Choose the correct word i go outside please

Choose the correct word.
1. _ I go outside, please?

A. Can


B. Need


C. Must

2. You _ drive on campus. It’s forbidden.

A. needn’t


B. mustn’t


C. have to

3. The rules say we _ keep our rooms tidy.

A. must


B. can


C. can’t

4. I’m afraid you _ go out now. It’s too late.

A. can


B. can’t


C. needn’t

5. You _ put posters on the wall. It’s forbidden.

A. needn’t


B. mustn’t


C. have to

reshalka.com

Английский язык 6 класс (рабочая тетрадь) Ваулина. 8 Grammar Practice. Номер №4

Решение

Перевод задания
Выберите правильное слово.
1. _ я выйти на улицу, пожалуйста?

A. Can


B. Need


C. Must

2. Ты _ ездить по кампусу. Это запрещено.

A. needn’t


B. mustn’t


C. have to

3. Правила гласят, что мы _ поддерживать порядок в наших комнатах.

A. must


B. can


C. can’t

4. Боюсь, ты _ сейчас выйти. Слишком поздно.

A. can


B. can’t


C. needn’t

5. Вы _ вешать плакаты на стену. Это запрещено.

A. needn’t


B. mustn’t


C. have to

 
ОТВЕТ
1 – A, 2 – B, 3 – A, 4 – B, 5 – B.
1. Can I go outside, please?
2. You mustn’t drive on campus. It’s forbidden.
3. The rules say we must keep our rooms tidy.
4. I’m afraid you can’t go out now. It’s too late.
5. You mustn’t put posters on the wall. It’s forbidden.

 
Перевод ответа
1. Могу я выйти на улицу, пожалуйста?
2. Вы не должны водить машину на территории кампуса. Это запрещено.
3. Правила гласят, что мы должны поддерживать порядок в наших комнатах.
4. Боюсь, тебе нельзя пойти сейчас на улицу. Слишком поздно.
5. Нельзя вешать плакаты на стену. Это запрещено.

Обучайтесь и развивайтесь всесторонне вместе с нами, делитесь знаниями и накопленным опытом, расширяйте границы знаний и ваших умений.

поделиться знаниями или
запомнить страничку

  • Все категории
  • экономические
    43,632
  • гуманитарные
    33,652
  • юридические
    17,917
  • школьный раздел
    611,700
  • разное
    16,898

Популярное на сайте:

Как быстро выучить стихотворение наизусть? Запоминание стихов является стандартным заданием во многих школах. 

Как научится читать по диагонали? Скорость чтения зависит от скорости восприятия каждого отдельного слова в тексте. 

Как быстро и эффективно исправить почерк?  Люди часто предполагают, что каллиграфия и почерк являются синонимами, но это не так.

Как научится говорить грамотно и правильно? Общение на хорошем, уверенном и естественном русском языке является достижимой целью. 

iamgnida

4 Choose the correct word.
1 ………. I go outside, please?
A Can
B Need
C Must
2 You ……… drive on campus. It’s forbidden.
A needn’t B mustn’t C have to
3 The rules say we ……. keep our rooms
tidy.
A must
B can C can’t
4 I’m afraid you ……… go out now. It’s too
late.
A can
B can’t C needn’t
5 You ……… put posters on the wall. It’s
forbidden.
A needn’t B mustn’t C have to

OBRAZOVALKA.COM

OBRAZOVALKA.COM — образовательный портал
Наш сайт это площадка для образовательных консультаций, вопросов и ответов для школьников и студентов .

  • Наша доска вопросов и ответов в первую очередь ориентирована на школьников и студентов из России и стран СНГ, а также носителей русского языка в других странах.
  • Для посетителей из стран СНГ есть возможно задать вопросы по таким предметам как Украинский язык, Белорусский язык, Казакхский язык, Узбекский язык, Кыргызский язык.
  • На вопросы могут отвечать также любые пользователи, в том числе и педагоги.


    Консультацию по вопросам и домашним заданиям может получить любой школьник или студент.

    На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 11 из раздела Grammar Check, Module 3.

    Exercise 1. Put the verbs in brackets into the correct form (-ing form, to -infinitive or infinitive without to).
    Упражнение 1. Поставьте глаголы из скобок в правильную форму: добавьте окончание -ing или используйте инфинитив с частицей to или без нее.

    ЗаданиеОтвет

    1) You should avoid (have) an argument.
    2) Let me (stay) up a little longer. The film hasn’t finished yet.
    3) The bathroom needs (paint).
    4) They didn’t let us (pay) for the meal.
    5) He’s old enough (drive) a car.
    6) Lie down and take a deep breath (feel) better.
    7) I can’t stand (watch) horror films.
    8) My parents made me (stay) at home.
    9) Will you help me (repair) my bike?
    10) It’s not worth (try) to convince him.
    11) You should (be) very careful when you walk in dark streets at night.
    12) She was advised (report) the crime to the police.
    13) I can’t wait (tell) Tina the good news.
    14) I can’t stand (be/told) lies.
    15) He doesn’t mind (help) with the housework.

