Al. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.) l) satellite 5)sky 2) the Moon 6) the Universe 3) declaration 7) intergalactic 4) atmosphere ocean A2. Choose the right word for the description. (Выберите для описания подходящее слово.) … is a large, round object that goes round a star. 1) A planet 2) A star 3) A satellite 4)A distance A3. Choose the appropriate preposition. (Выберите подходящий по смыслу предлог.) The distance from pole … pole is very long. l) till 3)in 2) to 4) before A4. Choose the right sentence. (Выберите верное предложение.) 1) It is four oceans on the Earth. 2) There is four oceans on the Earth. 3) There are four oceans in the Earth. 4) There are four oceans on the Earth. Bl. Put in the if it is necessary. (Вставьте the, если это необходимо.) 1) sea 2)space 3)country 4) Sun CI. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.) group / called / the / Galaxy / star / is / the
Тест по английскому языку lt’s а wonderful planet we live оn (part 2) 8 класс с ответами. Тест включает в себя 2 варианта по 6 заданий. Вопросы и задания теста разделены на три уровня сложности: части А — базового уровня, части В — повышенного, части С — высокого уровня.
Variant 1
A1. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
1) satellite
5) sky
2) t he Moon
6) the Universe
3) d eclaration
7) intergalactic
4) a tmosphere
ocean
A2. Choose the right word for the description. (Выберите для описания подходящее слово.)
… is a large, round object that goes round a star.
1) A planet
2) A star
3) A satellite
4) A distance
A3. Choose the appropriate preposition. (Выберите подходящий по смыслу предлог.)
The distance from pole … pole is very long.
1) till
3) in
2) to
4) before
A4. Choose the right sentence. (Выберите верное предложение.)
1) It is four oceans on the Earth.
2) T here is four oceans on the Earth.
3) T here are four oceans in the Earth.
4) There are four oceans on the Earth.
B1. Put in the if it is necessary. (Вставьте the, если это необходимо.)
1) ______ sea
2) ______ space
3) ______ country
4) ______ Sun
C1. Make the sentence using the following words. (Cоставьте предложение, используя следующие слова.)
group / called / the / Galaxy / star / is / the
Variant 2
A1. Find the unnecessary word. (Найдите лишнее слово.)
1) the Galaxy
5) advantage
2) telescope
6) star
3) space
7) distance
4) pole
atmosphere
A2. Choose the right word for the description. (Выберите для описания подходящее слово.)
… is a rocket or other vehicle that can travel in space.
1) The Solar System
2) The Moon
3) Space
4) A spaceship
A3. Choose the appropriate preposition. (Выберите подходящий по смыслу предлог.)
Nowadays astronauts can’t travel … other galaxies.
1) in
3) on
2) to
4) at
A4. Choose the right sentence. (Выберите верное предложение.)
1) Galaxy is like a huge disc.
2) he Galaxy is like a huge disc.
3) T he Galaxy likes a huge disc.
4) A Galaxy is like a huge disc.
B1. Put in the if it is necessary. (Вставьте the, если это необходимо.)
1) ______ Universe
2) ______ Milky Way
3) ______ sky
4) ______ Earth
C1. Make the sentence using the following words. (Cоставьте вопрос, используя следующие слова.)
the / moves / Sun / round / Earth / the
Ответы на тест по английскому языку lt’s а wonderful planet we live оn (part 2) 8 класс
1 вариант
A1-3
A2-1
A3-2
A4-4
B1.
1) the
2) —
3) the
4) the
C1. The star group is called the Galaxy
2 вариант
A1-5
A2-4
A3-2
A4-2
B1.
1) the
2) the
3) the
4) the
C1. The Earth moves round the Sun
Test 8. The world’s best
friend is you.
I-variant
A1. Choose the right word
for the description. (Выберите для описания
подходящее слово.)
…
is the largest lake in the world.
1. Like
Ontario
2. Like
Michigan
3. The
Caspian Sea
4. Like
Huron
A2. Mark the world which
can’t be used for living organism description. (Отметьте
слово, которое не может быть использовано для описания живых организмов.)
1. Animal
3. fish
2. Insect
4. Climate
A3. Choose the correct
form without “the”. (выберите верную форму
без артикля «the».)
1. (Moscow/
the Moscow) is the largest cities in the world.
2. (UK/
The UK) consist of four countries.
3. (USA/
The USA) is a very industrial country.
