10000+ результатов для ‘word building’
WF p29 #22
Групповая сортировка
от Lidiakol
Word building
WF p9 #7
Викторина
от Lidiakol
Word building
crime collocations advanced
Викторина
от Enganna16
word building
WF p10#8 en-/em
Викторина
от Lidiakol
Word building
WF #10,11 negative prefixes
Викторина
от Lidiakol
English
Word building
WF p9 #6
Групповая сортировка
от Lidiakol
Word building
WF p23 #17
Викторина
от Lidiakol
Word building
word building
Групповая сортировка
от Anna635
Word Building
Групповая сортировка
от Alice51
Word building
Случайные карты
от Weyedide
Word Building
Групповая сортировка
от Innatsareva75
2E Word building
Групповая сортировка
от Mariegalina
English
solutions pre-intermediate 3rd
Word building
Случайные карты
от Svetlana12
Word building
Классификация
от Anaskarimova
word building
Случайные карты
от Martinov33valik
Word building
Групповая сортировка
от Lennessanew
Word-building test
Пропущенное слово
от Hopeofjune
Word-building — Prefixes and Suffixes
Пропущенное слово
от Annfomich
English File Upper-Intermediate
Unit 2E Word building
Пропущенное слово
от Juliamar77
9A — Word-Building
Случайные карты
от Belankahelen
English File intermediate
Word building
Сопоставить
от Idlekarpas
Word building
Групповая сортировка
от Evtodienko
word building
Случайные карты
от Nmulyalina
Word building
Классификация
от Daryab
Word Building
Классификация
от Akatekoroleva
word-building
Правда или ложь
от Sasabaldina744
Word-building
Флэш-карты
от Hop
word building
Совпадающие пары
от Natasamineeva
word building
Случайное колесо
от Elizavetamaksim
Word building
Случайные карты
от Arudyaeva
Средняя школа
Word-building
Групповая сортировка
от Truevigo
adults
Business English
Business Partner B1
Word building
Сопоставить
от Nata2
Word Building Anagram
Анаграмма
от Michaelbk
word building
Групповая сортировка
от Alena16
Word building
Групповая сортировка
от Nata2
Word-building
Найди пару
от Bayaraatsib
word building
Сопоставить
от Vtereskova908
|word-building
Кроссворд
от Ofadeeva172
Word Building
Викторина
от Obakleneva
Word building
Анаграмма
от Anzherka74
Word building crossword
Кроссворд
от Hop
word building
Кроссворд
от Ekaterina9327
8 класс
9-й класс
10-й класс
11 класс
Средняя школа
Среднее образование
Adults
English
Navigate pre-intermediate
word building
Анаграмма
от Nata2
Word Building
Групповая сортировка
от Dudkinalelya
Word building
Анаграмма
от Leebo
Word building
Откройте поле
от Gulnazgumerova2
word building ЕГЭ 3 sentences
Упорядочить
от Egreenko
word building ЕГЭ 3 definitions
Сопоставить
от Egreenko
Solutions Pre 2E Word building
Перевернуть плитки
от 4upikova
teens
Pre-Inter
English
Solutions Pre-Intermediate
Word-building Navigate Intermediate
Найди пару
от Rootvole
Word building Solutions Elem 8e
Групповая сортировка
от Florauna13
Solutions Elem 3rd
Adjectives Word Building
Случайные карты
от Blissnata
SpeakOut Intermediate
Word-building: prefixes
Пропущенное слово
от Anastacey
adults
English
SpeakOut Upper-Inter
crossword word building ЕГЭ 3 definitions
Кроссворд
от Egreenko
Nouns/Verbs/Adjectives (Word Building)
Групповая сортировка
от Anastacia100792
Word building OGE A
Групповая сортировка
от Lilchic
Word building Prefixes2
Классификация
от Kuchenova
2E — Word building
Групповая сортировка
от Olgaarebrova
Word building 9B Upper
Кроссворд
от Migoxana
Word building -tion
Групповая сортировка
от Zaharovadarian
B1
English
Speakout Intermediate
If you have always wanted to have a word wall in your classroom, but were not sure how to begin, we can help. Word walls or displays are a great way to encourage vocabulary development and reinforce language skills. Whether you have an entire wall or a simple pocket chart to devote to it, a word wall can work in any classroom. Try the tricks below to get you started this school year!
