Перевод задания
А. Прочитай текст и скажи, чем животные отличаются от растений.
Животные и Растения
Как говорят ученые, животное − это любое живое существо (включая людей), которое не является растением. Никто не знает, сколько разных видов диких растений и животных существует на нашей планете. Люди открывают сотни новых видов каждый год. Чем же животные отличаются от растений? На этот вопрос не всегда легко ответить. Животные и растения получают пищу по−разному: животные едят растения или других животных, а растения получают пищу из воздуха и почвы с помощью своих листьев и корней. Но мы знаем, что некоторые растения могут ловить и «поедать» насекомых. Также животные могут передвигаться и прятаться, в то время, как растения растут на одном и том же месте. Но есть некоторые растения, которые могут перемещаться, и есть такие, которые никогда не покидают свое место. Как видите, растения и животные имеют много общего.
На Земле насчитывается более 300 000 различных видов растений. Некоторые растения становятся очень высокими и живут очень долго. Другие растения настолько малы, что их можно увидеть только под микроскопом. То же самое относится и к животным. Вы можете найти растения и животных в океанах и пустынях, в горах и в холодных тундровых равнинах. Когда люди впервые научились выращивать растения и одомашнивать животных, началась наша цивилизация. Мы не можем жить без них. Растения могут использовать солнечный свет для роста. Они «вдыхают» углекислый газ и «выдыхают» животворящий кислород. Они поддерживают жизнь на планете.
B. Послушай Аудио (65) и прочитай текст вслух.
C. Ответь на вопросы по тексту «Животные и растения».
1) Что включают в себя живые существа?
2) Можно ли сказать, что мы знаем все растения и животных, которые живут на нашей планете?
3) Чем отличаются растения и животные?
4) Почему это не всегда так?
5) В тексте написано, что некоторые растения маленькие, а некоторые очень большие. Это правда о животных? Можете привести примеры?
6) Почему мы не можем жить без растений и животных? Как мы их используем?
7) Почему кислород, которым растения «выдыхают», так важен для людей?
ОТВЕТ
A.
Plants use sunlight to grow. They “breathe in” carbon dioxide gas and “breathe out” life−giving oxygen. Animals breathe with oxygen like human beings.
B.
не требуется
C.
1) What do living things include?
Living things include animals (including people) and plants.
2) Can we say that we know all the plants and animals that live on our planet?
No, we can’t. People discover hundreds of new kinds of plants and animals every year.
3) In what way are plants and animals different?
Animals and plants get their food differently: animals eat plants or other animals, while plants get their food from the air and soil with the help of their leaves and roots. Also animals can move about and hide while plants grow in the same place.
4) Why is it not always true?
Because we know that some plants can catch and “eat” insects and there are some plants that can travel.
5) The text says that some plants are small and some are very big. Is that true about animals? Can you give examples?
Yes, that’s true. As an example we can look at insects and giraffes. Both of them are animals.
6) Why can’t we live without plants and animals? In what ways do we use them?
We can’t live without plants because they “breathe in” carbon dioxide gas and “breathe out” life−giving oxygen. Human beings breathe with oxygen. Also we eat animals and plants.
7) Why is oxygen that plants “breathe out” so important for people?
Animals and human beings breathe with oxygen.
Перевод ответа
A.
Растения используют солнечный свет для роста. Они «вдыхают» углекислый газ и «выдыхают» животворящий кислород. Животные дышат кислородом, как люди.
В.
не требуется
C.
1) Что включают в себя живые существа?
Живые существа включают животных (в том числе людей) и растения.
2) Можно ли сказать, что мы знаем все растения и животных, которые живут на нашей планете?
Нет, мы не можем. Люди открывают сотни новых видов растений и животных каждый год.
3) Чем отличаются растения и животные?
Животные и растения получают пищу по−разному: животные едят растения или других животных, а растения получают пищу из воздуха и почвы с помощью своих листьев и корней. Также животные могут передвигаться и прятаться, а растения растут в одном и том же месте.
4) Почему это не всегда так?
Потому что мы знаем, что некоторые растения могут ловить и «поедать» насекомых, и есть некоторые растения, которые могут перемещаться.
5) В тексте написано, что некоторые растения маленькие, а некоторые очень большие. Это правда о животных? Можете привести примеры?
Да, это правда. В качестве примера мы можем рассмотреть насекомых и жирафов. Оба они − животные.
6) Почему мы не можем жить без растений и животных? Как мы их используем?
