Choose the right word job or profession take a


Предмет: Английский язык,


автор: Аноним

Ответы

Автор ответа: pusssssypower





0

occupation ? или что требуется в вопросе, я не поняла

Предыдущий вопрос

Следующий вопрос

Интересные вопросы

Предмет: Музыка,
автор: Danilsamdim

Помогите пожалуйста по сольфеджио номер 3 и 5 очень срочно

3 года назад

Предмет: Литература,
автор: marinanadezdina86

ответь на вопрос.
Гордость это хорошо или плохо? ​

3 года назад

Предмет: Алгебра,
автор: astamirovrizvan61

помогите с сочом!!!!​

3 года назад

Предмет: Биология,
автор: Lomole4ka

почему нефть или масло плавают по воде?

6 лет назад

Предмет: Алгебра,
автор: пацанизварфеса

Выполнить действия;
1) (3+√3) (2+√3)
2) (2√2-√3) (3√2-2√3)
3) (√5-√8) (√5-3√2)
4) (2√5+√12) (√12-√5)

6 лет назад

Помогите пожалуйста!!!!!!!!
вставить слова:
occupation, profession, work, job, career, position, trade.

1. She spent most of her … as a teacher in Omsk.
2. Thousands of workers lost their … when the factory closed.
3. As wages were low, there were few applicants for the … .
4. Many students have no practical skill for doing hard … .
5. The … of the bank manager is still open.
6. He wasn’t happy about his .., he wanted to be President of the company.
7. Why is it important to find the right …?
8. The construction of the factory in the town created a lot of ….
9. She tried many occupations but finally chose the … of an accountant.
10. There are many … open to our University graduates.
11. Looking for a … is hard work.
12. What is your current … ?
13. Many job hunters send in their résumés and apply for the same … .
14. Is it possible to change … at your factory?
15. She is a tailor and she enjoys her … greatly.​

enjoy english 11

Биболетова 11 класс, Unit 2, Section 1, p. 46 — 50, ex. 1, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 14, 17, 18.
The job of your dreams – работа твоей мечты.

Ex. 1 Read the joke. What do we call the job the girl mentions? — Прочитайте шутку. Как мы называем работу упомянутую в ней?

«You never get anything right,» complained the teacher. «What kind of job do you think you’ll get when you leave school?»
«Well, how about a weather girl on TV?»

Weather girl — a female TV announcer who reports and forecasts the weather.

«Ты никогда ничего не делаешь правильно,» пожаловался учитель. «Как думаешь, какую работу ты получишь, когда закончишь школу?»
«Ну, как насчет девушки из прогноза погоды на телевидении?»

Девушка из прогноза погоды — женщина телеведущая, которая сообщает прогноз погоды.

Ex. 3 Match these job characteristics with their definitions. – Соедини эти характеристики рабочих мест с их определениями.

1h) 2d) 3f) 4a) 5c) 6b) 7e) 8g)

1. well-paid h) awarding enough money — хорошо оплачиваемая – вознаграждается достаточным количеством денег.
2. stressful d) extremely irritating and often overwhelming – напряженная – очень раздражающая и часто подавляющая.
3. challenging f) stimulating, interesting and thought-provoking – стимулирующая, побуждающая – стимулирующая, интересная и наводящая на размышления.
4. enjoyable a) giving pleasure and joy – приятная – доставляет удовольствие и радость.
5. boring c) dull and tiresome – скучная – скучная и утомительная.
6. rewarding b) giving satisfaction and profit – удовлетворение, поощрение — дает удовлетворение и прибыль.
7. complicated e) difficult and complex – сложная – трудная и сложная.
8. satisfying g) meeting all requirements and conditions – удовлетворяющая – выполняющая все требования и условия.

The job of your dreams. Биболетова 11 класс

Ex. 5 Read the statements and guess the meaning of the phrases in bold. Decide whether you agree with the statements. Why or why not? — Прочитайте высказывания и угадайте смысл фразы выделенной жирным шрифтом. Решите, согласны ли вы с заявлениями. Почему или почему нет?