Word Wall Basics
Cumulative vs. Work in Progress
Contrary to what some may believe, word walls are not cumulative displays of words learned throughout the year. Instead, they are a place to store new vocabulary from current lessons. Take key vocabulary words from stories being read, history lessons being taught and science experiments being conducted and place them on the word wall. As the lessons and stories change, so too should the words on display. Do not feel locked into having the same words displayed all year long, as that is not the true purpose of a class word wall.
Upon Mastery
Once words have been mastered, they can be transferred to a either a cumulative vocabulary board or placed in a file box word bank. Students should also have a record of the words that were displayed, either in a word journal or in their own file box word bank. Some teachers then use the past words for games of Bingo or other brain teasers. You can also pull words and use them as creative story starters for morning writing.
Materials Needed
Word walls can be as simple or as complex as you make them. For the simplest word wall, use a sentence strip pocket chart where you can cut the words to size, slip them into the pockets and display it at the front of the class. If you have more wall space for displays, place the letters of the alphabet in a row and display the current word wall words below the corresponding letters. If there is no board space or wall space available, hang a clothesline across the room and clothespin the words to the line. Write the words on brightly colored sentence strips or on large, pre-made shapes. Make sure that the words are so clearly written that students can see them from across the room.
Do you use a word wall in your classroom? What do you find to be the most effective way to introduce new vocabulary to your students?
Share your ideas below or on the Really Good Teachers Forums! We’d love to hear how you do it!
CREATED BY:
LAST UPDATED: December 27, 2022
Use a School Readiness Activity to provide early literacy thinking experiences for preschool children that will prepare them to do well in the early grades.
Building a Word Wall
Purpose/Skills
- To recognize that print has meaning
- To recognize that spoken words can be written
- To recognize some letters
Materials
Photos or realistic illustrations of wild animals and pet animals, self-adhesive notes, marker
Literature Suggestion
Read nonfiction books about wild animals and pet animals.
Vocabulary
word
words
animals
wild
pet
Warm-Up
Pretend to be an animal, like a cat or a rabbit, and ask children to guess what you are. Ask children to name animals they know—both wild animals and pets. Talk about the different animals they name—what they look like, how they move, where they live, and what they eat. Allow children to look through animal books you provide.
Procedure
- Hold up a picture of an animal. Ask children to call out the animal’s name. Remind them that a name is a word.
- Explain that you are going to write the animal’s name. Write the name on the sticky note while children watch. Spell out the letters as you write, then restate the word: l-i-o-n; this word is lion.
- Stick the note on the animal picture. Ask children to say the word on the note. Then ask volunteers to tell you the first letter of the word and the sound it makes. Repeat the answer. («Yes, lion. Lion begins with the letter l: /l/, lion.») Repeat with other animal pictures.
- Post the pictures, filling up a wall with pictures and words.
Enrichment
To reinforce alphabet letters and beginning sounds, read animal ABC books. As you read, ask children to identify each animal and the initial letter of the animal’s name. Some children may also be able to repeat the sound of the initial letter.
Observation Assessment
- Proficient — Child understands that letters form words, and can repeat the sounds letters make.
- In Process — Child needs help to understand the concepts of words and letter sounds, and has some difficulty repeating letter sounds.
- Not Yet Ready — Child does not seem to understand the concept of words and letters, and does not repeat sounds.
Featured Pre-K Resources
What is a Word Wall?
Word Walls are organized collections of words placed on a wall or other surface in the classroom. They are excellent tools for building word consciousness in students through increased vocabulary interaction and social learning opportunities; especially as students make connections among important concepts and big ideas. Interactive Word Walls, vocabulary notebooks, and periodic reviews are all important ways to revisit and reinforce vocabulary over time.