Мы не можем жить без растений, потому что они «вдыхают» углекислый газ и «выдыхают» животворящий кислород. Люди дышат кислородом. Также мы едим животных и растения.
7) Почему кислород, которым растения «выдыхают», так важен для людей?
Животные и люди дышат кислородом.
Тема: « Animals and Plants Around Us »
Цели: Образовательная— активизация и закрепление изученной лексики по теме « Animals and Plants Around Us »; обобщение и употребление времён Present Simple, Present Progressive, Past Simple, Present Perfect Progressive и Present Perfect; формирование навыков чтения и перевода, аудирования, говорения и письма;
Развивающая- развитие навыков и умений во всех видах речевой деятельности; развитие памяти, внимания, смекалки, сообразительности, воображения, создание языковой среды;
Воспитательная- воспитание любви к животным и бережного отношения к растениям; ответственная роль человека к природе; воспитание культуры интеллектуального труда. ( слайд № 2 )
Тип урока: повторение и закрепление изученного материала.
Формы урока: индивидуальная работа, фронтальная работа.
Оборудование: интерактивная доска, презентация к уроку « Animals and Plants Around Us », аудиозапись пения птиц; раздаточный материал к рефлексии « Светофор ».
Ход урока:
-
Организационный момент.
Слово учителя.
— Good morning, pupils! I’m glad to see you. It is an unusual lesson, because we have a lot of guests. Say «Good morning » to our guests. Sit down, please.
Let’s start our lesson. Today our topic is « Animals and Plants Around Us ». Our guests want to see if you know English well, how you read and translate, speak and listen.
-
Фонетическая зарядка. ( слайд № 3 )
-Let’s begin our lesson with the poem about the world around us.
( Ученики слушают стихотворение и повторяют за учителем ).
Look around and you will see:
Berries, flowers, bushes, trees,
Mountains are very high,
Birds are flying in the sky.
You can swim in the sea.
You can climb different trees.
All around us is nature,
Full of wonders and adventures.
-
Речевая зарядка. ( слайд № 4- 7 )
-There are 2 kinds of animals in the world. What kinds of animals do you know ? ( domestic animals and wild animals )
Look at the pictures in the screen and name them.
-
Грамматические навыки. ( слайд № 8 )
-You must choose the right verb forms ( Present Simple, Present Progressive, Present Perfect, Present Perfect Progressive and Past Simple ).
-
Elephants ( to eat ) leaves, plants , fruit and roots.
-
The crows ( to croak ) in the garden all the morning.
-
Many birds ( to build ) their nests at this moment.
-
The swallows ( to fly ) to the South already.
-
Many swans ( to be ) near the river yesterday.
-
My dog Rex ( to like ) to go for a walk twice a day.
-
Презентации учащихся.
-And now our pupils are going to tell some interesting facts about animals, insects and plants.
About animals. ( слайд № 9-18 )
-
South African monkey was once awarded a medal and promoted to the rank of corporal during World War 1;
-
Ostriches live about 75 years and can reproduce for 50 years;
-
A rat can last longer without water than a camel can;
-
The world’s largest mammal, the blue whale, weighs 50 tons at birth. Fully grown, it weighs as much as 150 tons;
-
A cat sees about 6 times better than a human at night;
-
The female lion does more than 90 per cent the hunting while the male simply prefers to rest;
-
A crocodile cannot stick out its tongue;
-
It is possible to lead a cow upstairs….. but not downstairs;
-
At birth, a panda is smaller than a mouse and weighs about 115 grams.
About insects. ( слайд № 19-25 )
-
Ants can lift 20 times their own body weight;
-
Dragonflies have 6 legs but cannot walk;
-
Bees have 5 eyes. There are 3 small eyes on the top of a bee’s head and 2 larger ones in front;
-
Mosquitoes are attracted to the color blue twice as much as to any other color ;
-
The largest cockroach on record is about 10 centimetre;
-
Butterflies taste with their feet.
About plants. ( слайд № 26- 33 )
-
In countries such as England, the USA and Iran, the rose is the national flower. The oldest rosebush in the world is growing in Germany;
-
The largest water lily is the Giant Water Lily. It can be found in the Amazon. It can grow to be 2 feet to 6 feet in diameter;
-
Chrysanthemum is one of the oldest known flowers. It has been grown in Japan for nearly two thousand years and it is its national flower and emblem;
-
It is September’s flower. It is climbing plant with white, blue and purple blossoms. The morning glory has sweet smell and can grow wild;
-
Maple Leaf is a symbol of Canada. Maple syrup is made from the sap of sugar maple trees;
-
The national flower of the Netherlands is tulip. The tulip bulbs are good substitute for onions in cooking;
-
The symbol of Russia is Camomile. The flower has an aromatic, fruity and floral fragrance.
