Choose the right words from the box to complete the sentences.
about (2), at (2), against, of (4), for (4), in (5), on, through (2), to (3), during
1. At midnight they arrived _ Albany, the capital of New York state.
2. White House is one _ the most beautiful places _ Washington, D.C.
3. The sailors fought _ their ships _ the pirates.
4. Columbus’s discovery belongs _ one of the most important discoveries _ history.
5. What cities are situated _ the shores _ Lake Baikal?
6. Sailors usually travel _ many different lands.
7. The government officials are not sure _ the facts.
8. We are positive _ it.
9. People always hope _ a happy future.
10. Native Americans hunted _ different animals that lived _ the forests and mountains.
11. We walked _ the forest for about two hours.
12. _ his voyage _ France he didn’t leave his cabin.
13. Mrs Reed stood near the table looking _ the kitchen window.
14. What are the names _ the countries situated _ North America?
15. Manhattan is famous _ many things.
reshalka.com
Английский язык 6 класс (рабочая тетрадь) Афанасьева. UNIT Four. IV. Use of English. Номер №18
Решение
Перевод задания
Выберите правильные слова из рамки, чтобы завершить предложения.
о (2), в (2), против, от (4), для (4), в (5), на, через, (2), (3), в течение
1. В полночь они прибыли _ Олбани, столицу штата Нью−Йорк.
2. Белый дом − одно _ самых красивых мест _ Вашингтоне, округ Колумбия.
3. Моряки сражались _ свои корабли _ пиратов.
4. Открытие Колумба принадлежит _ одному из самых важных открытий _ истории.
5. Какие города расположены _ берегу _ Байкала?
6. Моряки обычно путешествуют _ разным странам.
7. Правительственные чиновники не уверены _ фактах.
8. Мы уверены _ этом.
9. Люди всегда надеются _ счастливое будущее.
10. Коренные американцы охотились _ разных животных, которые жили _ лесах и горах.
11. Мы гуляли _ лесу около двух часов.
12. _ своего путешествия _ Францию он не выходил из своей каюты.
13. Миссис Рид стояла возле стола, глядя _ окно кухни.
14. Как называются _ страны, расположенные _ Северной Америке?
15. Манхэттен славится _ многими вещами.
ОТВЕТ
1. At midnight they arrived in Albany, the capital of New York state.
2. White House is one of the most beautiful places in Washington, D.C.
3. The sailors fought for their ships against the pirates.
4. Columbus’s discovery belongs to one of the most important discoveries in history.
5. What cities are situated on the shores of Lake Baikal?
6. Sailors usually travel to many different lands.
7. The government officials are not sure about/of the facts.
8. We are positive about it.
9. People always hope for a happy future.
10. Native Americans hunted for different animals that lived in the forests and mountains.
11. We walked through the forest for about two hours.
12. During his voyage to France he didn’t leave his cabin.
13. Mrs Reed stood near the table looking at the kitchen window.
14. What are the names of the countries situated in North America?
15. Manhattan is famous for many things.
Перевод ответа
1. В полночь они прибыли в Олбани, столицу штата Нью−Йорк.
2. Белый дом − одно из самых красивых мест в Вашингтоне, округ Колумбия.
3. Моряки сражались за свои корабли против пиратов.
4. Открытие Колумба принадлежит к одному из самых важных открытий в истории.
5. Какие города расположены на берегу Байкала?
6. Моряки обычно путешествуют по разным странам.
7. Правительственные чиновники не уверены в фактах.
8. Мы уверены в этом.
9. Люди всегда надеются на счастливое будущее.
10. Коренные американцы охотились на разных животных, которые жили в лесах и горах.
11. Мы гуляли по лесу около двух часов.
12. Во время своего путешествия во Францию он не выходил из своей каюты.
13. Миссис Рид стояла возле стола, глядя в окно кухни.
14. Как называются страны, расположенные в Северной Америке?
15. Манхэттен славится многими вещами.