1. Not many people have unusual ambitions, most of them choose an ordinary but practical job. — Не многие люди имеют необычные амбиции, большинство из них выбирает обычные, но практические работы.
2. Many young people prefer to become self-employed business people, rather than work for a company. — Многие молодые люди предпочитают быть индивидуальными предпринимателями (работать на себя), а не работать на компанию.
3. It is difficult to make a good career unless your relatives are very supportive. — Трудно сделать хорошую карьеру, если ваши родственники не очень поддерживают.
4. If you are stuck in a dead-end job, you should try to choose a new direction in your career. – Если вы встали в тупик на вашей работе, вам следует выбрать новое направление в вашей карьере.
5. You must have the guts to go through medical training: some people get squeamish at the sight of blood. — Вы должны иметь мужество, чтобы пройти медицинскую подготовку: некоторые люди брезгуют при виде крови.
6. It is useful to make a rough estimate of your future income when you apply for a new job. — Полезно сделать грубую оценку вашего будущего дохода, когда вы подаете заявление на новую работу.

Ex. 6 Discuss the following questions with your classmates. Then write your answers down. — Обсудите следующие вопросы со своими одноклассниками. Затем запишите ответы.

1. What kind of job would you like to have? — Какую работу вы хотели бы иметь?
2. What would your friends and family think about your choice? – Что бы ваши друзья и семья подумали о вашем выборе?
3. What kind of job would you least like to have? — Какую работу вы бы меньше всего хотели бы иметь?
4. What jobs, if any, do you think should only be done by men / women? — Какие рабочие места, если таковые имеются, вы думаете, должны быть только для мужчин / женщин?
5. What’s more important to you — earning lots of money or having a job you enjoy? — Что для вас важнее — зарабатывать много денег или иметь работу, которая вам нравится?

Ex.7 Listen to these teenagers talking about how to choose a profession and take notes on their answers. – Послушайте подростков, говорящих о том, как выбрать профессию и заполните таблицу.

Tim:
1. A dancer.
2. They support his decision.
3. He doesn’t want to be a self-employed business man like his father.
4. Men are good at engineering and women can do something like a receptionist, because they are better at answering phones and taking messages.
5. Having the job he enjoys is more important.

Mary
1. A soldier
2. The family and male friends support the decision. The female friends are amazed.
3. —
4. There are no jobs for men or for women. Men and women should be able to do any job the same.
5. Having a job she enjoys is more important than high pay.

Kate
1. A pop star.
2. Her mum supports her, and her friends do not care.
3. She wouldn’t like to be a doctor because she doesn’t like seeing blood and the insides of people.
4. There are no set jobs for men or women.
5. Money is more important for her.

The job of your dreams. Биболетова 11 класс

Ex. 9 Put the words and expressions in the box. Some of them can refer to both categories. – Распределите слова и выражения в рамке. Некоторые из них относятся к обеим категориям.

Personal qualities — imaginative, well-organised, creative, initiative, enthusiastic, responsible, competitive, persistent, inspirational, motivated, committed

Professional qualities or knowledge — well-educated, professional, knowledgeable, able to work to tight deadlines, computer literate, able to work in a team, interpersonal skills, telephone skills, able to make decisions, able to solve problems, able to do research, negotiation skills, competent, able to cope with stress, able to take risks

Личные качества – творческий (изобретательный), хорошо организованный, творческий, инициативный, заинтересованный, ответственный, конкурентоспособный, настойчивый, вдохновляющий, мотивированный, убежденный.