What does a Word Wall look like?
There are several different types of Word Walls which serve different purposes and focus on different skills. For example, it is common for primary classrooms to display high-frequency Word Walls, but it is unlikely to find such a Word Wall in a secondary classroom.
Word Walls in classrooms take on many forms. They can be color-coded by content area on index cards that are affixed to the wall. They can be on chart paper, a display board, or a concept map. No matter the way you choose to display Word Walls, the words on the Word Wall must be large enough that they can easily be seen by all students in the room from wherever they are seated.
Regardless of the structure, all grade levels should have content area Word Walls on display.
How are Word Walls organized?
How many Word Walls are in a room may depend on how the content areas are organized, whether high-frequency words or retired Word Walls are utilized, or how many courses are taught by a single teacher. For example:
- Elementary classrooms may have one Word Wall for various content areas, color-coded for each subject. Additionally, there may be a high-frequency Word Wall.
- In secondary classrooms, there may be separate Word Walls for each course, as well as specialized Word Walls, such as testing words.
How to Use a Word Wall in the Classroom?
Word Walls can be effective learning tools, or they can be wallpaper. Even the most organized Word Walls won’t help students learn words unless they are used. The words displayed on the Word Wall should be words that you currently want your students to use and should come down and get replaced by new words when a new lesson or unit is introduced. The same is true for high-frequency Word Walls.
Use the words on the Word Wall to create Advance Organizers (i.e. Student Learning Maps and Concept Maps) to meaningfully distinguish and highlight important vocabulary concepts (keywords), characteristics (descriptions or examples), and categories (“chunks” of learning connected to Learning Goals).
How do I retire words from the wall?
Once students are using the words appropriately, the words can come down. When words come down from the high frequency or content Word Walls, they can go to a retired Word Wall elsewhere in the room, or in an interactive vocabulary notebook. Students should use the interactive vocabulary notebooks daily for new word learning and can use them for structured review, writing, word games, and retired words. They are especially useful when learning word parts.
How do I use Word Walls during remote learning?
Virtual Word Walls apply the same characteristics as physical ones. They are most impactful when students know where to find the tool and are expected to use it for a purpose (i.e. writing, review, or as a scaffold for an assignment). Word wall ideas for remote learning are:
- Create a dedicated location in your classroom (or classroom website) to display vocabulary from the current lesson and unit.
- The size and color of fonts and virtual backgrounds are chosen to enhance visibility, not create “visual noise” that detracts from students’ ability to locate and see displayed words.
- Avoid busy patterns and small and light-colored fonts (i.e. yellow) to maximize displayed vocabulary.
- Use a digital “Word Wall” explicitly during a lesson as a scaffold for the assignment and to promote wordplay during Learning Activities.
- Provide a consistent and easily accessible “virtual” location to display current vocabulary that is used by both the teacher and students in lesson instruction.
More Word Wall Ideas for Virtual Classrooms
- Create a Concept as an editable (or fillable) PDF.
- Try Google Jamboards, Milanote, Miro, or MindMup to virtually create and manipulate concept maps and other word clusters.
- Dedicate a space on the main home page of your Google Classroom (or another LMS platform). Create a separate page for words as they are archived.
- Flip your Word Wall activity to create a super-effective previewing strategy! Create an Advance Organizer for a unit (i.e. Student Learning Map) or a lesson (i.e. Concept Map) and use it to activate students’ thinking prior to the start of a lesson.
- Use virtual games for wordplay to provide students with multiple opportunities to interact with the words, and as periodic review to improve students’ storage and retrieval of word meanings.
Interactive Word Wall Activities and Games
Primary: LINGO
- Ask students to vote for words prior to the game. Digital Adaptation: Try dotstorming for easy card voting.
- Provide students with a blank LINGO grid (may be a downloadable form or sent home as a part of a packet).
- Students will practice writing each word anywhere they choose on the grid.
- Shuffle index cards with the words and call the words one at a time.
