Choose an odd word out impossible previous safe ticket

Данная контрольная работа предназначена для контроля лексико-грамматических навыков по английскому языку учащихся 8 класса, УМК «Rainbow English» Афанасьевой О.В, Михеевой И.В., Барановой К.М., раздел 2 «Performing Arts: Theatre».

Контрольная работа по английскому языку для 8 класса, УМК Rainbow English»/Афанасьева О.В, Михеева И.В., Баранова К.М., раздел 2 «Performing Arts: Theatre»

Variant I

Choose an odd word out.

1)foyer, gallery, god, stalls;

2) balcony, stage, cruelty, cloakroom;

3) allow, add, hold, alike;

4) receive, refuse, devote, reply;

5)cruel, possible, pianist, classical;

2.Write in English.

Возможная проблема, известный драматург, принимать посетителей, необычная жестокость , oрганизовать вечеринку, центральный (главный) герой фильма , сдавать кровь, соединять два берега реки.

3. Write in one word.

1) A person in a play or film;

2) A drama about sad events;

3) A drama about funny events;

4) A kind of a platform in the theatre where actors perform;

5) The place where people buy tickets;

6) The highest floor in the theatre;

7) The place in the theatre where people can buy food.

4. Fill in the prepositions (at, from, in, of, on, to, with)

1) He said he had bought four tickets… the Bolshoy Theatre.

20 There is no shop … the end of our street.

3) The seats were not … the stalls, they were … the gallery.

4) …the end we decided to buy a nice dress as a present for her.

5) Suddenly a young actress appeared … the stage.

5. Report the sentences

1) Julia said: “My seats are in the stalls”.

2) Tom said;”We are organizing a coffee break”.

3) Terry said:”I am offering you a cup of tea”.

4)Elizabeth said:”I have sent an email to George”.

5)Charles said: “Our team won the first match”.

6) Bob said :”I can do it”.

Variant II

1. Choose an odd word out.

1) impossible, previous, safe, ticket;

2) blood, character, scenery, willingly;

3) circle, curtain, entertainment, previously;

4) usher, theatregoer, elegance, pianist;

5) pianist, character, dramatist, preference.

2.Write in English.

Главный герой, новое развлечение, получать подарки, разрешить сделать что-либо, держать сумку под мышкой, необычное развлечение, обдумывать план, преданные друзья, выглядеть похоже, предложить чашку чая.

3.Write in one word.

1)The place in the theatre where musicians sit and play;

2)The place in the theatre where people leave their coats;

3) The place in the theatre where people come together and talk;

4) A person in a play or film.

5) The place where people buy tickets;

6) The highest floor in the theatre;

7) The place in the theatre where people can buy food.

4. Fill in the prepositions (at, from, in, of, on, to, with)

1)  He bought two tickets … ”The Sounds of Music”.

2)At the theatre people leave their coats … the cloakroom.

3(What did he write … the end of his letter?

4) …. the end we decided to stage the play “Romeo and Juliet” by Shakespeare.

5)The actors appeared … the stage.

5. Report the sentences

1)_Peter said:»We are near the orchestra pit”.

2) The girls said:”We are really enjoying the show”.

3) Jim said:  “I am connecting the two lines’.

4) James said:”We have left our opera glasses at home”.

5) Emoly said: ”We met at the box office”.

Keys 

Variant I

Ex.1: 1) god, 2) cruelty, 3) hold , 4) devote ,5) pianist. .

Ex.2: a possible problem, a well-known dramatist/playwright, to receive visitors, unusual cruelty, to organize a party, to give  blood, to connect two banks of the river.

Ex.3: 1) a character, 2) a tragedy,3) a comedy, 4) a stage , 5) a ticket office , 6) a gallery,  7) a buffet.

Ex.4: 1) to, 2) at,  3) in, in , 4) at  5) on.

Ex.5: 1) Julia said (that) her seats were in the stalls.2) Tom said (that) they were organizing a coffee break.3) Terry said (that) he was offering me a cup of tea.4) Charles said (that) their team had won the first match.5) Tom said (that) he could do it.

Variant II

Ex.1:1 1) a ticket , 2) willingly, 3) previously, 4) elegance 5) preference.

Ex.2: a central character, new entertainment, to receive presents/gift, to allow to  do  smth.,  to hold a handbag under one’s arm, unusual entertainment, to consider a plan, devoted friends , to look alike, to offer a cup of tea.

Ex.3: 1) orchestra pit, 2) a cloakroom, 3) a foyer, 4) a character, 5) a ticket office,  6) a gallery,  7) a buffet.

Ex.4: 1) to, 1) at, 3) at, 4) in, 5) on.

Ex.5: 1) Peter said  (that) they  were near the orchestra pit.

2)  The girls said (that) they were really enjoying the show.

3)  Jim said n (that) he was connecting the two lines.

4)  James said (that) they  had left our opera glasses at home.

5)  Emily said (that) they had  met at the box office.

