -sion /tion , -ance/ence, -ment, -ity.
Суффиксы прилагательных: -у, -ic, -ful, -al, -ly, -ian /an , -ing, -ous, -ible/able, -less, -ive.
Суффикс наречий: -ly

Суффиксы как элементы словообразованияСуффиксы глаголов: -ize/ise. Суффиксы существительных: -er/o r, -ness, -ist, -ship, -ing, -sion /tion


Слайд 6Порядок слов часть речи
Read the

sentences. Guess which part of speech you should use: Noun Adjective Adverb Verb.
Great Britain lies to the northwest of… (1) Europe, with Ireland to the west, and makes up the larger part o f the territory of the United Kingdom.
Memorial Day is an American holiday observed … (2) on the last Monday of May.
A person who receives an … (3) to a costume party has the perfect … (4) to find an outfit that will be the hit of the occasion.

1. Adjective 2. Adverb 3. Noun 4. Noun

Порядок слов       часть речиRead the sentences. Guess which part of speech


Слайд 7
The beginning of spring is a … (5) time to start

a new year.
Most of England, Scotland and Wales are on the island of Great Britain, as are their … (6) capital cities: London, Edinburgh and Cardiff.
The United States o f America is a federal… (7) republic.
Many people visit cemeteries and memorials … (8) to honor those who died in military service.
Christmas is a sacred … (9) holiday.
Other people prefer to dress up as someone or something … (10) strange and unexpected.
The agency is led by its… (11).

5. Adjective 6. Adjective 7. Adjective 8. Adverb 9. Adjective 10. Adverb 11. Noun

The beginning of spring is a ... (5) time to start a new year.Most of England, Scotland


Слайд 8
Choose the right word to complete each sentence.

Great Britain lies to

the northwest o f… (1) Europe, with Ireland to the west, and makes up the larger part o f the territory of the United Kingdom.
Memorial Day is an American holiday observed … (2) on the last Monday of May.
A person who receives an … (3) to a costume party has the perfect … (4) to find an outfit that will be the hit of the occasion.
The beginning of spring is a … (5) time to start a new year.

1. A. continental 2. C. annually 3. A. invitation 4. B. opportunity 5. B. logic

Choose the right word to complete each sentence.Great Britain lies to the northwest o f... (1)


Слайд 9
Choose the right word to complete each sentence.

Most of England, Scotland

and Wales are on the island of Great Britain, as are their … (6) capital cities: London, Edinburgh and Cardiff.
The United States o f America is a federal… (7) republic. Many people visit cemeteries and memorials … (8) to honor those who died in military service.
Christmas is a sacred … (9) holiday.
Other people prefer to dress up as someone or something … (10) strange and unexpected.
The agency is led by its… (11).

6. B. respective 7. B. constitutional 8. B. particularly 9. B. religious 10. A. completely 11. A. administration

Choose the right word to complete each sentence.Most of England, Scotland and Wales are on the


Слайд 10VERBS —Suffixes ise/ize

Применение суффикса -ise или -ize, как правило, определяется американ­ским

или британским вариантами английского языка (-ize — американский вариант английского языка, -ise — британский вариант английского языка): organize, organise; recognize, recognise.
Но существуют глаголы, которые имеют закрепленное написание суффик­сов, и менять их нельзя:
advertise, formalize, summarize.

Suffixes ise/ize используются для образования глаголов на основе прилагательных и существительных и обозначают действия и процессы:

1 модель: NOUN + IZE /ISE
scandal + ize -> scandalize (возмущать, шокировать)

2 модель: ADJECTIVE + IZE /ISE
formal + ize -> formalize(оформлять)

VERBS ---Suffixes ise/izeПрименение суффикса -ise или -ize, как правило, определяется американ­ским или британским вариантами английского языка (-ize


Слайд 11

Complete the following word chains using the words from the table

below.

Complete the following word chains using the words from the table below.


