Before listening to the text read the sentence and choose the most appropriate word

fdgd33

+10

Решено

1 год назад

Английский язык

5 — 9 классы

Lights, Camera, Action!

Before listening to the text, read the sentence and choose the most appropriate word.
I highly ………. all kids to watch it.

Смотреть ответ

Ответ

5
(4 оценки)

4

Elektronick

Elektronick
1 год назад

Светило науки — 437 ответов — 0 раз оказано помощи

I highly recormmed all kids to watch it.

(4 оценки)

Остались вопросы?

Задай вопрос

Найди нужный

Новые вопросы по предмету Математика

Choose the right preposition from the box. about / at / from / to / of / by / out / of / of / with / of / of / to / of / at / in / of / for / w …

ПОДАЖУЙСТА С МОДАЛЬНЫМИ СЛОВАМИ You (1) … (rent) a car in New York as there is a good subway system but if you do, you (2) … (be able) to …

ПОМОГИТЕ СРОЧНО ПОЖАЛУЙСТА ДАЮ 100 БАЛЛОВ Change the following sentences from active to passive 1. They kill elephants for ivory. Elephants 2. …

3 завдання, вставити артикль де потрібно, a, an, the, срочнооо плиз

ДОПОМОЖІТЬ БУДЬ ЛАСКАААА

https://vashotvet.com/task/13642591

👋 Привет Лёва
Середнячок

40/250

Задать вопрос

deddgynli

deddgynli

+10

Решено

1 год назад

Английский язык

5 — 9 классы

Before listening to the text, read the sentence and choose the most appropriate word. suddenly they heard a and turned quickly.​

Смотреть ответ

1

Ответ

5
(3 оценки)

10

KV4SM3N
1 год назад

Светило науки — 1 ответ — 0 раз оказано помощи

Ответ:

ответ: noise

Объяснение:

проверил, всё правильно

(3 оценки)

https://vashotvet.com/task/13244297

Read the text and choose the most appropriate title for it. Explain your choice.
1. They Occur in Spring
2. Unpredictable Disaster
3. Violent Storm
4. Noisy Funnel

If you remember the well−known book ‘The Wizard of Oz’, you’ve got an idea of what a tornado is. Dorothy was taken away by a terrible storm that is called a tornado. Tornadoes are the most violent of all storms. Nobody can predict what they might do. They destroy houses, carry away people, trees, cars and telephone boxes. In many places people have seen various strange things falling from the sky: fish, furniture, small animals. Once in Russia during a tornado, people saw money falling from the clouds. The wind had removed the earth from some buried treasure and had picked up some old coins.


Tornadoes are very dangerous because they consist of strong winds. The scientists calculated that a tornado can reach a speed of up to
320 kilometres per hour.

That kind of a disaster might occur anywhere in the world, but they are most usual in the United States. The central states of the country have probably more tornadoes than any other place in the world.


Most tornadoes occur in the spring. A hot day in the afternoon or in the early evening is the most likely time for this dangerous storm. Large dark clouds appear in the sky. There are loud sounds of thunder in the distance. Bright flashes of lightning are seen. The clouds move closer and closer. One cloud then forms a funnel and begins to twist. It starts moving faster and faster. The faster the winds, the louder the noise. Sometimes there are several funnels at the same time. If the funnel touches the ground, it picks up everything it can. The violent winds of tornadoes blow down and ruin almost everything on their way.


Scientists monitor the situation and try to predict tornadoes. Fortunately, most tornadoes can be predicted. In this case people have the opportunity to protect themselves.

reshalka.com

Английский язык ENJOY ENGLISH Английский с удовольствием 8 класс Биболетова. SECTION 5. How the Earth Shows Its Power. Номер №99