- Have students chant the spelling of each word and then cover it with an object. (Try Lima Beans as students may not be too tempted to eat them!).
- The first student to have a complete row covered wins LINGO.
- Students can clear their sheets and play again.
Intermediate: Scrabble Scramble
- Digital Adaptation: Use Google Jamboards to create whiteboard spaces for your students.
- Each whiteboard should have digital “Post-It” notes for each letter of the alphabet. Some letters may need to be duplicated.
- On the first whiteboard, show students a scrambled up word from the concept map or one of your vocabulary clusters.
- Give the definition of the word or create a story passage about the word.
- Students take turns unscrambling the words, that is, moving the letters until they correctly form the word.
- Check students’ thinking by viewing everyone’s Google Jamboard by viewing the expanded frame at the top.
- Unscramble your word on the first whiteboard to show students the correct answer.
Secondary: Possible Sentences
- Give students a word bank of words to choose from, and ask them to use some of the words to create possible sentences, predicting what will be learned that day.
- The teacher displays and discusses the meanings of six new words critical to the lesson.
- persecution / famine / scarcity / prosperity / migration / exodus
- The teacher adds four related words that are familiar to most students to the above list.
- homelands / agriculture / survival / poverty
- Students work in collaborative pairs to look for words that are connected and create sentences before reading the text.
- Digital Adaptation: Try it with Padlet. The board can be organized as columns to cluster words and provide a place for the students to post their Possible Sentences.
Want more ideas on how to redesign your current vocabulary activities and strategies for your physical and virtual Word Walls? Join us for our upcoming Effective Vocabulary Instruction Training of Trainers Virtual Institute. Contact us today for a quote.
A word wall is pretty much what it sounds like — a classroom wall reserved for a word display. Most teachers associate word walls with emergent readers, but word walls are no longer just the stuff of elementary schools. Word walls can be used effectively to help students at all levels to learn vocabulary.
Probably the most important rule of the word wall is that it should not be simply viewed as an enlarged vocabulary list that has been prominently posted on a wall. It’s an interactive work in progress; each word is placed on the wall as it is explicitly taught. Words placed on a word wall should be chosen carefully, limited in number (only 5-10 per week), and then incorporated into classroom lessons and into students’ reading and writing. Words can be added to the wall as they are encountered in class reading, as they come up in class discussion, or as students discover them on their own. And once these «curated» words make it to the wall, they should not reside there statically; they should be used as an interactive reference point by teachers and their students.
Now — how can the Visual Thesaurus help you spice up your lackluster word wall? Choose (or have your students choose) a few word-wall-worthy words from a class reading assignment, look the words up in the Visual Thesaurus search box, and then add the Visual Thesaurus word displays for these words onto your word wall. (To print a word display, click on the «PRINT» button on the toolbar. To see printer and page orientation options before printing, press the «Shift» key when you click the print button.)
Care to show off your classroom’s word wall? E-mail us a photograph of your word wall and we’ll not only display it on our site, we?ll send you a Visual Thesaurus goody to show our appreciation!
Click here to read more articles from Wordshop.
Georgia Scurletis is Director of Curriculum for the Visual Thesaurus and Vocabulary.com. Before coming to Thinkmap, she spent 18 years as a curriculum writer and classroom teacher. Georgia has written curriculum materials for a variety of Web sites (WGBH, The New York Times Learning Network, Edsitement) and various school districts. While teaching high school English in Brooklyn, she was a recipient of the New York State English Council’s Educators of Excellence Award, the Brooklyn High Schools’ Recognition Award, and The New York Times’ Teachers Who Make a Difference Award.
Click here to read more articles by Georgia Scurletis.
П.А. Усова,
студентка 11 группы,
ГАПОУ НСО «Болотнинский
педагогический колледж»
Руководитель Е.И. Горева
Создание “word wall” (стены слов) для урока английского
языка
История создания стены слов началась не так давно, а именно
в 2012 году. Изобретение стены слов приписывают Патриции Каннингем. По её
словам, стена слов — это область в классе, где отображаются слова, они
систематически организованы и являются инструментом, предназначенным для
содействия групповому обучению. Стена слов состоит из слов, которые маленькие
дети часто видят при чтении и используют при письме. Патриция подчеркивает, что
важно не просто иметь стену слов, важно сделать ее самостоятельно и при этом
составить ее оригинальным образом, чтобы привлечь внимание детей [1].