Слайд 12
Determine what part of speech it is necessary to use in

the following sentences. Complete them using words above:

1. It is easier to demand an … than to deliver one.
a. apology b. apologize c. apologetic d. apologetically
2. Much free television can already be watched … on computers and mobile phones.
a. legality b. legalize c. legal d. legally
3. The cat and the dog live in … in the Jones’ household.
a. harmony b. harmonize c. harmonious d. harmoniously
4. The waiter … took the dish back to the kitchen and quickly brought Mr. Apple another one.
apology b. apologize c. apologetic d. apologetically
5. We are happy to clarify this and … for the mistake.
a. apology b. apologize c. apologetic d. apologetically

1. Apology, 2. Legally, 3. Harmonize, 4. Apologetically, 5. Apologise,

Determine what part of speech it is necessary to use in the following sentences. Complete them


Слайд 136. They tend to … the situation and to hope for

the best.
ideal b. idealize c. ideally
7. Even if the referendum itself does little, the vote will be of huge … importance.
symbol b. symbolize c. symbolic d. symbolically
8. The paintings reflect the human effort to create a … blend of nature and art.
harmony b. harmonize c. harmonious d. harmoniously
9. It would be … if students could draw their diagrams on large pieces of construction paper.
a. ideal b. idealize c. ideally
10. W hat I did was perfectly … .
a. legality b. legalize c. legal d. legally
11. Scientists don’t know what all these ancient drawings, called petroglyphs,….
a. symbol b. symbolize c. symbolic d. symbolically

6. Idealize, 7. Symbolic, 8. Harmonious, 9. Ideal, 10. Legal, 11. Symbolize.

6. They tend to ... the situation and to hope for the best. ideal b. idealize c.


Слайд 14Make new sentences using verbs (-ize, -ise) so they mean the

same as the first ones.

Model: The realization that a catastrophe could occur at any time sobered (отрезвлять) them up. — They realized that a catastrophe could occur at any time and it sobered them up.
1. The main characteristic of her writings is an excellent taste.
2 . I gave my old friend a smile o f recognition.
3. He spoke with special emphasis on the subject of civil rights.
4. The owl is the symbol o f wisdom and learning.
5. The specialization of a lot of Portuguese restaurants is seafood.

Make new sentences using verbs (-ize, -ise) so they mean the same as the first ones. Model:


Слайд 15Check yourselves
1. That excellent taste characterizes her writings.
2. I recognized

my old friend and smiled at him .
3. He emphasized the subject of civil rights in his speech.
4.The owl symbolizes wisdom and learning.
5. A lot o f Portuguese restaurants specialize in seafood.

Check yourselves1. That excellent taste characterizes her writings. 2. I recognized my old friend and smiled at


Слайд 16
Use the words given in capitals to form a word that

fits in the space in the text. Pay attention to the grammar tenses you should use.

1. Our restaurant___________ in one type o f m eat, so look for pictures of the animal you wish to eat before entering.
2. Yesterday he ___________ to his wife and children for losing his temper.
3. We___ just____________for the mistake and we promise that it won’t happen again.
4. H e ___________his company 50 years ago.
5. W e___________in the last meeting that the situation
was hopeless.
6. I’m certain in the future everyone_________ his actions.

1. specializes, 2. apologized, 3. have … apologized, 4. organized, 5. recognized, 6. will criticize.

SPECIAL

APOLOGY

APOLOGY

ORGANIZATION

RECOGNITION

CRITICISM

Use the words given in capitals to form a word that fits in the space in


Слайд 17

Прочитайте приведенные ниже предложения. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце

строк, обозначенных номерами 17-21 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.

Прочитайте приведенные ниже предложения. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами


Слайд 19Литература

М.А. Бодоньи Английский язык. Словообразование.- Легион, 2013

год.

ЛитератураМ.А. Бодоньи     Английский язык. Словообразование.- Легион, 2013 год.


Noun

Verb

Adjective

Achievement

Admire

Belief

Believable

Consider

Forgive

Responsibility

Respond

Comparable

Excitement

Excite

Adaptable

Comprehension

Comprehend

Consideration, comparison, admiration, forgiveness, believe,
responsible, comprehensible, excitable, achieve, achievable, adapt,
adaptation, forgivable, compare, considerable, admirable

подпись: 1. noun
2. verb
3. adjective
B. Determine what part of speech it is necessary to use in the fol-
lowing sentences. Complete them using words from part A.

