В английском языке существуют правила, которые встречаются крайне редко. И даже если иногда кажется, что все темы уже давно пройдены, спешим вас обрадовать, — у нас еще есть, чем удивить. В данной статье мы рассмотрим один из таких примеров, а именно разницу между content (самостоятельные) и function (служебные) words.
Кроме того, что все английские слова делятся на 8 частей речи, они также относятся к одной из перечисленных групп: content или function. Прежде чем детально рассмотреть каждую из них, предлагаем сперва разобраться, что же они значат.
Content Words = информация или значение
Function Words = слова, необходимые для грамматического построения предложений
Иными словами, content words дают нам важную пояснительную информацию о словах в предложении, а function — связывают эти слова в предложении между собой.
Виды знаменательных слов или content word types
Самостоятельные слова чаще всего выступают в роли существительного, глагола, прилагательного или наречия. Самостоятельное слово в качестве существительного указывает на объект, а глагола — на происходящее действие или состояние. Прилагательные же дают нам информацию о предмете, в то время как наречия говорят о том, как, где и когда было совершено действие. При этом, все перечисленные части речи в качестве самостоятельных слов предоставляют необходимые для понимания ситуации данные.
Имя существительное = человек, предмет или место
Глагол = действие или состояние
Имя прилагательное = описание предмета, человека, места или объекта
Наречие = описание предмета, человека, места или объекта
Например:
Building — здание (имя существительное, указывает на объект).
Phoebe — Фиби (имя собственное, указывает на человека).
River — река (имя существительное, указывает на объект).
Science — наука (имя существительное, указывает на объект).
Box — коробка (имя существительное, указывает на предмет).
Smile — улыбаться (глагол, указывает на действие).
Buy — покупать (глагол, указывает на действие).
Learn — учить (глагол, указывает на действие).
Take care about — заботиться (глагол, указывает на действие).
Trust — доверять (глагол, указывает на состояние).
Light — светлый (имя прилагательное, описывает предмет).
Difficult — сложный (имя прилагательное, описывает действие/ситуацию).
Kind — добрый (имя прилагательное, описывает человека).
Chip — светлый (имя прилагательное, описывает предмет).
Tender — мягкий (имя прилагательное, описывает предмет).
Slow — медленный (имя прилагательное, описывает действие/ситуацию).
Quickly — быстро (наречие; описывает действие).
Carefully — осторожно (наречие; описывает действие).
Often — часто (наречие; описывает действие).
Slowly — медленно (наречие; описывает действие).
Кроме всех перечисленных выше частей речи, самостоятельные слова также могут выступать в роли:
- Отрицательных частиц/слов: no, not и never.
- Указательных местоимений: this, that, these и those.
- Вопросительных слов: what, where, when, how and why.
Виды функциональных слов или function word types
Функциональные слова соединяют слова в предложении. Функциональными словами могут быть вспомогательные глаголы, предлоги, артикли, союзы и местоимения. Вспомогательные глаголы указывают на время (например: Present Simple, Past Perfect и т. д.), предлоги — на пространственно-временные отношения слов в предложении. Артикли говорят о числе и конкретике, а местоимения указываю на существительное (объект, человека).
К вспомогательным глаголам относятся все формы do, have, be.
Артикли: a/an, the.
Например:
In — в (предлог, указывает на пространственно-временные отношения).
At — в/на (предлог, указывает на пространственно-временные отношения).
Between — между (предлог, указывает на пространственно-временные отношения).
Under — под (предлог, указывает на пространственно-временные отношения).
And — и (союз).
But — но (союз).
So — так (союз).
As — как, согласно (союз).
Since — с тех пор, как (союз).
Ours — наш (местоимение).
I — я (местоимение).
We — мы (местоимение).
Him — его (местоимение).
Знать о существовании самостоятельных и функциональных слов важно не только для общего развития, но и потому что первые всегда выделяются во время разговора (ударение). Функциональные же слова не выделяются интонационно. Таким образом, изучив эту статью вы значительно улучшите свои коммуникационные навыки и станете еще ближе к чистой британской речи.
