Choose the correct word then check in a dictionary the book

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,632
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,700
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

Ответ:

1. The film is set at the beginning of the 20th century.
2 This film is based on a true story.
3 The main character is 12-year-old Artemis.
4 Overall, I found the film dull, but it had an interesting twist at the end.
5 This exciting film is sure to be a box office hit.
6 Tom Cruise plays the main role in this film.
7 The film had stunning special effects.​

Перевод:

1. Действие фильма происходит в начале 20 века.

2 Этот фильм основан на реальных событиях.

3 Главный герой — 12-летняя Артемида.

4 В целом фильм показался мне скучным, но в конце была интересная развязка.

5 Этот захватывающий фильм обязательно будет кассовым.

6 Том Круз играет главную роль в этом фильме.

7 В фильме были потрясающие спецэффекты.

Choose the correct words, then check in a dictionary.
1    My eye really pains/hurts!
2    I’ve got a(n) nagging/excruciating pain in my shoulder. It’s not serious, but it won’t go away.
3    Andy is still in harsh/severe pain with that awful football injury/wound.
4    Ouch! This bruise is really painful/hurtful!
5    Brian had to be cured/treated for frostbite after his climbing expedition.
6    We had a slim/narrow escape when our car skidded on ice.
7    Ann had some internal/inside bleeding after the accident.
8    By the time the ambulance arrived, the boy was unconscious/subconscious.

ответы

ваш ответ

похожие темы

похожие вопросы 5

Страница 77 из 167

Ответы к странице 84 

5f. English in Use — Английский на практике

1. Read the box, then complete the sentences with verbs derived from the words in capitals. — Прочитайте текст в рамке, затем закончите предложения глаголом, образованном из слов, написанных заглавными буквами.

Some verbs consist of a prefix plus a verb. The prefix changes or modifies the meaning of the verb. Some common prefixes are re- (= again, rethink, rewind), mis- (= implying a mistake, misspell, mislead), under- (= not enough, undercharge, underpay), over- (= too much, overcharge, overdo) and dis- (for negation, disappoint).

Некоторые глаголы состоят из префикса плюс самого глагола. Префикс изменяет или модифицирует значение глагола. Некоторые распространенные префиксы: — re- (подразумевает снова, еще раз), mis- (подразумевает ошибочность действия), under- (недостаточно), over- (слишком много) и dis- (для отрицания, разочарования).

Ответ:

1. David and Sylvia usually disagree about which film to go and see. (AGREE) — Дэвид и Сильвия обычно расходятся во мнении, какой фильм смотреть.
2. The author had to rewrite his book to include an extra chapter. (WRITE) — Автору нужно переписать свою книгу, чтобы включить в нее еще одну главу.
3. Jane was very busy when rehearsing for the concert – she underestimated how many rehearsals there would be! (ESTIMATE) — Джейн была занята, когда были репетиции концерта — она недооценила, сколько должно быть репетиций.
4. Don’t misunderstand me – I think the painting is good, I just wouldn’t hang it in my living room! (UNDERSTAND) — Поймите меня правильно, я думаю, что эта картина хорошая, я просто не хотел бы вешать ее в гостиной.
5. They overcharged us in the restaurant but they quickly realised and gave us some money back. (CHARGE) — Они обсчитали нас в ресторане, но быстро это поняли и вернули часть денег.
6. Directors often remake old film classics such as The War of the Worlds. (MAKE) — Режиссеры часто переснимают старую киноклассику, типа «Войны миров».

2. Complete with: in, of, by, with, for, at or to. Compare answers with your partner. Check in Appendix 2. — Вставьте предлоги: in, of, by, with, for, at или to. Сравните ваши ответы с партнером. Проверьте в приложении 2.

Ответ:

1. What sort of music do you like? — Какой тип музыки вам нравится?
2. It was very nice of him to invite us to go to the concert. — Это было так мило с его стороны пригласить нас на концерт.
3. Mozart is one of the best composers of all time. — Моцарт — один из лучших композиторов всех времен.
4. He is popular with teens all around the world. — Он популярен среди подростков всего мира.
5. Some paintings by Congo the chimp were sold for a lot of money at the auction. — Некоторые картины авторства шимпанзе Конго были проданы за большие деньги на аукционе.
6. Daniel Craig stars in Spectre. — Даниэль Крейг играет в «Спектре».
7. He is famous for his landscapes. — Он известен своими пейзажами.
8. The paintings add value to the house. — Картины добавляют ценности дому.

3. Complete with: into, out of, through, away, over. Check in Appendix 1. — Вставьте: into, out of, through, away, over. Проверьте в приложении 1.