I. Manypeople Striveforan… in business.

A. achievement b. achieve c. achievable

I

Adjectives ∣ 113 ∣

2. Her honesty in all that she does is truly… .

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. admiration b. admire c. admirable

3. Do you… you could bear that patiently?

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. belief b. believe c. believable

4. In a week the student can learn to write it with some little facility and to read it with… ease.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. consideration b. consider c. considerable

5. In reality, the student spent over an hour in my office begging me for… .

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. forgiveness b. forgive c. forgivable

6. Did she think that circumstances and not her own choice were… for her state of feeling?

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. responsibility b. respond c. responsible

7. 1 know nothing to… with it, for he is a man of warmth.

1. Noun

2. Verb

3.. Adjective

A. comparison b. compare c. comparable

8. But all this series of nervous disturbances left her in a very impressible and… condition.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. excitement b. excite c. excitable

9. Jane was not… to changes in her work contract.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. adaptation b. adapt c. adaptable

подпись: i
1. noun
2. verb
3. adjective

10. Although some of the earliest art remains… to us now, there is much which remains obscure.

A. comprehension b. comprehend c. comprehensible

137. Read the text. Use the words given in capitals to form a word that fits in the space in the text.

One of the most important things a student should do is to take part in scientific projects. He can make himselfmore(1) by participating in confer- VISION (1) ences and workshops and publishing papers on his/her

Work. Attending conferences is(2). Students VALUE (2) should know some(3) recommendations for NOTABILITY (3) preparing the talk. They should make this impression

As positive as(4). It is(5) to use POSSIBILITY (4) appropriate examples and pictures and to make sure REASON (5) that the slides are(6). Besides, it is impor — READ (6) tant to give(7) examples. SUIT (7)

Suffix Ive

Модель образования:

VERB∕NOUN + — IVE
позволяет образовать относительные прилагательные
Creative — творческий
Native — родной

138. Read the words in the first column. Match them with the related words in the second column. Underline their suffixes.

1. destruct

A. generative

2. act

B. destructive

3. correct

C. active

4. addict

D. productive

5. decorate

E. appreciative

6. initiate

F. corrective

7. generate

G. addictive

8. подпись: h. decorative
i. creative
j. initiative
Create

9. appreciate

10. product

139. A. Read the following words. Pay attention to their meaning. Answer the questions below.

Decisive, active, aggressive, attentive, possessive, interrogative, affirma­tive, sensitive, respective, passive, creative, legislative, persuasive, conser­vative, administrative, talkative, cooperative, elective, narrative, intensive, exclusive, executive

1. Which of these adjectives can be used to describe people’s behavior?

2. Which of these adjectives are linguistic terms?

3. Which of these adjectives can be used to describe traits of character?

4. Which of these adjectives can be used to describe political systems?

5. Which of these adjectives can be used to describe a personal speech?

B. Find their related words from the table.

Aggression, decision, act, attention, passivity, possess, interrogation, affirm, sense, respect, create, legislate, cooperate, talk, persuade, conserve, administrate, elect, narrate, execute, intense, exclusion

140. Which of the following word roots cannot be used with the suf­fix — ive?

подпись: 1. a. inact-
2. a. apprehens-
3. a. creat-
4. a. addict-
5. a. talent-
подпись: b. interact- b. support- b. appreciat- b. detect- b. relat-

С. guilt-

С. decept-

C. pare nt-

C. object-

С. correct — d. expens — d. insist — d. initiat — d. resent — d. exhaust-

141. Read the words in the table below. Find related words in the puzzle and complete the table below.

Related words

Adjective (-ive)

Select

Legislate

Progress

Compare

Communicate

Relate

Generate

D

G

P

R

O

G

R

E

S

S

I

V

E

F

I

P

K

H

Y

D

I

A

E

S

U

O

P

G

D

O

P

L

E

G

I

S

L

A

T

I

V

E

B

N

O

P

Y

A

B

I

E

I

S

O

V

N

E

C

O

M

M

U

N

I

C

A

T

1

V

E

V

U

F

O

D

N

M

T

T

X

U

F

U

R

C

O

M

P

A

R

A

T

1

V

E

Y

O

A

S

O

C

T

N

M

O

P

V

V

T

N

M

T

R

R

E

L

A

T

1

V

E

X

Y

M

O

I

D

O

I

S

B

N

I

O

D

O

P

A

S

V

B

O

I

P

D

T

N

O

A

D

N

Y

M

E

142. A. Complete the following word chains using the words from the table below.

Noun

Verb

Adjective

Appreciation

Appreciative

Noun

Verb

Adjective

Conclude

Destruction

Indicate

Inclusion

Inclusive

Offence

Offensive

Persuade

Communication

Persuasion, offend, destruct, conclusion, destructive, communicative,
compete, indicative, indication, persuasive, communicate, include,
selection, appreciate, competitive, conclusive

8. Determine what part of speech it is necessary to use in the following sentences. Complete them using words from part A.