From Wikipedia, the free encyclopedia
Content words, in linguistics, are words that possess semantic content and contribute to the meaning of the sentence in which they occur. In a traditional approach, nouns were said to name objects and other entities, lexical verbs to indicate actions, adjectives to refer to attributes of entities, and adverbs to attributes of actions. They contrast with function words, which have very little substantive meaning and primarily denote grammatical relationships between content words, such as prepositions (in, out, under etc.), pronouns (I, you, he, who etc.) and conjunctions (and, but, till, as etc.).[1]
All words can be classified as either content or function words, but it is not always easy to make the distinction. With only around 150 function words, 99.9% of words in the English language are content words. Although small in number, function words are used at a disproportionately higher rate than content and make up about 50% of any English text because of the conventional patterns of usage that binds function words to content words almost every time they are used, which creates an interdependence between the two word groups.[1]
Content words are usually open class words, and new words are easily added to the language.[2] In relation to English phonology, content words generally adhere to the minimal word constraint of being no shorter than two morae long (a minimum length of two light syllables or one heavy syllable), but function words often do not.[3]
See also[edit]
- Lexical verb
- Grammaticalization, the process by which words may change from content to function words
References[edit]
- ^ a b Sankin, A.A. (1979) [1966], «I. Introduction» (PDF), in R.S. Ginzburg; S.S. Khidekel; G. Y. Knyazeva; A.A. Sankin (eds.), A Course in Modern English Lexicology (Revised and Enlarged, Second ed.), Moscow: VYSŠAJA ŠKOLA, p. 7, retrieved 30 July 2016
- ^ Winkler, Elizabeth Grace (2007). Understanding Language. Continuum. pp. 84–85. ISBN 978-08264-84833.
- ^ Pylkkanen, Liina. «Function Words» (PDF). NYU Department of Psychology. Archived from the original (PDF) on August 30, 2017. Retrieved December 18, 2016.
- content word
- [‘kɒntentˌwɜːd]
1) Общая лексика: ключевое слово
2) Лингвистика: знаменательное слово, полнозначное слово, часть речи
3) Реклама: слово с самостоятельным лексическим значением
4) Патенты: знаменательное слово
Универсальный англо-русский словарь.
.
2011.
Смотреть что такое «content word» в других словарях:
-
content word — noun a word to which an independent meaning can be assigned • Syn: ↑open class word • Hypernyms: ↑word • Hyponyms: ↑headword, ↑head word, ↑noun, ↑verb, ↑ … Useful english dictionary
-
content word — con′tent word n. ling. a word, typically a noun, verb, adjective, or adverb, that carries semantic content, bearing reference to the world independently of its use within a particular sentence (disting. from function word). • Etymology: 1935–40 … From formal English to slang
-
content word — a word, typically a noun, verb, adjective, or adverb, that carries semantic content, bearing reference to the world independently of its use within a particular sentence (distinguished from function word). [1935 40] * * * … Universalium
-
content word — noun A word that is not a function word, including nouns, verbs, adjectives, and most adverbs with the exception of the likes of then and why . Ant: function word … Wiktionary
-
content word — noun Date: 1940 a word that primarily expresses lexical meaning compare function word … New Collegiate Dictionary
-
content word — /ˈkɒntɛnt wɜd/ (say kontent werd) noun a word like cat or excitement which refers the mind to some particular entity or aspect of human experience. Compare function word …
-
Content-addressable memory — (CAM) is a special type of computer memory used in certain very high speed searching applications. It is also known as associative memory, associative storage, or associative array, although the last term is more often used for a programming data … Wikipedia
-
Content analysis — or textual analysis is a methodology in the social sciences for studying the content of communication. Earl Babbie defines it as the study of recorded human communications, such as books, websites, paintings and laws. According to Dr. Farooq… … Wikipedia
-
content analysis — reduces freely occurring text to a much smaller summary or representation of its meaning. Bernard Berelson (Content Analysis in Communication Research, 1952) defines it as ‘a research technique for the objective, systematic and quantitative… … Dictionary of sociology
-
Word completion — is a common feature in web browsers and similar text entry contexts. When a user begins the entry of a frequently used word, the computer automatically completes it, or proposes a list of choices. uccessful example of word completion in… … Wikipedia
-
content — 1. Content is pronounced with stress on the second syllable as a verb (see 2), adjective, and noun (meaning ‘a contented state’: see 3), and on the first syllable as a noun (meaning ‘what is contained’: see 4). 2. Content oneself with (not by) is … Modern English usage
Слова, в основном содержащие информацию о содержании, а не просто грамматические info
В лингвистике, содержательные слова — это слова, которые обладают семантическим содержанием и вносят свой вклад в значение предложения, в котором они встречаются. Согласно традиционному подходу, существительные называли объекты и другие сущности, лексические глаголы для обозначения действий, прилагательные для обозначения атрибутов сущностей и наречия, к атрибутам действий. Они контрастируют с функциональными словами, которые представляют собой слова, которые имеют очень мало существенного значения и в основном обозначают грамматические отношения между словами содержания, такими как предлоги (in, out, under, и т. Д.), местоимения (я, вы, он, кто и т. Д.), союзы (и, но, до, как и т. Д.) И т. Д.