Актуальность нашего исследования заключается в том, что в
современном мире все больше и больше прогрессирует обучение, основанное на
зрительном, тактильном и логическом контакте, и все реже на слуховом. Стена
слов обеспечивает постоянную модель для часто употребляющихся слов, помогает
учащимся увидеть закономерности и взаимосвязь в словах, тем самым развивая
навыки восприятия на слух и орфографические навыки, и даёт информационную
поддержку детям во время чтения и письма. Цель
исследования – создать «word wall» с часто встречающимися словами по
определённой теме.
Задачи исследования:
1. Проанализировать особенности создания «word walls».
2. Учесть так называемые «подводные камни» стены слов и
постараться их избежать в процессе проектной работы.
3. Создать стену слов, проанализировать варианты её
использования.
Объект исследования: методика изучения слов на
уроке английского языка.
Предмет исследования: “word wall” (стена слов) как средство изучения
слов.
Гипотеза: знания английской письменной и устной
речи учащихся нуждаются в постоянном пополнении и обновлении. Так же следуют
отметить, что для более качественного запоминания некоторых слов и выражений
следует периодически возвращаться к ним и повторять, в этом и поможет стена
слов.
В теоретической части нашей работы мы рассмотрели пользу и
возможный вред от использования стены слов. Стена слов предназначена
для того, чтобы максимально усвоить трудные слова из базового словарного
запаса. Это слова, которые детям нужно знать и употреблять автоматически, без
какой-либо расшифровки. Чем больше у детей опыта использования этих слов, тем
больше вероятность, что они усвоятся.
Необходимо добавлять от трех до пяти часто
встречающихся слов к стене слов каждую неделю. Нужно занимать детей написанием,
пением и чтением этих слов. Каждый день устраивать групповые занятия с
использованием стены слов. ВАЖНО делать упражнения краткими и увлекательными.
Если у кого-то из детей возникнет сложность, придется поработать с ними в малых
группах.
Со словами стены слов, содержащими
высокочастотную фонограмму (семейство слов), такую как -an, -all, -it,
следует использовать возможность указать другие слова с той же фонограммой.
Например, если на стене со словами появляется слово “can”, с учебной точки зрения
полезно использовать в обсуждении такие слова, как “man”, “pan”, “ran”, “tan”, “fan”, чтобы подчеркнуть
шаблон. Как только дети выучили слова с помощью фонограмм, это «открывает
двери» для многих других слов. Некоторые учителя выделяют эти слова на стене,
отмечая их звездочкой или ключом. Дети узнают, что эти слова могут помочь им
читать и писать другие слова.
Стены слов являются
отличной поддержкой для образования и могут быть организованы вокруг ряда
понятий, включая буквы и звуки, новые словарные слова, слова для контроля,
правила грамматики, разговорные фразы и письменные структуры. Слова также можно
упорядочить по категориям (например, слова, часто используемые в классе, новые
слова).
У
стен слов есть свои критики. Одно из самых серьезных замечаний заключается в
том, что с точки зрения развития речевых навыков неуместно ожидать, что
обучающиеся будут использовать слова «стены» при письме. Определение места
слова на стене, запись первой буквы на бумаге, возвращение к стене, поиск слова
снова, переход к следующей букве, запись его на бумаге. Эту проблему можно
решить, создав стены слов индивидуального размера. Учитель может сделать их из
папок. Если ребенку нужна помощь с орфографией, написанием или редактированием,
он может одолжить папку «стена слов». Важно помнить, что классная стена слов
предназначена для обучения всей группы.
