Check these phrases in the word list use the phrases to complete the sentences squat

1 well-lit (хорошо освещенный)
2 run-down (захудалый)
3 fully-furnished (полностью обставленный)
4 posh (шикарный)
5 abandoned (заброшенное)
6 disused (вышедший из употребления)
7 squat (сквот)
8 office (офис)
9 residential (жилой район)
10 pedestrianised (пешеходная область)
11 rough (суровый)

1 Прогулка всегда хороша на хорошо освещенных улицах ночью, чтобы было безопасно.
2 Вы можете найти захудалые здания в грубых областях городов с высокой преступностью.
3 У него не было мебели, таким образом, он арендовал полностью обставленный дом.
4 Богатые люди обычно живут в большом шикарном доме.
5 Совет собирается отремонтировать это старое заброшенное здание и превратить его в молодежный центр.
6 В промышленной части города есть много вышедших из употребления складов, потому что компания переехала.
7 Сквот — дом, где люди живут незаконно.
8 В деловом районе есть много огромных офисных зданий.
9 Я живу в тихом жилом районе в пригороде большого города.
10 Магазины в моем городе расположены в пешеходной области, где автомобили не ездят.
11 Часто происходят большие преступления и бедность в суровом районе города.

Вставить соответствущие фразы в предложения:
Check these phrases in the Word List. Use the
phrases to complete the sentences.
squat office disused fully-furnished run-down well-lit
posh rough residential pedestrianised abandoned

  1.Always walk on……………………………… streets at night to be safe.
2. You can find     houses in rough areas of
cities with high crime.
3      He had no furniture, so he rented a….. house.
4       Wealthy people usually live in a big…. house.
5       The council is going to renovate this old………
building and turn it into a youth centre.
6  In the industrial part of the city there are a lot
of……. warehouses because businesses have
moved away.
7  A         is a house where people live illegally.
8 In the business district there are a lot of
huge… buildings.
9       I live in a quiet……. area in the suburbs of a
big city.
10      The shops in my town are located in a………..
area where cars aren’t allowed.

ответы

ваш ответ

похожие темы

похожие вопросы 5

Гипермаркет знаний>>Английский язык>>Английский язык 11 класс>> 5a Reading Skills

Reading Skills

Reading

1 THINK!  Have you ever seen someone keeping in a shop doorway, in a train station or on a park bench? Why do you think these people don’t have a h’
om’e?


2  Read the title of the text and the introduction. What do you think Jasmine’s life is like? Discuss in pairs. Q Listen and check.

3 RNE  Read the text and choose the correct answer (A, B, C or D) to answer the questions. Explain the words in bold.

1    Jasmine left home because

A it was bad.
B her parents died.
C she wanted to be independent.
 D she wanted to live with her friends.

2    She moved to London because she thought

A her friends didn’t want her any more.
B she would make new friends there.
C she would get a job there.
D life would be easier there.

3    She spent the first few nights

A on the street.
B in a B&B.
C on a park bench.
D at a fixed address.

4    The buildings she occasionally stays in

A    have plenty of room for the homeless.
B    are not used any more.
C    can be colder than the streets.
D    are used by others during the day.

5    Jasmine thinks the worst thing about being homeless is

A having nothing to do.
B the noise from the traffic.
C asking for money from strangers.
D the cold weather.

6    More than anything, Jasmine wants

A a job.
B her own home.
C her self-confidence back.
D to be taken seriously.

нищий

Every single night of the year, around 1,200 people sleep rough on hard benches and in grubby doorways on the streets of various English cities. Jasmine, twenty-two, is one of them. At first, huddled in a door entrance asking passers-by for money, she is reluctant to open up, but then she begins to talk. This is her story…

4 a Fill in: industrial, capital, cosmopolitan, overcrowded, historic, market, boom, shanty, new

1    Manchester is a(n)………….    city because there are many factories and warehouses there.
2    York is a(n) ……………city because it dates from 71 AD.
3    Newcastle was a(n)………………..town in the 19th century because of the mining industry.
4    Milton Keynes is a(n) ……. town that was established in 1967.
5    Edinburgh is the……………city of Scotland.
6    London is a very ……. city with people from lots of different cultures living there.
7    Dublin is a rather…………..city and housing is scarce.
8    Preston is a famous……………. town in the north of England with indoor and outdoor markets open six days a week.
9    Fortunately, there are no……….. towns in Britain.

b Make similar sentences for towns/cities in your country.