    1) You should avoid having an argument. – Вам следует избегать споров.
    2) Let me stay up a little longer. The film hasn’t finished yet. – Позвольте мне еще остаться. Фильм еще не закончился.
    3) The bathroom needs painting. – Ванную комнату следует покрасить.
    4) They didn’t let us pay for the meal. – Они не позволили нам заплатить за еду.
    5) He’s old enough to drive a car. – Он уже достаточно взрослый, чтобы водить машину.
    6) Lie down and take a deep breath to feel better. – Ляг и сделай глубокий вдох, чтобы почувствовать себя лучше.
    7) I can’t stand watching horror films. – Я терпеть не могу смотреть фильмы ужасов.
    8) My parents made me stay at home. – Мои родители заставили меня остаться дома.
    9) Will you help me repair my bike? – Ты поможешь мне отремонтировать свой велосипед?
    10) It’s not worth trying to convince him. – Не стоит пытаться убедить его.
    11) You should be very careful when you walk in dark streets at night. – Тебе надо быть очень осторожным, когда идешь по темным улицам ночью.
    12) She was advised to report the crime to the police. – Ей посоветовали сообщить о преступлении полиции.
    13) I can’t wait to tell Tina the good news. – Не могу дождаться, чтобы сообщить Тине хорошую новость.
    14) I can’t stand being told lies. – Терпеть не могу, когда мне лгут.
    15) He doesn’t mind helping with the housework. – Он не возражает против того, чтобы помочь с домашней работой.

    Exercise 2. Choose the correct answer.
    Упражнение 2. Выбрать правильный ответ.

    ЗаданиеОтвет

    1) Do you mind __ outside, please?
    A. wait
    В. to wait
    С. waiting

    2) He’s looking forward __ abroad.
    A. travelling
    В. to travel
    С. to travelling

    3) We’ve always wanted __ on a safari.
    A. go
    В. to go
    С. going

    4) I’d love __ you again.
    A. see
    В. to see
    С. seeing

    5) How about __ us for a skiing holiday?
    A. join
    В. to join
    С. joining

    6) There’s no point in __ . He won’t forgive me.
    A. apologise
    В. to apologise
    С. apologising

    1) Do you mind waiting outside, please? – Вы не будут против подождать на улице, пожалуйста?

    2) He’s looking forward to travelling abroad. – Он с нетерпением ждет поездки за границу.

    3) We’ve always wanted to go on a safari. – Мы всегда хотели поехать на сафари.

    4) I’d love to see you again. – Я бы снова хотел увидеть тебя.

    5) How about joining us for a skiing holiday? – Как насчет того, чтобы присоединиться к нам покататься на лыжах в выходные?

    6) There’s no point in apologising. He won’t forgive me. – Нет смысла извиняться. Он не простит меня.

    Exercise 3. Choose the correct item.
    Упражнение 3. Выбрать правильный вариант.

    ЗаданиеОтвет

    1) I love swim/swimming in the sea.
    2) We decided to go/going ice skating.
    3) You’d better not go/going snowbiking until you learn how to ski.
    4) I enjoy to try/trying new and exciting sports.
    5) Tony didn’t expect to like/liking the new video game.
    6) We would love seeing/to see you next weekend.
    7) It’s worth paying/to pay a little more money to get a good seat.
    8) Jane can snowboard/to snowboard quite well.
    9) I would rather go/going horseriding than kitesurfing.
    10) We’d better stay/staying in tonight.
    11) I’d rather not study/studying on a Saturday evening.
    12) I promise trying/to try my best.

    1) I love swimming in the sea. – Я люблю плавать в море.
    2) We decided to go ice skating. – Мы решили пойти покататься на коньках.
    3) You’d better not go snowbiking until you learn how to ski. – Тебе лучше не заниматься катанием по снегу на велосипеде, пока ты не научишься кататься на лыжах.
    4) I enjoy trying new and exciting sports. – Мне нравится пробовать новые и увлекательные виды спорта.
    5) Tony didn’t expect to like the new video game. – Тони не ожидал, что ему понравится новая видео-игра.
    6) We would love to see you next weekend. – Мы бы хотели увидеть вас в следующие выходные.
    7) It’s worth paying a little more money to get a good seat. – Стоит заплатить еще денег, чтобы приобрести хорошее место.
    8) Jane can snowboard quite well. – Джейн может кататься на сноуборде весьма хорошо.
    9) I would rather go horseriding than kitesurfing. – Я бы лучше покатался на лошадях, чем позанимался кайтсёрфингом.
    10) We’d better stay in tonight. – Мы лучше останемся дома сегодня вечером.
    11) I’d rather not study on a Saturday evening. – Я бы лучше не учился в субботу вечером.
    12) I promise to try my best. – Я обещаю попробовать все, что могу.

    Exercise 4. Put the verbs in brackets into the correct infinitive or ‘ing form.
    Упражнение 4. Добавьте к глаголу окончание -ing или испoльзуйте его в правильной форме инфинитива.

    ЗаданиеОтвет

    1)
    A: Is it easy (learn) gymnastics?
    B: It’s not too difficult.

    2)
    A: I’m tired of (play) computer games!
    B: Let’s go out, then!

    3)
    A: Let me (help) you carry the equipment.
    B: That’s very kind of you. Thanks.

    4)
    A: Sue suggested (go) skiing on Sunday. Do you want to come?
    B: I’d love to.

    5)
    A: You had better (not/play) tennis until your arm is better.
    B: You’re right. I’ll wait.

    6)
    A: I am looking forward to (watch) the Olympics on TV.
    B: So am I.

    7)
    A: The shop assistant refuses (give) me a refund.
    B: You should talk to the manager, then.

    8)
    A: Do you fancy (go) to the cinema with us?
    B: Thanks, but I’d rather (stay) at home tonight.

    1)
    A: Is it easy to learn gymnastics? – Легко ли заниматься гимнастикой?
    B: It’s not too difficult. – Это не слишком трудно.

    2)
    A: I’m tired of playing computer games! – Я устал от игры в компьютерные игры.
    B: Let’s go out, then! – Тогда пойдем погуляем!

    3)
    A: Let me help you carry the equipment. – Позволь мне помочь тебе понести оборудование.
    B: That’s very kind of you. Thanks. – Очень мило с твоей стороны. Спасибо.