Найди верный ответ на вопрос ✅ «Choose words from the box to complete the sentences. They’re isn’t is (*2) are He isn’t 1. My father and mother aren’t doctors. They’re …» по предмету 📙 Английский язык, а если ответа нет или никто не дал верного ответа, то воспользуйся поиском и попробуй найти ответ среди похожих вопросов.
Искать другие ответы
Новые вопросы по английскому языку
Главная » Английский язык » Choose words from the box to complete the sentences. They’re isn’t is (*2) are He isn’t 1. My father and mother aren’t doctors. They’re teachers. 2. St. Petersburg … in Germany … in Russia. 3. Harry … happy … sad. 4. My sister …
1 вариант
Unit 4 Living things around us
Grammar Section
1. Write the second and the third forms of these verbs.
1. to write — wrote — written
to work, to pay, to wear, to find, to leave,to teach, to paint, to found, to happen, to state,to laugh, to learn.
2. Choose the right verb form to complete ther sentences.
1. It`s the first time we (sent/have sent) have sent an e-mail so quickly.
2. My friends (spent/have spent) ___ the day before yesterday together.
3. “The children (саmе/ have come) ___ to talk to you, Andrew. Where are you?”
4. They (built/have built) ___ a new garage last summer.
5. I (didn’t know/haven’t known ___ these facts then.
6. Are you sure we (met/have met) ___ each other before?
3. Use the verbs in brackets in past simple or present perfect.
1. My sister (buy) has bought two very fashionable blouses. I like them.
2. “Jane, you (make) ___ up the whole thing. I don’t believe you!
3. We played hide-and-seek yesterday. Jack (hide) ___ in the old barn (амбар).
4. “Thanks, Oliver. You (support) ____ me in the past, you (support) ___ me this time too.”
5. At two o’clock the big ship (land) ___ and the passengers (leave) __ it.
6. I don’t think you (ever meet) ___ Mr Jones. Let me introduce him to you.
7. Greg (look) ___ at us curiously and said, “I (never know) ___ such people before.”
4. Use the appropriate forms of the verbs in brackets to complete the sentences.
1. I (plant) have planted fourteen rose bushes so far this morning.
2. We (phone) ___ Joe for two hours already. Unfortunately there is no answer.
3. Beatrice is very tired. She (wash) ____ all morning. It is half past eleven now and she (just finish) ____.
4. I know you (cry) ____.Your eyes are red.
5. At last I (paint) _____ my room! — It looks wonderful. How long you (paint) ____ it?
5. Complete the sentences using the appropriate forms of the words on the right.
1. The first thing to do is to leave this desert island. 2. John ____ in Australia since December. He ___ there from Canada. 3. Harry ___ writing his essay at 9 o’clock in the morning. It is 11 now. And he ___ still ____it. 4. ___ you___ where Pete is? — I think he ___ to the swimming pool. 5. If Jane ____ to visit us, we ___ to her everything. 6. Who ___ that branch on the apple tree? 7. Nobody informed ___ about ___ arrival. 8. It’s the ___ car I have ever driven. 9. All the ____ of the village were ready to defend ____ houses. 10. It’s already ten in the morning and he ___ up yet. 11. Hello, Jane! So, where ___ we ____ to have dinner? — Sorry, Paul, I ____ yet. 12. I ___ Sarah some time ago ___ and she ___ me about the accident with Greg. 13. When we entered the room, Jake ___ some British journal. 14. Look! It ___ heavily. It _____ since morning. |
one live, move begin write know, go come, explain break they, we bad man they not get go not decide meet, tell read rain, rain |
6. Choose the right words to complete the sentences.
1. The (kookaburra/swallow) kookaburra lives in Australia.
2. People often say that the (owl/magpie) ___ is a wise animal.
3. (Sparrows/Nightingales) ___ fly to Africa to spend winters there.
4. (Starlings/Sparrows) _____usually live near human habitats.
5. (Woodpeckers/Sparrows) ____ don’t live in Australia and the Isle of Madagascar.