Содержание

  1. Контрольная работа по английскому языку «Performing Arts: Theatre» (8 класс)
  2. Олимпиада для учащихся 1-5 классов «От звездочек – к звездам!» по Английскому языку (задания и ответы)
  3. Некоторые интересные задания 1-3 класс:
  4. Некоторые интересные задания 4-5 класс:
  5. Переведите Copy the words and circle the odd word out?
  6. Choose the correct word?
  7. Find the odd word letter, singer, driver, tailor, butcher?
  8. Choose one odd word out ; inactive, infarmation, invite, interesting, industry?
  9. Choose the correct word?
  10. Choose the odd one?
  11. Choose the correct word?
  12. Cross the odd word out?
  13. Select the odd word that does not fit into a list, giving reasons for your choice :A?
  14. Задание 4 К каждому английскому слову и словосочетанию подберите русский эквивалент. Внимание: одно слово является лишним.

Контрольная работа по английскому языку «Performing Arts: Theatre» (8 класс)

Данная контрольная работа предназначена для контроля лексико-грамматических навыков по английскому языку учащихся 8 класса, УМК «Rainbow English» Афанасьевой О.В, Михеевой И.В., Барановой К.М., раздел 2 «Performing Arts: Theatre».

Контрольная работа по английскому языку для 8 класса, УМК Rainbow English »/Афанасьева О.В, Михеева И.В., Баранова К.М., раздел 2 « Performing Arts : Theatre »

Choose an odd word out.

1)foyer, gallery, god, stalls;

2) balcony, stage, cruelty, cloakroom;

3) allow, add, hold, alike;

4) receive, refuse, devote, reply;

5)cruel, possible, pianist, classical;

3. Write in one word.

1) A person in a play or film;

2) A drama about sad events;

3) A drama about funny events;

4) A kind of a platform in the theatre where actors perform;

5) The place where people buy tickets;

6) The highest floor in the theatre;

7) The place in the theatre where people can buy food.

4. Fill in the prepositions (at, from, in, of, on, to, with)

1) He said he had bought four tickets… the Bolshoy Theatre.

20 There is no shop … the end of our street.

3) The seats were not … the stalls, they were … the gallery.

4) …the end we decided to buy a nice dress as a present for her.

5) Suddenly a young actress appeared … the stage.

5. Report the sentences

1) Julia said: “My seats are in the stalls”.

2) Tom said;”We are organizing a coffee break”.

3) Terry said:”I am offering you a cup of tea”.

4)Elizabeth said:”I have sent an email to George”.

5)Charles said: “Our team won the first match”.

6) Bob said :”I can do it”.

1. Choose an odd word out.

1) impossible, previous, safe, ticket;

2) blood, character, scenery, willingly;

3) circle, curtain, entertainment, previously;

4) usher, theatregoer, elegance, pianist;

5) pianist, character, dramatist, preference.

Главный герой, новое развлечение, получать подарки, разрешить сделать что-либо, держать сумку под мышкой, необычное развлечение, обдумывать план, преданные друзья, выглядеть похоже, предложить чашку чая.

3. Write in one word.

1)The place in the theatre where musicians sit and play;

2)The place in the theatre where people leave their coats;

3) The place in the theatre where people come together and talk;

4) A person in a play or film.

5) The place where people buy tickets;

6) The highest floor in the theatre;

7) The place in the theatre where people can buy food.

4. Fill in the prepositions (at, from, in, of, on, to, with)

1) He bought two tickets … ”The Sounds of Music”.

2)At the theatre people leave their coats … the cloakroom.

3(What did he write … the end of his letter?

4) …. the end we decided to stage the play “Romeo and Juliet” by Shakespeare.

5)The actors appeared … the stage.

5. Report the sentences

1)_Peter said:»We are near the orchestra pit”.

2) The girls said:”We are really enjoying the show”.

3) Jim said: “I am connecting the two lines’.

4) James said:”We have left our opera glasses at home”.

5) Emoly said: ”We met at the box office”.

Ex.2: a possible problem, a well-known dramatist/playwright, to receive visitors, unusual cruelty, to organize a party, to give blood, to connect two banks of the river.

Ex.5: 1) Julia said (that) her seats were in the stalls.2) Tom said (that) they were organizing a coffee break.3) Terry said (that) he was offering me a cup of tea.4) Charles said (that) their team had won the first match.5) Tom said (that) he could do it.

Ex.3: 1) orchestra pit, 2) a cloakroom, 3) a foyer, 4) a character, 5) a ticket office, 6) a gallery, 7) a buffet.

Ex.4: 1) to, 1) at, 3) at, 4) in, 5) on.

Ex.5: 1) Peter said (that) they were near the orchestra pit.

2) The girls said (that) they were really enjoying the show.

3) Jim said n (that) he was connecting the two lines.

4) James said (that) they had left our opera glasses at home.

5) Emily said (that) they had met at the box office.