«I’ve been living on the streets ever since I was sixteen years old, when I ran away from my foster home. My parents died when I was very young so I went into foster care. It wasn’t so bad but I wanted to make it on my own. I stayed on friends’ couches at first, but eventually their parents grew tired of having me around, So, I caught a train to London, thinking that it would be easier to survive in the big city. How wrong could I be! I tried to find a job but no one would take me on without a fixed address. I slept in a cheap B & B for a few nights, but then my money ran out and I spent my first night in a sleeping bag on a park bench. I’ll never forget how alone I felt that night. I lay awake, terrified and shivering with cold.

Living rough, you sort of go back and forth between temporary accommodation and the street. I spend the odd night in a hostel for homeless people, and there are loads of squats around the city centre too. These are usually in abandoned houses, empty office buildings, disused warehouses, places like that. Usually you share a cramped little room with around fifteen others. Some of these people are drug addicts or alcoholics, and usually the room’s filthy and there’s no running water or electricity. But at least it’s a roof over your head, which can mean the difference between life or death when there are sub-zero temperatures outside. On the streets, the cold eats into your bones. I have my favourite doorways and I try to stick to busy, well-lit  streets. Sometimes traffic fumes almost choke me, the noise is deafening and there’s no privacy whatsoever. But that’s a small price to pay for safety…

So how do I survive? Well, the government gives people like me money, but it’s barely enough to eat. I just about make ends meet by begging, selling The Big Issue  … whatever I can really. I hate asking for money from people. Some take pity on me and toss me a few coins or buy me a sandwich or a hot drink. But most just rush past me and avoid looking me in the eye. They just want to get back to their posh houses in the suburbs, you know. Basically, you lose your identity, your dignity, everything, on the streets. It’s so boring not having a job, having nothing to do during the day, until one of the soup kitchens opens in the evening. It destroys your soul.

I don’t know what the future holds. Homelessness is a vicious circle that is very difficult to break out of. It’s very hard to get work, because no one takes you seriously, and then you lose your confidence and your self-esteem and it becomes even harder. I’m on a council waiting list for a flat though. I want nothing more than to have a place of my own one day. A place that I can call home.»

* a magazine sold by homeless people in the UK

Vocabulary

5  Check these phrases in the Word List. Use the phrases to complete the sentences.

squat office disused fully-furnished run-down well-lit posh rough residential pedestrianised abandoned

1    Always walk on    ………streets at night to be safe.
2    You can find ………… houses in rough areas of cities with high crime.
3    He had no furniture, so he rented a………….house.
4    Wealthy people usually live in a big……………..house.
5    The council is going to renovate this old………….building and turn it into a youth centre.
6    In the industrial part of the city there are a lot of………….warehouses because businesses have moved away.
7    A…………..is a house where people live illegally.
8    In the business district there are a lot of huge………….buildings.
9    I live in a quiet……………….    area in the suburbs of a big city.
10    The shops in my town are located in a……….area where cars aren’t allowed.
11    There is often a lot of crime and poverty in a ………….neighbourhood, in a town or city.

Speaking

6  Which adjectives best describe Jasmine’s feelings? Give reasons.

•    proud • lonely • abandoned • confused
•    excited • anxious • delighted

> A: I think Jasmine feels lonely because she has no family or friends to help her.


7  Work in pairs. Take the roles of the journalist and Jasmine. Conduct your interview. Record it.

8 THINK!   Do you agree with the statement below? Why?/Why not?



! Words of Wisdom

Just living is not enough. One must have i sunshine, freedom and a little flower.
Hans Christian Andersen (Danish author)

Английский язык. 11 класс : учеб. для общеобразоват. учреждений / [О.В. Афанасьева, Дж.Дули, И.В. Михеева и др.]. — 2-е изд., доп. и перераб. — М.: Express Publishing : Просвещение, 2009. — 244 с. : ил. — (Английский в фокусе).