7. Use the words to complete the sentences:
soil, species, insects, land, earth, ground, human, twin, rainforest
1. A rainforest is a forest that receives a lot of rain during the year.
2. A ___ is a group of animals or plants that have many characteristics in common.
3. Every man, woman or child is a ____
4. The ____ is the planet on which we live. It is the fifth largest planet in our solar1 system.
8. Use the function words from the box to complete the sentences.
up, off, out
1. The teacher asked his pupils to make up a story about an owl.
2. Sarah’s mother didn’t allow her to make ___ when she went to school.
3. The two boys made ____ before I could say goodbye to them.
4. The old gentleman spoke in a low voice and it was difficult to make him ____
5. Don’t believe Robert’s story. He has just made it ____.
6. When the police arrived, the thief was making ___ down the road.
7. Rose is friendly and pleasant one minute but she is as cold as ice the next. I just can’t make her ___
8. Marion doesn’t make ____ so heavily now and looks so fresh and much younger.
9. Have you heard the news? Chris made ____ with all the secret papers.
10. I can’t make ___ John’s handwriting.
2 вариант
Unit 4 Living things around us
Grammar Section
1. Write the second and the third forms of these verbs,
1. to write — wrote — written
to break, to keep, to put, to think, to give, to sleep, to try, to spell, to talk, to cry, to learn, to reply
2. Choose the right verb form to complete the sentences.
1. I can’t believe you (won/have won) ___ the game. What are you feeling now?
2. It’s the second time Brian (drove/has driven) ___ a car.
3. I (thought/have thought) about you just now.
4. They are not at home. They (just left/have just left) ___.
5. He (found/has found) ___ the book I am reading. I’d like to thank him for it.
6. We (already gave/have already given) ___ up this plan.
3. Use the verbs in brackets in past simple or present perfect.
1. What you (say) ___ a minute ago?
2. He (say) ___ it just now.
3. I (never say) ___ such things.
4. Look! What unusual flowers we (grow) ___!
5. When Sam was leaving the flat, he (forget) ___ to take his mobile.
6. I’m not sure he (catch) ___ any fish at all. The jar is empty.
7. I (break) ___ my favourite glasses the other day.
4. Use the appropriate forms of the verbs in brackets to complete the sentences.
1. Their family (recently arrive) _____ in Moscow.
2. How long does it take to fly to Vladivostok? — We (fly) ____ for six hours already and I feel I’m tired.
3. Chris (never meet) _____ the old lady since she left for London.
4. We (already have) _____ lunch and are going to drink coffee.
5. Oliver (not pass) _____ his driving test. He’ll try to pass it next week.
5. Complete the sentences using the appropriate forms of the words on the right.
1. The first thing to do is to leave this desert island. 2. John ____ in Australia since December. He ___ there from Canada. 3. Harry ___ writing his essay at 9 o’clock in the morning. It is 11 now. And he ___ still ____it. 4. ___ you___ where Pete is? — I think he ___ to the swimming pool. 5. If Jane ____ to visit us, we ___ to her everything. 6. Who ___ that branch on the apple tree? 7. Nobody informed ___ about ___ arrival. 8. It’s the ___ car I have ever driven. 9. All the ____ of the village were ready to defend ____ houses. 10. It’s already ten in the morning and he ___ up yet. 11. Hello, Jane! So, where ___ we ____ to have dinner? — Sorry, Paul, I ____ yet. 12. I ___ Sarah some time ago ___ and she ___ me about the accident with Greg. 13. When we entered the room, Jake ___ some British journal. 14. Look! It ___ heavily. It _____ since morning. |
one live, move begin write know, go come, explain break they, we bad man they not get go not decide meet, tell read rain, rain |
6. Choose the right words to complete the sentences.
1. (Starlings/Seagulls) _____ feed on fish.
2. (Pigeons/Magpies) _____ can be grey, white or brownish.
3. (Ostriches/Emus) ____ are birds of Africa.
4. (Emus/Kookaburras) ____ can’t fly.
