Choose the correct word nathan

Read the text and choose the correct words

Local boy to climb Everest
Nathan Short is a sixth-form student at Pittville Community School, here in Cheltenham. But by August next year, Nathan (1)will have left / will be leaving school far behind him. He (2) won’t have hung / won’t be hanging out with his friends in town next summer either − he (3)will be camping / camps in a tent 5,000 metres up Mount Everest! By then, his body (4)will have got / will get used to the freezing temperatures and high altitude, and his team (5)waits / will be waiting for the right time to start climbing to the top of the mountain. If everything (6)goes / will have gone well, Nathan and five friends (7)are then / will then try to reach the top of Mount Everest.
‘The weather changes all the time on Everest,’ Nathan told us, ‘so a lot depends on the weather. We (8)may / will have to wait for weeks before we can climb to the top, or we (9)could start / will have started climbing in July − we just don’t know. But I’m (10)doubt / fairly sure that by the end of August we (11)will have reached / will be reaching the top of the mountain − or failed.’ One thing is certain: everyone in Cheltenham (12)may follow / will be following his trip closely.

Класс: 10

Тема: Контрольная работа

Цель: определение уровня овладения знаниями в использовании лексического материала по теме «Отпуск. Путешествия» и Past Tenses.

Задачи:

1. Закрепить знания фактического материала, проверить умения употреблять Past Tenses, лексику по теме.

2. Развивать навыки письма, чтения.

3. Воспитывать самостоятельность, аккуратность, усидчивость.

Ход урока.

Control Work

Task 1. Put the verbs in brackets into the correct past tense.

We … (dance) when the music … (stop).

I … (not/feel) well last night.

Are you going shopping tonight?”   “No, I … (go) yesterday.”

Did you see Nathan?”     “No, he … (leave) by the time I arrived at his house.”

Where is Scott?”     “He … (talk) on the phone when I saw him.”

Did Alan arrive on time?”    “No, I … (wait) for an hour before he arrived.”

Jane … (watch) TV while I … (water) the flowers.

Jan … (ask) Tina out yesterday but she … (already/make) plans.

Who … (you /talk) to on the phone when I …(come) in?

Yesterday evening I …(not/meet) my friends until after I … (finish) my homework.

Task 2. Choose the correct word.

Package/packed holidays are organized by a tour operator.

I think we will take/catch a taxi directly from the airport to our hotel.

They are planning to visit Spain and are going to employ/hire a car.

The doctor wrote him a prescription/recipe for two tablets.

Yesterday I fell off the bike and now I have a pain/ache in the knee.

Jennifer has you always wanted to perform on screen/stage but she has been too scared to do it.

Task 3. Fill in: by, on, off, around, in.

I don’t get … very well with Tom.

Ann’s train gets … at 6 pm.

I must get … now. See you later.

It’s easy to get … the city by public transport.

I can get … on $50 a week.

Task 4. Fill in: in, on, by.

You can buy drinks and snacks … board the ship.

I usually go to school … foot.

My flight arrives … London at 10 pm.

I’m looking forward to going … holidays.

We’ll get to the airport faster if we go …car.

Task 5. Choose the correct response.

A.How was your holiday?

B. a) Don’t ask.

b) How awful!

2. A: We arrived late at the airport and we missed our plane.

B: a) Did you have a nice holiday?

b) Oh, I’m sorry to hear that!

3. A: My friend had left her passport at home.

B: a) Oh, no!

b) I’ll tell you what.

4. A: It rained every day on our holiday.

B: a) What a nightmare!

b) I just don’t understand it.

5. A: What a fantastic suntan!

B: a) Yes, it was great!

b) Thanks.

Инструкция.

Испытуемый должен в 1 задании записать правильную форму глагола, во втором задании обвести правильное слово, в 3 и 4 заданиях вставить нужный предлог в пропуск, в 5 задании выбрать правильный ответ под буквой В и записать в виде теста.