Профессиональные качества или знания — хорошо образованный, профессиональный, хорошо осведомленный, может работать в сжатые сроки, компьютерная грамотность, умение работать в команде, навыки межличностного общения, телефонные навыки, умение принимать решения, способность решать проблемы, способность делать исследования, навыки ведения переговоров, компетентный, способность справиться со стрессом, умение рисковать

WORD FOCUS: WORD FORMATION – словообразование.
Ex. 11 Fill in the table with the correct form of the words. – Заполните таблицу правильной формой слов.

noun adjective verb
imagination imaginative imagine
profession / professional professional —
creation / creator / creature creative create
competence competent —
enthusiasm / enthusiast enthusiastic enthuse
responsibility responsible
competition / competitor competitive compete
persistence persistent persist
inspiration inspirational inspire

WORD FOCUS: JOB AND PROFESSION — РАБОТА И ПРОФЕССИЯ
Ex. 17 Read the dictionary entries and answer the questions. – Прочитайте выдержки из словаря и ответьте на вопросы.

What types of jobs do you know? — Какие виды работ вы знаете?
What verbs can be used with jobs / profession? – Какие глаголы могут использоваться с работа/профессия?
What words can be used to speak about:
a) looking for a job — искать работу
b) applying for a job — устроиться на работу
c) not having a job — не иметь работу
d) having a job – иметь работу

job — work that you do regularly to earn money — работа — работа, которую вы делаете регулярно, чтобы заработать деньги
Words often used with job: apply for a job, get a job, find a job, offer someone a job, take a job, do a job, be in a job, be out of job, leave your job, lose your job, job interview, temporary / permanent job, part-time / full-time job, top job Слова часто используемые со словом работа: устроиться на работу, получить работу, найти работу, предложить кому-то работу, устроиться на работу, сделать работу, быть в работе, быть без работы, оставить свою работу, потерять работу, собеседование, временная / постоянная работа, неполный рабочий день / полный рабочий день, руководящая должность.

profession — a job that you need special skills and qualifications to do — профессия — это работа для которой вам нужны специальные навыки и квалификация.

Words often used with profession: the teaching / engineering profession, in a profession, go into / enter / join a profession. Слова часто используемые со словом профессия: преподавательская / инженерная профессия, в профессии, войти / ввести / присоединиться к профессии.

When we ask people about their job, we usually say «What do you do?», or «What’s your job?» The answer would usually be «I am a…» or «I work as a…», and not «My job is…» — Когда мы спрашиваем людей об их работе, мы обычно говорим: «Что ты делаешь?», Или «Какая у тебя работа?» Ответ, как правило, «Я …» или «Я работаю …», а не «Моя работа заключается …»

Ex. 18 Read the conversations and choose the correct option. Then listen to the recording and check your answers. — Прочитайте разговоры и выберите правильный вариант. Затем прослушайте запись и проверьте свои ответы.

1 — I’ve applied for several jobs already.
— Have you got any?
— Oh, yes. I’m in advertising now!

— Я уже устраивался на несколько рабочих мест.
— Сейчас есть какая-нибудь?
— О, да. Я в рекламе сейчас!

2 — You know, I left my job after an argument with the boss!
— How long have you been out of your job?
— For a month already. But I’m going to a job interview this morning!
— Good luck!

— Вы знаете, я оставил свою работу после ссоры с боссом!
— Как давно вы без работы?
— Уже месяц. Но я собираюсь на собеседование сегодня утром!
— Удачи!

3 — I’ve taken a job at a hotel in the city centre.
— Congratulations! Is it a full-time job?
— No, it isn’t. It’s part-time.

— Я устроился на работу в отеле в центре города.
— Поздравляю! На полный рабочий день?
— Нет, на неполный рабочий день.

4 — Have you heard the news? Helen is holding one of the top jobs in the company now!
— It’s not surprising. She’s very experienced: she’s been doing the job for years.