Все слова могут быть классифицированы как слова содержания или как служебные слова, хотя не всегда легко провести различие. Имея всего около 150 служебных слов, 99,9% слов в английском языке являются словами содержания. Несмотря на небольшое количество функциональных слов, они используются с непропорционально высокой частотой и составляют около 50% любого английского текста. Это происходит из-за традиционных шаблонов использования слов, которые связывают функциональные слова со словами содержания почти каждый раз, когда они используются, создавая взаимозависимость между двумя группами слов.
Слова содержания обычно открытого класса слова, означающие новые, легко добавляются в язык. Что касается английской фонологии, содержательные слова, как правило, соответствуют минимальному количеству слов: они должны быть не короче двух мора (т. Е. Минимальная длина состоит из двух легких слогов или одного тяжелого слога), в то время как функциональные слова часто этого не делают.
См. также
- Лексический глагол
- Грамматикализация, процесс, посредством которого слова могут изменяться от содержания к функциональным словам
Ссылки
Updated on October 02, 2018
Each word in English belongs to one of the eight parts of speech. Each word is also either a content word or a function word. Let’s think about what these two types mean:
Content Words vs. Function Words
- Content = information, meaning
- Function = necessary words for grammar
In other words, content words give us the most important information while function words are used to stitch those words together.
Content Word Types
Content words are usually nouns, verbs, adjectives, and adverbs. A noun tells us which object, a verb tells us about the action happening, or the state. Adjectives give us details about objects and people and adverbs tell us how, when or where something is done. Nouns, verbs, adjectives and adverbs give us important information required for understanding.
- Noun = person, place or thing
- Verb = action, state
- Adjective = describes an object, person, place or thing
- Adverb = tells us how, where or when something happens
Examples:
Nouns | Verbs |
---|---|
house | enjoy |
computer | purchase |
student | visit |
lake | understand |
Peter | believe |
science | look forward to |
Adjectives | Adverbs |
---|---|
heavy | slowly |
difficult | carefully |
careful | sometimes |
expensive | thoughtfully |
soft | often |
fast | suddenly |
Other Content Words
While nouns, verbs, adjectives and adverbs are the most important content words, there are a few other words that are also key to understanding. These include negatives like no, not and never; demonstrative pronouns including this, that, these and those; and question words like what, where, when, how and why.
Function Word Types
Function words help us connect important information. Function words are important for understanding, but they add little meaning beyond defining the relationship between two words. Function words include auxiliary verbs, prepositions, articles, conjunctions, and pronouns. Auxiliary verbs are used to establish the tense, prepositions show relationships in time and space, articles show us something that is specific or one of many, and pronouns refer to other nouns.
- Auxiliary verbs = do, be, have (help with conjugation of tense)
- Prepositions = show relationships in time and space
- Articles = used to indicate specific or non-specific nouns
- Conjunctions = words that connect
- Pronouns = refer to other nouns
Examples:
Auxiliary Verbs | Prepositions |
---|---|
do | in |
has |
at |
will | though |
is | over |
has been | between |
did | under |
Articles | Conjunctions | Pronouns |
---|---|---|
a | and | I |
an | but | you |
the | for | him |
so | us | |
since | ours | |
as | she |
Knowing the difference between content and functions words is important because content words are stressed in conversation in English. Function words are non-stressed. In other words, function words are not emphasized in speech, while content words are highlighted. Knowing the difference between content and function words can help you in understanding, and, most importantly, in pronunciation skills.