-
Развитие лексических навыков.
-
What proverbs about animals do you know ?
( Дети называют изученные пословицы ).
-
Don’t count your chickens before they hatch.
( Цыплят по осени считают )
-
A cat in gloves catches no mice.
( Без труда не вытащишь и рыбки из пруда )
-
The early bird catches the worm.
( Кто рано встаёт, того удача ждёт )
-
Barking dogs seldom bite.
( Собака, что брешет, кусать не будет )
-
Honey is sweet but the bee stings.
( И хочется, и колется )
-
To follow like sheep.
( Как стадо баранов )
-
Never buy a pig in a poke.
( Не покупай кота в мешке )
-
A bird may be known by its song.
-
( Видна птица по полёту )
-
Аудирование. ( слайд № 34 )
— Let’s have a rest and imagine that we are in the forest. Listen and say what bird is singing.
( Учитель включает аудиозапись пения птиц )
-
Развитие интеллектуальных навыков.
а) Guess the animal.
-
It lives in India or Africa. It is a large animal. It has 4 legs and 2 big ears and helps people to carry things. What is it ? ( an elephant )
-
It lives on the farm. It flies badly. It eats corn. It lays eggs. It sing songs. What is it ? ( a hen )
-
It is a wild animal. It has 4 legs, a long tail and very sharp teeth. It is very dangerous. It can be red or white with black stripes. ( a tiger )
-
I have 4 legs and a long tail,
I eat oats and hay.
I love to run fast.
I let people ride on my back.
I am a………… ( a horse )
-
Green and long
With many teeth.
Beautiful smile-
It’s a……….( a crocodile )
-
I have wings but I’m not a bird
I am small and colorful.
I live in gardens and fields and forests.
I am a……. ( a butterfly )
b) Find a pair of each word. ( слайд № 35 )
honey |
fish |
feather |
squirrel |
nuts |
rabbit |
water |
bee |
red fur |
bird |
carrot |
fox |
fat and oil |
whale |
horn |
deer |
c) Finish the saying. ( слайд № 36 )
-
As hungry as…….
-
As brave as…….
-
As heavy as…….
-
As dirty as……..
-
As tall as……..
-
As busy as……..
-
As funny as…….
-
As slow as…….
-
Подведение итогов. Рефлексия. ( слайд № 37- 38 )
-
Homework. ( слайд № 39 )
-
Describe animal or plant ( 7-10 sentences ).
Здесь вы найдёте английские слова на тему «Animals and plants», список слов с транскрипцией и переводом.
Слово или фраза |
Транскрипция |
Перевод |
---|
bear |
[ bɛə ] |
медведь |
|
tiger |
[ ‘taigə ] |
тигр |
|
fox |
[ fɔks ] |
лиса |
|
squirrel |
[ ‘skwir(ə)l ] |
белка |
|
plant |
[ plɑ:nt ] |
растение |
|
wood |
[ wud ] |
дерево |
|
bat |
[ bæt ] |
летучая мышь |
|
animal |
[ ‘æniməl ] |
животное |
|
grass |
[ grɑ:s ] |
трава |
|
forest |
[ ‘fɔrist ] |
лес |
|
nature |
[ ‘neiʧə ] |
природа |
|
inflorescence |
[ ˌinflôˈresəns» ] |
соцветие |
10000+ results for ‘plants and animals’
Plants and Animals
Group sort
by Brennaakanstein
Desert Plants and Animals
Gameshow quiz
by Lkulpa
PLANTS AND ANIMALS BASIC NEEDS
Labelled diagram
by Tcole3
G1
Science
Classifying Plants and Animals
Gameshow quiz
by Kellybenson1
G3
Science
Rabbits vs Hares
Group sort
by Randiretkinski
G2
G3
G4
animals
compare and contrast
English
Plants and Animals
Open the box
by Dmead
Plants and Animals
Random wheel
by Georgealvarez17
Plants and Animals
Match up
by Cjaehn
G4
Science
Plants and animals
Gameshow quiz
by Fekete44
CLASSIFYING PLANTS AND ANIMALS WORDSEARCH WORDWALL
Wordsearch
by Arigdon
Classifying Plants and Animals Quiz Show
Gameshow quiz
by Arigdon
Life Science
life science
Plants’ and animals’ Seasonal changes
Group sort
by Lewiscs
Puzzle 7: Plants and Animals
Quiz
by Zanamazor