4. (Black
Sea/ The Black Sea) was called “inhospitable”.
A4. Match the words to
the right translation. (Установите соответствие
между словом и его переводом.)
1. Protection
a) ведро
2. Recycling
b)
защита
3. Bin
с) запрещение
4. Prohibition
d)
переработка
Test 8. The
world’s best friend is you.
II-variant
A1. Choose the right
word for the description. (Выберите для описания
подходящее слово.)
…is
the smallest continent in the world.
1. Europe
2. Australia
3. Africa
4. South
America
A2. Mark the world which can’t be used for
living organism description. (Отметьте слово, которое
не может быть использовано для описания живых организмов.)
1. Tree
3. railway
2. Horse
4. Bird
A3. Choose the correct form without “the”.
(выберите верную форму без артикля «the».)
1. (London/
the London) has a very long history.
2. (Thames/
the Thames) is the biggest river in the England.
3. (Australia/
the Australia) is a very colourful continent.
4. (Everest/
the Everest) is the highest mountain in the world.
A4. Match the words to the right
translation. (Установите соответствие между словом
и его переводом.)
1. Can
a) трата
2. Danger
b) банка
3. Litter
c) опасность
4. Waste
d) мусор
B1. Make the sentence using the following words. (Составьте
предложение, используя следующие слова.)
disappearing
/ over/ forest/ are/ the /world
________________________________________________________
C1. Underline the
appropriate word. (Подчеркните подходящее
по смыслу слово.)
1. We
should (protect/ predict) wild animals.
2. Each
place has its own (geographical/ natural) name.
B1. Make the sentence using the following words. (Составьте
предложение, используя следующие слова.)
dangerous / is/ people/
pollution/ for/ very
________________________________________________________
C1. Underline the appropriate word. (Подчеркните
подходящее по смыслу слово.)
3. We
shouldn’t (hurt/ collect) human beings.
4. Scientists
(explore/ attract) many insect species.
Control work.
I-Variant
1. Поставьте
предложения в Future Simple,
добавьте нужный глагол будущего времени.
1. They
…………. go to the Zoo next week.
2. He
………….. visit his grandparents next week.
3. She
…………..bring a new game next week.
4. We
……….. fly to Moscow next month.
5. They
……….play tennis next week.
2. Write
what they are going to do. Напишите, что они
собираются сделать, вставьте конструкцию to be going to.
Выберите нужный глагол и поставьте его в предложение.
Example: He is going to
wash up.
Invite
cook stay read visit walk put
on
1. Granny
____________ fish.
2. We
________________a party.
3. I
_____________”The Lion, The Witch and the Wardrobe”.
4. We
___________in the park.
5. I
_______________my raincoat.
6. She
_______________in London.
7. He
_____________ at the hotel.
3.
Вставь пропущенные слова (by heart, speak, writes,
translate, sing):
Sasha is a Russian pupil. He
likes English. In the lessons he and his friends … English, … English songs,
learn poems … . Sometimes they play games. Sasha likes to … texts from English
into Russian. He … letters to his English pen friend John. Next year Sasha will
visit his pen friend in London.
Control work.
II—Variant
1.Поставьте
предложения в Future Simple,
добавьте нужный глагол будущего времени.
1.
I …………ski next week.
2.
They see a new film next month.
3.
The pupils …………help the teacher next week.
4.
We sing …………… a new English song next month.
5.
She …………….. clean her room tomorrow.
2.Write
what they are going to do. Напишите, что они собираются
сделать, вставьте конструкцию to be going to.
Выберите нужный глагол и поставьте его в предложение.
Example:
He is going to wash up.
Buy
make spend play take study
1. My
friend and I ___________________football.
2. He
___________ a new bag.
3. The
boys ___________a lot of time there.
4. The
boys ___________a fire.
5. The
students ____________ German.
6. We
________________an exam.
7. I
____________ a doctor.
4. Вставь пропущенные
слова (favourite, by heart, second, Maths, have, lessons):
I have a friend. His name is Jason. He is only six.
But he goes to school. Every day he has three … . The first lesson is … . Jason
and his classmates count pens and pencils. In the … lesson they learn poems … .
Art is Jason’s … lesson. He can draw very well. At 12 o’clock they … lunch.
Test 9. The world’s
best friend is you.
I-variant
A1. Choose the right
translation. (Выбери верный
перевод.)
If I were you, I would go to the USA.
1.