Источник

Олимпиада для учащихся 1-5 классов «От звездочек – к звездам!» по Английскому языку (задания и ответы)

Олимпиаду «От звездочек – к звездам!» по английскому языку пишут школьники по всей России. Олимпиады для выявление и развития у младших школьников творческих способностей и интереса к научно-исследовательской деятельности, пропаганды научных знаний, содействия ранней профессиональной ориентации младших школьников. Официальная дата проведения с 1 декабря по 20 декабря

Купить задания и ответы текущего учебного года: Купить

• Ссылка для скачивания заданий: Скачать
• Ссылка для скачивания ответов: Скачать

Смотреть онлайн

Некоторые интересные задания 1-3 класс:

Задание 1. Выберите слово, в котором подчеркнутая буква (буквы) произносится иначе/ Choose an odd word out:
1.
а) his
b) let
c) friend
d) egg
2.
a) food
b) mouse
c) zoo
d) you
3.
a) game
b) play
c) date
d) can
4.
a) dark
b) start
c) ask
d) fall
5.
a) hit
b) swim
c) night
d) pig

Task 1: _____________ / 10 points
Задание 2. Сопоставьте слово с его значением/ Match the word with its meaning:
1. snowballs a) прятки
2. yellow b) слон
3. hide-and-seek с) снежки
4. write d)желтый
5. elephant e) писать

Task 2: _____________ / 10 points
Задание 3. Выберите лишнее по значению слово/ Choose an odd word out:
1.
a)skip
b) ski
c) hopscotch
d) tag
2.
a) apricot
b) tomato
c) plum
d) orange
3.
a) to ski
b) to sledge
c)to skip
d) to skate
4.
a) lion
b) elephant
c) giraffe
d) parrot
5.
a) it
b) his
c) she
d) you

Task 4: _____________ / 6 points
Задание 5. Выберите правильный ответ/ Choose the correct alternative:
1. … he want to be a dentist?
a) Does
b) Do
c) Are

2. What colour …?
a) it is
b) does it
c) is it

3. Jane … playing tennis now. She is at home.
a) doesn’t
b) isn’t
c) is

4. Sam … a parrot at the Zoo yesterday.
a) saw
b) see
c) looked

5. Mike has got a pet. … pet is a dog.
a) My
b) His
c) Her

6. … is the symbol of Moscow.
a) Big Ben
b) The Big Apple
c) Red Square

7. … is the river in London
a) The Volga
b) The Mississippi
c) the Thames

Task 5: _____________ / 14 points
Задание 6. Прочитайте текст/ Read the text.
It was Sunday yesterday. Ann’s parents were not at home. They went to visit Ann’s grandfather. Ann didn’t go with them. She did her homework and played the piano. Then she read a book about birds. In the evening her school friend came to see her. They played games and watched TV.
They saw a very funny film about Mickey Mouse and Minnie Mouse. They liked the film very much. When mother and father came, Ann said, “I had a very good time”.

6.1. Выберите подходящий заголовок/ Choose the best title:
a) Ann’s Saturday
b) Ann’s Sunday
c) The Weekend
Task 6.1.: _____________ / 2 points

6.2. Отметьте утверждения, соответствующие содержанию текста/ Choose the true sentences:
1. It was Saturday yesterday.
2. Ann did not to see her grandfather.
3. Ann’s parents were not at home.
4. Ann played with her kitten.
5. She watched a film about Mother Hen.
6. Ann had a good time.

Некоторые интересные задания 4-5 класс:

Task 1. Choose the word with a different vowel sound.
shirts
shorts
curly
work

Answer 1:
weight
height
kind
night

Answer 2:
nowhere
clothes
worry
go

Answer 3:
too
lose
polluted
could

Answer 4:
just
Monday
something
trolley

Task 3. Read the text and mark the sentences True (1), False (2), or Doesn’t say (3).
Why are the British so bad at learning languages?
The British are bad at speaking foreign languages. It’s a fact. In any city around Europe you can find British tourists asking for the restaurant menu in English. At best they will try to say a couple of phrases they have learnt from a phrase book. But they will stop making an effort the moment they discover the waiter knows a little English.
Only 5% of British people can count to 20 in another language. So why is this? Laziness is possibly the key factor. There is a general feeling among British people that ‘everyone speaks English nowadays so it’s not worth learning other languages’. In multinational companies English is often the official language of communication within the company. Also, British people who live abroad can always find other British expatriates to talk to. To watch British TV with, even to go to British pubs with all reasons for never bothering to learn the local language. The situation in British schools doesn’t help. Ten years ago, about 80% of children at secondary school studied a foreign language. Today that number has gone down to 40%. And even the few pupils who study foreign languages at school don’t have as many hours of classes as pupils in other European countries. It is also a problem that British children don’t study English grammar any more, which makes it more difficult for them to learn the grammar of another language.
1. British people rarely travel abroad.
Answer 1:
2. British pupils are lazy.
Answer 2:
3. Most pupils in Britain study a foreign language nowadays.
Answer 3:
4. British children don’t know enough about their own grammar.
Answer 4:
5. Language teachers in British schools are not very good.
Answer 5:

Task 4. Choose the word which is different.
windy
foggy
dirty
sunny

Answer 1:
dress
skirt
tights
tie

Answer 2:
trainers
socks
gloves
sandals

Answer 3:
friendly
mean
stupid
unkind

Answer 4:
hen
penguin
seagull
ostrich

Task 6. Choose the correct item.
1. ___ any brothers or sisters?
a Have you
b Do you
c Do you have

2. In the picture the woman ___ a blue dress.
a wears
b wearing
c is wearing

3. She drives ___ than her brother.
a much faster
b much more fastly
c much more fast

4. My sister drinks ___ coffee.
a too many
b too much
c too

5. When I got home my parents ___ on the sofa.
a were sitting
b sat
c sit

6. We had a great time, ___ the weather wasn’t very good.
a so
b because
c although

7. A What time ___ tomorrow? B At 8.00.
a you leave
b do you leave
c are you leaving

8. A Has Anne arrived ___? B No, but she’s on her way.
a just
b yet
c already

9. A When ___ those shoes? B Last week.
a have you bought
b did you buy
c do you buy

10. I don’t want ___ to eat, thanks. I’m not hungry.
a anything
b nothing
c something

Источник

Choose the odd word (выбери лишнее слово)

Переведите Copy the words and circle the odd word out?