Еще одна ловушка стен со
словами — очевидное нежелание учителей убирать со стены какие-либо слова. Как
только большинство детей в классе выучили какое-то слово, нужно убрать его. Нет
никаких причин, чтобы оставлять выученные слова на стене слов. Можно превратить
удаление слова со стены в праздник. Наконец, со стенами слов и всеми другими
учебными инструментами важно быть рефлексивным. Учителю следует обдумать свои
учебные цели и решить, является ли стена слов лучшим инструментом для
достижения этой цели. Возможные варианты использования стены слов:
1. Сделайте
слова доступными, поместив их так, чтобы их мог видеть каждый ученик. Их
следует писать большими черными буквами с использованием различных цветов фона,
чтобы различать слова, которые легко спутать.
2. Учителя и
ученики должны работать вместе, чтобы определить, какие слова должны быть на
стене слов. Постарайтесь включить слова, которые дети чаще всего
используют в своем письме. Слова следует добавлять постепенно — обычно
пять слов в неделю.
3. Используйте
стену слов ежедневно, чтобы практиковать слова, включая различные действия,
такие как пение, щелканье, аплодисменты, хлопки, начертание, игры в
угадывание слов, а также их написание.
4. Обеспечьте
достаточную практику, чтобы слова читались и писались автоматически, и
убедитесь, что слова со стены всегда произносятся и пишутся детьми правильно.
5. Новая
информация должна добавляться на регулярной основе.
6. Используйте
материал области содержания из учебной программы, а не случайно выбранные
слова.
7. Стены слов
следует часто упоминать, чтобы учащиеся могли понять и увидеть их актуальность.
8. Использовать стену
слов следует перед чтением, во время чтения и после чтения; с отдельными
учениками, с небольшими группами и для всего класса.
Приступая к созданию
нашей стены слов, мы учитывали следующее. Дети должны видеть стену со
словами, которые написаны в первую очередь на плотной бумаге яркого или разного
цвета. Слова должны быть одного размера. Форма и цвет слов предоставляют
дополнительные визуальные подсказки, которые могут быть полезны детям,
начинающим читать и писать. Стена должна быть размещена на уровне глаз детей, а
не на уровне двух метров от пола. Идеальная модель «Word Walls» имеет
предсказуемость в направленности изучаемого материала. Нужно постараться
создать подсказки для поиска и использования слов. Чем однообразнее дизайн
каждого слова, тем сложнее будет эти слова ассоциировать с чем-либо, а это
может затянуть процесс поиска и освоения. Размещать стену для слов стоит в том
месте в классе, где она часто требуется. Зона, в которой может собраться
группа учащихся – хороший выбор.
Тематикой нашей стены
слов стали синонимичные прилагательные, которые позволят обогатить словарный
запас учащихся. Был разработан яркий и необычный дизайн, который поможет
вызвать любопытство у обучающихся. Мы решили, что каждая карточка со словом
будет иметь отличительный признак (это либо цвет первой буквы, который можно
ассоциировать со словом, либо наклейка (рисунок), которые предположительно
покажут синонимичные пары данному слову). Мы остановили свой выбор на словах,
которые являются схожими по смыслу со словами “happy”, “pretty”, “good”, “bad”, “nice”, “sad”, “angry”, “scared”.
Опишем создание нашей
стены слов. Изначально следовало найти прочный материал для построения основы.
Для каркаса стены мы выбрали картон от коробки, которую предварительно обернули
в белый ватман (чем светлее стена, тем легче будет воспринимать слова,
написанные на ней). Было решено не использовать пестрые цвета, так как это
может помешать процессу обучения, поэтому мы выбрали спокойные оттенки,
которые не будут отвлекать от самих слов Следующий этап – изготовление
карточек. Нужно было создать ассоциацию цвета к каждому слову. Мы обернули
каждую карточку скотчем. Заключительный этап – прикрепление к стене слов стаканчиков,
в которых будут находиться синонимы к словам. Добавив немного наклеек и
украшений, мы завершили создание продукта нашего проекта (см. рис. 1).