Решение

Перевод задания
Прочтите текст и выберите для него наиболее подходящий заголовок. Объясните свой выбор.
1. Они возникают весной.
2. Непредсказуемая катастрофа
3. Сильный шторм
4. Шумная воронка
Если вы помните известную книгу «Волшебник из страны Оз», вы уже получили представление о том, что такое торнадо. Дороти унесла страшная буря, которую называют торнадо. Торнадо − самый сильный вид шторма. Никто не может предсказать, что они могут сделать. Они разрушают дома, уносят людей, деревья, машины и телефонные будки. Во многих местах люди видели разные странные вещи, падающие с неба: рыбу, мебель, мелких животных. Однажды в России во время торнадо люди увидели, как деньги падают с облаков. Ветер сорвал землю с захороненного сокровища и подобрал несколько старых монет.
Торнадо очень опасны, потому что они состоят из сильных ветров. Ученые подсчитали, что торнадо может развивать скорость до 320 километров в час.
Подобные бедствия могут произойти в любой точке мира, но чаще всего они случаются в Соединенных Штатах. В центральных штатах страны, возможно, больше торнадо, чем в любом другом месте в мире.
Большинство торнадо случаются весной. Жаркий день после полудня ​​или ранним вечером − наиболее вероятное время для этой опасной бури. В небе появляются большие темные облака. Вдалеке доносятся громкие звуки грома. Видны яркие вспышки молний. Облака все ближе и ближе. Затем одно облако образует воронку и начинает закручиваться. Она начинает двигаться все быстрее и быстрее. Чем сильнее ветер, тем громче шум. Иногда бывает несколько воронок одновременно. Если воронка касается земли, она улавливает все, что может. Свирепые ветры торнадо дуют и разрушают почти все на своем пути.
Ученые следят за ситуацией и пытаются предсказать торнадо. К счастью, большинство торнадо можно предсказать. В этом случае у людей появляется возможность защитить себя.

ОТВЕТ

I think «Unpredictable Disaster» is the most appropriate title for this text because nobody can predict what tornadoes might do. But also «Noisy Funnel» is a good title for this text because tornadoes look like a funnel and make a lot of noise.

Перевод ответа
Я думаю, что «Непредсказуемая катастрофа» − наиболее подходящее название для этого текста, потому что никто не может предсказать, что могут сделать торнадо. Но также «Шумная воронка» − хорошее название для этого текста, потому что торнадо выглядят как воронка и производят много шума.

Vocabulary

Упражнение 1, с. 37

1 Choose the correct word. — Выберите правильное слово.

1 Ken grabbed his coat and left.
Кен схватил пальто и вышел. 

gripped — захваченный 

2 He uses a safety net to climb tall buildings.
Он использует страховочную сетку, чтобы лазить по высоким зданиям. 

security — безопасность 

3 He wants to raise awareness about environmental problems.
Он хочет повысить осведомлённость об экологических проблемах.  

rise — подъём 

4 He hangs from nigh ledges with his bare hands.
Он свисает с выступов голыми руками. 

bends — изгибы 

5 He sighed with relief when he heard his son was safe.  

Он вздохнул с облегчением, когда услышал, что его сын в безопасности.

asked — спросил

Listening

Упражнение 2, с. 37

2. Listen to Ian Marshall talking about his job as a lifeguard in Australia. For each question, choose the best answer A, B, C or D. — Послушайте, как Ян Маршалл рассказывает о своей работе спасателем в Австралии. Для каждого вопроса выберите лучший ответ A, B, C или D.

1 C Ian works …
C at the beach.
Йен работает … на пляже.

A at the lake.
на озере.

B at a swimming pool.
в бассейне.

D in different locations.
в разных местах.


2 A He wants to learn …
A how to drive a powerboat.
Он хочет учиться … как управлять моторной лодкой.

B advanced first aid.
продвинутая первая помощь.

C how to teach fitness.
как научить фитнесу.

D beach management.
управление пляжем.


3 D Ian says that he doesn’t like …
D the written work he has to do.
Ян говорит, что ему не нравится … письменная работа, которую он должен выполнить.

A observing the swimming area.
наблюдение за зоной купания.

B checking the equipment.
проверка оборудования.

C getting up early in the morning.
вставать рано утром.


4 B Lifeguards may soon …
B know when sharks are nearby.
Спасатели могут скоро … знать, когда поблизости акулы.

A not need to use whistles.
не нужно использовать свистки.

C use only high-tech equipment.
используйте только высокотехнологичное оборудование.

D be able to keep dangerous animals away.
уметь держать опасных животных подальше.