— Вы слышали новость? Елена в настоящее время на руководящей должности в компании!
— Это не удивительно. Она очень опытная: она делала работу в течение многих лет.

wages

payment for week or services (industry, country)

salary

monthly or quarterly payment for regular employment on a yearly basis
(a
salary of … per annum)

fee

payment for professional advice and services (private teachers,
doctors, lawyers)

to
be
paid
by
the
job

получить
оплату за отдельную часть работы

by
the
hour

почасовая
оплата

paid
sick
leave

оплачиваемый
отпуск по болезни

raise/increase


повышение
зарплаты

bonus

премия

cash
award
(
bonus,
premium)
денежная
премия

overtime
pay

сверхурочная
оплата

minimum
wage
(
salary)
минимальная
зарплата

regular
pay

основная
зарплата

advantages
and disadvantages

  • rewarding
    – to bring moral satisfaction – to see tangible palpable results
    of laborious painstaking work

  • demanding
    – everyday challenge to one’s skills – constant stream of
    decisions

  • powerful
    incentive for self-improvement – to keep aware of modern
    tendencies – to devise one’s own methods – to adopt existing
    advanced techniques

  • to
    be acutely aware of the tasks and aims

to
mould personality/ to foster character/ to cultivate smth

  • to
    cope with a wide range of tasks …to possess a full set of personal
    qualities

  • not
    to suppress every display of creativeness

  • not
    to impose one’s views on someone

  • to
    persuade using convincing well grounded well considered arguments

  • tolerant
    and demanding

  • to
    combine insistence and indulgence

  • to
    lead tenderly but firmly in the necessary direction

  • laborious
    time-consuming process

  • not
    to burn one’s pants of studying , achieving , competing

  • not
    to be ready to assimilate high moral ideals

  • ideas
    of charity, compassion…to be popular with pupils

  • to
    give up the idea to grow the grains of the Wise , the Kind , the
    Eternal with the help of boring edification

  • to
    instil moral values common of mankind

  • to
    exercise influence

  • to
    exercise individual approach

  • to
    be a real master of psychological analysis

  • foundations
    of human personality, morality , character to be laid down in the
    family

  • to
    join one’s efforts with those of parents’

  • to
    keep close contact to be aware of goings on in the family

Exercises.

Task
1. Make your choice. Say what another person can do.

  1. A
    barber
    / merchant

    sells goods.

  2. A
    tailor
    / dressmaker

    makes men’s clothes.

  3. An
    architect
    / sculptor

    designs for a house.

  4. A
    professor
    / teacher

    teaches at school.

  5. A
    nurse
    / secretary

    looks after patients in hospitals.

  6. A
    surgeon
    / dentist

    operates on heart.

  7. A
    physician
    / physicist

    carries on experiment with prism.

  8. An
    optician
    / chemist

    checks people’s eyesight.

  9. A
    bricklayer
    / civil engineer

    builds the walls.

Task
2. What would you call a person who:

Does
the hair, gathers crop, prepares medicines, builds or repairs roads,
composes music, does the painting; sells meat, sausage, chicken; does
painting; does the plumbing; flies a plane; is in charge of a whole
company; bakes bread; checks tickets on a train; makes up computer
programmes; makes men’s clothes.

Task
3. Match each sentence or word in the left-hand column with the best
meaning in the right-hand column. Place the letter of the best
definition in the space provided.

1)
accountant

2)
surgeon

3)
lawyer

4)
journalist

5)
carpenter

6)
barber

7)
architect

8)
nurse

9)
turner

10)
secretary

11)
bricklayer

12)
engineer

13)
economis

14)
sculptor

a)
a person who practices law especially a barrister or a solicitor

b)
a worker who makes and repairs, especially the wooden parts of
buildings and other structures of wood

c)
a person whose profession is to keep and examine business accounts

d)
a person who designs and supervises the construction of the
building e) a doctor who performs operations

f)
a person engaged in journalism (work of writing for editing or
publishing journals)

g)
a person who cares for people who are in jail

h)
employee in an office, who deals with correspondence, keeps
records,makes arrangements and appointments for a particular
member of the staff

i)
a person whose trade is shaving and cutting men’s hair

j)
a workman who build with bricks

k)
a person who writes lectures on economics and political economy

l)
a person who works a lather

m)
an artist who sculptures

n)
a person who works in a branch of engineering; a person who
designs engines, machines, bridges, railways; a skilled or trained
person who controls communications