    4)
    A: Sue suggested going skiing on Sunday. Do you want to come? – Сью предложила покататься на лыжах в воскресенье.
    B: I’d love to. – С удовольствием.

    5)
    A: You had better not play tennis until your arm is better. – Тебе лучше не играть в теннис, пока рука не заживет.
    B: You’re right. I’ll wait. – Ты прав. Я подожду.

    6)
    A: I am looking forward to watching the Olympics on TV. – Я с нетерпением жду олимпийских игр по телевидению.
    B: So am I. – И я тоже.

    7)
    A: The shop assistant refuses to give me a refund. – Продавец отказывается возвращать мне деньги.
    B: You should talk to the manager, then. – Тогда тебе надо поговорить с управляющим.

    8)
    A: Do you fancy going to the cinema with us? – Ты хочешь пойти в кино с нами?
    B: Thanks, but I’d rather stay at home tonight. – Спасибо, но я лучше останусь дома сегодня вечером.

    9)
    A: What sports would you like to do? – Каким видами спорта ты бы хотел заниматься?
    B: I’m interested in learning how to ski. – Мне интересно научиться кататься на лыжах.

    10)
    A: I can’t stand eating meat. – Я терпеть не могу есть мясо.
    B: Neither can I. – И я тоже.

    11)
    A: How’s the training going? – Как идет тренировка?
    B: Quite well. I am hoping to play professionally next year. – Хорошо. В следующем году я надеюсь играть профессионально.

    12)
    A: Why didn’t you come to the match? – Почему ты не пришел на матч?
    В: I had to study for my exams. – Я должен был готовиться к своим экзаменам.

    Exercise 5. Rewrite the statements in the reported speech.
    Упражнение 5. Перепишите в косвенной речи.

    ЗаданиеОтвет

    Online shopping

    Many shoppers are considering online shopping. It’s the new way of 1) purchase/purchasing items without 2) have/having to bother with long queues, searching desperately for a particular article or dealing with annoying sales assistants. And of course you can 3) find/to find inexpensive things by simply 4) use/using the tips of your fingers.

    However, beware. There are postage and packing expenses 5) to consider/considering, no one will help you 6) finding/find what you are looking for and, of course, you must 7) rely/to rely on pictures since it’s impossible 8) to try/trying on what you choose. Once you have paid for an item, it’s difficult 9) return/to return it if you don’t like it. Furthermore, it is risky 10) giving/to give your credit card number online.

    Online shopping

    Many shoppers are considering online shopping. It’s the new way of purchasing items without having to bother with long queues, searching desperately for a particular article or dealing with annoying sales assistants. And of course you can find inexpensive things by simply using the tips of your fingers.

    However, beware. There are postage and packing expenses to consider, no one will help you find what you are looking for and, of course, you must rely on pictures since it’s impossible to try on what you choose. Once you have paid for an item, it’s difficult to return it if you don’t like it. Furthermore, it is risky to give your credit card number online.

    Онлайн шопинг

    Многие покупатели предпочитают (дословно: подумывают) онлайн-шопинг. Это новый способ приобретения вещей без необходимости беспокоиться из-за долгих очередей, отчаянного поиска нужного товара или из-за общения с досаждающими продавцами. И, конечно, вы можете найти недорогие вещи просто при помощи кончиков пальцев.

    Однако, будьте на чеку! Следует учитывать, что есть расходы на пересылку и упаковку; никто не поможет вам найти то, что вы ищете; и вам надо доверять картинкам, так как невозможно попробовать то, что вы выбрали. Когда вы заплатили за вещь, ее трудно вернуть, если она вам не понравится. Более того, рискованно указывать в интернете номер вашей кредитной карты.

    Exercise 6. Put the verbs in brackets into the correct form (-ing form, or to-infinitive).
    Упражнение 6. Поставьте глаголы в правильную инговую или инфинитивную форму.

    ЗаданиеОтвет

    1)
    A: Remember (buy) me a newspaper on your way home.
    B: I don’t remember (see) him before.

    2)
    A: I’ll never forget (visit) Moscow.
    В: I think I forgot (lock) the door.

    3)
    A: I regret (tell) you that you failed your exams.
    В: I regret (tell) you lies.

    4)
    A: Please try (be) on time.
    B: Why don’t you try (add) some pepper?

    5)
    A: Stop (make) this noise.
    B: He stopped (have) a snack, then continue with his work.

    6)
    A: I meant (send) you a letter but I didn’t remember the address.
    B: If you are to pass your exams, that means (study) a lot.

    1)
    A: Remember to buy me a newspaper on your way home. – Не забудь купить мне газету по дороге домой.
    B: I don’t remember seeing him before. – Я не помню, чтобы раньше его видел.

    2)
    A: I’ll never forget visiting Moscow. – Я никогда не забуду посещение Москвы.
    В: I think I forgot to lock the door. – Я думаю, что я забыл запереть дверь.

    3)
    A: I regret to tell you that you failed your exams. – Мне жаль сообщать, что ты завалил экзамен.
    В: I regret telling you lies. – Мне жаль, что я лгал тебе.

    4)
    A: Please try to be on time. – Пожалуйста, попробуй быть вовремя.
    B: Why don’t you try adding some pepper? – Почему бы тебе не попробовать добавить немного перца?

    5)
    A: Stop making this noise. – Хватит шуметь.
    B: He stopped to have a snack, then continue with his work. – Он прекратил перекусывать и продолжил работу.

    6)
    A: I meant to send you a letter but I didn’t remember the address. – Я хотел отправить тебе письмо, но я не вспомнил твой адрес.
    B: If you are to pass your exams, that means studying a lot. – Если ты собираешься сдать экзамены, то это значит надо много заниматься.