5 B Ian says that people are safer when they …
B know about dangers.
Ян говорит, что людям безопаснее, когда они … знают об опасностях.

A stay near the shore.
держатся поближе к берегу.

C are strong swimmers.
являются сильными пловцами.

D have first aid skills.
имеют навыки оказания первой помощи.


Presenter: Thank you for joining us. Tonight on the show we have Ian Marshall, one of our local lifeguards, here to tell us a little bit about his job. Ian, thanks for coming. I’m sure that most of us have a very good idea about what a lifeguard does, but can you give us a few more details?

Ведущий: Спасибо, что присоединились к нам. Сегодня вечером на шоу у нас в гостях Ян Маршалл, один из наших местных спасателей, который расскажет нам немного о своей работе. Йен, спасибо, что пришёл. Я уверен, что у большинства из нас есть очень хорошее представление о том, что делает спасатель, но не могли бы вы рассказать нам ещё немного подробностей?

Ian: Sure. Well, of course, as a lifeguard, I make sure that people are safe in and around the water. I patrol the beach, but other lifeguards are on duty at lakes and swimming pools. A lifeguard is a necessity on a busy beach because even strong swimmers can get into trouble.

Ян: Конечно. Ну, конечно, как спасатель, я забочусь о том, чтобы люди были в безопасности в воде и вокруг неё. Я патрулирую пляж, но другие спасатели дежурят у озёр и бассейнов. Спасатель — это необходимость на оживлённом пляже, потому что даже сильные пловцы могут попасть в беду.

Presenter: OK, so how did you become a lifeguard, Ian?
Ведущий: Хорошо, так как же ты стал спасателем, Ян?

Ian: Well, actually, it was quite difficult. I had to take some courses including advanced first aid and beach management and then I had to complete various different fitness and skills tests. Even now, I take different courses to improve my skills. This year I’m hoping to take a course in powerboat driving.

Ян: Ну, на самом деле, это было довольно сложно. Мне пришлось пройти несколько курсов, включая продвинутую первую помощь и управление пляжем, а затем я должен был пройти различные тесты на пригодность и навыки. Даже сейчас я посещаю различные курсы, чтобы улучшить свои навыки. В этом году я надеюсь пройти курс вождения моторной лодки.

Presenter: And what’s a typical day like for you?
Ведущий: А какой у вас типичный день?

Ian: Well, between October and March, I’m on patrol from 6 in the morning until 3 in the afternoon. That’s OK with me – I actually really like early mornings! Daily duties include rescuing when necessary, of course, checking all the equipment and keeping swimmers aware of any dangers. Our main duty though is to observe the beach and the swimming area to make sure everyone is obeying the beach rules in order to prevent accidents and emergencies. There’s a lot of paperwork to do, too. This is probably my least favourite part of the job, but it’s very important.

Ян: Ну, с октября по март я нахожусь в патруле с 6 утра до 3 часов дня. Со мной всё в порядке — я действительно очень люблю раннее утро! Ежедневные обязанности включают, конечно, спасение при необходимости, проверку всего снаряжения и информирование пловцов о любых опасностях. Однако наша главная обязанность — следить за пляжем и зоной для купания, чтобы убедиться, что все соблюдают правила пляжа, чтобы предотвратить несчастные случаи и чрезвычайные ситуации. Кроме того, нужно сделать много бумажной работы. Это, вероятно, моя наименее любимая часть работы, но она очень важна.

Presenter: You mentioned equipment. What kind of equipment do you use?

Ведущий: Вы упомянули оборудование. Какое оборудование вы используете?

Ian: Well, we have a boat for accidents out at sea, but we also use horns, loudspeakers and even the simple whistle to get people’s attention. In fact, the whistle is probably the most important piece of equipment I use because I have it with me all the time and it’s very effective at getting people’s attention. There’s also a radio to get in touch with other lifeguards and the emergency services. It’s not very high-tech, I know, although I recently heard about some research that scientists are doing. They want to electronically tag sharks, so when they get near the shore, we get an SMS warning on our mobile phones.