Ответ:

1. Let’s run through that scene again. (rehearse) — Давайте повторим еще раз эту сцену.
2. Pat ran into Dave at the cinema. (met by accident) — Пэт столкнулась с Дэвидом в кинотеатре.
3. Don’t run over that cat! (knock down) — Смотри не задави ту кошку!
4. The boy ran away from home. (left because he is unhappy) — Мальчик убежал из дома.
5. Oh no! We’ve run out of sugar! (have none left) — О, нет! У нас кончился сахар!


Вот еще некоторые примеры фразового глагола run.

run through — быстро объяснить, пробежаться по (графику, плану и т.д.), повторить
run across — встретить
run into — наткнуться (случайно встретить кого-то или столкнуться, например, с трудностями)
run over — переехать, сбить кого-то машиной
run after — преследовать
run away — убегать
run against — противостоять, мешать
run by — изложить, посвятить
run down — спуститься
run in — сдать полиции
run on — продолжаться
run to — обращаться за помощью
run up — быстренько сделать что-нибудь
run off — сбежать
run out (of) — использовать всё до конца (кончиться)


4. Find the correct words, then check in a dictionary. — Найдите корректное слово, затем проверьте в словаре.

Ответ:

1. The book is set/situated in Tudor times. — Действие книги происходит во времена Тюдоров.
2. Matthew Fox plays/stars the lead role in ‘Lost’. — Мэттью Фокс играет главную роль в сериале «Остаться в живых».
3. My sister takes/makes photographs for a living. — Моя сестра занимается фотографией (это ее профессия)
4. What a great dance presentation/performance! — Какое великолепное танцевальное выступление.
5. Many people attended the art exhibit/exhibition. — Множество людей посетили художественную выставку.

Комментарии: Понять разницу между данными парами слов действительно трудно. Но мы попробуем объяснить как можно понятнее.

Set — situated — В принципе эти глаголы равнозначны по значению (располагаться, находиться), но различаются по сферам применения и по объектам. Так, to be situated применяется, когда мы хотим показать расположение какого-то материального объекта в определенной точке местности. Например, The town is situated near the coast. — Город расположен близко к побережью. Но и в этом случае для англичан situated звучит слишком формально. В разговорной речи они зачастую заменяют его на located. Что касается нашего случая, в данной тематике употребляется именно set. Этот глагол в данном случае содержит в себе сложный смысл «действие происходит».
Plays — stars — Как вы понимаете, играть (play) можно во что угодно и что угодно, даже ведущую роль, что как раз делает артиста звездой. Star как глагол уже имеет в себе «статус звездности». Поэтому «звездить» ведущую роль нельзя, «звездить» можно только в чем-то или в качестве кого-то. Т.е. можно сказать He stars in the film Spectre. Daniel Craig stars as James Bond. — Он играет одну из главных ролей в фильме. Дэниэл Крейг играет (в качестве) Джеймса Бонда.
Take — make — Нельзя считать эти глаголы парой с примерно одинаковым значением. Просто запомните эту устоявшуюся фразу take photographs.
Presentation — performance — Разницу между этими двумя существительными объяснить сложно. Постараемся вот так. Performance — это само действие, предпринимаемое для того, чтобы представить что-то. Т.е. в нашем предложении dance performance (танцевальное выступление) призвано представить публике часть танцевальной программы.
Exhibit — exhibition — В предложении, данном в задании, возможно применение обоих слов. Кто-то скажет что exhibit — это глагол, а exhibition — существительное, и отчасти будет прав. Но exhibit может быть и существительным. Обычно это слово используется для обозначения выставки одного автора. Если же авторов много — то выставка их работ будет называться exhibition. Поскольку мы не знаем, какую именно выставку посетили люди, мы не можем однозначно сказать, какое слово следует употреблять в данном случае. Поэтому мы отметили оба варианта как возможные.

5. Read the text below. Use the words in brackets in the correct form so that they fit the text. Every gap corresponds to a different task (1-9). — Прочитайте текст. Используйте слова в скобках в правильной форме, чтобы они подходили к тексту. Каждый пробел соотносится с отдельным заданием (1-9).

Ответ:

The concert 1) had already started (start) and Emma was still stuck in the 5 o’clock traffic. It was her 2) twentieth (twenty) birthday and she was on her way to see her favourite band, The Volcanics, after a busy day at work.

She 3) had been looking (look) forward to the concert all week and this delay was very annoying. As the time 4) wore (wear) on, Emma began to feel more and more frustrated.

Sighing to 5) her (she), she tuned in to the radio. The Volcanics were singing her favourite song! It was so unfair! She had a ticket for the concert and now she 6) is forced (force) to listen to it on the radio!