Помощь школьнику онлайн, Английский язык для 11 класса скачать, календарно-тематическое планирование

Содержание урока
1236084776 kr.jpg конспект урока
1236084776 kr.jpg опорный каркас  
1236084776 kr.jpg презентация урока
1236084776 kr.jpg акселеративные методы 
1236084776 kr.jpg интерактивные технологии 

Практика
1236084776 kr.jpg задачи и упражнения 
1236084776 kr.jpg самопроверка
1236084776 kr.jpg практикумы, тренинги, кейсы, квесты
1236084776 kr.jpg домашние задания
1236084776 kr.jpg дискуссионные вопросы
1236084776 kr.jpg риторические вопросы от учеников

Иллюстрации
1236084776 kr.jpg аудио-, видеоклипы и мультимедиа 
1236084776 kr.jpg фотографии, картинки 
1236084776 kr.jpg графики, таблицы, схемы
1236084776 kr.jpg юмор, анекдоты, приколы, комиксы
1236084776 kr.jpg притчи, поговорки, кроссворды, цитаты

Дополнения
1236084776 kr.jpg рефераты
1236084776 kr.jpg статьи 
1236084776 kr.jpg фишки для любознательных 
1236084776 kr.jpg шпаргалки 
1236084776 kr.jpg учебники основные и дополнительные
1236084776 kr.jpg словарь терминов                          
1236084776 kr.jpg прочие 

Совершенствование учебников и уроков
1236084776 kr.jpg исправление ошибок в учебнике
1236084776 kr.jpg обновление фрагмента в учебнике 
1236084776 kr.jpg элементы новаторства на уроке 
1236084776 kr.jpg замена устаревших знаний новыми 

Только для учителей
1236084776 kr.jpg идеальные уроки 
1236084776 kr.jpg календарный план на год  
1236084776 kr.jpg методические рекомендации  
1236084776 kr.jpg программы
1236084776 kr.jpg обсуждения


Интегрированные уроки

Если у вас есть исправления или предложения к данному уроку, напишите нам.

Если вы хотите увидеть другие корректировки и пожелания к урокам, смотрите здесь — Образовательный форум.

Авторські права | Privacy Policy |FAQ | Партнери | Контакти | Кейс-уроки

©  Автор системы образования 7W и Гипермаркета Знаний — Владимир Спиваковский

При использовании материалов ресурса
ссылка на edufuture.biz обязательна (для интернет ресурсов —
гиперссылка).
edufuture.biz 2008-© Все права защищены.
Сайт edufuture.biz является порталом, в котором не предусмотрены темы политики, наркомании, алкоголизма, курения и других «взрослых» тем.

Разработка — Гипермаркет знаний 2008-

Ждем Ваши замечания и предложения на email:
По вопросам рекламы и спонсорства пишите на email:

The letter                   is written          with the pencil

1. to read a newspaper
to send postcards
to decorate Christmas tree
to shake hands
to do sport
2. .. they shake hands.
.. decorate Christmas tree?
.. do sport?
.. send postcards

They have already played football.
He has spoken English.
I have just written a poem.
We haven’t washed the car yet.
Nancy haven’t met her friends yet.

<span>An international company </span><span><span> employed her</span>.
</span><span><span>Sandra wrote</span> the essay.
You wouldn’t have been punished if you hadn’t done it.

If you drink all that juice, you’ll die.
 If you drive so fast, you’ll be fined</span>
They saw Roger to leave.

In the future we will have many advanced gadgets, that we might not think about these days. In the future, we might develop gadgets that have better characteristics that nowadays. In my opinion we will have glasses that will display augmented reality. People will be able to visually transport themselves to places where they have never been. Also I think that we will have a personal robot, that will do tasks for us, like making coffee, turning the light on or baking food. To continue, I think that there will be flexible smartphones, that you can roll up to free up space. All in all, I think that we will have gadgets that are much more interesting and technologically advanced, than those that we have now.
 