Рисунок 1 – Стена слов “Other ways to say” (синонимы к словам)
В ходе защиты нашего
проекта мы продемонстрировали некоторые приёмы отработки слов. Например,
сопровождение слов жестами:
— “delighted” – аплодисменты;
— “thrilled” – щелканье пальцами;
— “pleased” – поднятый
вверх палец и т.д.
В ходе исследования мы
ознакомились с работой конструктора интерактивной стены и создали собственную
интерактивную “word wall” для освоения
слов, схожих по значению со словом “happy”. Конечно, каждое слово имеет свой оттенок
значения. Например: “cheerful” – «весёлый», “delighted” – «восхищённый», “pleased” – «довольный» и
т.д. [2]. Считаем, что приёмы, предлагаемые на данном сайте («подбор»,
«викторина», «игра-шоу», «лабиринт», «переверни карточку», «поиск слова»),
вполне подходят для работы со словами со стены слов в классе. Выполнение
таких заданий связано с движением. Будут активизированы разные органы
восприятия обучающихся. Чем чаще они будут применяться, тем эффективней будет
их влияние на усвоение слов в изоляции и в окружении других слов, наряду с
отработкой их при чтении, письме, говорении.
Таким образом, в
результате данного исследования мы выяснили, как создать стену слов без
каких-либо недостатков, которую можно использовать в современном обучении.
Основной особенностью ее практичного использования, в первую очередь, является
стремление самого учителя заинтересовать детей визуальным и тактильным
обучением. Следующей задачей является создание интересной и необычной стены,
которая будет вызывать у учеников тягу к занятию с ней. А дальше дело лишь
времени и усердного труда.
Литература
1. What’s Up with Those
Word Walls? / Shari Frost. – URL:
https://choiceliteracy.com/article/whats—up—with—those—word—walls/ (дата обращения:
10.11.2020).
2. Other Ways to Say
Happy. – URL: https://wordwall.net/resource/13772436/other-ways-say-happy (дата создания: 31.03.2021).
3. 30 Interactive
Bulletin Boards That Will Engage Students at Every Level. – URL: https://www.weareteachers.com/interactive-bulletin-boards/ (дата обращения: 15.11.2020).
4. Word walls in
elementary schools. – URL: (дата обращения: 15.11.2020).
https://yandex.ru/images/search?text=word%20walls%20in%20elementary%20schools&stype=image&lr=65&parent—reqid=1593340857910602-1258407803027239473100299-production—app—host—vla—web—yp-175&source=wiz(дата обращения:
16.01.2021).
5. Why use word walls. —
URL: https://www.readingrockets.org/strategies/word_walls (дата обращения: 18.02.2021).
6. A word wall is a
literacy tool. – URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Word_wall (дата обращения: 18.02.2021).
7. Wordwall|| Быстрее создавайте лучшие уроки. – URL: https://wordwall.net/ru (дата обращения:
15.03.2021).
Support students’ tracking of new or important vocabulary by displaying these words in a shared space in the classroom.
Published:
January 29, 2018
-
Save
-
Print this Page
- English & Language Arts
- History
- Social Studies
Overview
About This Teaching Strategy
The Word Wall teaching strategy creates a place in the classroom where students display the meanings of important ideas using words and pictures. As students encounter new vocabulary in a text or video, creating a word wall offers one way to help them comprehend and interpret ideas in the text. It is also an effective way for students keep track of new terms they’ve learned in a unit of study. Vocabulary terms that you might add to your class word wall include bystander, perpetrator, genocide, democracy, tolerance, nationalism, and prejudice.
Lesson Plans
Select a place in the room for your word wall. Large sheets of poster paper or a dedicated whiteboard work well.
Before you begin reading a text, watching a video, or studying new material, assign students, possibly working in pairs, a term to define for the class word wall. You can also require students to present an image or graphic that represents the meaning of this word. Associating an image with a word is one way to help students remember definitions.
New terms can be added to the word wall as needed. Students can also update the definitions on their own word walls as they develop a deeper understanding of key terms.