People told me over and over how much more… they were of life, how they wanted to learn.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. appreciation b. appreciate c. appreciative

2. We offer a large… of over 20 tennis skirts, tennis dresses, tennis shirts.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. selection b. select c. selective

3. They faced tough. a good cause.

. but in the end they knew it was for

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. competition b. compete c. competitive

4. The blood tests made a… diagnosis.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. conclusion b. conclude c. conclusive

5. The… from the war was massive and was hard to repair.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. destruction b. destruct c. destructive

6. When a traffic light turns red, it… the motorist must stop.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. indication b. indicates c. indicative

7. The shy child sought… in play activities but didn’t know how to join the group.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. inclusion b. include c. inclusive

8. There was something… in their proposale.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. offence b. offend c. offensive

9. It is not impossible to write a brilliant… essay on so­cial injustice.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. persuasion b. persuade c. persuasive

10. The language course is based on a highly… method in small groups.

1. Noun

2. Verb

3. Adjective

A. communication b. communicate c. communicative

143. Read the text. Use the words given in capitals to form a word that fits in the space in the text.

подпись: act(i)подпись: effect (2)
create (3)
Bright colors are considered(1). If you examine the correlation between color and mood, you’ll discover that bright colors tend to be more energetic and(2). In fact, bright colors provide(3) atmosphere. Neutral colors

Are considered(4). They tend to be calm, PASSIVITY (4)

(5) and even provoke(6) be — SENSE (5)

Havior. AGGRESSION (6)

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,632
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,700
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

Размещено 3 года назад по предмету
Английский язык
от gumbabble301

  1. Ответ на вопрос

    Ответ на вопрос дан
    Пеппер

    Robin Hood lives in Sherwood Forest; loyal to King Richard; honest.

    Sheriff of Nottingham lives in  Nottingham Castle; loyal to Prince John; evil.

    1. Ответ на вопрос

      Ответ на вопрос дан
      gumbabble301

      А как ты не зная текста можешь дать ответ?но все равно большое спасибо

    2. Ответ на вопрос

      Ответ на вопрос дан
      Пеппер

      Как можно не знать текста Дюма о Робин Гуде?

Не тот ответ на вопрос, который вам нужен?

Найди верный ответ

Самые новые вопросы

Никита081

Математика — 2 года назад

Сколько здесь прямоугольников

Alinashastova

История — 3 года назад

Какое управление было в древнейшем риме? как звали первого и последнего из царей рима?

diankayusupova3

Литература — 3 года назад

Уроки французского ответе на вопрос : расскажите о герое по следующему примерному плану: 1.почему мальчик оказался в райцентре ? 2.как он чувствовал себя на новом месте? 3.почему он не убежал в деревню? 4.какие отношения сложились у него с товарищами? 5.почему он ввязался в игру за деньги? 6.как характеризуют его отношения с учительницей ? ответе на эти вопросы пожалуйста ! сочините сочинение пожалуйста

tegysigalpa2012

Русский язык — 3 года назад

Помогите решить тест по русскому языку тест по русскому языку «местоимение. разряды местоимений» для 6 класса
1. укажите личное местоимение:
1) некто
2) вас
3) ни с кем
4) собой
2. укажите относительное местоимение:
1) кто-либо
2) некоторый
3) кто
4) нам
3. укажите вопросительное местоимение:
1) кем-нибудь
2) кем
3) себе
4) никакой
4. укажите определительное местоимение:
1) наш
2) который
3) некий
4) каждый
5. укажите возвратное местоимение:
1) свой
2) чей
3) сам
4) себя
6. найдите указательное местоимение:
1) твой
2) какой
3) тот
4) их
7. найдите притяжательное местоимение:
1) самый
2) моего
3) иной
4) ничей
8. укажите неопределённое местоимение:
1) весь
2) какой-нибудь
3) любой
4) этот
9. укажите вопросительное местоимение:
1) сколько
2) кое-что
3) она
4) нами
10. в каком варианте ответа выделенное слово является притяжательным местоимением?
1) увидел их
2) её нет дома
3) её тетрадь
4) их не спросили