Переведите Copy the words and circle the odd word out.

Choose the correct word?

Choose the correct word.

Find the odd word letter, singer, driver, tailor, butcher?

Find the odd word letter, singer, driver, tailor, butcher.

Choose one odd word out ; inactive, infarmation, invite, interesting, industry?

Choose one odd word out ; inactive, infarmation, invite, interesting, industry.

Choose the correct word?

Choose the correct word.

Choose the odd one?

Choose the odd one.

Choose the correct word?

Choose the correct word.

Cross the odd word out?

Cross the odd word out.

Select the odd word that does not fit into a list, giving reasons for your choice :A?

Select the odd word that does not fit into a list, giving reasons for your choice :

Помогите пожалуйста найти лишнее слово и обьяснить почему оно лишнее.

Начинать с таких слов : «.

» is the odd word because it.

I go to the blackboard I write the text if that lesson is Rassian I read book if that lesson is literature I play with friends I eat everything.

Dear John! – обращение к другу, родственникуDear Sir– обращение, если этот Джон – ваш начальник. Официальное обращение. My dear Sir–обращение, которое можно использовать в личной переписке с ирониейDear Mr. Smith– официальное обращение к малознак..

1. a) He seems to be working hard. B) She was beside herself with excitement and could hardly say a word. 2. a) Why not walk there? He lives quite near. B) He nearly broke his leg when he fell down the steps. 3. a) What are you doing here so lat..

1)Did you travel a lot? (Путешествуешь ли ты много? ) Yes i did / No i didn’t (Выбери нужный ответ под тебя, например ты путешествуешь много и ты пишешь Yes, i did 2)Did you stay at a hotel? (Остаешься ли ты в отеле? ) Yes i did / No i didn’t 3)D..

1. We must help each other and work closely. 2. I do not like to wake up early. 3. He hates to shave. 4. I admire her. 5. Let’s make a short break! 6. She takes a lot of pictures when traveling. 7. I need a couple of minutes! 8. Let’s get back..

Depends is leaving had got are have never been we’ll win i’ll come.

Источник

Задание 4 К каждому английскому слову и словосочетанию подберите русский эквивалент. Внимание: одно слово является лишним.

Зачетная работа Вариант 1А

Задание 1 Прочитайте текст:

My name is Tony Hudson. I am a computer programmer. I work a 40-hour week. We have flexible hours so I start and finish my work when I want. If we are very busy, then I work overtime – I get paid extra for this. There are always problems to solve. It can be difficult but I can also be creative.

I earn a good salary but my job doesn’t rule my life. I like to do different things in my free time. I am interested in photography. This hobby is according to my character and taste, and I am lucky because my life becomes more interesting and exciting. Besides, I am fond of spending my free time in the country. My friends often come to my country cottage for the weekend and we have a good time.

Задание 2 Выберите слово, в котором гласный под ударением произносится звуком [ə:]:

a) problem b) cottage c) work d) often

Задание 3 Выберите слово, в котором звук, передаваемый буквой “u”, произносится иначе:

a) busy b) sunny c) difficult d) lucky

Задание 4.Укажите слово, выпадающее из данного смыслового ряда:

a) to like b) to be fond of c) to enjoy d) to solve

Задание 5 К каждому английскому слову и словосочетанию подберите русский эквивалент. Внимание: одно слово является лишним.

1. flexible 2. to earn 3. creative 4. according to 5. to spend free time 6. to work overtime 7. to be fond of a) в соответствие с b) нравиться c) зарабатывать d) преобладать e) творческий f) работать сверхурочно g) гибкий h) проводить свободное время

Задание 6 Укажите слово, выпадающее из данного смыслового ряда:

a) a weekend b) hobby c) free time d) spare time

Задание 7 Образуйте множественное число от следующих имён существительных:

A photograph, a photo, a life, a country, a woman, a mouse, a computer, a deer

Задание 8 Перефразируйте следующие слово­сочетания с предлогом, употребляя притяжательный падеж имени существительного:

a) the hobbies of Tony Hudson

b) the profession of our friend

c) the questions of the students

Задание 9 Прочитайте текст и выберите соответствующий перевод подчеркнутого грамматического явления:

a) не управляют b) не управляет c) управляется d) не управление

Задание 10 Ответьте на следующие вопросы по тексту:

a) What is the profession of Tony Hudson? b) How many hours a week does he work?

c) What is his hobby? d) Why is Tony lucky?

Зачетная работа Вариант 1Б

Задание 1 Прочитайте текст:

Learning foreign languages is important nowadays. Some people learn languages because they need them in their work, others travel abroad, for the third it is a hobby. Every year thousands of people from Russia go to different countries as tourists or to work. A modern person cannot work successfully with an imported machine or a computer if he doesn’t know English. Diplomats, historians and scientists need foreign languages in their work, too. If you want to be a stewardess, a pilot or a customs officer, a manager or a shop-assistant in a big department store you must learn English, the language of international communication.