Exercise
Decide which words are function and content words in the following sentences.
- Mary has lived in England for ten years.
- He’s going to fly to Chicago next week.
- I don’t understand this chapter of the book.
- The children will be swimming in the ocean this time next week.
- John had eaten lunch before his colleague arrived.
- The best time to study is early in the morning or late in the evening.
- The trees along the river are beginning to blossom.
- Our friends called us yesterday and asked if we’d like to visit them next month.
- You’ll be happy to know that she’s decided to take the position.
- I won’t give away your secret.
Check your answers below:
Exercise Answers
Content words are in bold.
- Mary has lived in England for ten years.
- He’s going to fly to Chicago next week.
- I don’t understand this chapter of the book.
- The children will be swimming in the ocean at five o’clock.
- John had eaten lunch before his colleague arrived.
- The best time to study is early in the morning or late in the evening.
- The trees along the river are beginning to blossom.
- Our friends called us yesterday and asked if we’d like to visit them next month.
- You’ll be happy to know that she’s decided to take the position.
- I won’t give away your secret.
Every word in English belongs to one of the eight parts of speech. Every word is either a content word or a function word. Let’s talk about what these two types mean:
Content Words vs. Function Words
- Content = info, meaning
- Function = necessary words for grammar
Content words give us the essential info while function words are used to connect those words together.
Content Word Types
Content words are typically nouns, verbs, adjectives, and adverbs. Nouns tell us which object; a verb tells us about the action occurring. Adjectives give us details about people and objects, and adverbs tell us how, when, or where something is done. Nouns, verbs, adjectives, and adverbs give us essential info required for comprehension.
- Noun = person, place, or thing
- Verb = action, state
- Adjective = describes an object, person, place, or thing
- Adverb = tells us how, where, or when something occurs
Other Content Words
Nouns, verbs, adjectives, and adverbs are the most essential content words. There are a few additional words that are also vital to comprehension. These involve negatives such as no, not, and never; demonstrative pronouns such as this, that, these, and those; and inquiry words like what, where, when, how and why.
Function Word Types
Function words help us connect essential info. Function words are essential for comprehension, but they add little meaning outside of defining the relationship between two words. Function words involve auxiliary verbs, prepositions, articles, conjunctions, and pronouns. Auxiliary verbs are used to convey the tense, prepositions show relationships in time and space, articles show us something that is specific.
- Auxiliary verbs = do, be, have
- Prepositions = show relationships in time and space
- Articles = used to indicate specific or non-specific nouns
- Conjunctions = words that connect
- Pronouns = refer to other nouns
Understanding the difference between content and function words is essential because content words are always in conversations. Function words are non-stressed. Function words are not stressed in speech, while content words are showcased. Understanding the difference between content and function words can help you in comprehending and, essentially, in pronunciation skills.
Предложения:
content word
На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать грубую лексику.
На основании Вашего запроса эти примеры могут содержать разговорную лексику.
самостоятельные части речи
содержательные слова
The object of the research is content words in advertising slogans representing the sphere of education.
This author of the article describes content words, peculiarities of their use and frequency of use in advertising slogans representing educational services.
В статье описываются самостоятельные части речи, особенности их использования и частотность употребления в рекламных слоганах, представляющих образовательные услуги.
Regardless of the language, humans use nine content words at most in one phrase.
Независимо от языка, люди используют максимум девять подобных слов в одной фразе.
Most sentences have two types of word: content words and structure words.
Большинство предложений содержат два типа слов: — содержательные слова; — структурные слова.
Use the title to help you predict the content and then listen out for the content words.
Используйте заголовок, чтобы предсказать содержание, а затем прослушать слова содержания.
As a result, the initial utterance includes only content words (the words that have semantic meaning).
В результате исходное высказывание содержит только содержательные слова (слова, имеющие смысловое значение).
For example, we have content words and short function words (such as «if» and «but») that bond phrases together.
К примеру, у нас есть слова, несущие смысл, и короткие функциональные слова (вроде «если» и «но»), которые связывают фразы воедино.