pakhotnov228

Русский язык — 3 года назад

Переделай союзное предложение в предложение с бессоюзной связью.
1. океан с гулом ходил за стеной чёрными горами, и вьюга крепко свистала в отяжелевших снастях, а пароход весь дрожал.
2. множество темноватых тучек, с неясно обрисованными краями, расползались по бледно-голубому небу, а довольно крепкий ветер мчался сухой непрерывной струёй, не разгоняя зноя
3. поезд ушёл быстро, и его огни скоро исчезли, а через минуту уже не было слышно шума

ggg3288

Русский язык — 3 года назад

помогите прошу!перепиши предложения, расставляя недостающие знаки препинания. объясни, что соединяет союз и. если в предложении один союз и, то во втором выпадающем списке отметь «прочерк».пример:«я шёл пешком и,/поражённый прелестью природы/, часто останавливался».союз и соединяет однородные члены.ночь уже ложилась на горы (1) и туман сырой (2) и холодный начал бродить по ущельям.союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) однородные членычасти сложного предложения—.поэт — трубач зовущий войско в битву (1) и прежде всех идущий в битву сам (ю. янонис).союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) ​

Аккаунт удален

Физика — 3 года назад

Вокруг прямого проводника с током (смотри рисунок) существует магнитное поле. определи направление линий этого магнитного поля в точках a и b.обрати внимание, что точки a и b находятся с разных сторон от проводника (точка a — снизу, а точка b — сверху). рисунок ниже выбери и отметь правильный ответ среди предложенных.1. в точке a — «от нас», в точке b — «к нам» 2. в точке a — «к нам», в точке b — «от нас» 3. в обеих точках «от нас»4. в обеих точках «к нам»контрольная работа по физике.прошу,не наугад важно

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.

1. Лексика. Заполнить диаграммы, используя слова из вставки и добавляя некоторые слова, которые подходят в каждую группу.

Крикет, езда на велосипеде, дзюдо, хоккей, гимнастика, регби, парусный спорт

катание на коньках, плавание, настольный теннис, гиревой спорт, борьба

ГДЗ #

Do: gymnastics, judo, weightlifting, wresting, cheerleading, athletics, boxing

Заниматься: гимнастикой, дзюдо, гиревым спортом, борьбой, черлиндингом, атлетикой, боксом

Play: cricket, rugby, hockey, table tennis, football, tennis, golf

Играть: в крикет, в регби, в хоккей, в настольный теннис, в футбол, в теннис, гольф

Go: swimming, sailing, boxing, skiing, skating, figure skating, synchronized swimming, weightlifting, wrestling

Идти: плавать, заниматься парусным спортом, заниматься боксом, заниматься горнолыжным спортом, заниматься катанием на коньках, заниматься фигурным катанием, заниматься синхронным плаванием, заниматься гиревым спортом, заниматься борьбой

2. Словообразование.

1) Заполните таблицу словами, используя суффиксы ниже.

Суффиксы существительных:

-ment, -ing, -ence, -cy, -tion

Суффиксы прилагательных:

-ing, -ed, -ive

Суффиксы наречий:

-Iy

2) Что необходимо для того, чтобы стать хорошим серфером? Завершите предложения, используя слова из таблицы на странице 49.

0) Если Вы хотите хорошо заниматься серфингом, Вы должны усердно тренироваться.

1) Необходимо координировать свои движения и движения океана.

2) Научиться сохранять равновесие на доске не так сложно.

3) Физическое развитие очень важно.

4) Вы должны быть дисциплинированными и точными.

5) Вы должны точно и терпеливо проделывать то, что говорит Вам тренер.

6) Необходимо участвовать в разных соревнованиях.