Задание 2 Выберите слово, в котором буква “i” произносится звуком [ə:]:

a) third b) different c) historian d) big

Задание 3 Выберите слово, в котором звук, передаваемый буквой “c”, произносится иначе:

Задание 4 (7 баллов) К каждому английскому слову и словосочетанию подберите русский эквивалент. Внимание: одно слово является лишним.

1. foreign languages 2. to travel abroad 3. to learn 4. successfully 5. a scientist 6. nowadays 7. communication a) учёный b) общение c) увлечение d) в наши дни e) иностранные языки f) путешествовать за границу g) изучать h) успешно

Задание 5 Укажите слово, выпадающее из данного смыслового ряда:

a) to learn b) to study c) to want d) to teach

Задание 6 Укажите слово, выпадающее из данного смыслового ряда:

a) people b) a historian c) a man d) a person

Задание 7 Образуйте множественное число от следующих имён существительных:

A stewardess, a person, a hobby, a pilot, a child, a library, a sheep, a tooth

Задание 8 Перефразируйте следующие слово­сочетания с предлогом, употребляя притяжательный падеж имени существительного:

a) the job of the scientists

b) the hobby of our manager

c) the luggage of the tourists

Задание 9 (1 балл) Прочитайте текст и выберите соответствующий перевод подчеркнутого грамматического явления:

a) не знает b) знает c) знание d) не знать

Задание 10 Ответьте на следующие вопросы по тексту:

a) What language is the language of international communication?

b) Why do people learn foreign languages?

c) What professions especially need learning of foreign languages?

d) For what purpose do the scientists learn foreign languages?

Зачетная работаВариант 1 В

Задание 1 Прочитайте текст переведите текст:

Learning foreign languages is important nowadays.

Some people learn languages because they need them in their work, others travel abroad, for the third it is a hobby.

Every year thousands of people from Russia go to different countries as tourists or to work.

A modern person cannot work successfully with an imported machine or a computer if he doesn’t know English.

Diplomats, historians and scientists need foreign languages in their work, too.

If you want to be a stewardess, a pilot or a customs officer, a manager or a shop-assistant in a big department store you must learn English, the language of international communication.

Задание 2 Ответьте на следующие вопросы по тексту:

a) What language is the language of international communication?

b) Why do people learn foreign languages?

c) What professions especially need learning of foreign languages?

d) For what purpose do the scientists learn foreign languages

Задание 3 Прочитайте текст и выберите соответствующий перевод подчеркнутого грамматического явления:

a) не управляют b) не управляет c) управляется d) не управление

Задание 4 К каждому английскому слову и словосочетанию подберите русский эквивалент. Внимание: одно слово является лишним.

1. flexible 2. to earn 3. creative 4. according to 5. to spend free time 6. to work overtime 7. to be fond of a) в соответствие с b) нравиться c) зарабатывать d) преобладать e) творческий f) работать сверхурочно g) гибкий h) проводить свободное время
Задание 5 Выберите слово, в котором буква “i” произносится звуком [ə:]:

a) third b) different c) historian d) big

Задание 6 Выберите слово, в котором звук, передаваемый буквой “c”, произносится иначе:

a) customs b) communication c) officer d) because

Задание 7 Укажите слово, выпадающее из данного смыслового ряда:

a) to learn b) to study c) to want d) to teach

Задание 8 Укажите слово, выпадающее из данного смыслового ряда:

a) people b) a historian c) a man d) a person

Задание 9 Образуйте множественное число от следующих имён существительных:

A stewardess, a person, a hobby, a pilot, a child, a library, a sheep, a tooth

Задание 10 Перефразируйте следующие слово­сочетания с предлогом, употребляя притяжательный падеж имени существительного:

a) the job of the scientists b) the hobby of our manager c) the luggage of the tourists

Зачетная работаВариант 3

Переведите следующие слова, словосочетания, понятия

Transcription, transliteration; abbreviation; letter; sound; vowel; UNO; mass media; noun; adjective; newspaper; BBC; preposition; verb; to be; to have; to do; the best; article; pronoun

Goods; foot; bee; consonant; tooth; news; woman-women; countable; mice

Уear, week, date, March, October, winter, minute, season; month; hour.

Let me introduce myself; I am a student: the Tula State Technology College; crane driver; auto mechanic; to repair; excavator; my future profession; my name; in three year; I want to be;

Large; wide; warm; old; deep; sociable;; hot; comfortable; short;

Body; head, kind, appearance, polite, arm, legs, slim, stout, hair, eyes;

Get up, wash face and hands, brush teeth; every day; sometimes, to have breakfast, to come home, to help, to get dressed, to play;

State, coat of arms, population, capital city, lakes, forests, official name, mountains, currency, largest cities;

Washington, DC; the UK, the Tower, the bald eagle, the Great Lakes, the Thames, beaver, Ottawa, fern, ostrich emu, Maori, Aotearoa, the British Isles, the Thames, desert, platypus;

Victory Day, Mother’s Day, Christmas, New Year’s Eve, to give presents, to wish, to celebrate, Guy Fawkes Night, Independence Day, royal traditions, Thanksgiving Day, Easter;

