Complete the dialogue with a word or phrase from the box

Complete the dialogue with the phrases from the box.
Excuse me, …
You’re welcome.
Go down …
… to get to …
It’s not far …

Tourist: Excuse me, could you tell me how _ London Zoo?


Policeman: Yes, of course. _ from here. You have to cross the park. Can you see that lane over there?


Tourist: Yes.


Policeman: _ that lane and it will lead you to the zoo.


Tourist: Thank you.


Policeman: _ . Have a nice day!

Задание рисунок 1

reshalka.com

Английский язык ENJOY ENGLISH Английский с удовольствием 5 класс Биболетова. SECTION 3. Have You Ever Been to…?. Номер №40

Решение

Перевод задания
Завершите диалог фразами из рамки.
Извините меня, …
Пожалуйста.
Идите вниз …
… чтобы добраться до …
Это недалеко …
Турист: Простите, не могли бы вы сказать мне, как _ Лондонский зоопарк?
Милиционер: Да, конечно. _ отсюда. Вы должны пересечь парк. Вы видите этот переулок там?
Турист: Да.
Полицейский: _ этот переулок, и он приведет вас к зоопарку.
Турист: Спасибо.
Полицейский: _. Хорошего дня!

 
ОТВЕТ

Tourist:
Excuse me, could you tell me how to get to London Zoo?

Policeman: Yes, of course.
It’s not far from here. You have to cross the park. Can you see that lane over there?

Tourist: Yes.


Policeman:
Go down that lane and it will lead you to the zoo.

Tourist: Thank you.


Policeman:
You’re welcome. Have a nice day!

 
Перевод ответа
Турист: Простите, не могли бы вы рассказать, как добраться до Лондонского зоопарка?
Милиционер: Да, конечно. Это недалеко отсюда. Вы должны пересечь парк. Вы видите там переулок?
Турист: Да.
Полицейский: Пройдите по переулку, и вы попадете в зоопарк.
Турист: Спасибо.
Полицейский: Пожалуйста. Хорошего дня!

Examiner: 1) Where do you think the material has come from? — Как вы думаете, откуда этот материал?
Student: 2) It looks like it comes from websites about safety in the home. — Похоже, что он с сайтов о безопасности в доме.
Examiner: What sort of information can you get from the material? — Какую информацию вы можете получить из материала?
Student: On this page there is a list of information leaflets, for example, you can read about electrical safety, fires, child safety and so on. 3) The photos show safety equipment — in this picture there is a child behind a stair gate, and in this one there is a smoke alarm. 4) The picture on the left is of a leaflet about avoiding fires in the summer. It doesn’t say, but 5) it could be about things like barbecues and camp fires. — На этой странице есть список информационных буклетов, например, вы можете прочитать о электробезопасности, пожарах, безопасности детей и т. д. На фотографиях показано оборудование для обеспечения безопасности — на этом снимке есть ребенок за лестничной клеткой, а на этом есть дымовая сигнализация. На картинке слева находится брошюра об избегании пожаров летом. Этого не сказано, но это может быть о таких вещах, как барбекю и костры.
Examiner: 6) What do you think are the three most important things people can do to avoid fires in their homes? — Как вы думаете, какие три важные вещи могут сделать люди, чтобы избежать пожаров в их домах?
Student: 7) What can be done to avoid fires? 8) In my opinion it should start with people being careful. Kitchens can be dangerous so people should take extra care when they are cooking and they should be very careful if they are using hot oil or fat. However, accidents sometimes happen even when people are very careful so 9) I believe every home should get a free smoke alarm from the government. — Что можно сделать, чтобы избежать пожаров? По-моему, это должно начинаться с осторожности людей. Кухни могут быть опасны, поэтому людям следует проявлять особую осторожность, когда они готовят, и они должны быть очень осторожны, если они используют горячее масло или жир. Однако иногда случаются несчастные случаи, когда люди очень осторожны, поэтому я считаю, что каждый дом должен получить от правительства дымную сигнализацию.

complete the dialogue with the phrases from the box.
1. how do you do, professor?
2. professor Lewis? this is our guest from Russia.
3. how do you do, Mr. Smirnov?
Mr Smith: Mr Smrnov, I’d Like To introduce you to Professor Lewis. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mr. Smirnov: _____________________________________________________________
Professor Lewis: ________

Остались вопросы?

Новые вопросы по предмету Английский язык

Complete the dialogue with the phrases from the box.

1. how do you do, professor?

2. professor Lewis?

This is our guest from Russia.

3. how do you do, Mr.

Smirnov?

Mr Smith : Mr Smrnov, I’d Like To introduce you to Professor Lewis.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Mr.

Smirnov : _____________________________________________________________ Professor Lewis : ________.

На этой странице сайта размещен вопрос Complete the dialogue with the phrases from the box? из категории
Английский язык с правильным ответом на него. Уровень сложности вопроса
соответствует знаниям учеников 5 — 9 классов. Здесь же находятся ответы по
заданному поиску, которые вы найдете с помощью автоматической системы.
Одновременно с ответом на ваш вопрос показаны другие, похожие варианты по
заданной теме. На этой странице можно обсудить все варианты ответов с другими
пользователями сайта и получить от них наиболее полную подсказку.

Урок …9 | 10 | 11… | Все уроки видеокурса

Choose the woman’s opinions about the picture.

1. The picture doesn’t have a meaning.
2. It has a lot of power.
3. It’s about the past.
4. It’s about progress.

Complete the conversation with a word or phrase from the box.

That’s true but the most interesting thing, Let me put it another way, Could you say it again?, Let me finish, What do you think, William?

Abigail: Right, so what have we here?
Anthony: What do you think?
Abigail: It’s very powerful, isn’t it? Look at the power of this colour across the middle of the painting. To me, that’s a symbol …
Anthony: An extremely powerful symbol. I …
Abigail: Hold on. (…1…) . To me that’s a symbol of progress.
Anthony: I’m sorry, I’m not sure what you mean …
Abigail: (…2…) . This picture is all about moving from the present to the future. From what we know to what we don’t know…
Anthony: (…3…) about this picture is the strong, green colour. In my opinion, this picture is about hope and optimism. (…4…)
William: I’m sorry, I didn’t get that. (…5…)
Anthony: I was saying to me this picture symbolises hope and optimism. Do you see what I mean?
Abigail: Why don’t you tell us your opinion, William?
William: Well, I definitely agree that this picture is trying to tell us something. I think it’s showing us where the exit is.

ответ

1. Let me finish
2. Let me put it another way
3. That’s true but the most interesting thing
4. What do you think, William?
5. Could you say it again?

Видео сюжет | Транскрипт | Упражнение с ответом

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Complete the descriptions with word in exercise 1
  • Complete the gaps with a word or phrase from the box friend
  • Complete the definitions with the words from the word list acrylic made
  • Complete the gaps with a word from the box перевод
  • Complete the definitions with the given word