ГДЗ #

1) Coordinate (координировать);

2) balance (сохранять равновесие);

3) development (развитие);

4) disciplined, accurate (дисциплинированный, точный);

5) accurately, patiently (точно, терпеливо);

6) competitions (соревнования)

1. Vocabulary. Complete the diagrams with the words from the box and add some other words that fit to each group.
cricket cycling judo hockey gymnastics rugby sailing
skating swimming table tennis weightlifting wrestling

2. Word building.
1) Complete the table with the words using the suffixes below.
noun suffixes:
-ment, -ing, -ence, -cy, -tion
adjective suffixes:
-ing, -ed, -ive
adverb suffix:
-Iy

2) What is necessary to do to become a good surfer? Complete the sentences with the words from the table on page 49.
0) If you want to surf well, you should train hard.
1) It is necessary to coordinate your movement and the movements of the ocean.
2) To learn to balance on the board is not so difficult.
3) Physical development is very important.
4) You have to be disciplined and accurate.
5) You should accurately and patiently do everything your coach tells you to do.
6) It is necessary to take part in different competitions.

На этой странице вы сможете найти и списать готовое домешнее задание (ГДЗ) для школьников по предмету Английский язык, которые посещают 8 класс из книги или рабочей тетради под названием/издательством «Решебник ГДЗ English», которая была написана автором/авторами: Кузовлев. ГДЗ представлено для списывания совершенно бесплатно и в открытом доступе.

Qualifications,
application, experience, interview, section, CV.

I
thought it would be quite easy to find a job when I left school but
it’s been really difficult. I look through the job (1) ….. in the
local paper every week but everybody seems to want people with lots
of (2)…. And I didn’t do very well at school. I’ve sent my
(3)….. to dozens of companies in the local area but nobody has got
back to me. I must have filled in at least thirty (4)….. forms and
I’ve only had one reply. I went for an (5) ….. last week but it
didn’t go very well – they said they wanted someone with more
(6)…. But I’ve never had a job! Sometimes I wonder if I ‘ll
ever find anything.

  1. Use the correct forms of the verbs to complete these sentences:

offer
send it off find

go
into fill in apply for

  1. I left university six months
    ago and I still ……. a job. It’s more difficult than I thought
    it would be.

  2. I’ve ….. a part-time
    job. I hope I get it – it’s four afternoons a week.

  3. I’m not really sure what I
    want to do when I leave school. I might …. banking like my Dad.

  4. I’ve ….. the application
    form and ….., so now I,ve just got to wait until I hear from
    them.

  5. I can’t believe it.
    They’ve ….. me that job in New York. They want me to start next
    month.

  1. Use the words to complete the adverts:

salary
experience

temporary
rates

training
leave

applicant
apply

requires
position

CLEANER

Local hotel ….. cleaner
Monday – Friday. 9 a.m. – 1p.m. Good ….. of pay. Tel: 01345
876 545

Accounts

Full-time ….. in busy car
hire company. To start immediately. Computer skills essential. …..
according to age and experience.

Phone
Busby’s on 01267 435 985.

Sales assistant

The successful ….. must be
hardworking, responsible and honest. Previous ….. is an advantage
but full ….. will be given.

….. to: Mr P Dale, Tel.
01274 768 231.

NURSE

….. position for three
months to replace nurse on maternity …. .

  1. Fill in the collocations.

Take on, living, get/have,
offered, work.

I’d love to (1)….. a job
in journalism, but it’s not easy without qualifications. Since I
have to earn a (2)….. somehow, I’ll have to get a (3)…..
wherever I can find it. I’ve been (4)….. some part-time work
editing a typescript for a book, but I’m not sure I want to (5)…..
it … .

  1. Below you will read some extracts from job advertisements. Fill in each blank with a word or phrase from the following box. Use each item once only.

competitive
initiative suit kitchen staff

ability
outgoing team pension plan

clear
preference willing potential customer

contact
required busy office successful candidate

experience
skills hard work thorough training

  1. Our
    new 200-seat restaurant is opening in May and we are looking for
    waiters, waitresses and
    1)……… .
    If you are a friendly and 2)……… person who is not afraid of
    3)……… r
    we have the job and
    hours to 4)………
    you.

For
more information, 5)……… Helen at 443621.