Ответы. Keys:

Task 1.

were dancing, stopped

didn’t feel

had gone

had left

was talking

was waiting

was watching, was watering

asked, had made

were you talking, came

didn’t meet, had finished

Task 2.

package

take

hire 

prescription

pain

stage 

Task 3.

on

in

off

around

by

Task 4.

on

on

in

on

by

Task 5.

a

b

a

a

b

Страница 17 из 53

TEST 8 A (Module 8)

*A. Fill in the correct word.  Вставьте правильное слово.

• pollution • fumes • trees • station • rubbish • recycle • rain • clean out
 • загрязнение • пары • деревья • станция • мусор • перерабатывать • дождь • очистить

e.g. power station
например, электростанция

Ответ:

1. recycle newspapers and cans
2. toxic fumes
3. air, water and soil pollution
4. collect rubbish
5. acid rain
6. plant trees
7. clean out a pond

Перевод:

1. утилизировать газеты и банки
2. токсичные пары
3. загрязнение воздуха, воды и почвы
4. собирать мусор
5. кислотный дождь
6. сажать деревья
7. чистить пруд

*B. Match the phrases above with the correct picture.  Сопоставьте приведенные выше фразы с правильным изображением.

например, электростанция

Ответ:

8. toxic fumes
9. recycle newspapers / cans
10. collect rubbish
11. acid rain
12. clean out a pond
13. air, water and soil pollution
14. plant trees

Перевод:

8. токсичные пары
9. утилизировать газеты и банки
10. собирать мусор
11. кислотный дождь
12. чистить пруд
13. загрязнение воздуха, воды и почвы.
14. сажать деревья

*C. Underline the correct item. Подчеркните правильный элемент.

e.g. Factories emit / burn toxic fumes.
например, Заводы выделяют токсичные пары.

Ответ:

15. Water pollution can wipe out / drink up fish and plant species.
16. I can’t make up / out what it says here.
17. Acid rain gathers / poisons trees and plants.
18. Solar / Oxygen power can be used to heat homes.
19. Can I join / volunteer the Eco−helpers club?

Перевод:

15. Загрязнение воды может уничтожить виды рыбы и растений.
16. Я не могу понять, что здесь говорится.
17. Кислотный дождь отравляет деревья и растения.
18. Солнечная энергия может использоваться для обогрева домов.
19. Могу ли я вступить в клуб эко−помощников?

*D. What does / doesn’t Sarah have to do today?

• Call Mum. DONE
• Collect cans and newspapers today. DONE
• Take cans and newspapers to the recycling centre.
• Apply to volunteer at the Eco−club.
• Help clean the local pond. DONE

Что нужно / не нужно делать Саре сегодня? • Позвонить маме. ВЫПОЛНЕНО • Собирать банки и газеты сегодня же. ВЫПОЛНЕНО • Отнести банки и газеты в центр утилизации. • Записаться волонтером в Эко−клуб. • Помогать чистить местный пруд. ВЫПОЛНЕНО

e.g. Sarah doesn’t have to call her mum.
например, Сара не должна звонить своей маме.

Ответ:

20. Sarah doesn’t have to collect cans and newspapers today.
21. Sarah has to take cans and newspapers to the recycling centre.
22. Sarah has to apply to volunteer at the Eco−club.
23. Sarah doesn’t have to help clean the local pond.

Перевод:

20. Сара не должна сегодня собирать банки и газеты.
21. Сара должна отнести банки и газеты в центр переработки.
22. Сара должна подать заявку на волонтерство в Эко−клуб.
23. Сара не должна помогать чистить местный пруд.