    Exercise 7. Put the verbs in brackets into the correct form, (-ing form, to-infinitive or infinitive without to.) Rewrite the above sentences so that they are true for you.
    Упражнение 7. Добавить к глаголу инговое окончание или испoльзовать правильную форму инфинитива. Оставив начало предложений, придумайте к ним окончания так, как будто вы говорите о себе.

    ЗаданиеОтвет

    1) She doesn’t mind (work) late.
    2) He likes (play) basketball.
    3) He can’t stand (wait) in long queues.
    4) Her parents make her (study) French.
    5) She wants (become) a pilot.
    6) He’s looking forward to (travel) abroad.
    7) She hates (travel) by bus.
    8) I’d love (study) Medicine.
    9) She enjoys (dance).
    10) He always helps his brother (do) his homework.

    1)
    She doesn’t mind working late. – Она не против того, чтобы работать допоздна.
    I don’t mind working overtime. – Я не возражаю работать сверхурочно.

    2)
    He likes playing basketball. – Он любит играть в баскетбол.
    I like visiting friends. – Я люблю посещать друзей.

    3)
    He can’t stand waiting in long queues. – Он терпеть не может ждать в долгих очередях.
    I can’t stand waiting for the bus in the cold. – Я терпеть не могу ждать автобус на холоде.

    4)
    Her parents make her study French. – Ее родители заставляют ее учить французский.
    My brother makes me do his English homework. – Мой брат заставляет меня делать его домашнее задание.

    5)
    She wants to become a pilot. – Она хочет стать пилотом.
    I want to become an actress. – Я хочу стать актрисой.

    6)
    He’s looking forward to travelling abroad. – Он с нетерпением ждет поездки за границу.
    I’m looking forward to meeting my friends tonight. – Я с нетерпением жду встречи с друзьями сегодня вечером.

    7)
    She hates travelling by bus. – Она не любит ездить на автобусе.
    I hate travelling alone. – Я не люблю путешествовать в одиночку.

    8)
    I’d love to study Medicine. – Я бы хотел изучать медицину.
    I’d love to own a big house. – Я бы хотел владеть большим домом.

    9)
    She enjoys dancing. – Ей нравится танцевать.
    I enjoy playing with my dog. – Я люблю играть с собакой.

    10)
    He always helps his brother do (или можно to do) his homework. – Он всегда помогает своему брату делать домашнюю работу.
    I always help my mother do the washing-up. – Я всегда помогаю маме мыть посуду.

    A. Choose the correct answer.

    1   You need a passport to cross the …………… between Mexico and the United States.

            A edge          B line

            C border       D rim

    2   The hotel where we are …………… is quite luxurious.

            A living         B remaining

            C existing     D staying

    3   When you …………… your destination, your tour guide will meet you at the airport.

            A arrive        B get

            C reach         D achieve

    4   It can be quite busy here during the tourist …………… .

            A season      B period

            C phase        D stage

    5   David …………… me to the train station every morning.

            A goes          B takes

            C has             D makes

    6   I always enjoy our school …………… to France.

            A excursion B journey

            C trip             D travel

    7   Hurry up, or we’ll …………… the bus!

            A avoid         B miss

            C drop           D lose

    8   The brochure says that the hotel has a great …………… of the sea.

            A appearance   B look

            C sight          D view

    9   I must remember to …………… a souvenir back from Spain for my grandmother.

            A go              B take

            C bring          D keep

    10   The …………… from London to Berlin is about 919 kilometres.

            A measure   B length

            C gap            D distance

    11   Make sure you …………… a hotel before you come to our island, especially in the summer.

            A book          B keep

            C put             D take

    12   I live in Barcelona, but my …………… town is Madrid.

            A birth          B home

            C native        D origin

    Answers

    1 C   2 D   3 C   4 A   5 B   6 C

    7 B   8 D   9 C   10 D   11 A   12 B

    B. Circle the correct word.

    1   I hope to go on a trip round the world / earth one day.

    2   You learn a lot about the local territory / area by speaking to local people.

    3   It’s good to have someone to lead / guide you when you are on holiday.

    4   I get the train to work every day and the fare / fee is quite expensive.

    5   Captain Cook discovered Australia on a voyage / travel to the Pacific.

    6   Most tourist attractions in London charge an admission fee / ticket.

    7   The sunset over Niagara Falls really is a magnificent look / sight.

    Answers

    1 world   2 area   3 guide   4 fare   5 voyage

    6 fee   7 sight

    C. Complete using the correct form of the words in the box.

    catch • check • get • go • make • pick • pull • see

    1   Let’s go to the airport to ………………… Grandpa off when he flies back home.

    2   If it starts to rain, ………………… for a nearby cave to wait for it to pass.

    3   We would like to remind all guests that they must ………………… out before midday.

    4   Please ………………… in and stop so that I can buy something to drink.

    5   Every Saturday night my dad ………………… us up outside the cinema.

    6   I think the neighbours have ………………… away for the weekend.

    7   John’s up ahead so Greg is pedalling fast to ………………… up with him.

    8   We’re going on holiday tomorrow, but we’ll call you when we ………………… back.

    Answers

    1 see   2 make   3 check   4 pull   5 picks

    6 gone   7 catch   8 get

    D. Write a phrasal verb in the correct form to replace the words in italics. Add any other words you need.

     We can start our journey ………………… towards the mountains at dawn.

     Dad fetched the luggage while Mum registered ………………… at the hotel.

     I asked the taxi driver to let me get out ………………… outside the train station.

     Oh, no! I’ve forgotten my passport! We’ll have to go back ………………… and get it!

     The most exciting moment is when the plane leaves the ground ………………… .

     Stop the car! I think we’ve hit ………………… a dog.

     I don’t think a horse can ever stay at the same speed as ………………… a car.