Task
4. Give the names of professions related to:

  1. teaching; g)
    mass media;

  2. management; h)
    science;

  3. health
    care; i) art;

  4. law; j)
    manual work;

  5. industry; k)
    services;

  6. business; e)
    rare jobs

Task
5. Write down two jobs which:

  1. can
    be done by robots

  2. no
    longer exists

  3. require
    absolutely no intelligence

  4. have
    low salaries but high prestige

  5. require
    very long training

  6. will
    be most needed in the future

  7. are
    overpaid

  8. young
    children typically want to do

  9. can
    be done from home

  10. you
    would really hate to do

Task
6.Guess the professions by their description:

    1. intelligent,
      loves children, makes lessons interesting, knows subject, speaks
      clearly, moral in private life, honest, flexible.

    2. authoritative,
      charismatic, clever, confident, has well-ordered private life,
      just, honest, knowledgeable;

    3. tolerant,
      faithful, affectionate to husband / wife / children, hardworking,
      tidy, home-loving, good-looking;

    4. disciplined,
      brave, well-trained, patriotic, shoots accurately, strong, healthy,
      even-tempered, thinks for his motherland and himself;

    5. beautiful,
      talented, well-dressed, plays wonderfully.

Task
7. Say what job these thing can belong to. Continue the list. Think
of some patterns of your own.

Model:
ladder, water, bucket → window-cleaner

  1. hammer,
    saw, nail

  2. chalk,
    projector, board

  3. scalpel,
    mask, forceps

  4. tractor,
    plough, barn

  5. sewing
    machine, scissors, needle

  6. seal,
    telephone, personal car

Task
8. In small groups compile a list of jobs which can be described as:

Full-time,
part-time, temporary, seasonal, prestigious, demanding, challenging,
caring, influencing, managerial.

Task
9. Skim the listed kinds of jobs and say which job you would prefer.
Don’t fail to reason your choice.

  • providing
    good living, but rather boring and routine;

  • which
    involves working indoors / outdoors;

  • which
    would be quite intellectual;

  • a
    job involving a foreign language and living abroad;

  • providing
    poor living but interesting;

  • which
    would be in some way physical / manual;

  • a
    job involving no language at all;

  • a
    part-time / full-time job.

Task
10. Think of the jobs requiring:

A
good qualification, rich imagination, an attractive appearance, a
refined sense of humour, quick mind, self — discipline, great
responsibility, tolerance, special skills (administrative,
organisational).

Task
11. Most people feel satisfaction for their jobs. But it doesn’t
always turn out that way. Sometimes the work is so boring that it is
very difficult to get any pleasure. Here some reasons for people’s
being unhappy at their work. Comment on each point given.

  • the
    jobs are repetitive / boring / assembly-line;

  • bad
    working conditions;

  • poor
    wages;

  • unfriendly
    co-workers;

  • the
    nature of the job makes it difficult to contact other people;

  • they
    are not treated as individuals at work;

  • a
    snobbish / unfair employer;

  • the
    job is not very secure;

  • the
    work is very hard physically and yet not very productive.

Task
12. Following is a list of reasons a person may have for leaving or
changing jobs. Talk about each reason and check the ones you think
are acceptable to give an interviewer:

  • I
    don’t like the job I have.

  • There
    isn’t much room for advancement.

  • I
    was laid off because business was slow.

  • I
    didn’t get along with the boss.

  • I’m
    bored with my job.

  • I
    want to work on a job that is more interesting.

  • My
    job is a long way from my house. I have trouble getting to work on
    time.

  • The
    pay is very low.

  • I
    hurt my back and I’m unable to do heavy work.

