OBRAZOVALKA.COM
OBRAZOVALKA.COM — образовательный портал
Наш сайт это площадка для образовательных консультаций, вопросов и ответов для школьников и студентов .
На вопросы могут отвечать также любые пользователи, в том числе и педагоги.
Консультацию по вопросам и домашним заданиям может получить любой школьник или студент.
Упражнение 5, с. 45
5. Choose the correct word. Check in your dictionaries. — Выберите правильное слово. Проверьте в своём словаре.
1 The sun rises in the east.
Солнце встаёт на востоке.
raises — поднимается (повышается)
2 He warned us about the extreme weather conditions.
Он предупредил нас об экстремальных погодных условиях.
threatened — угрожал
3 Temperatures drop to -10°C here in the winter.
Зимой здесь температура опускается до -10°C.
fall — падать
4 Animals can adapt to their environment to survive.
Животные могут адаптироваться к окружающей среде, чтобы выжить.
adjust — регулировать
5 We should protect threatened species or they’ll die out.
Мы должны защищать виды, находящиеся под угрозой исчезновения, иначе они вымрут.
extinct — потухший
Grammar
Future tenses
Будущие времена
Упражнение 6, с. 45
6. Fill in the gaps with the verbs in brackets in the correct tense. Explain your choices. Check in the Grammar Reference. — Заполните пробелы глаголами в скобках в правильном времени. Объясните свой выбор. Проверьте в справочнике по грамматике.
1 A: What are your plans for the weekend, Dave?
B: I am going (plan) hiking in the mountains.
A: Какие у тебя планы на выходные, Дэйв?
Б: Я собираюсь (планирую) отправиться в поход в горы.
2 A: It’s really cold in here!
B: I will put (on-the-spot decision) the heat on.
A: Здесь действительно холодно!
Б: Я включу (решение на месте) отопление.
3 A: I’ve got so many things to do to prepare for my skiing trip next week!
B: Don’t worry. I will give (offer) you a hand.
A: У меня так много дел, чтобы подготовиться к лыжной поездке на следующей неделе!
Б: Не волнуйся. Я протяну (предложу) тебе руку помощи.
4 A: When will you be (information about the future) free tonight?
B: I don’t know. I’ll call you when we get (time clause) home.
А: Когда вы будете (информация о будущем) свободны сегодня вечером?
Б: Я не знаю. Я позвоню тебе, когда мы вернёмся (оговорка о времени) домой.
5 A: Why are you buying that guidebook about Antarctica?
B: I am visiting (fixed arrangement) Antarctica next month!
A: Почему вы покупаете этот путеводитель по Антарктике?
Б: Я посещаю (фиксированная договорённость) Антарктиду в следующем месяце!
6 A: What time does the plane take off?
B: It takes off (timetable) at 8:15 pm.
А: Во сколько вылетает самолёт?
Б: Он вылетает (по расписанию) в 8:15 вечера.
Speaking & Writing
Упражнение 7, с. 45
7. a) What did you know about Antarctica? What did you lear about it from the text? Make notes, then tell the class. — Что вы знали об Антарктиде? Что вы узнали об ней из текста? Сделайте заметки, а затем расскажите классу.
What I knew: I knew that it was cold there and I knew that seals and penguins live there.
Что я знал: я знал, что там холодно, и я знал, что там живут тюлени и пингвины.
What I’ve learnt: I learnt that the sun doesn’t set in summer or rise in winter. I learned that humpback whales live there and that people travel on ski-doos.
Что я узнал: я узнал, что солнце не заходит летом и не всходит зимой. Я узнал, что там живут горбатые киты и что люди путешествуют на лыжах.
b) Think! Imagine you are one of the newcomers. You are back from the survival course. Send an email to your English friend. Write what you did and how you liked it. Read it to your partner or the class. — Подумай! Представьте, что вы один из новичков. Вы вернулись с курса выживания. Отправьте электронное письмо своему английскому другу. Напишите, что вы сделали и как вам это понравилось. Прочитайте его своему партнёру или классу.
Dear Ian,
Hi! How are you! I’m having an amazing time here in Antarctica, but it’s freezing cold. I’ve just come back from a week-long survival course. It was amazing! We travelled by ski-doos and sledges and we camped in the snow. We learnt what to do if we fall down a crevasse, too. That was a bit scary. I was worried that there might be a blizzard like the one on my first day here, but luckily, there wasn’t.
Write soon.
Take care,
Matt
Дорогой Ян,
Привет! Как поживаешь? Я прекрасно провожу время здесь, в Антарктиде, но там очень холодно. Я только что вернулся с недельного курса выживания. Это было потрясающе! Мы путешествовали на лыжах и санях и разбили лагерь в снегу. Мы тоже узнали, что делать, если упадём в расщелину. Это было немного страшно. Я беспокоился, что может быть такая же метель, как в мой первый день здесь, но, к счастью, её не было.
Пиши скорее.
Береги себя,
Мэтт
Упражнение 8, с. 45
8. Сollect information about Antarctica, then present it to the class. — Соберите информацию об Антарктиде, а затем представьте её классу.
Antarctica has the coldest climate on Earth. The lowest temperature ever recorded was -89.2°C/-128.6°F. It is also extremely dry, and only gets an average of 166 mm/6.5 in of rain each year. The snow doesn’t melt and it becomes an ice cap.
Antarctica doesn’t belong to any country and 47 countries signed a treaty to promise it will be used only for scientific research. Thirty countries have research stations there with about 4,000 people doing research in the summer and 1,000 people in winter.