1. Use the words to complete the spidergram. Then add one more of your own in each.

Рабочая тетрадь Spotlight 9 класс Ваулина - Module 5. 5a - 1

2. Match the two columns. Then use the phrases to complete the sentences.

Рабочая тетрадь Spotlight 9 класс Ваулина - Module 5. 5a - 2

1. Over 200 people will stand perfectly still in the street for one hour in an exciting `living art` show.
2. That artist had learning difficulties when he was a young student, and only felt happy when he was painting.
3. Why does that artist want to remain anonymous? I really want to know who made this stunning liece of work!
4. Jane shows a lot of artistic creativity; she should think about becoming a professional photographer.
5. Joe Tyler is an exciting new street artist who wants to bring colour to the pavements of London.
6. The art expert is a popular guest on various television shows.

3. a) Match the words to the pictures.

Рабочая тетрадь Spotlight 9 класс Ваулина - Module 5. 5a - 3

b) What type of artist uses each of these things?

Рабочая тетрадь Spotlight 9 класс Ваулина - Module 5. 5a - 4

4. Complete the sentences with the words below.

1. Joshua`s work is sure to impress the judges at the art competition; the first prize is his!
2. A teen spray-painted some graffiti on my garage door and it took me two hours to remove it!
3. Photographer Sam Kubala will host a new photography show on Channel 4 this summer.
4. This wall painting by a famous artist will add great value to the house, when they decide to sell it.
5. Does this painting portray the artist`s sister at a very young age?

Сохраните или поделитесь с одноклассниками:

Упражнение 4, с. 33

4. Use the words from the Check these words box to complete the sentences. — Используйте слова из Check these words для завершения предложений.

1 Do you know the recipe for Chicken Kiev?
Знаете ли вы рецепт приготовления цыплёнка по-киевски?

2 It’s very important to eat healthy food.
Очень важно питаться здоровой пищей.

3 He is a celebrity chef. Everyone knows him.
Он — знаменитый шеф-повар. Его все знают.

4 What is the most popular traditional dish in Russia?
Какое самое популярное традиционное блюдо в России?

5 You should reduce the amount of sugar you eat.
Вы должны уменьшить количество сахара, который вы едите.

Упражнение 5, с. 33

5. Match the words. Listen and check. Use the phrases to write sentences of your own. — Сопоставьте слова. Полушайте и проверьте. Используйте эти фразы для написания собственных предложений.

1 d healthy meal — здоровая еда

2 e fresh produce — свежая продукция

3 a cooking lesson — урок кулинарии

4 b celebrity chef — знаменитый шеф-повар

5 c reduce disease — уменьшить болезнь


1 Jamie Oliver teaches people to cook healthy meals.
Джейми Оливер учит людей готовить здоровую пищу.

2 It’s important to buy and cook with fresh produce.
Очень важно покупать и готовить из свежих продуктов.

3 Huntington’s Kitchen offers free cooking lessons.
Гости кухни Хантингтона могут бесплатно взять уроки кулинарии.

4 Jamie Oliver is a popular celebrity chef.
Джейми Оливер — популярный шеф-повар.

5 Eating healthily can reduce disease.
Здоровое питание может уменьшить болезнь.

Grammar
To — enough

Упражнение 6, с. 33

6. a) Read the theory box. Find examples in the text. — Прочитайте информацию в рамочке с теорией. Найдите примеры в тексте.

Пример в тексте:

too much fat, too much sugar, not enough healthy food.

b) Сomplete with too or enough in your notebook. — Дополните слишком или достаточно в вашеи тетради.

1 The service is too slow in this restaurant.
Обслуживание в этом ресторане слишком медленное.

2 Is your coffee sweet enough?
Ваш кофе достаточно сладкий?

3 That new restaurant is too expensive for us to afford to eat there.
Этот новый ресторан слишком дорогой для нас, чтобы позволить себе поесть там.

4 This chicken is too spicy. I don’t like it.
Эта курица слишком острая. Мне она не нравится.

5 There isn’t enough oil in the salad.
В салате не хватает масла.

Speaking & Writing

Упражнение 7, с. 33

7. a) Think! Listen to and read the text in Ex. 2 again. Would you like to attend one of Jamie’s cooking classes? Why/Why not? Write a few sentences. Tell the class. — Подумай! Послушайте и прочитайте текст из упр. 2 ещё раз. Не хотите ли посетить один из кулинарных курсов Джейми? Почему бы и нет? Напишите несколько предложений. Расскажите классу.