Task
13. Would you call the following a trade, a profession, or an
unskilled job?

electrician

dressmaker

receptionist

cleaner

builder

lawyer

tailor

dentist

supervisor

Task
14. Get into two teams, build the spidergrams picking up as many
adjectives as possible to characterize the word “job”.

Task
15. Translate the sentences from English into Ukrainian, then back
into English. Make proper use of the following group of words:

to
employ — employer – employee – unemployed – employment

  1. We
    were employed to do some seasonal job.

  2. My
    employer wouldn’t like me to be late.

  3. Office
    employees are called white-collar workers.

  4. Being
    a housewife is a full-time employment.

  5. Unemployment
    is a major social problem in many countries.

  6. We
    employed a new secretary from Sept. 1.

  7. People
    who have no work are unemployed / jobless. We can also say they have
    no employment / jobs.

  8. Being
    out of work means having no employment.

Task
16. Name the following:

  • money
    earned by office-clerks;

  • money
    earned by workers;

  • payment
    for particular professional advice or service (private doctors,
    lawyers, seasonal workers) that is given for one attendance;

  • a
    brief account of smb’s previous career;

  • office
    employees;

  • people
    who have no work / are out of work;

  • general
    word for wages / salaries;

  • a
    form to be filled in while applying for a job

Task17.
Choose the right word.

  1. Workers
    earn wages
    / salary
    .
    Wages are paid weekly
    / monthly
    .

  2. Office
    clerks earn salaries
    / fees
    .
    A salary is paid monthly
    / daily
    .

  3. The
    general word for wages and salaries is pay
    / income
    .
    It is money that an employee receives for his regular work or
    services, especially in the Navy, Army and Air Force.

  4. Payment
    for particular professional advice or service (private doctors,
    lawyers, teachers) is called fee
    / profit
    .
    Fee is a one attendance.

  5. I’d
    love to do
    / make

    that kind of work.

  6. What
    d’you do
    / make

    for a living?

  7. I
    have been offered
    / proposed

    a job in London. But I haven’t been prepared to give
    / take

    on that job.

  8. A
    curriculum
    vitae / autobiography

    is a brief account of smb’s previous career.

Task
18. Choose the right word.

  1. Workers
    earn wages
    / salary
    .
    Wages are paid weekly
    / monthly
    .

  2. Office
    clerks earn salaries
    / fees
    .
    A salary is paid monthly
    / daily
    .

  3. The
    general word for wages and salaries is pay
    / income
    .
    It is money that an employee receives for his regular work or
    services, especially in the Navy, Army and Air Force.

  4. Payment
    for particular professional advice or service (private doctors,
    lawyers, teachers) is called fee
    / profit
    .
    Fee is a one attendance.

  5. I’d
    love to do
    / make

    that kind of work.

  6. What
    d’you do
    / make

    for a living?

  7. I
    have been offered
    / proposed

    a job in London. But I haven’t been prepared to give
    / take

    on that job.

  8. A
    curriculum
    vitae / autobiography

    is a brief account of smb’s previous career.

Task
19. Scan the list of the factors young people may use choosing their
jobs. Point out the most important ones and put them in order of
importance. Explain your choice.

  • work
    which is useful to society;

  • good
    salary or wages;

  • opportunities
    to meet different people;

  • opportunities
    to travel;

  • flexible
    working hours;

  • interesting
    and not boring work;

  • high
    security of employment;

  • good
    pension scheme;

  • the
    chance of promotion;

  • good
    career prospects;

  • top-level
    working conditions;

  • friendly
    colleagues and considerate management;

  • long
    holidays

  • other
    factors – what? / add your own ones /

Task
20.Worksheet: A Successful Job Interview ( videoclip available )

Соседние файлы в предмете [НЕСОРТИРОВАННОЕ]

  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

    13.09.2019151.04 Кб0PS.doc

  • #
  • #

Упражнение 1, с. 20

1. Think! Read the dictionary entry. Why do you think it is important to choose the right career? — Подумай! Прочитайте словарную статью. Почему вы считаете, что важно выбрать правильную карьеру?

career [kəˈrɪə] (n) a job or profession that someone does for a long period. Jack has a successful career in sales and marketing.