    Answers

    1 set out/off   2 checked in   3 drop me off

    4 turn round   5 takes off   6 run over

    7 keep up with

    E. Write one word in each gap.

     The speed ………………… in towns is 50 km/h and you shouldn’t go faster than that.

     Why don’t we ………………… the scenic route along the coast?

     If you buy your plane ticket ………………… advance, it’s often cheaper than if you wait.

     I can’t remember the name of the hotel we stayed at off the ………………… of my head.

     I’m sorry I’m late! I ………………… my way and had to ask for directions.

     My mum’s away in Germany on a business ………………… at the moment.

     The bank? Well, turn left here, then go ………………… ahead for a kilometre and it’s on the left.

     If you look on your left-hand ………………… as we turn this corner, you’ll see Big Ben.

     I’ll look round the shops in the morning and then ………………… sightseeing in the afternoon.

    10   My grandma hasn’t driven since she ………………… an accident last year.

    11   I love visiting foreign places, ………………… the sights and learning about other cultures.

    12   During the 70s, many British people started to go ………………… holiday to Spain.

    13   While you’re in London, you should take a tour ………………… the Houses of Parliament.

    Answers

    1 limit   2 take   3 in   4 top   5 lost   6 trip   7 straight

    8 side   9 go   10 had   11 seeing   12 on   13 (a)round/of

    F. Choose the correct answer.

    1   I’ve always dreamt ………… China.

          A to visit        B of visiting

          C I visit           D visit

    2   The travel agency is arranging for us ………… at a really nice hotel.

          A stay             B of staying

          C to stay        D staying

    3   My dad says he always regrets ………… more.

          A to not travel

          B not travelling

          C he not travel

          D of not travelling

    4   John seems keen ………… how to drive as soon as he can.

          A of learning  B he learn

          C for learn     D to learn

    5   Now, class, I’d like you all to write ………… a description of your last holiday.

          A me               B to me

          C it me            D about me

    6   When you arrive …………, have your passport ready.

          A to the airport

          B in the airport

          C on the airport

          D at the airport

    7   The Joneses have invited us ………… to Australia with them this summer.

          A going               B for going

          C about going   D to go

    8   The in-flight entertainment may differ ………… that advertised.

          A to                 B from

          C in                  D at

    Answers

    1 B   2 C   3 B   4 D   5 A   6 D   7 D   8 B

    G. Use the word given in capitals to form a word that fits in the gap.

    It’s not always easy being a (1) ………………… (TOUR). You spend half your time making (2) ………………… (ARRANGE) for your holiday and the other half worrying about sticking to the (3) ………………… (TIME). I think it’s relaxing sometimes to spend a holiday at home. There are no (4) ………………… (CULTURE) problems, you don’t need someone to be the (5) ………………… (PHOTOGRAPH) and you know that the local (6) ………………… (INHABIT) are always friendly!

    Answers

    1 tourist   2 arrangements   3 timetable

    4 cultural   5 photographer   6 inhabitants

    H. Complete the sentences by changing the form of the word in capitals when this is necessary.

     Beijing has changed so much in the last few years that it’s almost …………………. (RECOGNISE).

     The number of cars …………………. (WORLD) is about a billion and is increasing all the time.

     The new maglev trains run on a completely …………………. (DIFFER) system from ordinary trains.

     Living in a foreign country really does …………………. (BROAD) your horizons.

     I can’t find a …………………. (DIRECT) flight from London to Delhi so I’ve booked one that changes in Frankfurt.

    6   All passengers must complete a visa form upon …………………. (ARRIVE) at Singapore airport.

    7   You can still see old milestones by the side of the road in England, showing the …………………. (DISTANT) to the nearest town.

    8   The Museum of Transport has a full-sized jet plane next to the …………………. (ENTER).

    Answers

    1 unrecognisable   2 worldwide   3 different

    4 broaden   5 direct   6 arrival   7 distance

    8 entrance

    Related Posts

    • Practice English Vocabulary B2 Exercises – Vocabulary Test 2
    • Practice English Vocabulary B2 Exercises – Vocabulary Test 1
    • Practice English Vocabulary B2 Exercises – Vocabulary Review 14
    • Practice English Vocabulary B2 Exercises – Vocabulary Review 13
    • Practice English Vocabulary B2 Exercises – Vocabulary Review 12
    • Practice English Vocabulary B2 Exercises – Vocabulary Review 11

    Описание

    контрольных
    измерительных материалов

    для
    проведения контрольной работы

    по
    английскому языку

    4
    четверть

    9
    класс 

    1.
    Цель  работы:
    оценить уровень сформированности
    предметных компетенций ,в том числе овладение межпредметными понятиями и
    способность использования универсальных учебных действий (УУД) в учебной,
    познавательной и социальной практике.

    2.
    Документы, определяющие содержание контрольной работы

    Содержание и
    структура контрольной работы по иностранному языку определяется на основе
    Федерального компонента Государственного стандарта среднего (полного) общего
    образования по иностранному языку (базовый уровень) (приказ Минобразования
    России от 05.03.2004 № 1089 «Об утверждении Федерального компонента государственных
    стандартов начального общего, основного общего и среднего (полного) общего
    образо-вания») с учетом Примерных программ по иностранным языкам («Новые го-сударственные
    стандарты по иностранному языку. 2–11 классы». Образование в документах и
    комментариях. М.: АСТ: Астрель, 2004), а также общеевропейских компетенций
    владения иностранным языком (Общеевропейскиекомпетенции владения  иностранным
    языком: Изучение, преподавание, оценка. МГЛУ, 2003)  и содержания
    учебников, включённых в Федеральный перечень на 2018/19 учебный год.