It’s possible to post several class word walls at once, which can be organized in a variety of ways. For example, it would be interesting to create a word wall of Nazi euphemisms, or bureaucratic language used by the Nazi government to avoid directly stating what was happening to Jews and other targeted groups. This is a good example of words taking on new meanings—extermination, for instance, had a very specific connotation when used by the Nazis.
paperclip
Use these activities to help students reflect on the themes in Amanda Gorman’s Inauguration Day poem and consider how their unique experiences and voices can help America “forge a union with purpose.”
paperclip
Deepen students’ understanding of a topic by having them connect to their prior knowledge.
paperclip
Deepen students’ understanding of a topic by having them connect to their prior knowledge.
paperclip
This teaching strategy invites students to think about the “tools” they have access to that can help them take care of themselves and their community in the wake of traumatic news.
paperclip
This strategy helps students engage with oral histories in order to deepen their understanding of how past events impacted individuals and communities, and to gain new perspectives on the present.
paperclip
This mini-lesson asks students to reflect on how education has changed during the COVID-19 pandemic and to propose changes they would like to see in schools when the pandemic ends.
paperclip
Educators will help students assess what they already know about a topic and what they want to learn.
paperclip
Educators will help students assess what they already know about a topic and what they want to learn.
paperclip
Students compose poems using only words, phrases, or quotations from a text that they find meaningful.
paperclip
Get all students involved by asking them to show their stance on a statement through their positioning around the room.
paperclip
Have students move around the classroom to explore a range of documents, images, or student work.
paperclip
Encourage students to recognize the multiple causal factors behind an event from history, the present, or literature, using the visual of an iceberg.
The resources I’m getting from my colleagues through Facing History have been just invaluable.
—
Claudia Bautista, Santa Monica, Calif
When?
During and after reading
Why?
Word walls support a language-rich learning environment. They foster word-consciousness and provide access to essential vocabulary, concepts and skills. Word walls reinforce sight-word acquisition with younger readers and build content literacy across grades and disciplines. Word walls help students see relationships between words and ideas.
How?
Organize your word wall vocabulary based on learning objectives and on the relationships among the words. For example, group words that begin with the letter “B,” words that are relevant to women’s suffrage or words that are synonyms for tolerance.
Word walls should reflect the character and culture of the classroom. Use index cards, sentence strips or construction paper on a wall, window or door. Lettering should be large, neat and visible from every seat in the classroom. Students can also contribute to the word wall; enlist students with artistic or spatial skills.
Before adding a word to the word wall, confirm that students understand its meaning within the context of the text. You can do this in any of the following ways:
- Ask students to use context clues, affixes, roots, word relationships or reference materials.
- Provide definitions for words that cannot be determined from context prior to reading.
- Explain unknown concrete and abstract words when encountered in the text. Reinforce abstract words after reading as students may take more time to understand them.
Reinforce new vocabulary by using flash cards, organizers and iterative activities that explore shades of meaning and morphology. Continued practice will enhance students’ abilities to acquire and use a range of Tier Two and Tier Three words.
Adapt and expand your word wall so that students can reference it throughout the year. Alternately, rotate word walls with each new lesson or unit. Applications, such as Worldle, WordItOut and WordSift can help create digital word walls. Bright colors and pictures engage students and illustrate a wall’s overall theme.
English language learners
Word walls are a dedicated space English language learners can reference for learning support. To better support English language learners, modify your word wall to include words in students’ native languages, use pictures to represent words, or create personal word walls for students. Use personal word walls in other Word Work strategies such as concept sorts. Consider having two word walls for English language learners: one for Tier One and Tier Two words and another reserved for content-specific Tier Three words.
Connection to anti-bias education
Your word wall tells students which vocabulary you consider worth learning. Including vocabulary related to diversity makes your classroom a safe place for students to talk about personal or controversial topics. Making words accessible allows all students to engage in dialogue using the new vocabulary.
The purpose of the personal word wall is to provide students with multiple exposures to new words. Students can exclude vocabulary words they have already mastered or include words from the text that are not part of the classroom word wall.