But there was no point in 7) getting (get) too upset about it. ‘The next time I go to a concert, I 8) won’t wait (not wait) till 5 o’clock,’ she thought. ‘It would be much 9) better (good) to ask my boss for the afternoon off work instead!’

Концерт уже начался, а Эмма застряла в пятичасовой пробке. Это был её двадцатый день рождения, и она направлялась на концерт своей любимой группы «The Volcanics» после напряженного дня на работе.

Она ждала концерта всю неделю, и эта задержка ее очень раздражала. С течением времени Эмма начала чувствовать себя все более и более расстроенной.

Жалея себя, она включила радио. «The Volcanics» пели её любимую песню! Это было так несправедливо! У нее был билет на концерт, а теперь она вынуждена слушать его по радио!

Но не было смысла слишком расстраиваться из-за этого. «В следующий раз, когда я пойду на концерт, я не буду ждать до 5 часов», — подумала она. — «Было бы лучше попросить моего босса вместо этого дать мне отгул на вторую половину дня!». 

Гипермаркет знаний>>Английский язык>>Английский язык 11 класс>> 4a Reading Skills

Reading Skills

  1   Imagine you are the person in the picture. Listen to the music and imagine the scene. What can you see, hear, touch, taste, smell? How do you feel?

Reading

2  The following phrases appear in the text. What do you think the text is about? Read to find out.

•    life or death decision
•    faced with an agonising decision
•    send friend to certain death
•    slipped
•    incredible tale of survival
•    against all odds
•    British mountaineers
•    21,000-foot peak
•    reached the summit
•    frostbitten fingers
•    lowered his friend over crevasse
•    hold weight
•    cut the rope
•    determined not to die

3   Read again and match each sentence (A-H) to a gap (1-7). There is one sentence that you do not need to use.

A But it was on this supposedly simpler route that disaster struck.

B Then, believing his friend would never have survived the fall, he continued down the mountain alone.

C Neither could he grab hold of the cliff, because he was too far away from the rocks.

D With no food or water left and a real threat of hypothermia, they simply had to get off the mountain quickly.

E This is exactly what happened to Simon Yates.

F Simon’s amazing courage and determination stopped him from giving up.

G In an unbelievable display of willpower, Joe managed to crawl seven miles down the mountain to safety.

H The mountain had never been conquered before.

 water

Imagine having to make a life or death decision, but one that affected not only your own life, but someone else’s as well! I 1I  I   When he was just twenty-one years old, Simon found himself faced with an agonising decision: save his own life but in doing so send his friend, Joe Simpson, to almost certain death, or try to save his friend, but almost certainly die in the attempt to do so. The story of Simon’s choice, and the result of his decision, is a truly incredible tale of survival!

In the summer of 1985, British mountaineers Joe Simpson and Simon Yates set out to climb Siula Grande, a 21,000-foot peak in the Peruvian Andes. | 2 | | So for two adventurous and bold young men, it represented an irresistible challenge.

Joe and Simon chose the most difficult way up the mountain for their ascent. Nevertheless, they reached the summit without any problems. For their descent, however, they decided to take an easier path.| 3 | |    Joe slipped and broke his leg in three different places. In severe pain, he was completely crippled, unable to go on. Both climbers knew what this meant. | 4 | |So, against all odds, Simon decided to try to get his injured friend down to safety using a rope. He began lowering his friend down the mountain…one hundred incredibly painful metres at a time.

At first, things went well. But then, after one particular drop, Simon got no sound or signal back from Joe. Without knowing it, in the pitch black of the night, Simon had lowered his friend over the edge of a deep crevasse . Hanging over the cliff, Joe’s fingers were so frostbitten that he was unable to climb back up the rope. | 5 | |
Both climbers were too far away from each other to communicate. Simon held on to the rope for over an hour, trying to hold Joe’s weight on the other end. But his strength grew weaker and weaker, and he felt himself being slowly pulled down towards the edge of the crevasse.

Simon knew he could not hold onto the rope forever without being pulled to his death himself. So, shaking with cold, he made the painful decision — later strongly criticised by some other mountaineers — to save his own life. He took a knife and cut the rope that tied him to his friend.| 6 | | But miraculously, Joe was not killed by his fall! He was badly injured, close to death in fact, and he had no food or water… but he was alive! And he was determined not to die alone!|7 | | It took him four days. Joe’s great courage and extraordinary determination saved him.

If you want to learn more about Simon and Joe’s extraordinary tale of adventure and survival, you can read Joe Simpson’s book ‘Touching the Void’. A film of the same name has also been made based on Joe’s book!

1 a large, deep crack in thick ice or rock

скалолаз

4  Use a dictionary to help you explain the words/phrases in bold.

Vocabulary

Injuries

5  In pairs, use a dictionary to help you choose the odd word which does not fit in each of the sentences (1-10). Add one more word to each group.