5. The (canary/starling) _____ is a typical pet.
7. Use the words to complete the sentences:
soil, species, insects, land, earth, ground, human, twin, rainforest
1. The _____ under the roof was dry. 6. How far does your ___ extend?
2. The top part of the ground in which plants grow is ___
3. A ____ is one of two children or animals born at the same time to the same mother.
4. ____ have three pairs of legs and usually two pairs of wings.
8. Use the function words to complete the sentences:
up, off, out
1. The teacher asked his pupils to make up a story about an owl.
2. Sarah’s mother didn’t allow her to make ___ when she went to school.
3. The two boys made ____ before I could say goodbye to them.
4. The old gentleman spoke in a low voice and it was difficult to make him ____
5. Don’t believe Robert’s story. He has just made it ____.
6. When the police arrived, the thief was making ___ down the road.
7. Rose is friendly and pleasant one minute but she is as cold as ice the next. I just can’t make her ___
8. Marion doesn’t make ____ so heavily now and looks so fresh and much younger.
9. Have you heard the news? Chris made ____ with all the secret papers.
10. I can’t make ___ John’s handwriting.
- Текст
- Веб-страница
Exercise 2. Choose the words from the box to complete the sentences.
local, constituent entities, judges, emergency, federative democratic,
federal laws, legislative
268
1) Russia is a … state.
2) Russia consists of … .
3) The laws and other normative legal acts of the subjects of the RF
may not contradict … .
4) The Federal Assembly is the supreme representative and … body
of the RF.
5) The President nominates … to the Constitutional and Supreme
Courts and Court of Arbitration of the RF.
6) The President has the right to introduce the state of … throughout
the country.
7) Executive power belongs to the central and … governments.
Exercise 3. Answer the following questions.
1. What type of state is Russia?
2. Who is the head of the Russian Federation?
3. In which case does the President have the right to suspend acts
passed by local executive bodies?
4. What are the three independent branches of state power in Russia?
5. When does the President stop performing his duties ahead of time?
6. What are the basic principles of voting when electing the
President?
7. Name 4–5 duties of the President.
0/5000
Результаты (русский) 1: [копия]
Скопировано!
Упражнение 2. Выберите слова из окна для завершения предложения.местные, составляющих субъектов, судьи, чрезвычайной, Федеративной Демократической,федеральные законы, законодательные2681) Россия… государство.2) России состоит из….3) законы и иные нормативные правовые акты субъектов РФне может противоречить….4) Федеральное собрание является высшим представительным и телаРФ.5) Председатель назначает… Конституционный и ВерховныйСуды и арбитражный суд РФ.6) президент имеет право представить состояние всей…страны.7) исполнительная власть принадлежит к Центральной и правительства.Упражнение 3. Ответьте на следующие вопросы.1. какой тип государства – Россия?2. кто является главой Российской Федерации?3. В этом случае Председатель имеют право приостановить действияпринят местными исполнительными органами?4. Каковы три независимые ветви государственной власти в России?5. когда президент остановить выполнение его обязанностей досрочно?6. Каковы основные принципы голосования при избранииПрезидент?7. Назовите 4 – 5 обязанности президента.
переводится, пожалуйста, подождите..
Результаты (русский) 2:[копия]
Скопировано!
Упражнение 2. Выберите слова из окна, чтобы завершить приговоры.
Местных, субъектов, судей, чрезвычайных ситуаций, федеративные демократические,
федеральные законы, законодательные
268
1) Россия является … состояние.
2) Россия состоит из ….
3) законы и другие нормативные правовые акты субъектов РФ
не могут противоречить ….
4) Федеральное Собрание является высшим представительным и … тело
РФ.
5) Президент назначает … к Конституционного и Верховного
судов и арбитражного суда из РФ.
6) Президент имеет право вносить состояние … на протяжении
всей стране.
7) Исполнительная власть принадлежит центральная и … правительства.
Упражнение 3. Ответьте на следующие вопросы.
1. Какой тип государства является Россия?