Tower crane, dump truck, winch, jack, load, counterweight, safety engineering, mounting ground, to prohibit, to lift;

To excavate, road, bucket, engine, level, road-metal, sand, gravel, to build, to dig;

Vehicle, wheel, engine, steering wheel, service station, petrol, fuel, tire, car body, hatchback;

Science; to compute, PC, input devices, chip, hardware, software, keyboard, laptop, digital;

Inventor, steam engine, helicopter, great inventions, to design, gadget, to discover, to create, electric cell, canned food, vacuum cleaner;

Environment, the Earth, to pollute, to protect, ecology, insect, living nature, trees, acid rain, poison;

Dentist, fireman, plumber, turner, cook, work experience, job, a modern specialist, driver, artist;

Town, city, village, street, road, building, advantage, traffic, fresh air, church, bus station.

Зачетная работа Вариант 4.

Напишите по-английски (назовите) не менее 10 ЛЕ (слов или словосочетаний) по следующим темам:

Источник

Контрольные задания по английскому языку 8 класс к учебной ситуации

 по английскому языку за 8 класс контрольные работы rainbow афанасьева, михеева

Контрольные работы – это неотъемлемая часть учебного процесса, поэтому их не избежать школьникам. Чтобы всегда успешно сдавать их, следует усердно заниматься на уроках, а также готовиться самостоятельно, выполняя домашние задания. по английскому языку 8 класс контрольные работы Rainbow Афанасьева, Михеева, Баранова помогает в подготовке к предстоящим проверочным, а также спасает от трудных номеров, заданных на дом, предоставляя примеры и готовые решения каждого из них. Все, что необходимо для облегчения обучения и понимания предмета собрано в одном решебнике, все материалы из него помогают развивать главные навыки, которые понадобятся для изучения языка в дальнейшем. Чтобы восьмиклассники не допускали ошибок при написании самостоятельных работ, их можно попробовать сделать дома, опираясь на верные ответы и наглядные примеры выполнения, а в случае чего обратиться к теоретическим материалам, которые также содержатся в .

по английскому языку 8 класс контрольные работы Rainbow Афанасьева и помощь для учащихся

На пути изучения иностранных языков каждый будет встречать преграды и непонимание определенных тем. Особенно это актуально в школах, поскольку учащимся необходимо уделять внимание не только английскому, но и другим предметам, что мешает сконцентрироваться на обучении. Восьмиклассникам предстоит весь год выполнять упражнения из учебника, который разделен на 4 лексических модуля. По каждой из тем обязательно выполняется контрольная работа и чаще всего не одна, также есть полугодовая и годовая контрольные. Ответы на все из них есть в решебнике по английскому языку Афанасьевой О. В., Михеевой И. В. и Барановой К. М., они помогают учащимся справляться с любыми возникающими в процессе решения трудностями, а также быстро научиться разговаривать на языке и практиковаться в применении новых слов и грамматических правил. Многие выбирают именно решебник как аналог репетитора и специальных курсов, поскольку с его помощью можно:

    заниматься предметом самостоятельно, не выходя из дома; улучшать навыки работы с получаемой информацией; получать актуальные теоретические сведения по каждой изучаемой теме; повышать уровень владения языком и пополнять словарный запас; готовиться к проверочным работам, находящимся на 84 страницах учебного пособия; регулярно практиковаться, выполняя упражнения.

по английскому языку 8 класс контрольные работы Rainbow Афанасьева О. В., Михеева И. В., Баранова К. М. доступен каждому пользователю онлайн, что делает его максимально удобным для использования.

Похожие

английский язык 8 класс афанасьева, михеева углубленное изучение

учебник английский язык 8 класс О. В. Афанасьева углубленный уровень

английский язык 8 класс рабочая тетрадь афанасьева, михеева (углубленный уровень)

Рабочая тетрадь английский язык 8 класс О. В. Афанасьева углубленный уровень

английский язык 8 класс афанасьева книга для чтения

Книга для чтения английский язык 8 класс О. В. Афанасьева углубленный уровень

английский язык 8 класс контрольные вопросы афанасьева о.в. (углубленный уровень)

Контрольные задания английский язык 8 класс Афанасьева О. В. углубленный уровень

английский язык 8 класс rainbow афанасьева

учебник английский язык 8 класс Афанасьева О. В.

английский язык 8 класс рабочая тетрадь rainbow афанасьева

Рабочая тетрадь английский язык 8 класс Афанасьева О. В.

английский язык 8 класс лексико-грамматический практикум rainbow афанасьева

Лексико-грамматический практикум английский язык 8 класс Афанасьева О. В.

английский язык 8 класс афанасьева о.в. новый курс (4-ый год обучения)

учебник английский язык 8 класс О. В. Афанасьева

английский язык 8 класс рабочая тетрадь афанасьева о.в. новый курс (4-ый год обучения)

Рабочая тетрадь английский язык 8 класс Афанасьева О. В.

английский язык 8 класс книга для чтения rainbow афанасьева о.в.

Книга для чтения английский язык 8 класс Афанасьева О. В.

английский язык 8 класс подготовка к всероссийским проверочным работам rainbow афанасьева о.в.

Подготовка к Всероссийским проверочным работам английский язык 8 класс Афанасьева О. В.