карьера — (cущ.) работа или профессия, которую кто-то делает в течение длительного периода времени. У Джека успешная карьера в сфере продаж и маркетинга.

Ответ:

It is important to choose the right career because if you do something that you like and enjoy your work, then you will be happy in life. 

Важно правильно выбрать карьеру, потому что если вы делаете то, что вам нравится, и получаете удовольствие от своей работы, то вы будете счастливы в жизни.

Упражнение 2, с. 20

2. a) What career do you want to have? Do the test to find out what type of career suits you the best. — Какую карьеру вы хотите сделать? Пройдите тест, чтобы выяснить, какой тип карьеры подходит вам лучше всего.

Ответ:

I would like to become a vet.
Я хотел бы стать ветеринаром.


b) Think! Do you agree with your results? Why? Why not? Tell the class. — Подумай! Согласны ли вы со своими результатами? Почему? Почему нет? Расскажи классу.


Check these words

key [kiːключ
suit [suːt] подходить
skills [skɪlz] умения, навыки
interest [ˈɪntrəst] взаимодействовать
useful [ˈjuːsfl] полезный

blanket [ˈblæŋkɪt] одеяло
comfort [ˈkʌmfət] утешать, успокаивать
mood [muːd] настроение
by myself [baɪ maɪˈself] самостоятельно
agree on [əˈɡriː ɒn] соглашаться (с чем-либо)
spontaneous [spɒnˈteɪniəs] спонтанный

down-to-earth [ˌdaʊn tuːˈɜːθ] приземлённый, практичный
engineer [ˌendʒɪˈnɪə] инженер
electrician [ˌɪlekˈtrɪʃən] электрик
social worker [ˈsəʊʃl ˈwɜːkə] социальный работник
psychologist [saɪˈkɒlədʒɪst] психолог
film director [fɪlm dəˈrektə] режиссёр фильма

What’s the job for you?
Какая у тебя работа?

One of the keys to a happy life is enjoying the job you do. That’s why finding the right job is very important. Take this test to help find a career that best suits your skills and interests!

Один из ключей к счастливой жизни — это удовольствие от работы, которую вы делаете. Вот почему очень важно найти правильную работу. Пройдите этот тест, чтобы помочь найти карьеру, которая наилучшим образом соответствует вашим навыкам и интересам!

1 Which item would you describe yourself as?
Каким предметом вы бы себя назвали?

A A computer — I am very helpful and useful.
компьютезом — я очень услужлив и полезен.

B A blanket — I comfort people.
oдеялом — я утешаю людей.

C A TV — I have many diffrents moods.
телевизором — у меня много разных настроений.


2 Which of these activities do you enjoy the most?
Какое из этих занятий вам нравится больше всего?

A fixing and byilding
ремонт и строительство

B talking and listening
говорить и слушать

C painting and drawing 
живопись и графика


3 How do you prefer to work?
Как вы предпочитаете работать?

A I like to be part of a team.
Мне нравится быть частью команды.

B I prefer to work by myself.
Я предпочитаю работать один.

C I’m fine either in a team or alone.
Мне хорошо и в команде, и в одиночку.


4 How do you usually solve a problem?
Как вы обычно решаете проблему?

A I look for a practical solution.
Я ищу практическое решение.

B I try to find a solution everyone agrees on.
Я пытаюсь найти решение, с которым все согласны.

C I often think of a simple solution no one else thought of.
Я часто думаю о простом решении, о котором никто другой не думал.


5 Which colour describes your personality best?
Какой цвет лучше всего описывает вашу индивидуальность?

A Green — I am relaxed and calm.
Зелёный — я расслаблен и спокоен.