1 She cut her finger/bone/big toe/leg and now it’s bleeding.

2  She tripped over the hosepipe yesterday and badly bruised her  ee/arm/shin/muscle.

3  Tom broke his toe/arm/leg/lip yesterday.

4  My grandma recently fell down the stairs and fractured her llarbone/throat/skull/hip.

5  Oh no, I think I’ve sprained my waist/ankle/ wrist/back!

6  I’ve got a stiff neck/shoulder/leg/heel.

7  I think I’ve done something to my back/ thumb/knee/hair.

8  Amy scratched her arm/face/brain/leg really badly while she was cutting the roses.

9   I’ve got a swollen lip/head/ankle/foot. He hurt his nail/head/neck/back in the car accident.

6  Choose the correct words, then check in a dictionary.

1    My eye really pains/hurts!
2    I’ve got a(n) nagging/excruciating pain in my shoulder. It’s not serious, but it won’t go away.
3    Andy is still in harsh/severe pain with that awful football injury/wound.
4    Ouch! This bruise is really painful/hurtful!
5    Brian had to be cured/treated for frostbite after his climbing expedition.
6    We had a slim/narrow escape when our car skidded on ice.
7    Ann had some internal/inside bleeding after the accident.
8    By the time the ambulance arrived, the boy was unconscious/subconscious.

Speaking

7   a  Listen and read the text again. Do you think Simon made the right decision? What would you have done? Why? Discuss in pairs.

b  In groups of three, take the roles of an interviewer, Simon and Joe and prepare questions and answers for a radio interview. Record your interview and play it to the class.

Writing

8  Portfolio: Imagine you are Joe. Write a paragraph describing what happened and how you felt during your journey down the mountain to safety (80-100 words).

9  Think !  Do you agree with the statement?

! Words of Wisdom

Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore.

                                                                                      (Andre Gide, French writer)

Английский язык. 11 класс : учеб. для общеобразоват. учреждений / [О.В. Афанасьева, Дж.Дули, И.В. Михеева и др.]. — 2-е изд., доп. и перераб. — М.: Express Publishing : Просвещение, 2009. — 244 с. : ил. — (Английский в фокусе).

Полный перечень тем по классам, календарный план согласно школьной программе по английскому языку онлайн, видеоматериал по английскому языку для 11 класса скачать

Содержание урока
1236084776 kr.jpg конспект урока
1236084776 kr.jpg опорный каркас  
1236084776 kr.jpg презентация урока
1236084776 kr.jpg акселеративные методы 
1236084776 kr.jpg интерактивные технологии 

Практика
1236084776 kr.jpg задачи и упражнения 
1236084776 kr.jpg самопроверка
1236084776 kr.jpg практикумы, тренинги, кейсы, квесты
1236084776 kr.jpg домашние задания
1236084776 kr.jpg дискуссионные вопросы
1236084776 kr.jpg риторические вопросы от учеников

Иллюстрации
1236084776 kr.jpg аудио-, видеоклипы и мультимедиа 
1236084776 kr.jpg фотографии, картинки 
1236084776 kr.jpg графики, таблицы, схемы
1236084776 kr.jpg юмор, анекдоты, приколы, комиксы
1236084776 kr.jpg притчи, поговорки, кроссворды, цитаты

Дополнения
1236084776 kr.jpg рефераты
1236084776 kr.jpg статьи 
1236084776 kr.jpg фишки для любознательных 
1236084776 kr.jpg шпаргалки 
1236084776 kr.jpg учебники основные и дополнительные
1236084776 kr.jpg словарь терминов                          
1236084776 kr.jpg прочие 

Совершенствование учебников и уроков
1236084776 kr.jpg исправление ошибок в учебнике
1236084776 kr.jpg обновление фрагмента в учебнике 
1236084776 kr.jpg элементы новаторства на уроке 
1236084776 kr.jpg замена устаревших знаний новыми 

Только для учителей
1236084776 kr.jpg идеальные уроки 
1236084776 kr.jpg календарный план на год  
1236084776 kr.jpg методические рекомендации  
1236084776 kr.jpg программы
1236084776 kr.jpg обсуждения


Интегрированные уроки

Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь — Образовательный форум.

Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки

©  Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний — Владимир Спиваковский

При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов —
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других «взрослых» тем.

Разработка — Гипермаркет знаний 2008-

Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email:

Like this post? Please share to your friends:
  • Choose the correct word the village elder native plans the days hunt
  • Choose the correct word the turgen waterfalls is surrounded by
  • Choose the correct word the sun rises raises
  • Choose the correct word the smiths have bought a new car
  • Choose the correct word the police officer