    3.
    Структура варианта контрольной работы

    Письменная часть
    работы состоит из 6 заданий.
    Каждое
    из заданий 1,3, 5, 6 считается выполненным верно, если правильно указана буква.
    Задание 2 – выбор слова, задание 4 – словообразование.
    Задание
    6 – написание личного письма.

    В таблице 1
    приведено распределение заданий по основным видам умений и навыков.

    Таблица 1 Распределение заданий контрольной работы по содержанию и видам
    умений и навыков

    Проверяемые
    умения и навыки

    Номер
    задания

    Максимальный

    первичный
    балл

    Лексические
    навыки

    1-2

    15

    Грамматические
    навыки

    3

    11

    Лексико-грамматические
    навыки

    4

    9

    Говорение

    5

    5

    Письмо

    6

    10

                                    
    ИТОГО

    50

    В табл. 2 приведен
    кодификатор проверяемых требований к уровню подготовки.

    Таблица 2

    Обозна-

    чение

    задания

    в работе

    Проверяемые
    виды деятельности, умения и навыки

    1

    Лексические навыки

    2

    Лексические навыки

    3

    Грамматические
    навыки

    4

    Лексико-грамматические
    навыки

    5

    Говорение: вести
    беседу в стандартных ситуациях общения

    6

    Писать личное
    письмо

    5. Распределение заданий контрольной
    работы по уровню сложности

    Распределение заданий
    по уровню сложности приведено в табл. 3.

    Таблица 3

    Обозначение

    задания
    в работе

    Уровень сложности

    Количество

    заданий

    1-3,5,6

    Базовый

    5

    4

    Повышенный

    1

    Итого

    6

    6. Система оценивания
    выполнения отдельных заданий и контрольной работы в целом

    Правильное выполнение каждого из заданий 1-5
    оценивается 1 баллом. Задание 2 считается выполненным верно, если правильно
    выбрано слово. Задание 4 считается выполненным верно, если правильно написана
    форма слова. Ответ на задание 4 считается неверным, если форма слова содержит
    орфографическую ошибку. Выполнение задания 6 оценивается от 0 до 10 баллов.

    Критерии
    оценивания выполнения задания 6 «Личное письмо»

    (Максимум
    10 баллов)

    Критерии

    оценивания

    3 балла

    2 балла

    1 балл

    0 баллов

    Решение

    коммуни-

    кативной

    задачи

    Задание

    выполнено

    полностью:

    даны
    полные ответы на три заданных вопроса. Правильно

    выбрано
    обращение,  завершающая

    фраза и
    подпись. Есть благодарность,

    упоминание
    о предыдущих контактах,выражена

    надежда
    на будущие контакты

    Задание

    выполнено:

    даны
    ответы на три заданных вопроса,

    НО на
    один вопрос    дан неполный

    ответ. 
    Есть 1–2  на-

    рушения
    в стилевом

    оформлении
    письма

    И/ИЛИотсутствует

    благодарность, 
    упо-

    минание
    о предыдущих

    /будущих
    контактах

    Задание

    выполнено

    частично:

    даны
    ответы на заданные вопросы, НО на два вопроса даны неполные

    ответы
    ИЛИ ответ на один вопрос

    отсутствует.
    Имеется более 2-х нарушений в

    стилевом
    оформлении письма и в соблюдении

    норм
    вежливости

    Задание
    не

    выполнено:

    отсутствуют
    ответы на

    два
    вопроса ИЛИ текст

    письма
    не соответству-

    ет
    требуемому объему

    Организа-

    ция текста

    Текст
    логично выстроен и разделен

    на
    абзацы;  правильно использованы языковые средства для передачи

    логической
    связи;

    оформление
    текста соответствует

    нормам
    письменного этикета

    Текст в
    основном логично выст
    poен,  НО
    имеются

    недостатки 
    (1–2)  при использовании средств логической

    связи
    И/ИЛИ деле-

    нии на
    абзацы. ИЛИ имеются отдельные  нарушения в структурном

    оформлении

    текста
    письма.

    Текст
    выстроен нело-

    гично; 
    допущены многочисленные

    ошибки в
    структурном

    оформлении
    текста письма ИЛИ оформление текста не

    соответствует
    нормам

    письменного
    этикета, принятого в стране

    изучаемого
    языка

    Лексико-

    граммати-

    ческое

    оформление

    текста

    Использованы
    разнообразная лек-

    сика и
    грамматические

    структуры,
    соответствующие поставленной

    коммуникативной
    задаче  (допуска-

    ется не
    более 2-х языковых оши-

    бок,  не
    затрудняющих

    понимание)

    Имеются
    языковые

    ошибки,  
    не затрудняющие понимание  (до-

    пускается
    не более 4-х не грубых   язы-

    ковых
    ошибок) 

    Имеются
    языковые

    ошибки,  
    не затрудняющие понимание  (до-

    пускается
    не

    более 5 
    негрубых   языковых оши-

    бок) 

    Допущены

    многочис-

    ленные
    язы-

    ковые
    ошиб-

    ки, 
    которые

    затрудняют

    понимание

    текста.

    Орфогра-

    фия и
    пунк-

    туация

    Орфографи-

    ческие и
    пунктуаци-

    онные
    ошибки практически отсут-

    ствуют
    (допускается не

    более
    2-х, незатрудняющих понимание

    текста)

    Допущенные

    орфографические
    и

    пунктуационные
    ошибки не затруд-

    няют
    понимание  (допускается не

    более 
    3–4  ошибок)

    Допущены

    многочисленные

    орфографические   
    и

    пунктуационные
    ошиб-

    ки и/или
    допущены

    ошибки,
    которые

    затрудняют
    понимание

    текста

    Максимальный первичный
    балл – 50.