Yes, I would like to attend one of Jamie’s cooking classes. I often watch Jamie on TV and I think he’s a fantastic chef. Also, I sometimes make his recipes at home and I think his food is delicious. I think it would be fun and interesting to see him in person and learn how to cook something healthy with him.

Да, я бы хотела посетить один из кулинарных курсов Джейми. Я часто смотрю Джейми по телевизору и думаю, что он потрясающий повар. Кроме того, я иногда делаю его рецепты дома, и я думаю, что его еда очень вкусная. Я думаю, что было бы весело и интересно увидеть его лично и научиться готовить что-то полезное вместе с ним.

b) Think of a healthy meal. What do you need to make it? Write a few sentences describing the meal. Present to the class. — Подумайте о здоровой пище. Что вам нужно, чтобы приготовить её? Напишите несколько предложений, описывающих еду. Представьте классу.

One healthy meal that I like to make is fish pie. To make it, you need different kinds of fish and seafood like cod, salmon and prawns, white sauce, lemon juice, parsley and mashed potatoes to put on top of the fish mixture. You can also add a vegetable like peas to the sauce and fish mixture. As well as being healthy, this is also a really delicious meal.

Одна здоровая еда, которую я люблю готовить, — это рыбный пирог. Для его приготовления вам понадобятся различные виды рыбы и морепродуктов, такие как треска, лосось и креветки, белый соус, лимонный сок, петрушка и картофельное пюре, чтобы положить поверх рыбной смеси. Вы также можете добавить овощ, например горох, в соус и рыбную смесь. Помимо того, что это полезно для здоровья, это ещё и очень вкусная еда.

← Предыдущее     Следующее →

ГДЗ по английскому языку. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 6 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.

Рабочая тетрадь. Starlight. 6 класс. Workbook.

Английский язык. 6 класс

Страница 10 из 158

Ответы к странице 17

5. Talk about your family members. Use comparatives/superlatives. — Расскажите о членах своей семьи. Используйте сравнительную и превосходную степень.

Можно ответить так:

My mother is shorter than my father. But my father is plumper than mother, she is very thin and slim. My elder brother as tall as father and he is the smartest fellow in university. My small sister is not as tall as my mother and she’s pretty handsome. All of my family members have got short hairs, except little sister. Her hairs are the longest in our family. But my sister’s eyes are smaller than all we have.

Моя мама ниже моего отца. Но мой отец полнее матери, она очень худая и стройная. Мой старший брат такой же высокий, как отец, и он самый умный в университете. Моя маленькая сестра не такая высокая, как моя мама, и она довольно красивая. У всех членов моей семьи короткие волосы, кроме младшей сестры. Ее волосы самые длинные в нашей семье. Но глаза моей сестры меньше, чем у нас.

6. Listen to two friends describing the people in the pictures. Number the people in the order you hear the descriptions. What is each person’s name? — Послушайте двух друзей, описывающих людей на картинках. Перечислите людей в том порядке, в котором вы услышали их описания. Как их зовут?