*E. Complete the sentences using the Present Perfect continuous form of the verbs in brackets.  Завершите предложения, используя непрерывную форму глаголов в скобках Present Perfect.

e.g. She has been trying to raise money for the zoo for months. (try)
например, Она уже несколько месяцев пытается собрать деньги для зоопарка. (пытаться)

Ответ:

24. He has been studying the environment for over ten years. (study)
25. We have been working hard to build nesting boxes.  (work)
26. It has been raining for two days. (rain)
27. He has been donating money to Greenpeace for a long time. (donate)
28. The government has been trying to reduce pollution for years. (try)
29. I have been volunteering to clean out ponds for a year now! (volunteer)

Перевод:

24. Он изучает окружающую среду более десяти лет.
25. Мы много работали над созданием скворечников.
26. Уже два дня идет дождь.
27. Он давно жертвует деньги Гринпис.
28. Правительство пытается уменьшить загрязнение в течение многих лет.
29. Я уже год волонтером чищу пруды!

*F. Fill in the question tag.  Заполните тэг вопроса.

e.g. Recycling isn’t that hard, is it?
например, Переработка − это не так уж сложно, так ведь?

Ответ:

30. Camels live in the desert, don’t they?
31. Sarah didn’t collect the cans and newspapers, did she?
32. Sarah has called her mum, hasn’t she?
33. Gorillas are amazing animals, aren’t they?
34. It can’t be true, can it?

Перевод:

30. Верблюды живут в пустыне, не так ли?
31. Сара не собирала банки и газеты, так ведь?
32. Сара позвонила своей маме, так ведь?
33. Гориллы − удивительные животные, не так ли?
34. Это не может быть правдой, так ведь?

*G. Choose the correct response. Подберите правильный ответ.

e.g. Can I give you a hand with your Science project? F A. Hello, I would like to make a donation.
35. Can I help to protect natural habitats? B. No, I would like to donate £10 per month.
36. Hello, Greenpeace. How can I help you? C. Yes, please! It’s so heavy.
37. Can you help us with our next project in the Amazon rainforest? D. Yes, I would love to help!
38. Are you making a one−off donation? E. Yes. You can volunteer to work on conservation project.
39. Do you need help with that bag? F. Yes, please. It’s very difficult.

Перевод:

например, Могу я помочь вам с вашим научным проектом? F A. Здравствуйте, я хочу сделать пожертвование.
35. Могу ли я помочь защитить естественную среду обитания? B. Нет, я хочу жертвовать 10 фунтов стерлингов в месяц.
36. Здравствуйте, Гринпис. Чем я могу помочь вам? C. Да, пожалуйста! Она такая тяжелая.
37. Можете ли вы помочь нам с нашим следующим проектом в тропических лесах Амазонки? D. Да, я с радостью помогу!
38. Вы делаете разовое пожертвование? E. Да. Вы можете добровольно участвовать в природоохранном проекте.
39. Тебе нужна помощь с сумкой? F. Да, пожалуйста. Это очень трудно.

Ответ:

35 – E, 36 – A, 37 – D, 38 – B, 39 – C.

*H. Read the article and choose A, B, or C to complete the gaps.  Прочтите статью и выберите A, B или C, чтобы заполнить пробелы.

e.g. A. under B. off C. out
40. A. habitats B. dangers C. atmospheres
41. A. donate B. protect C. pollute
42. A. stop B. increase C. gather
43. A. teach B. join C. replace
44. A. ear B. hand C. foot

Ответ:

THE ENVIRONMENTAL NEWS REPORT:
Are we doing enough to protect animals?
Animal species are disappearing from our planet fast. Scientists believe that 50 animal species are being wiped out in the wild every day. This happens because they lose their natural 40) habitats.
Some people say that the only way to 41) protect endangered animals is to place them in a zoo. They claim that zoos keep the animals safe from harm and help 42) increase their numbers.
On the other hand, other people say that zoos can’t 43) replace an animal’s natural habitat. That’s why we need to focus on protecting their natural environments in the wild.
In my opinion, it is difficult to say what is best for our animal friends. I believe that more work should be done to protect animals’ natural habitats. If we all give a 44) hand, we can work wonders!

40 – A, 41 – B, 42 – B, 43 – C, 44 – B.