    Рекомендации
    по переводу первичных баллов в отметки по пятибалльной шкале

    Таблица 4

    Отметка по

    пятибалльной шкале

    «2»

    «3»

    «4»

    «5»

    Первичные баллы

    0–32

    33-38

    39-44

    45-50

    7. Продолжительность работы

    На
    выполнение работы по английскому языку дается 80 минут.

    8. Дополнительные
    материалы и оборудование

    Дополнительные
    материалы и оборудование не требуются.

    TEST
    4

    I. Choose the correct
    word.

    1 The spotlight was
    placed so as to ….. the statue from above.

    A elaborate  B illuminate
     C decorate  D lighten

    2 The jockey’s career was
    given a ….. when he won the Royal Ascot.

    A jump  B boost  C rise  D
    lift

    3 The fish ….. as Ross
    held it in his hands.

    A squirmed  C swung  B
    twisted  D twirled

    4 I found the situation
    so funny that I couldn’t ….. a straight face!

    A hold  B put  C take  D
    keep

    5 Ken made the decision
    to leave Canada on a(n) ….. .

    A desire  B whim  C purpose
    D idea

    6 Jeff hopes his company
    will ….. internationally.

    A enlarge B increase C
    expand D develop

    7 It was difficult to
    ….. the model because it consisted of so many pieces.

    A assemble B collect C
    stack D place

    8 Jessie buys tabloids
    newspapers in order to catch up on celebrity ….. .

    A talk  B gossip C chat  D
    speech

    9 I was amazed by the
    acrobats who seemed to be able to ….. gravity!

    A control B master C defy 
    D escape

    10 The recent celebrity
    scandal ….. quite a stir.

    A brought  B made  C
    provoked  D caused

    II. Circle the correct
    word.

    1 Tightrope walking is
    not a job for the free-spirited / faint-hearted!

    2 It is said that
    happiness is the key to fortune /success.

    3 The jockey competed in
    the prestigious /notorious Royal Ascot race.

    4 I don’t think Matthew holds
    / stands
    a chance of winning the tournament.

    5 The charity provides
    poor children with a heavy / hearty meal.

    III. Choose the correct
    item.

    1 If we go to the
    festival, we ….. ice sculptures.

    A will see  C had seen  B
    would have seen  D saw

    2 The actors ….. after
    the audition last week.

    A will be hired  B are
    hired  C were hired  D have been hired

    3 If I break my leg, I
    ….. to the circus tonight.

    A go  B will go  C had
    gone  D would go

    4 The performers introduced
    ….. to the crowd.

    A ourselves  B itself  C
    themselves D himself

    5 This art gallery …..
    by thousands of tourists each year.

    A was visited  B is
    visited  C has been visited  D is being visited

    6 If Sue raised the
    money, she ….. free art classes at the community centre.

    A will offer  B would
    offer  C has offered  D offers

    7 We ….. to the
    festival if it isn’t raining today.

    A go B went C will go D
    would go

    8 Concert tickets …..
    at the box office until this Friday.

    A will be sold B was sold
    C are sold  D were being sold

    9 If I were you, I …..
    the art exhibition next Friday.

    A won’t miss  B don’t
    miss  C wouldn’t have missed  D wouldn’t miss

    10 When people buy Jim’s
    paintings, the money ….. to a children’s art centre.

    A went B goes  C would go
    D had gone

    11 He ….. to be the
    best acrobat in the world in his time.

    A is considered  B will
    be considered  C was considering  D was considered

    12 Jenny wishes she …..
    to the circus today.

    A would have gone  B went
     C had gone  D would go

    IV. Complete
    the sentences with the word derived from the words in bold.

    1. The car was probably
    the most important ____ of the 20th century. (INVENT)

    2. Are you taking the
    trip for business or ____? (PLEASE)

    3. It’s  ____ for him to
    hang out with children of his age (NATURE)

    4. The
    worst thing about cars is that they are so
    ___________   
    (NOISE)

    5. The Birmingham-based
    firm has over 300 _____ (EMPLOY)

    6. They have a wonderful ______
    of old toys at the museum in town (COLLECT)

    7. You have to practice
    hard if you want to work as a ______  (MUSIC).

    8. What is the name of
    David’s driving _____ (INSTRUCT)?

    V. Speaking. Choose the
    correct response.

    1 A: This handbag matches
    the dress perfectly.

    B: a So it does.

    b It really suits you.

    2 A: Do you like this
    one?

    B: a Thanks, I’ll get it.

    b Yes, that’s really
    nice.

    3 A: What’s the dress
    code?

    B: a It’s strictly
    formal.

    b It’s a special
    occasion.

    4 A: How about a cocktail
    dress?

    B: a Sure, I’d love to.

    b That’s what I was
    thinking.

    5 A: How about this one,
    then?

    B: a You look nice today.

    b I’ll go and try it.

    VI.
    Writing. You have 30 minutes to do this task.

    You
    have received a letter from your English-speaking pen friend Frank.

    … Yesterday
    I went to our school library to prepare for my exam. Is there a library at
    your school? Do you and your friends often take books from the library? Why
    /why not? What kind of books are there in your school library? …

    Write
    him a letter and answer his 3 questions.

    Write
    100- 120 words. Remember the rules of letter writing.

    You
    have 30 minutes to do this task.

    KEYS

    I 1B 2 C 3 A 4 D 5 B 6 C 7 A 8 B 9 C 10 D

    II 1 faint-hearted 2 success 3 prestigious 4
    stands
    5hearty

    III 1 A 2 A 3 B 4 C 5 B 6 B 7 C 8 A 9 D 10 B 11 A 12 B

    IV 1 invention 2 pleasure 3 natural 4 noisy 5 employees
    6 collection 7 musician 8 instructor

    V 1 B 2 B 3 A 4 B 5 B

    Modal verbs 1                                        Name______________________

    Task #1 Choose the correct word.