  1. Secretary/Receptionist
    6) …….. for a 7) …….. Typing and shorthand between 80 and
    120 wpm. We will give 8) …….. to applicants who have experience
    of using word processors and computers.

  1. TELEMARKETING
    PROFESSIONALS

We
want a positive person who is 9)………to work hard and can use
their own 10)………You
must be lively and have a good sense of humour and a 11)………
speaking voice.

You
will receive 12)…. to
enable you to inform 13)……… of the benefits of advertising
with us.

Send
resume to:

  1. ADMINISTRATIVE
    CLERK

The
14) …….. will have had 15) ….. of book-keeping and banking
procedures.

The
position calls for VDU and secretarial 16)
….. plus the 17) …….. to work as part of a 18) ……..
A
19) ….. salary is offered as well as a company 20)……. .

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

    18.02.2016345.94 Кб23l1.pdf

  • #
Choosing the words

Choose the correct answer.

The actual/aware answer to this question is very simple.

I have an anticipation/bar that everything is going to be OK.

There is a hidden passage behind the faint/arch.

My sister is afraid of flicker/darkness.

The light in this room is too dim/apparently.

The exact deepness/convey of this crack is still unknown

Spelling the words

Fill in the gaps.

Everything seems unrecognisable in the


morning.

People usually turn on the


in the evening.

I heard your


when I was downstairs. What were you talking about?

It is very uncomfortable to ride a horse without a


.

The main


of this theory is very simple.

My grandpa was a wonderful


. He used to tell wonderful stories. 

Matching the words

Match the words with their meanings. 

рассказчик, повествователь

шепот, приглушенный голос

Completing the table

Complete the table with the words below.

Brass

Be

Starting

Time

Twinkling

Loud

aware

rail

lever

stars

machine

sound

Choosing the words

Match the pictures and the words.

Darkness

Bar

Deepness

Arch

Single answer

Choose the correct answer.

Look at you, you are very

. You need to eat something.

A

is a person who knows history very well.

figures are very expensive.

I need a

to make a scientific experiment.

I thought I saw an

of my mother in the darkness.

You should use a

to attach this part.

Crossing out

Cross the odd ONE out.

Luminous, light, flicker, intellect

Tap, starting lever, narrator, quartz rod

Leap, outline, hop, spin

Drop, hazy, dim, greyness

Ivory, quartz, brass, aware

Completing the table

Complete the table with the words below.

a

drop

a

rail

a

rod

a

lever

big

quartz

starting

brass

Single answer

Choose the right answer.

I can’t find a

to fix the table.

The system is

. It works fine.

Turn on the

, I can’t see a thing.

The

in my university has the latest equipment.

I have recently seen a very scary

.

My mother is a

. She works at the national museum.

Filling the gaps

Complete the text.

I was not when I it happened.

Each of water is important in the dessert.

I saw a brass on the staircase.

Google is creating an artificial .

There are many statues in this palace.

This river is wide in spring. 

conscious

drop

rail

intellect

ivory

excessively

Choosing the words

Choose the right answer.

There is a luminous/motion sign with the number of the house on the door.

My record leap/murmur is 120 cm.

I have never ridden a horse without a historian/saddle.

According to the motto of the sportswear company, “Motion/headlong is life”.

It is hard to take pictures in the merge/dim light.

I hate greyness/convey of this city

Completing the table

Fill in the words to make the phrases.

actual

brass

flickering

quartz

starting

be

lever

rail

solution

rod

stars

aware

Matching the phrases

Match the phrases to get the sentences.

of this problem is really simple.

devoted to the mother of the leader of the band.

Filling the gaps

Choose the right answer.

Yesterday I a very interesting movie. The story tells us about an old man whose is «Doctor» and about a teenager whose name is Marty. Doctor invents a time machine which looks like a real car and wants to test it, but goes wrong and Marty realises that he is in the past. The film itself is called «Back to the future.» I watching this film if you want to have some and if you are a fan of science fiction. 

saw

nickname

something

recommend

fun

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Complete the following table with the missing word forms where its possible 69 70
  • Complete the crossword find a twelfth word in the puzzle ножницы
  • Complete the following table with the missing word forms use your workbook consult
  • Complete the crossword and find the secret word
  • Complete the following table with the missing word forms inventive