Перевод:

ЭКОЛОГИЧЕСКИЙ ОТЧЕТ:
Достаточно ли мы делаем для защиты животных?
Виды животных быстро исчезают с нашей планеты. Ученые считают, что 50 видов животных например, уничтожаются в дикой природе каждый день. Это происходит потому, что они теряют свои естественные 40) среды обитания.
Некоторые люди говорят, что единственный способ 41) защитить находящихся под угрозой исчезновения животных − это поместить их в зоопарк. Они утверждают, что зоопарки защищают животных от вреда и помогают 42) увеличить их численность.
С другой стороны, другие люди говорят, что зоопарки не могут 43) заменить естественную среду обитания животных. Вот почему нам нужно сосредоточить внимание на защите их естественной среды обитания в дикой природе.
На мой взгляд, трудно сказать, что лучше для наших друзей−животных. Я считаю, что необходимо больше работать для защиты естественной среды обитания животных. Если мы все протянем 44) руку, мы сможем творить чудеса!

*I. You will hear a representative from an environmental organisation talking to somebody who wants to donate money to support their cause. For each question, fill in the missing information.  Вы услышите, как представитель экологической организации разговаривает с кем−то, кто хочет пожертвовать деньги на поддержку своего дела. Для каждого вопроса укажите недостающую информацию.

Аудио к заданию:

− Hello, Greenpeace. How can I help you?
− Hi, I would like to make a donation, please.
− That’s great! Are you already a member?
− No, but I would like to become one.
− OK, then. Would you like to make a one−off donation, Sir, or would you prefer to make a regular monthly one?
− A monthly donation, please. Let’s say £20 per month.
− That’s very generous of you. You know, Sir, that with your monthly donation you get our Greenpeace magazine every two months for free.
− That’s fantastic!
− Could I take your name, please?
− Certainly. My name’s Nathan Brown.
− And your address?
− That’s 39 Apple Road, London.
− Thank you very much, Mr Brown. You’ll receive a welcome pack soon along with the last two issues of Greenpeace magazine.
− That’s great! And how do I pay?
− Let me give you our bank account number. It’s Tudor’s Bank, Account No. 96552247586.
− Thank you.
− So, welcome to the team, Mr Brown.
− Thanks a lot. Goodbye!
− Goodbye!

Перевод аудио:

− Здравствуйте, Гринпис. Как я могу тебе помочь?
− Здравствуйте, я хотел бы сделать пожертвование, пожалуйста.
− Замечательно! Вы уже являетесь участником?
− Нет, но я бы хотел им стать.
− Хорошо, тогда. Хотели бы вы сделать разовое пожертвование, сэр, или вы бы предпочли делать регулярное ежемесячное пожертвование?
− Помесячное пожертвование, пожалуйста. Скажем, 20 фунтов в месяц.
− Это очень великодушно с вашей стороны. Вы знаете, сэр, что на ваше ежемесячное пожертвование вы каждые два месяца бесплатно получаете наш журнал Greenpeace.
− Это чудесно!
− Могу я узнать ваше имя, пожалуйста?
− Конечно. Меня зовут Натан Браун.
− А ваш адрес?
− Это 39 Яблочная Дорога, Лондон.
− Большое спасибо, мистер Браун. Скоро вы получите приветственный набор вместе с двумя последними выпусками журнала Greenpeace.
− Замечательно! А как мне заплатить?
− Позвольте дать вам номер нашего банковского счета. Это Тюдоровский банк, счет № 96552247586.
− Спасибо.
− Итак, добро пожаловать в команду, мистер Браун.
− Большое спасибо. До свидания!
− До свидания!