  • Al: Hey, Jane, I hear you’ve got a new neighbour. What does she look like? — Привет, Джейн, я слышал, у тебя новая соседка. Как она выглядит?
    Jane: She’s very tall and has long brown straight hair. She’s also slim and rather pretty. — Она очень высокая, и у нее длинные коричневые прямые волосы. Она также стройная и довольно хорошенькая.
  • Al: Umm … she sounds great. — Ммм… звучит классно.
    Jane: Yes, she’s a lovely girl. She’s friendly and has a great sense of humour too. Oh, and she loves photography. Just like me. — Да, она прелестна девушка. Она дружелюбна и обладает великолепным чувством юмора. О, еще она любит фотографии. Прямо как я.
  • Al: What’s her name? — Как ее зовут?
    Jane: Laura, Laura Smith. — Лора, Лора Смит.
    Al: Who was that man I saw you with in the town centre last week? — А кто тот мужчина, с которым я тебя видел в центре города на прошлой неделе?
    Jane: Which one? — Который?
  • Al: He was in his thirties and looked very serious. — Ему за тридцать и выглядит очень серьезным.
    Jane: I can’t think who you mean. Did he have a beard and a moustache? — Не могу придумать, кого ты имеешь в виду. У него была борода и усы?
  • Al: Yes, and he was almost bald. — Да, и он был почти полностью лысым.
    Jane: That was my uncle, Roger. We were shopping for shoes. — Это был мой дядя Роджер. Мы покупали обувь.
  • Al: Have you met the professor at college yet? — А ты еще не встреча профессора в колледже?
    Jane: No, why? Is she nice? — Нет, а что? Она хорошая?
  • Al: She is actually. She’s very talkative, not dull and boring like Mrs Brown. The whole class wasn’t falling asleep for once during the lesson! — О, да. Она очень разговорчивая, не такая скучная зануда, как миссис Браун. Никто в классе ни разу не заснул на уроке!
    Jane: That’s good. I saw a short thin woman going into your classroom earlier. Was that the new teacher? — Это хорошо. Я раньше видела маленькую худую женщину, идущую в ваш кабинет. Это и была ваша новая учительница?
  • Al: No, no. Mrs Jones is in her early fifties, has short white hair and is about average height. — Нет, нет. Миссис Джонс чуть больше пятидесяти лет, у нее короткие белые волосы и рос около среднего.
    Jane: I’ll look forward to meeting her. — Я надеюсь встретить ее.
  • Al: Who’s that young man over there? — А кто тот молодой человек вон там?
    Jane: Which one? — Который?
  • Al: The one with short curly fair hair and green eyes. — Тот, с короткими кудрявыми светлыми волосами и зелеными глазами.
    Jane: Is he holding a rucksack? — Он держит рюкзак?
  • Al: Yes, he is. — Да.
    Jane: That’s my cousin, Bill. — Это мой двоюродный брат, Билл.
    Ответ:

D — Laura Smith
B — Roger
C — Mrs Jones
A — cousin Bill

7. Check these words in the Word List. Use them to complete the sentences 1-8. — Уточните значение слов в словаре. Используйте их, чтобы дополнить предложения 1-8.

  • acquaintance — знакомый
  • nephew — племянник
  • niece — племянница
  • stepmother — мачеха
  • classmates — одноклассники
  • neighbours — соседи
  • aunt — тетя
  • colleagues — коллеги

Ответ:

1. We all have the same lessons. We are classmates. — У всех нас одни и те же уроки. Мы одноклассники.
2. I don’t know him well. He’s just an acquaintance. — Я не знаю его хорошо. Он просто знакомый.
3. He works with my dad. They’re colleagues. — Он работает с моим отцом. Они коллеги.
4. She’s my uncle’s wife. She’s my aunt. — Она жена моего дяди. Она моя тетя.
5. They live next door. They’re our neighbours. — Они живут по соседству. Они наши соседи.
6. She’s the woman who has married my father. She’s my stepmother. — Она — женщина, которая вышла замуж за моего отца. Она моя мачеха.
7. She’s the daughter of my sister. She’s my niece. — Она дочь моей сестры. Она моя племянница.
8. He’s the son of my mother’s sister. He’s my mother’s nephew. — Он сын сестры моей мамы. Для моей мамы он племянник.

8А. Read the table. Are there similar structures in your language? — Прочитай данные в таблице. Есть что-то похожее в твоем языке?

  • large degree: very, really — Sally is very helpful but can be really bossy at times. — Большая степень: очень, реально — Салли очень отзывчивая, но временами может быть реально властной.
  • medium degree: pretty, quite, rather — She is pretty generous. — Средняя степень: весьма, вполне, довольно — Она весьма добродушная.
  • negative degree: a bit, a little — She can be a bit impatient — Низкая (негативная) степень: слегка, немного временами — Она может быть слегка нетерпеливой.

8B. Talk about people you know, as in the example. — Поговорите, как в примере, о людях, которых вы знаете.

  • A: Have you met our new neighbour? — Ты видел нашего нового соседа?
    B: Not yet. Have you? — Нет еще. А ты?
  • A: Yes, I ran into him last week. — Да. Я столкнулся с ним на прошлой неделе.
    B: So, what’s he like? — Ну, и какой он?
  • A: He’s very friendly, but he can be a bit stubborn at times. — Он очень дружелюбный, но временами может быть слегка упертым.