В Антарктиде самый холодный климат на Земле. Самая низкая температура, когда-либо зафиксированная, составила -89,2°C/-128,6°F. Здесь также очень сухо, и каждый год выпадает в среднем 166 мм/6,5 дюйма осадков. Снег не тает, и он превращается в ледяную шапку.
Антарктида не принадлежит ни одной стране, и 47 стран подписали договор, обещающий, что она будет использоваться только для научных исследований. В тридцати странах есть исследовательские станции, где около 4000 человек проводят исследования летом и 1000 человек зимой.
Vocabulary Bank 3 p. VB6
← Предыдущее Следующее →
ГДЗ по английскому языку. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 7 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.
Рабочая тетрадь. Starlight. 7 класс. Workbook
Английский язык. 7 класс
2. Use the correct word.
1) Do you know many foreign people? — No, I don’t. I know very (few / a few)
2) He has got (little / a little) time. He can play tennis.
3) We have got (little / a little) coffee. It’s not enough for all of us.
4) Tom has (little/ few) phones at home.
3. Complete the sentences with reflexive pronouns where necessary.
1. I will write it ….
2. He fell down and hurt ….
3. She is always talking about ….
4. Jane dressed …and went down.
5. They did everything ….
4. Complete the phrasal verbs.
1) Take your coat and hat (down/ off/ away/ up), it’s quite warm in here.
2) Did you take (down/ off/ away/ up) his words?
3) Don`t forget to give the bike (out/ back/ away/ up) to Jim.
4) Our teacher usually hands (in/ out/ back) our exercise books when classes begin.
5) The plane couldn’t take (down/ off/ away/ up) because of the snow.
5. Complete the sentences with the derivatives of the words:
1) Yesterday I saw a very … (usual) flower.
2) If we don’t stop … (pollute), our future can be in great danger.
3) I don’t believe him, he is … (honest).
4) There is such a … (beauty) square in the centre of the city.
5) She doesn’t get any real … (enjoy) from driving a car.
Unit VI
WHATEVER THE WEATHER…
TEST
I. LISTENING COMPREHENSION
You’ll hear a radio weather forecast.
Listen to the forecast (прогноз) and complete the statements.
- It is about the weather in _____.
- The weather will be _____.
- There will be _____.
- It will be _____.
II. READING COMPREHENSION
1. What is the information about?
Choose the correct answer
- How they forecast the weather in the USA.
- How they forecast the weather in the USA in November.
- The weather in the USA.
Many Americans talk about the weather. They have a lot to talk about. People have always tried to forecast the weather. In the old times they only guessed or based it on what the weather was like in the past.
Today people use radars, satellite (спутниковые) pictures and computers. All these instruments help them to make weather pictures. Some people try to forecast the weather for a whole (целый) year or a whole season. Each November, the United States Weather Service forecasts what the weather will be like. And each year, THE OLD FARMER’S ALMANAC publishes (публикует) a forecast for the whole year.
Both the Weather Service and the Almanac use information about past years. They combine (соединяют) it with the information from satellites (спутников), balloons, radar stations and ships at sea. Then a computer gives a report. Such reports are very important for many Americans.
Americans may not like a lot of their weather, but they certainly like to talk about it.
2. Write out the numbers of the correct statements.
- They use information from different sources (источников).
- Americans don’t mind what the weather is like.
- The OLD FARMER’S ALMANAC publishes forecasts for the year.
- Americans rarely talk about the weather.
- Only specialists give information for a full weather report.
III. USE OF ENGLISH (GRAMMAR/VOCABULARY)
- Jane will have her birthday in August.
What will she do on her birthday? Complete the sentences with the correct verb forms.
- If the weather (be) IS lovely Jane and her friends (swim) WILL SWIM in the river.
- If the weather (be) _____ fine Jane and her friends (have) _____ a picnic.
- If there (be) _____ fog Jane (invite) _____ her friends to the café.
- If her parents (agree) _____ they (take) _____ Jane and her friends to the countryside.
- If it (be) _____ very hot they (go) _____ to the beach.
- If there (be) _____ rain they (stay) _____ at home.
2. What is the weather forecast?
Complete the sentences with the correct verb forms.
- It is raining all day today. It (be wet) IS GOING TO BE WET tomorrow.
- – Have you decided what to do in the evening?
— Yes, I (go) _____ to a birthday party.
2. – There are many dark clouds. It (snow) _____.
3. – Do you like the weather?
— Not very much, and I (stay) _____ at home today.
4. – Do you have any plans for the weekend?
— Yes, I (visit) _____ my grandparents.
5. – It will be sunny and warm tomorrow. What do you intend (намереваешься) to do tomorrow?
— I (ride) _____ a bike.
3. Jane wrote about her trip to Scotland in her diary.
What did she write about? Choose the correct word.
- It is raining today. The weather is lovely/AWFUL /good.
- It is cloudy and wet. It is going to be frosty/foggy/sunny.
- It’s 30° above zero. I am freezing/cold/hot.
- It is so cold. I am fine/freezing/hot.
- The spring is fine. It is sunny. It is going to melt/rain/snow.
- I don’t like this July. Do you know there will be snow/a storm/frost
tomorrow?
IV. CULTURAL AWARENESS
What do you know about the British culture?
Tick the correct statements.
1. a). Many British people spend their holidays in Brighton.
b). Brighton can’t attract tourists.
2. a). The British start conversations by talking about the weather.
b). The British never talk about the weather.
3. a). – It’s a lovely day. – Yes, it’s lovely.
b). – It’s a lovely day. – Yes, it’s beautiful.
4. a). Lord Nelson traveled to the Caribbean Sea.
b). Lord Nelson never visited the Caribbean Sea.
5. a). The weather in Britain can change during the day.
b). The weather in Britain doesn’t change for days.
V. WRITING (HOME TASK)