Ян: Ну, у нас есть лодка для несчастных случаев в море, но мы также используем рожки, громкоговорители и даже простой свисток, чтобы привлечь внимание людей. На самом деле, свисток, вероятно, самый важный элемент оборудования, которым я пользуюсь, потому что он всегда со мной, и он очень эффективен для привлечения внимания людей. Есть также радио, чтобы связаться с другими спасателями и аварийными службами. Я знаю, что это не очень высокотехнологично, хотя недавно я слышал о некоторых исследованиях, которые проводят учёные. Они хотят пометить акул электронным способом, поэтому, когда они приближаются к берегу, мы получаем SMS-предупреждение на наши мобильные телефоны.

Presenter: Really? While we’re on the subject of sharks, just how dangerous are they to swimmers off the coast of Australia?

Ведущий: Правда? Раз уж мы заговорили об акулах, насколько они опасны для пловцов у берегов Австралии?

Ian: Well, in the past 10 years, sharks have killed about 10 people and attacked about ten others in Western Australia, but we shouldn’t just focus on sharks. There are many other dangers such as the box jellyfish, which is one of the most poisonous creatures in the sea, especially as it’s almost invisible to swimmers. Actually, another important part of our training is looking out for dangerous creatures and giving first aid treatment if someone gets, for instance, a jellyfish sting. The first thing we do with a sting is to pour vinegar on it! We also try to educate swimmers about the risks. A little knowledge can save a lot of lives.

Ян: Ну, за последние 10 лет акулы убили около 10 человек и напали ещё на десять человек в Западной Австралии, но мы не должны сосредотачиваться только на акулах. Есть много других опасностей, таких как коробчатая медуза, которая является одним из самых ядовитых существ в море, особенно потому, что она почти невидима для пловцов. На самом деле, ещё одна важная часть нашего обучения — это наблюдение за опасными существами и оказание первой медицинской помощи, если кто-то получит, например, укус медузы. Первое, что мы делаем с жалом, — это наливаем на него уксус! Мы также стараемся информировать пловцов о рисках. Немного знаний может спасти много жизней.

Presenter: Interesting, Ian. Well, it’s been fantastic having you on the show. Tune in next week, listeners, when we have a real-life storm chaser in the studio. Until then, good night and have a great week.

Ведущий: Интересно, Ян. Что ж, было здорово, что ты участвуешь в шоу. Настройтесь на следующую неделю, слушатели, когда у нас в студии будет настоящий штормовой охотник. А пока спокойной ночи и удачной недели.

Reading

Упражнение 3, с. 37

3. Read the text and choose the most appropriate title for each section. There is one extra title. — Прочитайте текст и выберите наиболее подходящее название для каждого раздела. Есть ещё одно дополнительное название.

• Chilling Out — Охлаждение

• Learning a New Language — Изучение нового языка

• Finding it Easy — Найти его легко

• Making Dangerous Friends — Заводить Опасных Друзей

Real-life Super Heroes
Реальные Супергерои

1) Chilling Out — Охлаждение

The freezing cold has no effect on Wim Hof. Also known as the «Iceman», Wim Hof climbed Mount Everest wearing only a pair of shorts in temperatures that can kill an ordinary person. He holds an incredible nine world records and often appears in various countries up to his neck in ice. Scientists can’t explain Hof’s superhuman ability to put up with below-zero temperatures, but believe it may be due to his skill at meditation. When most people face extreme cold, the blood in their bodies moves away from theirfingers and toes to protect their inner organs. After years of meditating, Wim has complete control over his blood flow and can keep it moving to all parts of his body, no matter how cold it gets.

Леденящий холод никак не влияет на Вима Хофа. Также известный как «Ледяной человек», Вим Хоф поднялся на Эверест в одних шортах при температуре, которая может убить обычного человека. Он владеет невероятными девятью мировыми рекордами и часто появляется в разных странах по шею во льду. Учёные не могут объяснить сверхчеловеческую способность Хофа мириться с минусовыми температурами, но полагают, что это может быть связано с его умением медитировать. Когда большинство людей сталкиваются с экстремальным холодом, кровь в их телах отливает от пальцев рук и ног, чтобы защитить их внутренние органы. После многих лет медитации Вим полностью контролирует свой кровоток и может поддерживать его во всех частях тела, независимо от того, насколько холодно.