Я бы поехал в США, если бы я был тобой.
2. На твоем месте я бы поехал в США.
3. Если бы не ты, я бы поехал в США.
4. Если ты не против, я бы поехал в США.
А2.
Choose the correct form of the verb.
(Выберите
верную форму
глагола.)
If I were careful, we … among litter and wastes.
1. don’t
live 3. wouldn’t live
2. won’t
live 4. wouldn’t have lived
A3. Choose
the correct form of the verb. (Выберите
верную форму
глагола.)
If we planted more forest, we … wild animals.
1. save
3. will save
2. would
save 4. would have saved
A4. Choose the correct
form of the verb. (Выберите
верную форму
глагола.)
If
people didn’t throw away litter, the streets of our towns … cleaner.
1. will
be 3. would be
2. were
4. would have been
B1. Make the sentences
using the following words. (Составьте
предложение,
используя
следующие
слова.)
the / gone/ we/ weather/ country/ been/ would/ warm/ the / if/ had/ have/ to
________________________________________________________
Test 9. The world’s best friend is you.
II-variant
A1. Choose the right
translation. (Выбери верный
перевод.)
If I were you, I would buy a lot of things.
1.
Я бы купил много вещей, если я был тобой.
2. На твоем месте я бы купил много вещей.
3.
Если бы не ты, я бы купил много вещей
4. Если ты не против, я бы купил много вещей.
А2.
Choose the correct form of the verb. (Выберите
верную форму
глагола.)
If people walked more, they … healthier.
3. become
3. would become
4. will
become 4. wouldn’t have become
A3. Choose
the correct form of the verb. (Выберите
верную форму
глагола.)
If we planted more forest, we … in a fresh area.
3. live
3. will live
4. would
live 4. would have lived
A4. Choose the correct
form of the verb. (Выберите
верную форму
глагола.)
If
people hadn’t invented machines, the environmental problems.
3. won’t
appear 3. wouldn’t appear
4. appeared
4. wouldn’t have appear
B1. Make the sentences
using the following words. (Составьте
предложение,
используя
следующие
слова.)
we/ down/ air/ if/ fresh/ cut/ the/ forest/ would/ fewer/ be
________________________________________________________
C1. Answer the following questions. (Ответить
на вопрос.)
What would you do if you were the Russian president?
_________________________________________________________
C2. Match the expression to the right
translation. (Установить соответствие между
выражением и его переводом.)
1. be rich
a.
незагрязнённая местность
2. Attract visitors
b.
привлекать посетителей
3. “white nights”
c.
быть богатым
4. Unspoiled
land d. белые ночи
C1. Answer the following questions. (Ответить
на вопрос.)
What would you do if you were a famous actor?
_________________________________________________________
C2. Match the expression to the right
translation. (Установить соответствие между
выражением и его переводом.)
1. tropical heat
a. Быть важной
частью чего- либо
2. Have
amazing sights b. Тропическая
жара
3. Be an important c. Место
дикой
природы
4. A set of wildlife d. Иметь
удивительные
виды
Test. Trying to become a successful
person.
A1. Mark the right
translation of the noun владелец.
1) kind 2) threat
3) lack 4) owner
A2. Mark the right
translation of the adjective честолюбивый.
1) ambitious 3) jealous
2) sick 4) tolerant
A3. Mark the word with a
negative meaning.
1) loving 3) caring
2) angry 4) friendly
A4. Mark the right
translation of the noun поздравление.
1) opportunity 3)
bullying
2) ambitious 4) congratulation
A5.
Составьте правильные словосочетания.
1) live a) idea
2) equal b) position
3) own c) separately
4) social d) opportunities
A6. Match the names of
famous people to their achievements. (Установите соответствие
между именами известных людей и их достижениями.)
1) Neil Armstrong a. “Let it be”
2) Jack London b. Microsoft
3) Bill Gates c. “White Fang”
4) The Beatles d. the Moon
B1. Make the sentence
using the following words. (Составить предложение,
используя следующие слова.)
producer/
Disney/
was/
American/ Walt/ a / famous
________________________________________________
Test. Trying to become
a successful person.
A1. Mark the right
translation of the noun жертва.
1) bully 2) victim
3) ring 4) wedding
A2. Mark the right
translation of the adjective равный.
1) dependent 3) own
2) equal 4) jealous
A3. Mark the word with a
negative meaning.