And in that sequence of information, there are content words (the nouns, adjectives and verbs) that can help you form that picture.
И в этой последовательности информации есть слова содержания (content words) (существительные, прилагательные и глаголы), которые может помочь вам сформировать эту картину.
Repeat the content words or write down key words to clarify meaning as needed.
Повторяйте содержание слова или записывайте ключевые слова, чтобы разъяснить смысл
The purpose of the research is to describe peculiarities and to analyze how frequent content words are used in advertising slogans of education.
Целью исследования является описание особенностей и анализ частотности употребления самостоятельных частей речи в слоганах рекламы образования.
The language we speak is not only made of content words (nouns,
В инвентарь номинативных знаков языка входят не только слова (простые,
The research: In the 1990s, James Pennebaker helped develop a computer program that counted and categorized words in texts, differentiating content words, which convey meaning, from function words.
Исследование: В 1990-х Джеймс Пеннбейкер участвовал в разработке компьютерной программы для -подсчета исистематизации слов в текстах, которая отделяла «самостоятельные», то есть обладающие лексическим значением слова от «несамостоятельных».
Результатов: 12. Точных совпадений: 12. Затраченное время: 64 мс
Documents
Корпоративные решения
Спряжение
Синонимы
Корректор
Справка и о нас
Индекс слова: 1-300, 301-600, 601-900
Индекс выражения: 1-400, 401-800, 801-1200
Индекс фразы: 1-400, 401-800, 801-1200
While the concept of “a word” is surprisingly difficult to define with any accuracy, it still makes sense to divide that nebulous idea into more concrete and manageable categories. One way of doing that is to split words into content and function words.
The category names themselves already provide a bit of insight into what type of words they contain but you can read below to find a more precise definition for these both content and function words.
What are content words?
As the name says, “content words” are the parts of speech that provide the content for what you want to say. They convey most of the meaning and information you want to relay. The biggest word groups in the category are nouns, verbs, adverbs, and adjectives.
Nouns denote people, animals, or things. Verbs refer to activities, actions, or states. Adjectives describe places, people, or other objects and adverbs tell us how, when, and where an action takes place.
So, for example, in the sentence “The quick brown fox jumps over the lazy dog”, there are six content words:
– the nouns “fox” and “dog”
– the verb “jumps”
– the adjectives “quick”, “brown”, and “lazy”
What are some examples of content words?
Nouns, verbs, adjectives, and adverbs are certainly the most common types of content words, but there are a few other important additions to consider: question words (such as “how”, “what”, “where”, etc.), demonstrative pronouns (such as “this”, “these”, “those”, etc.), and negatives (for example, “not”, “no”, “never”, “nowhere”, etc.)
Another name for this category is “open-class words”. That’s because the category is essentially infinite. New words are added to this group all the time.
What are function words?
While content words are the vehicles that carry meaning in any sentence, function words are the glue that helps the sentence stay together. They don’t have a very clear meaning on their own and often they remain unchanging in every sentence.
While they don’t have much of a role to play in adding information, they’re still very important for understanding.
In our example sentence “The quick brown fox jumps over the lazy dog”, there are three function words:
– the articles “the”
– the preposition “over”
What are some examples of function words?
The most important function words are articles, conjunctions, pronouns, prepositions, and auxiliary verbs. We use these words to establish tense (auxiliary verbs), define relationships in time and space (prepositions), tie together clauses (conjunctions), replace nouns (pronouns), and fill other important functions.
This group is also called “closed class words” because it consists of a much smaller number of fixed words and new additions are very rare. For example, this is also why it’s been so difficult to find a suitable gender-neutral pronoun in English – because new pronouns are rarely added to a language.
Why it’s important to know function and content words?
The main reason why you should know about content and function words is that they can help you become more fluent in a language.
In English, for example, content words are stressed in a sentence, while function words are glossed over. This creates the normal rhythm when speaking English, Understanding the difference between function and content words can help you understand what you need to emphasise in a sentence, leading to much better pronunciation.
Conclusion
Content words carry most of the meaning and information in any sentence: they cover who is doing what, while function words act as glue to hold all the parts together. Knowing the difference between the two word groups is important because it helps you sound much more natural when learning a foreign language.