PLANTS AND ANIMALS BASIC NEEDS
Labelled diagram
by Swopes1218
Classifying Plants and Animals Quiz Show
Quiz
by Georgealvarez17
IPA (Identify Plants and Animals)
Wordsearch
by Cherrylcalistah
Classifying Plants and Animals Quiz Show
Quiz
by Arigdon
G5
Science
life science
habitats for animals and plants
Open the box
by Vasaygrace30
Classifying Plants and Animals Quiz Show
Gameshow quiz
by Arigdon
Plants & Animals
Group sort
by Azimmer
Plants and Animals — TOPIC 5 REVIEW
Random wheel
by Jordanu176
G2
Science
Life Science
Plants and Animals and Their Biomes
Gameshow quiz
by Mheggenstaller
G5
G6
G7
G8
Science
Special Education
plantas
Balloon pop
by Mtorresv
plants
Seasonal changes in plants and Animals
Balloon pop
by Lewiscs
animals that eat meat and plants
Group sort
by Adriangjhs
Core Functions of Plants and Animals
Find the match
by Cdgreene0308
Plants’ and animals’ Seasonal changes bibb
Group sort
by Bobbybrianlewis
G2
Science
Seasonal changes in plants and Animals Sort
Categorize
by Lewiscs
Seasonal changes in Plants and Animals
Whack-a-mole
by Lewiscs
Basic needs of animals and plants
Quiz
by Vergaramayra150
life cycles of animals and plants
Gameshow quiz
by Bobbybrianlewis
Internal & External Structures of Animals and Plants
Match up
by Farrells
compostaje
Missing word
by Mtorresv
plants
organico
Missing word
by Mtorresv
plants
How do adaptations help plants and animals survive?
Gameshow quiz
by Araz1
Cat vs dog
Whack-a-mole
by Alfieconteh
All
Animals
Fun and learning animals
Plants and Animals Internal/External Structures Vocab Matching
Match up
by Strunkm
Animals and Nature
Airplane
by Lblinkov
10-12
Animals and Nature
What living things need to survive: Plants and Animals
Wordsearch
by Kmw0104
Vascular and Nonvascular Plants
Quiz
by Trhodes
G7
Biology
Science
Animals and Sounds They Make
Match up
by Dinabee
Animals
FARM ANIMALS X PETS
Open the box
by Deehmaira
K
English
ANIMALS
Animals Help Plants
Random wheel
by Smithd10
Plants & Animals Interact
Gameshow quiz
by Kjones36
ANIMALS
Maze chase
by Deehmaira
K
Science
ANIMALS
Animals Need Plants Practice
Quiz
by Kymhumanick
Plants vs. Animals Sort
Group sort
by Shanalthomas81
Walden People/Animals/Plants
Random wheel
by Amanchester
English
OUTDOORS X ANIMALS
Group sort
by Deehmaira
K
English
Science
ANIMALS
ANIMALS
Whack-a-mole
by Deehmaira
K
English
ANIMALS
REVIEW UNITS 5 AND 6 (KS)
Open the box
by Deehmaira
K
English
ALPHABET
ANIMALS
Basic Review
FOOD
LIKES AND DISLIKES
Third Grade Reading Practice
Match up
by Smbarclift
G3
Spanish
Animals
Vascular and Nonvascular Plants
Quiz
by Patricia317
G5
Science
pets figure roblox
Balloon pop
by Mtorresv
animals
Matching Pair: Animals
Matching pairs
by Pacificblue
K
Animals
koala run
Maze chase
by Mso
animals
Science
Birds Anagram
Anagram
by Senoni1029
K
G1
G2
G3
animals
English
spelling
3. I understand the facts for life cycles of animals and plants
Gameshow quiz
by Wenhui
G3
Science
Sort Animals Plants, in Chinese
Group sort
by Shdragon
Food Origin: Plants or Animals?
Group sort
by Awebster12
СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ
Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно
Скидки до 50 % на комплекты
только до
Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой
Была в сети 10.01.2023 11:16
Қаражан Фариза Талғатбекқызы
Учитель английского языка
28 лет
1 047
39 310
Местоположение
Казахстан, поселок Айтеке би
13.04.2018 22:15
The lesson plan on the theme — «Animals and plants». Grade: 8