1) conservative 3) irritable
2) fair 4) sensible
A4. Mark the right
translation of the noun недостаток.
1) lack 3) wedding
2) studio 4) babysitter
A5. Составьте
правильные
словосочетания.
1) charity a) organization
2) unequal b) chances
3) own c) designer
4) fashion d) business
A6. Match the names of
famous people to their achievements. (Установите
соответствие между именами известных людей и их достижениями.)
1) Garri Kasparov a. great US President
2) Levi Strauss b. chess player
3) Walt Disney c. jeans
4) Abraham Lincoln d. cartoons
B1. Make the sentence
using the following words. (Составить предложение,
используя следующие слова.)
biggest/
one/ USA/ is/ countries/ the/ in/ world/ the/ of/ the
_______________________________________________________
B2. Mark the right translation.
1) lack of time a.
быть
суеверным
2) unfair punishment b. нехватка
времени
3) to be superstitious с.
неравные
права
4) unequal rights d. несправедливое
наказание
B2. Mark the right translation.
1)
не на
кого
положиться
a. lack of love
2) зависеть от
родителей
b. having nobody to rely on
3) не с
кем
поговорить
с.
having nobody to talk to
4) недостаток любви
d. depend on parents
Пройдите тест, узнайте свой уровень и посмотрите правильные ответы!
Choose the right word for the description. (Выберите для описания подходящее слово.)
… is the smallest continent in the world.
Mark the word which can’t be used for living organism description. (Отметьте слово, которое не может быть использовано для описания живых организмов.)
Choose the correct form with the. (Выберите верную форму с артиклем the.)
(London / the London) has a very long history.
(Thames / the Thames) is the biggest river in England.
(Australia / the Australia) is a very colourful continent.
(Everest / the Everest) is the highest mountain in the world.
Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом.)
1) can
2) danger
3) litter
4) waste
a) трата
b) банка
c) опасность
d) мусор
1 – b, 2 – c, 3 – d, 4 – a
1 – d, 2 – c, 3 – b, 4 – a
1 – b, 2 – c, 3 – a, 4 – d
1 – a, 2 – c, 3 – d, 4 – b
The world’s best friend is you (test 1)
Variant 1
A1. Choose the right word for the description. (Выберите для описания подходящее слово.)
… is the largest lake in the world.
1) The Ontario 2) The Michigan 3) The Caspian Sea 4) The Huron
A2. Mark the word which can’t be used for living organism description. (Отметьте слово, которое не может быть использовано для описания живых организмов.)
1) animal 3) fish
2) insect 4) climate
A3. Choose the correct form without the (Выберите верную форму без артикля the.)
1) (Moscow/the Moscow) is one of the largest cities in the world.
2) (USA / the USA) is very industrial country.
3) (UK /the UK) consists of four countries.
4) (Black Sea / the Black Sea) was called “inhospitable”.
A4. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом.)
- protection а. ведро
- recycling b. защита
- bin с. запрещение
- prohibition d. переработка
B1. Underline the appropriate word. (Подчеркните подходящее по смыслу слово.)
1. We should (protect / predict) wild animals.
2. Each place has its own (geographical / natural) name.
C1. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
disappearing / over / forests / are / the / world / all / the
_______________________________________________________
The world’s best friend is you (test 1)
Variant 2
A1. Choose the right word for the description. (Выберите для описания подходящее слово.)
… is the smallest continent in the world.
1) Europe 2) Australia 3) Africa 4) South America
A2. Mark the word which can’t be used for living organism description. (Отметьте слово, которое не может быть использовано для описания живых организмов.)
1) tree 3) railway
2) horse 4) bird
АЗ. Choose the correct form with the (Выберите верную форму с артиклем the.)
1) (London / the London) has a very long history.
2) (Thames / the Thames) is the biggest river in England.
3) (Australia / the Australia) is a very colorful continent.
4) (Everest/ the Everest) is the highest mountain in the word.
A4. Match the words to the right translation. (Установите соответствие между словом и его переводом
1) can a. трата
2) danger b. банка
3) litter c. опасность
4) waste d. мусор
B1. Underline the appropriate verb. (Подчеркните подходящий по смыслу глагол.)
1. We shouldn’t (hurt / collect) the human beings.
2. Scientists (explore / attract) many insect species.
C1. Make the sentence using the following words. (Составьте предложение, используя следующие слова.)
dangerous / is / people / pollution / for / very
_________________________________________________________