2) Making Dangerous Friends — Заводить Опасных Друзей

South African animalbehaviourist Kevin Richardson first made friends with some lion cubs 12 years ago at a lion park, and now he is playing with, cudding and even falling asleep next to lions! He says he can do this because he tries to know each animal’s personality and develop understanding with them. Now Richardson, known as ‘The lion whisperer’, cares for 39 lions on his 1,800-acre wildlife reserve. Kevin uses his fame to raise awareness about lions under threat in the wild. «Numbers have dropped by up to 75% in the past decade,» he says. Kevin also made a film using members of his adopted family called White Lion: Home is a Journey.

Южноафриканский анималист Кевин Ричардсон впервые подружился с несколькими львятами 12 лет назад в львином парке, и теперь он играет, обнимается и даже засыпает рядом со львами! Он говорит, что может сделать это, потому что он пытается узнать личность каждого животного и развить понимание с ними. Теперь Ричардсон, известный как «Шепчущий льву», заботится о 39 львах в своём заповеднике дикой природы площадью 1800 акров. Кевин использует свою славу, чтобы повысить осведомлённость о львах, находящихся под угрозой в дикой природе. «За последнее десятилетие их число сократилось до 75%», — говорит он. Кевин также снял фильм с участием членов своей приёмной семьи под названием «Белый лев: дом — это путешествие».

3) Finding it Easy — Найти его легко

32-year-old Daniel Tammet can solve the most difficult math problems in the time it takes most of us to remember where we put our calculator! He has an incredible mental ability to count and calculate. He doesn’t see numbers in his head, though, he sees shapes. «When I multiply, I see two shapes. The image starts to change and a third shape appears. That’s the answer.» Daniel is an autistic savant who has broken records with his unbelievable memory. Daniel can also speak 10 languages and learned Icelandic in just one week! In 2007, he also wrote his autobiography, Born on a Blue Day.

32-летний Даниэль Таммет может решить самые сложные математические задачи за то время, которое большинству из нас требуется, чтобы вспомнить, куда мы положили наш калькулятор! Он обладает невероятной умственной способностью считать и вычислять. Однако он не видит чисел в своей голове, он видит формы. «Когда я умножаю, я вижу две фигуры. Изображение начинает меняться, и появляется третья фигура. Вот и ответ.» Дэниел — учёный-аутист, который побил рекорды своей невероятной памятью. Даниэль также может говорить на 10 языках и выучил исландский всего за одну неделю! В 2007 году он также написал свою автобиографию «Рождённый в голубой день».

autistic savant — somebody with a mental condition that prevents them from communicaring well, but has a highly-developed talent in another area e.g., painting, calculating.

аутичный учёный* — человек с психическим заболеванием, которое мешает ему хорошо общаться, но обладает высокоразвитым талантом в другой области, например, в живописи, вычислениях.

Упражнение 4, с. 37

4. Read the text again and write W (Wim), K (Kevin) or D (Daniel). — Прочитайте текст ещё раз и напишите W (Wim), K (Kevin) или D (Daniel).

Who…
Кто…

1 wants people to help fight for something? K
хочет, чтобы люди помогали бороться за что-то?

2 confuses scientists? W
сбивает с толку учёных?

3 has a nickname? W & K
имеет прозвище?

4 travels around the world? W
путешествует по всему миру?

5 does something very quickly? D
делает что-то очень быстро?

← Предыдущее     Следующее →

Рабочая тетрадь. Starlight. 7 класс. Workbook.

ГДЗ по английскому языку. Starlight. Звёздный английский. Учебник. 7 класс. Баранова К.М., Дули Д., Копылова В.В.