Рабочая тетрадь английский язык 8 класс Афанасьева О.

Megaresheba. ru

04.11.2020 14:37:24

2020-11-04 14:37:24

Источники:

Https://megaresheba. ru/gdz/anglijskij-yazyk/8-klass/kontrolnie-raboti-rainbow-afanasjeva

решебник Английский язык за 8 класс Афанасьева, Михеева, Баранова (Контрольные работы) «Дрофа» » /> » /> .keyword { color: red; } Контрольные задания по английскому языку 8 класс к учебной ситуации

и решебник Английский язык 8 класс Афанасьева, Михеева, Баранова — Контрольные работы

и решебник Английский язык 8 класс Афанасьева, Михеева, Баранова — Контрольные работы

контрольные работы английский язык 8 класс rainbow афанасьева, михеева, баранова «дрофа»

Нет ничего ужасней и неприятней для школьников, чем незапланированная контрольная работа. Такой тест может испортить и так нестабильный средний балл по Английскому языку. Но если в школьную программу включено пособие с контрольными работами, то тогда можно попытаться заполучить только хорошие отметки по тестам.

Решебник к контрольным работам

Казалось бы, что к тестовым работам не может быть готовых решений. Но положение дел давно изменилось. « по Английскому языку 8 класс Контрольные работы Афанасьева, Михеева, Баранова Дрофа Rainbow» предоставляет:

    Решения к номерам, где необходимо выбрать верный ответ. Ответы на вопросы. Решения к заданиям из усложненного варианта теста.

Как пользоваться решебником

Если тесты из пособия задают на дом, то написать их на хорошую отметку не составит труда. Потребуется всего лишь правильно переписать ответы. Но если контрольные работы пишутся в классе, то даже онлайн доступ к Решебнику не спасет положение.

В таких случаях необходимо заранее прорешать тесты и попытаться запомнить правильные ответы. Тогда контрольные работы по Английскому языку не будут казаться чем-то сложным и уж точно не испортят средний балл по предмету.

Решения к номерам, где необходимо выбрать верный ответ.

Gdzbot. com

31.01.2019 11:06:05

2019-01-31 11:06:05

Источники:

Https://gdzbot. com/klass-8/angliyskiy/angliyskiy-8kl-rainbow-kontr-rabr-Afanasjeva/

Контрольная работа по английскому языку «Performing Arts: Theatre» (8 класс) » /> » /> .keyword { color: red; } Контрольные задания по английскому языку 8 класс к учебной ситуации

Контрольная работа по английскому языку «Performing Arts: Theatre» (8 класс)

Контрольная работа по английскому языку «Performing Arts: Theatre» (8 класс)

Данная контрольная работа предназначена для контроля лексико-грамматических навыков по английскому языку учащихся 8 класса, УМК «Rainbow English» Афанасьевой О. В, Михеевой И. В., Барановой К. М., раздел 2 «Performing Arts: Theatre».

Контрольная работа по английскому языку для 8 класса, УМК Rainbow English »/Афанасьева О. В, Михеева И. В., Баранова К. М., раздел 2 « Performing Arts : Theatre »

Variant I

Choose an odd word out.

1)foyer, gallery, god, stalls;

2) balcony, stage, cruelty, cloakroom;

3) allow, add, hold, alike;

4) receive, refuse, devote, reply;

5)cruel, possible, pianist, classical;

2.Write In English.

Возможная проблема, известный драматург, принимать посетителей, необычная жестокость, o рганизовать вечеринку, центральный (главный) герой фильма, сдавать кровь, соединять два берега реки.

3. Write in one word.

1) A person in a play or film;

2) A drama about sad events;

3) A drama about funny events;

4) A kind of a platform in the theatre where actors perform;

5) The place where people buy tickets;

6) The highest floor in the theatre;

7) The place in the theatre where people can buy food.

4. Fill in the prepositions (at, from, in, of, on, to, with)

1) He said he had bought four tickets… the Bolshoy Theatre.

20 There is no shop … the end of our street.

3) The seats were not … the stalls, they were … the gallery.

4) …the end we decided to buy a nice dress as a present for her.

5) Suddenly a young actress appeared … the stage.

5. Report the sentences

1) Julia said: “My seats are in the stalls”.

2) Tom said;”We are organizing a coffee break”.

3) Terry said:”I am offering you a cup of tea”.

4)Elizabeth said:”I have sent an email to George”.

5)Charles said: “Our team won the first match”.

6) Bob said :”I can do it”.

Varia Nt II

1. Choose an odd word out.

1) iMpossible, previous, safe, ticket;

2) blood, character, scenery, willingly;

3) circle, curtain, entertainment, previously;

4) usher, theatregoer, elegance, pianist;

5) pianist, character, dramatist, preference.

2 .Write in English.

Главный герой, новое развлечение, получать подарки, разрешить сделать что-либо, держать сумку под мышкой, необычное развлечение, обдумывать план, преданные друзья, выглядеть похоже, предложить чашку чая.

3. Write in one word.

1)The place in the theatre where musicians sit and play;

2)The place in the theatre where people leave their coats;

3) The place in the theatre where people come together and talk;

4) A person in a play or film.

5) The place where people buy tickets;

6) The highest floor in the theatre;

7) The place in the theatre where people can buy food.