2. Кто является главой Российской Федерации?
3. В каком случае президент имеет право приостанавливать действие
актов, принятые местными исполнительными органами?
4. Какие три независимые ветви государственной власти в России?
5. Когда президент прекращает выполнять свои обязанности раньше времени?
6. Каковы основные принципы голосовании при избрании на
пост президента?
7. Имя 4-5 обязанности Президента.
переводится, пожалуйста, подождите..
Результаты (русский) 3:[копия]
Скопировано!
упражнение 2.выбор слов из ящика для завершения наказаний.
местных субъектов, судей, чрезвычайных ситуаций, федеративной демократической,
федеральных законов, законодательных
268
1) россия является… государства.
2) россии состоит из….
3) законы и иные нормативные правовые акты субъектов рф. не может противоречить федеральному собранию.: 4) является высшим представительным и… тело
рф.
5) президент назначает… для конституционного и верховного судов «и арбитражного суда рф.
6) президент имеет право представлять государство. в течение всего
страны.
7) исполнительная власть принадлежит центральная и… правительства.
упражнение 3.ответить на следующие вопросы.
1.какое государство — это россии?
2.кто глава российской федерации?
3.в этом случае у президента есть право приостанавливать акты
принят местными исполнительными органами?
4.какие три независимых ветвей государственной власти в россии?
5.когда же президент остановить исполнение своих обязанностей раньше времени?
6.каковы основные принципы голосования при выборах
президента?
7.имя 4 — 5 обязанности председателя.
переводится, пожалуйста, подождите..
Другие языки
- English
- Français
- Deutsch
- 中文(简体)
- 中文(繁体)
- 日本語
- 한국어
- Español
- Português
- Русский
- Italiano
- Nederlands
- Ελληνικά
- العربية
- Polski
- Català
- ภาษาไทย
- Svenska
- Dansk
- Suomi
- Indonesia
- Tiếng Việt
- Melayu
- Norsk
- Čeština
- فارسی
Поддержка инструмент перевода: Клингонский (pIqaD), Определить язык, азербайджанский, албанский, амхарский, английский, арабский, армянский, африкаанс, баскский, белорусский, бенгальский, бирманский, болгарский, боснийский, валлийский, венгерский, вьетнамский, гавайский, галисийский, греческий, грузинский, гуджарати, датский, зулу, иврит, игбо, идиш, индонезийский, ирландский, исландский, испанский, итальянский, йоруба, казахский, каннада, каталанский, киргизский, китайский, китайский традиционный, корейский, корсиканский, креольский (Гаити), курманджи, кхмерский, кхоса, лаосский, латинский, латышский, литовский, люксембургский, македонский, малагасийский, малайский, малаялам, мальтийский, маори, маратхи, монгольский, немецкий, непальский, нидерландский, норвежский, ория, панджаби, персидский, польский, португальский, пушту, руанда, румынский, русский, самоанский, себуанский, сербский, сесото, сингальский, синдхи, словацкий, словенский, сомалийский, суахили, суданский, таджикский, тайский, тамильский, татарский, телугу, турецкий, туркменский, узбекский, уйгурский, украинский, урду, филиппинский, финский, французский, фризский, хауса, хинди, хмонг, хорватский, чева, чешский, шведский, шона, шотландский (гэльский), эсперанто, эстонский, яванский, японский, Язык перевода.
- as you want
- Никто не сможет запретить
- being left
- Soo was up there
- Берегите друг друга. Не ломайте то, что
- я не спрашивал
- оставшись
- ТАМАРА ВЕЛИКОЛЕПНА
- показывай здесь.
- что ты любишь
- being
- Mundus meridies
- don’t let me go
- Молодость
- having
- Никто не сможет запретить тебя любить
- أنا فقط أريد أن أعرف.
- нет. спасибо!
- yes, this is classical and jazz without
- я про это не спрашивал
- Да мы пойдем в парк и будем есть пикник
- having left
- don’t let me fall
- I did not ask about it