Английский язык. 7 класс

Варианты заголовков:

A world without money
The history of coins
The past and present of money

Текст:

Have you ever wondered 1)__ the world was like before cash, cheques and credit cards? Well, 2)__ the invention of money, people bought and sold goods through a system known as bartering. This meant that they 3)__ goods. For example, if someone wanted some tomatoes and had a basket of fruit to offer, he swapped it with someone else who had tomatoes 4)__ wanted to get some fruit. An interesting fact is that the word salary’ has its origins in the Latin word for salt’, which is what the 5)__ Romans used as a means of payment.
One of the first forms of money was actually a type of seashell. the cowry. People in southeast Asia and parts of Africa used cowries from 1500 BC to 200 AD. Money, as we know it today, has a very 6)__ history. There are several opinions about who the inventors of coins were. Many experts claim that the Lydians. 7)__ who lived in the part of the world that is now Turkey, invented the first coins nearly 3000 years ago. Paper money dates back to ancient China. A shortage of copper* made the Chinese start producing money made from paper. The first recorded use of paper money goes back around 1300 years ago.
Today, money is more than paper or metal currency. People have been using credit cards instead of money since the early 1900s. Consumers use cheques to pay for what they have bought, even in supermarkets. Someone can use the Internet to pay their household bills. Indeed, today a person can spend vast amounts of money, without even laying their hands on a single 8)__ or banknote!

1) A. how В. where С. what
2) A. before В. while С. after
3) A. changed В. altered С. exchanged
4) A. so В. and С. but
5) A. ancient В. old С. antique
6) A. tall В. long С. far
7) A. men В. beings С. people
8) A. coin В. money С. wage

The past and present of money

Have you ever wondered what the world was like before cash, cheques and credit cards? Well, before the invention of money, people bought and sold goods through a system known as bartering. This meant that they exchanged goods. For example, if someone wanted some tomatoes and had a basket of fruit to offer, he swapped it with someone else who had tomatoes and wanted to get some fruit. An interesting fact is that the word ‘salary’ has its origins in the Latin word for ‘salt’, which is what the ancient Romans used as a means of payment.
One of the first forms of money was actually a type of seashell, the cowry. People in southeast Asia and parts of Africa used cowries from 1500 BC to 200 AD. Money, as we know it today, has a very long history. There are several opinions about who the inventors of coins were. Many experts claim that the Lydians, people who lived in the part of the world that is now Turkey, invented the first coins nearly 3000 years ago. Paper money dates back to ancient China. A shortage of copper made the Chinese start producing money made from paper. The first recorded use of paper money goes back around 1300 years ago.
Today, money is more than paper or metal currency. People have been using credit cards instead of money since the early 1900s. Consumers use cheques to pay for what they have bought, even in supermarkets. Someone can use the Internet to pay their household bills. Indeed, today a person can spend vast amounts of money, without even laying their hands on a single coin or banknote!

Прошлое и настоящее денег

Вы когда-нибудь хотели знать, как выглядел мир до наличных денег, чеков и кредитных карт? Итак, до изобретения денег люди покупали и продавали товары посредством системы, известной как бартер. Это означало, что они обменивались товарами. Например, если кому-то нужны были помидоры, а у него была корзина с фруктами, то он обменивал ее с тем, у кого были помидоры и кому нужны были фрукты. Интересен тот факт, что слово ‘salary’ (зарплата) происходит от латинского слова “соль”, что являлось тем самым предметом, который древние римляне использовали в качестве средства платежа.

Одной из первой форм денег была, собственно говоря, тип ракушек – каури. Люди в юго-восточной Азии и в некоторых частях Африки использовали каури с 1500 года до н.э. до 200 года н.э. Деньги, в той форме, как мы знаем их сегодня, имеют очень долгую историю. Существует несколько мнений на предмет того, кто были изобретатели денег. Многие эксперты утверждают, что 3 тыс. лет назад первые монеты изобрели лидийцы – люди, которые населяли ту часть мира, которой сегодня является Турцией. Денежные деньги уходят корнями в древний Китай. Нехватка меди заставила китайцев производить деньги из бумаги. Первое зафиксированное использование бумажных денег произошло примерно 1300 лет назад.

Сегодня деньги – это нечто большее, чем бумажная или металлическая валюта. Люди используют кредитные карты вместо денег с начала 1900 года. Потребители используют чеки для оплаты того, что они купили даже в супермаркетах. Кто-то может воспользоваться интернетом для оплаты своих счетов на домашнее хозяйство. В действительности, сегодня человек может потратить огромное количество денег, даже не прикасаясь ни к одной монете или банкноте!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Before and after word examples
  • Before a word is said
  • Beers of the word
  • Been seeing the word about a lot
  • Bee gees this is the word