    1. I think you might/ought to see a doctor.
    2. Should/May I borrow your book, please?
    3. I have to/could go to the grocery store. My fridge is empty.
    4. You must/ought to be very hungry. Would you like an apple.
    5. Could/Should you pass me some sugar?  I like sweet tea.
    6. You must be/can’t be very proud of your son he is a champion.
    7. You must be/should be exhausted after all your hard work.
    8. She mustn’t/shouldn’t stay in bed all day unless she is ill.
    9. It’s very late. The children must/can’t be sleeping.
    10. Susan has broken her leg. She can’t/have to walk now.

    Task #2 Fill in:  must(2), mustn’t, can, can’t, could(2), may, might, have to.

    1. Guess what! Our team has just won the game. No way!                        

    You ………. be joking!

    1. Excuse me, sir. You ……… park here. It’s forbidden.  
    2. How about to watch a movie? Sorry, but I ……… finish my homework.
    3. Look! It’s Jane! No, it ………. be. She is in Paris on business.
    4. ……….. I turn the light off, please.
    5. ……….. I have your name, please.
    6. I think it ……….. be warm soon.
    7. ……….. you help me please? I think I got lost.
    8. The streets ……….. get very slippery when it rains.
    9. You ……….. be very thirsty, it’s hot outside.

    KEY

    Task #1 Choose the correct word.

    1. I think you might/ought to see a doctor.
    2. Should/May I borrow your book, please?
    3. I have to/could go to the grocery store. My fridge is empty.
    4. You must/ought to be very hungry. Would you like an apple.
    5. Could/Should you pass me some sugar.  I like sweet tea.
    6. You must be/can’t be very proud of your son he is a champion.
    7. You must be/should be exhausted after all your hard work.
    8. She mustn’t/shouldn’t stay in bed all day unless she is ill.
    9. It’s very late. The children must/can’t be sleeping.
    10. Susan has broken her leg. She can’t/have to walk now.

    Task #2 Fill in:  must(2), mustn’t, can, can’t, could(2), may, might, have to.

    1. Guess what! Our team has just won the game. No way! You must be joking!
    2. Excuse me, sir. You mustn’t park here. It’s forbidden.  
    3. How about to watch a movie? Sorry, but I have to finish my homework.
    4. Look! It’s Jane! No, it can’t be. She is in Paris on business.
    5. Could I turn the light off, please.
    6. May I have your name, please.
    7. I think it might be warm soon.
    8. Could you help me please? I think I got lost.
    9. The streets can get very slippery when it rains.
    10. You must be very thirsty, it’s hot outside.

    Modal verbs 2                                        Name______________________

    Task #1 Choose the correct word.

    1. I can/could speak English but I can’t write it very well.
    2. She can’t/needn’t spend 3 weeks in Rome, she has to come back to work.
    3. You mustn’t/shouldn’t park your car on double yellow lines.
    4. You shouldn’t/mustn’t be so rude with Mary, she is very sensitive.
    5. You should/must obey the laws, or you will get in jail.
    6. Should/May I borrow your pen, please?
    7. You needn’t/have to buy any cat food. We’ve got plenty.
    8. I think you ought to/might take your dog to a vet.
    9. May/must I call you next week, please?
    10. It might/should rain tomorrow. You should take an umbrella with you.

    Task #2 Fill in: should(2), shouldn’t, must, mustn’t, have to(2), can, can’t, may.  

    1. You ……….. turn your TV off when not watching it.
    2. Excuse me sir, you ……….. smoke here, it’s forbidden.
    3. I can’t go to the movie theater with you today, I ……….. work.
    4. You ……….. obey your parents until you are 18.
    5. You ………… smoke it’s very bad for your health.
    6. We don’t ……….. go to school in August.
    7. I ……….. cook a very delicious chocolate cake with walnuts.
    8. I ……….. speak Spanish, but I would like to learn it.
    9. You ……….. be honest and  sincere with your friends.

    10………… I borrow your car for a weekend, please?

    KEY

    Task #1 Choose the correct word.

    1. I can/could speak English but I can’t write it very well.
    2. She can’t/needn’t spend 3 weeks in Rome, she has to come back to work.
    3. You mustn’t/shouldn’t park your car on double yellow lines.
    4. You shouldn’t/mustn’t be so rude with Mary, she is very sensitive.
    5. You should/must obey the laws, or you will get in jail.
    6. Should/May I borrow your pen, please?
    7. You needn’t/have to buy any cat food. We’ve got plenty.
    8. I think you ought to/might take your dog to a vet.
    9. May/must I call you next week, please?
    10. It might/should rain tomorrow. You should take an umbrella with you.

    Task #2 Fill in: should(2), shouldn’t, must, mustn’t, have to(2), can, can’t, may.  

    1. You should turn your TV off when not watching it.
    2. Excuse me sir, you mustn’t smoke here, it’s forbidden.
    3. I can’t  go to the movie theater with you, I have to work.
    4. You must obey your parents until you are 18.
    5. You shouldn’t smoke it’s very bad for your health.
    6. We don’t have to go to school in August.
    7. I can cook a very delicious chocolate cake with walnuts.
    8. I can’t speak Spanish, but I would like to learn it.
    9. You should be honest and  sincere with your friends.

    10.May I borrow your car for a weekend, please?

    Like this post? Please share to your friends:
  • Choose the correct word i asked my mum
  • Choose the correct word or phrase in each sentence i think you had better
  • Choose the correct word i am so interested in
  • Choose the correct word or phrase in brackets
  • Choose the correct word i am pupil