Можно ответить так:

  • A: Have you met our new Maths teacher? — Ты видел нашу новую учительницу по математике?
    B: Yes, I ran into her yesterday. — Да, столкнулся с ней вчера.
  • A: Don’t you think she seems to be very serious and bossy? — Тебе не показалось, что она очень серьезная и властная?
    B: No, I don’t think so. She might be a bit strict at time, but usually she’s very kind and always ready to help. — Нет, не думаю. Она временами может быть слегка строгой, но обычно она очень добрая и всегда готова помочь.
  • A: That’s good. Stop, you ran into her only yesterday! But how do you know about her so much? — Это хорошо. Стоп, ты же столкнулся с ней только вчера! Как ты узнал о ней так много?
    B: Just a magic… I’m joking. She’s my autn. — Просто магия… Шучу. Это моя тетя.

Understanding idioms

Idioms are special phrases that have their own meaning. For example, when we say that something is ‘a piece of a cake’, we mean that it’s very easy. If you learn to use idioms, your English will be much more colourful and natural.

Идиомы — это такие специальные фразы, которые имеют свое собственное значение. Например, когда мы говорим, что что-то как «кусок пирога», мы подразумеваем, что это очень легко. Если вы научитесь использовать идиомы, и ваш английский будет намного более красивым и естественным.

9A. Match the idioms to the pictures. Try to guess their meanings. Check in Appendix 3. Are there similar idioms in your language? — Сопоставьте идиомы с картинками. Попробуйте угадать их значения. Проверьте в приложении 3. Есть ли похожие идиомы в вашем языке.

Ответ:

1. to speak one’s mind — откровенно высказать все, что думаешь — Картинка D
2. to be a pain in the neck — кость в горле (т.е. источник раздражения) — Картинка F
3. to get on someone’s nerves — действовать на нервы — Картинка E
4. to drive someone crazy — сводить с ума — Картинка С
5. to hold one’s tongue — попридержать язык (помолчать) — Картинка А
6. to break the ice — растопить лед — Картинка В

9B. Use the idioms to complete the sentences. — Используйте идиомы, чтобы закончить предложения.

1. He wanted to tell her the secret but decided to hold his tongue for now. — Он хотел рассказать ей секрет, но решил пока попридержать язык.

2. If you disagree with something they say, don’t be afraid to speak your mind! — Если вы не согласны с тем, что они говорят, не бойтесь откровенно сказать, что вы думаете!
3. Will you turn that music down? It’s driving me crazy! — Ты сделаешь потише эту музыку? Она сводит меня с ума!
4. That woman is a real pain in the neck. She never stops complaining. — Эта женщина как кость в горле. Она никогда не прекращает жаловаться.
5. Penny really gets on my nerves. She thinks she is so clever. — Пенни реально действует мне на нервы. Он думает, что она настолько умна.
6. He told us a funny story to break the ice at the meeting. — Он рассказал нам смешную историю, чтобы растопить лед на встрече.

10. In pairs use the idioms in Ex. 9 in short exchanges. — В парах используйте идиомы в коротких диалогах.

Возможные диалоги:

  • A: I can’t stand John. — Я терпеть не могу Джона.
    B: Yes, he’s a pain in the neck. — Да, он как кость в горле.
  • A: Andy is so confident. He always speaks his mind. — Энди так уверен в себе. Он всегда высказывает все, что думает.
    B: Yes, but sometimes he should hold his tongue as not to hurt other’s feelings. — Да, но иногда ему следовало бы попридержать язык, чтобы не ранить чувства других.
  • A: Lena gets on my nerves when she tries to sing. — Лена действует мне на нервы, когда пытается петь.
    B: Agree, her singing will drive anyone crazy. — Согласен, ее пение сведет с ума кого-угодно.
  • A: I had a terrible day. I was late for my football training, lost my keys, quarreled with the girlfriend. It never rains but it pours! — У меня был ужасный день. Я опоздал на футбольную тренировку, потерял ключи, поссорился с подругой. Беда одна не ходит!
    B: That’s all because you have your head in the clouds. — Это все потому, что ты витаешь в облаках.

Like this post? Please share to your friends:
  • Check if value exists excel
  • Check the words in bold in the word list guido is a hyperrealist artist
  • Check if is number excel
  • Check the words in bold in the texts in the word list
  • Check if is date excel