4. Fill in the prepositions (at, from, in, of, on, to, with)

1) He bought two tickets … ”The Sounds of Music”.

2)At the theatre people leave their coats … the cloakroom.

3(What did he write … the end of his letter?

4) …. the end we decided to stage the play “Romeo and Juliet” by Shakespeare.

5)The actors appeared … the stage.

5. Report the sentences

1)_Peter said:»We are near the orchestra pit”.

2) The girls said:”We are really enjoying the show”.

3) Jim said: “I am connecting the two lines’.

4) James said:”We have left our opera glasses at home”.

5) Emoly said: ”We met at the box office”.

Ex.1: 1) god, 2) cruelty, 3) hold, 4) devote,5) pianist. .

Ex.2: a possible problem, a well-known dramatist/playwright, to receive visitors, unusual cruelty, to organize a party, to give blood, to connect two banks of the river.

Ex.3: 1) a character, 2) a tragedy,3) a comedy, 4) a stage, 5) a ticket office, 6) a gallery, 7) a buffet.

Ex.4: 1) to, 2) at, 3) in, in, 4) at 5) on.

Ex.5: 1) Julia said (that) her seats were in the stalls.2) Tom said (that) they were organizing a coffee break.3) Terry said (that) he was offering me a cup of tea.4) Charles said (that) their team had won the first match.5) Tom said (that) he could do it.

Ex.1:1 1) a ticket, 2) willingly, 3) previously, 4) elegance 5) preference.

Ex.2: a central character, new entertainment, to receive presents/gift, to allow to do smth., to hold a handbag under one’s arm, unusual entertainment, to consider a plan, devoted friends, to look alike, to offer a cup of tea.

Ex.3: 1) orchestra pit, 2) a cloakroom, 3) a foyer, 4) a character, 5) a ticket office, 6) a gallery, 7) a buffet.

3 Terry said I am offering you a cup of tea.

Xn—j1ahfl. xn--p1ai

27.09.2018 17:06:13

2018-09-27 17:06:13

Источники:

Https://xn--j1ahfl. xn--p1ai/library/kontrolnaya_rabota_po_anglijskomu_yaziku_dlya_8_klas_202337.html

I. Choose the odd word out.

1.ordinary,typical,incredible,usual

2.comedy,mystery,science fiction, novel

3.spiky,wavy,middle aged, curly

4.plump,slim,freckles,well-build

5.scared,shocked,frightened,relieved

6. intelligent, clever, brilliant, artistic

II. Put the verbs into the Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous.

1.I …..( study) in my bedroom at the moment, but I can join you in the park later.

2.Tom ……..(watch)TV when Jane arrived.

3.Water………..(not, boil) at 80C.

4.The policeman asked, «What………(you, do) at the time of the robbery?»

5.This athlete …..( break) the record at the Olympic games last year.

6…….. (he, like) the English countryside?

7.When I was a kid, I……. (not , get) much pocket money.

III. Fill in: why, who, whose, where, which, when.

1.A doctor is someone……..helps sick people.

2.Do you know……book this is?

3. It was summer time……we decided to go on holiday to New York.

4. Tom is very reliable. That’s……I like him.

5.That’s the clinic……Mary works.

6.They take care of the eight big black ravens ……. live in the tower.

IV. Complete the sentences using in ,out, up, on, with, into.

1. John gave……boxing two years ago because of a bad injury.

2. That blouse goes really well……your skirt.

3. I ran…….an old friend at the supermarket yesterday.

4. Go…… I’m listening to you.

5. Our class take part…..a clean-up campaign.

6. Many young people hang…….at the shopping centre at the weekends.

V. Choose the correct response.

1.What’s your sister like?

a) She is tall with freckles. b) She is very sociable.

2.What’s the best way to avoid pickpockets?

a) Don’t be so silly. b) You should look after your wallet.

3. I’ve got some good news.

a) That’s amazing! b) Sure

4. I need to get more exercise.

a) Why don’t you go home b) How about joining a gym?

5.How can we protect our home?

a) Walk in well-lit places. b) Why don’t you fit an alarm system.

.

logo

Ответ или решение1

Гурьев Андрей

  1. To damage, to endanger, to destroy, to ruin, to create — Повреждать, подвергать опасности, разрушать, разрушать, создавать, [tuːˈdæmɪʤtuːɪnˈdeɪnʤətuː dɪsˈtrɔɪtuː rʊɪntuː kriˈeɪt ] — to create
  2. Safe, nuclear, calm, pleasant, mammal — Безопасный, ядерный, спокойный, приятный, млекопитающий — [seɪfˈnjuːklɪəkɑːmˈplɛzntˈmæməl] — nuclear
  3. Radiation, destruction, environment, population, pollution — Радиация, разрушение, окружающая среда, население, загрязнение — [ˌreɪdɪˈeɪʃəndɪsˈtrʌkʃənɪnˈvaɪərənməntˌpɒpjʊˈleɪʃənpəˈluːʃən] —  population

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Choose an appropriate word i will be if i get the answer in time
  • Choose an appropriate word from the list below one of our guests
  • Choose a word write the correct word next to the number 1 6
  • Choose a word to put into each gap the old stone age
  • Choose a word to put into each gap speedy methods