B Yellow — I make people happy.
Жёлтый — я делаю людей счастливыми.

C Red — I am spontaneous.
Красный — я спонтанен.


Mostly As
You are a realistic, down-to-earth person who likes to work with materials. You would make a good engineer, electrician, or surgeon.

Большинство ответов А:
Вы реалистичный, приземлённый человек, который любит работать с материалами. Из вас вышел бы хороший инженер, электрик или хирург
.

Mostly Bs
You are a сaring and helpful person who likes to work with people. You would be a good nurse, social worker, or psychologist.

Большинство ответов B:
Вы заботливый и отзывчивый человек, которому нравится работать с людьми. Вы были бы хорошей медсестрой, социальным работником или психологом.

Mostly Сs
You are an artistic and creative person who is also good at solving problems. You like comming up with new ideas, and you would be a good architect, film director, or interior designer. 

В oсновном ответы C:
Вы артистичный и творческий человек, который также хорош в решении проблем. Вам нравится придумывать новые идеи, и вы могли бы стать хорошим архитектором, режиссёром или дизайнером интерьера.


с) Think! Do you think certain personality types are suited to certain jobs? In three minutes write a few sentences. Read them to the class. — Подумай! Считаете ли вы, что определённые типы личности подходят для определённой работы? За три минуты напишите несколько предложений. Прочитайте их классу.

Yes, I do. For example, it is obvious that creative or artistic people make better fashion designers, interior designers or film directors./No, I don’t. I think anyone can do whatever they want if they study hard and work hard.

Да, считаю. Например, очевидно, что творческие или артистичные люди становятся лучшими модельерами, дизайнерами интерьеров или режиссёрами фильмов. Я думаю, что любой может делать всё, что захочет, если будет усердно учиться и усердно работать.

Упражнение 3, с. 20

3. Complete the sentences with words from the Check these words box. — Завершите предложения словами из рубрики Check these words.

1 She’s very down-to-earth and practical.
Она очень приземлённая и практичная.

2 What skills do you need to be a social worker?
Какие навыки вам нужны, чтобы стать социальным работником?

3 Dan always surprises me. He’s so spontaneous.
Дэн всегда меня удивляет. Он такой спонтанный.

4 Do you know the engineer who built the new bridge?
Знаете ли вы инженера, который построил новый мост?

5 I enjoy hanging out with my friends, but I don’t mind spending time by myself either.
Мне нравится тусоваться с друзьями, но я тоже не против проводить время в одиночестве.

Упражнение 4, с. 20

4. Сhoose a career that you think would suit you. Collect information about qualifications, qualities, duties, wage, etc. Present the job to the class and tell them why you like it. — Выберите карьеру, которая, по вашему мнению, подойдёт вам. Соберите информацию о квалификации, качествах, обязанностях, заработной плате и т. д. Представьте задание классу и скажите, почему оно вам нравится.

I would like to become a History teacher. To be a good History teacher, you need to have a passion for history and enjoy sharing this knowledge with others. You also need to be very communicative and patient with students. A History teacher’s duties include preparing lessons, delivering lessons and correcting papers. History teachers earn reasonably good wages.

Я хотел бы стать учителем истории. Чтобы быть хорошим учителем истории, вы должны иметь страсть к истории и с удовольствием делиться этими знаниями с другими. Вы также должны быть очень общительными и терпеливыми с учениками. В обязанности учителя истории входит подготовка уроков, проведение уроков и исправление работ. Учителя истории получают достаточно хорошую зарплату.

 ← Предыдущее     Следующее →

ГДЗ по английскому языку. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 7 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.

Рабочая тетрадь. Starlight. 7 класс. Workbook

Английский язык. 7 класс

Like this post? Please share to your friends:
  • Choose the right word job or profession apply for a
  • Choose the right word its their problem not ours
  • Choose the right word it is the least interesting book i have ever read
  • Choose the right word is or are where the money is
  • Choose the right word is or are the news