Ответ:

Greenpeace Donations
(please tick √)
One−off
Regular √
Amount: 45) £ 20 per 46) month
Name: 47) Nathan Brown
Address: 48) 39 Apple Road, London
Method of Payment (please tick √)
49) Credit card           Cheque           Cash
      Bank account

Перевод:

Пожертвования Гринпис
(отметьте, пожалуйста, √)
Разовое
Регулярное √
Сумма: 45) £ 20 в 46) месяц
Имя: 47) Натан Браун
Адрес: 48) 39 Яблочная Дорога, Лондон
Способ оплаты (отметьте √)
49) Кредитная карта   Чек   Наличные
      Банковский счет √

Vocabulary

Упражнение 1, с. 11

1 Choose the correct word. — Выберите правильное слово.

1 There’s no point being in a job that doesn’t suit your skills.
Нет смысла заниматься работой, которая не соответствует вашим навыкам.

meet — встречать 

2 Can you solve this problem?
Можете ли вы решить эту проблему?

answer — ответить

3 Try and find the most practical solution to the problem.
Попробуйте найти наиболее практичное решение этой проблемы. 

artistic — художественный

4 Tracy is very caring; she should be a social worker.
Трейси очень заботлива; она должна быть социальным работником.

public —  общественный

Упражнение 2, с. 11

2. Fill in: spontaneous, down-to-earth, realistic, creative— Заполните: спонтанный, приземлённый, реалистичный, творческий.

1 Tonia is a down-to-earth person; she is very sensible and practical about everything.
Тоня — приземлённый человек, она очень разумна и практична во всём.

2 Madeleine is so spontaneous; you never know what she might do.
Мадлен такая спонтанная, никогда не знаешь, что она может натворить.

3 You’re not being very realistic about the situation. Your ideas aren’t logical.
Вы не очень реалистично оцениваете ситуацию. Ваши идеи не логичны.

4 Use your imagination and be creative.
Используйте своё воображение и будьте изобретательны.

Упражнение 3, с. 11

3. Choose the correct preposition. — Выберите правильный предлог.

1 Teresa wants to bring up her children in a small town.
Тереза хочет воспитывать своих детей в маленьком городке.

2 Make sure to lock all the windows and doors, so no one can break in.
Убедитесь, что заперты все окна и двери, чтобы никто не мог проникнуть внутрь.

3 Be confident and bring the interviewer around to your point of view.
Будьте уверены в себе и приведите интервьюера к своей точке зрения.

4 Look at those clouds! I hope a storm doesn’t break out while we are rock climbing.
Посмотрите на эти облака! Надеюсь, пока мы будем лазить по скалам, не разразится буря.

5 The employees want to bring about a change in their working hours.
Сотрудники хотят внести изменения в своё рабочее время.

6 The printer at my office is always breaking down.
Принтер в моём офисе всегда ломается.

Упражнение 4, с. 11

4. Fill in the correct word derived from the word in brackets. — Заполните правильное слово, производное от слова в скобках.

1 Steve wants to be a sculptor when he grows up.
Стив хочет стать скульптором, когда вырастет.

2 Janet is the receptionist at our office.
Джанет — секретарша в нашем офисе.

3 Charlie is a trainee; he is learning all about his new job.
Чарли — стажёр; он узнаёт всё о своей новой работе.

4 Her father is a famous actor.
Её отец — известный актёр.

5 I’m looking for a job as a research assistant.
Я ищу работу в качестве научного сотрудника.

← Предыдущее     Следующее →

Рабочая тетрадь. Starlight. 7 класс. Workbook.

ГДЗ по английскому языку. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 7 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.

Английский язык. 7 класс

Помогите срочно надо английский : Вот задание:Сhoose the correct word: 1)A: Look at Tony. He’s such a good footballer!  B:Yeah, he’s great/greatly! 2) A: Do you like our new History teacher? B: Yes, his lessons are very interesting/interestingly. 3)A: You play the vilion beautiful/beautifully. B: Thank you. I practies very careful/carefully. 4) A: What do you think of the school dining hall? B: The food is horribly/horrible! 5) A: Are you good/well at Art? B: No! I draw terribly/terrible!

Остались вопросы?

Новые вопросы по предмету Английский язык

Like this post? Please share to your friends:
  • Choose the correct word mum was to find out who
  • Choose the correct word more tourists
  • Choose the correct word miras downloaded an the amazing new app last night
  • Choose the correct word mike is the guy with the curly crooked blond hair
  • Choose the correct word marie curie was born in 1867